Igazából eddig sem volt ott teljesen, hiszen a gyári csapatot az M-Sport üzemeltette. A gyár pénzzel és nélkülözhetetlen eszközökkel segítette a cumbriai csapatot.

M-Sport-Workshop.jpg

Nincs cicis naptár a falon

Az M-Sport egy autósportban érdekelt vállalkozás, amely 1997 óta a fejleszt és készít fel Ford versenyautókat. Első autójuk a Focus WRC volt, amely a ’98-as szezonban mutatkozott be. Akkoriban Carlos Sainz és Colin McRae tekergették a kormányt a csapatnál és Malcolm Wilson még nem számított minden idők legdörzsöltebb csapatfőnökének. Azóta a cég hatalmassá lett, ez leginkább a versenyautó bérbeadásokból és az alkatrész gyártásból és kereskedelemből befolyó jókora összegeknek köszönhető. Az M-Sport komplexuma hatalmas területen fekszik az észak-angliai Cumbriában, a létesítményben minden megtalálható, ami kell, szerelőcsarnokoktól kezdve tesztpályáig.

Dovenby Hall.jpg

A Dovenby Hall régen kórház volt. A tisztaság maradt, de most autókat gyógyítanak odabent.

Ez a mostani döntés a Ford Europe döntése, az indoklás mi más is lehetne, mint a gazdasági válság. Jól bevált frázis, még az is lehet, hogy van mögötte igazság, a prognózis szerint ugyanis egymilliárd eurós veszteséggel zár idén a cég Európában. Az, hogy az M-Sport által üzemeltetett csapat a Ford emblémája alatt versenyzett, annak volt köszönhető, hogy az éves költségvetésük egy részét állta a gyár. Hogy ez a rész pontosan mekkora volt, arról csak becslések léteznek, nagyjából huszonöt és negyven százalék közötti lehetett. Ezért cserébe a kapták a reklám mellett, hogy a világbajnoki futamokon a megszámlálhatatlan VIP vendég érezhette jól magát Mr. Wilson kontójára, a pilóták pedig teljesítették kötelességüket a PR frontján is. Nyilván a donorautókat sem a környékbeli Ford kereskedésből vásárolták listaáron a Dovenby Hall urai és ha úgy alakult, akkor akár a Ford Racinggel (a gyár sportosztálya) is együttműködtek.

Dolgozni csak szépen.jpg

Dolgozni csak szépen, ahogy a csillag megy az égen...

Azt senki ne higgye, hogy 2013-ban nem látjuk versenyezni a Fiesta WRC-ket,  RRC-ket, S2000-ket és R2-ket, mert ipari mennyiségű van belőlük. Túl nagy biznisz ez ahhoz, hogy Malcolm Wilson veszni hagyja. Gondoljunk csak arra, hogy a fődarabok felújítása micsoda pénzbe kerül, de egy lökhárító sem két fillér és az M-Sportnál minden a kedves vásárlók rendelkezésre áll, csak legyen rá keret is. Ehhez jön még, hogy a WRC Academy (jövőre már megint Junior WRC) promótere is az M-Sport és itt minden résztvevő Fiesta R2-vel vereti, szóval a vállalkozás ezen oldala erősen pluszos.

WRCAcademy.jpg

A WRC Academy igazi sikersztori

A kérdés a jelenlegi „gyári” csapat jövője, azaz, hogy mi lesz Latvala és Solberg autóival. A friss hírek ismeretében 99,9% a valószínűsége, hogy Latvala érkezését még a héten bejelentik a VW-nél. Solberg elvileg már idén is pénzt hozott a csapathoz, így ha a 2003-as világbajnok nem kap ajánlatot valahonnan - valószínűleg nem kap -, akkor dönthet úgy, hogy marad a csapatnál jövőre is, nem hiszem, hogy Mr. Wilson akadékoskodna. A másik autót talán egy másik norvég, az ifjú Mads Ostberg kaphatja meg, hiszen ő is jól áll támogatók terén, ráadásul jelen pillanatban megelőzi Solberget a vébé ponttáblázatán. Ostberg, bár nagyon fiatal, a mezőny egyik legmegbízhatóbb pilótájának számít manapság, noha régebben ez nem mindig volt így. A jövő évi szabályok lehetővé teszik a gyári csapatoknak is, hogy ne kelljen az összes tengerentúli versenyre elutazniuk – elég lesz csak egyre -, így az M-Sport kihagyhatja a legdrágább versenyeket, ott lehet az összes európai futamon és még értékelik is a Citroen és VW mellett, amelyek egyébként valódi „gyári” csapatok lesznek jövőre.

Dovenby Hall2.jpg

Járnál ide dolgozni?

Az egyetlen és egyben legnagyobb kérdőjel a Fiesta WRC versenyképessége. Az a 10-15 millió angol font, amely most kiesett, nagyon kellene Mr. Wilsonnak, mert egy csapat költségvetése nem csak az autók versenyeztetését fedezi, hanem azok fejlesztését is. A szezon vége felé komoly problémákat okozhat, ha az M-Sport menedzsmentje nem tudja pótolni ennek a péznek jelentős részét, új szponzort, szponzorokat kell találniuk. Az új Fiesta R5 eladásaiból is remélhetnek bevételeket, de azok aligha lesznek elegendőek a hiány eltüntetésére.

FiestaR5.jpg

Az új Fiesta R5 biztosan kelendő lesz

A Ford és az M-Sport egyébként a lehető legkúltúráltabb modorban köszöntek el egymástól. Mindketten méltatták egymás érdemeit és megköszönték egymásnak a közös munkát. Mr. Wilson kiemelte, hogy nincs idejük keseregni, legfontosabb feladatuk, hogy összeállítsák a jövő évi versenynaptárukat és kialakítsák az új helyzethez leginkább passzoló felállásukat. Az egyetlen furcsaság, hogy a Ford Europe közleményében azt jelenti be, hogy elköszönnek a „névadó szponzori” szerepüktől, pedig azelőtt sosem hívták így magukat. Csak simán Ford World Rally Team voltak.

Fotók: M-Sport facebook

Címkék: ford WRC m-sport ford WRT Latvala Solberg Wilson Dovenby Hall Cumbria

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr734851000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2012.10.16. 10:20:21

Kiszáll a Mini, kiszáll a Ford. Ki marad a WRC-ben? Az IRC veszi át a helyét a trónon?

KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2012.10.16. 10:26:46

@edeleny beres: na, erről szépen lemaradtam. ERC? Vagyis akkor a rally teljesen megmarad _csakis_ európai sportnak? Ez elég szomorú :( .

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2012.10.16. 10:30:11

@KuraudoSutoraifu: lehet írok majd erről egy posztot, sokan nem hallottak még róla.

Az Eurosport ezentúl az EB promótere lesz. Nekem személy szerint ez nagyon jó hír, hiszen így a környékbeli futamok sokkal, de sokkal nívósabb mezőnyt kaphatnak majd.

Azért még szerencsére a világ elég sok más pontján is van rali - a vébé pedig ezentúl is megmarad világbajnokságnak :)

KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2012.10.16. 11:31:10

@edeleny beres: drukkolok az ERC-nek, de azért hiányozni fog a WRC - azért én nagyon koporsószögnek érzem ezt a sok távozást a gyári csapatok részéről. Nagyon WTCC szag van, ahol a Honda lesz egyedül(?) gyári csapat.

Szkotti 2012.10.16. 13:13:34

@KuraudoSutoraifu: Évekig két gyártó volt a vb-n: Ford-Citroen.
Most is kettő lesz: VW-Citroen, plusz készülődik a Hyundai.

abc 2012.10.16. 14:19:43

Löeb 9 VB nekem ennyi elég is volt isteni! :D

KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2012.10.16. 14:21:58

@Szkotti: igaz és (nekem/szerintem) rettenetesen unalmas volt :( . Egyszerűen leszoktam róla, olyan szinten volt egyeduralkodó lőb.
A Hyundai már befürdött anno, a VW nem hiszem, hogy versenyképes lesz jövőre, a Citroen meg... az meg Citroen. Ahogy a Mini is tolt egy hátra arcot, lehet, hogy holnap a tutinak tűnők közül jelenti be valaki, hogy ő is befejezi :( .

Szkotti 2012.10.16. 15:06:15

@KuraudoSutoraifu: Arra persze nem vehetünk mérget, hogy ki meddig húzza, de a VW nem Suzuki és nem Mini, régóta szögelik az autót, nagy neveket szerződtettek, nem fognak 1 szezon után visszakozni. Hiszen németek: számolnak, terveznek, megvalósítanak, és csak akkor, ha abból le is jön valami.
A Hunyadi helyzete is szerintem egész más, mint anno, a kétezres évek elején. Mára megszaladtak az eladásaik, folyamatosan jönnek az új autók, van büdzsé. Igaz, az ő versenyzésüket nem érzem annyira biztosnak, mint a germánokét, de reménykedjünk.

Szkotti 2012.10.16. 15:09:05

@KuraudoSutoraifu: "olyan szinten volt egyeduralkodó lőb"
Az ő uralkodása meg szerintem nem lett volna autófüggő akkor sem, ha a Citroen nem láncolja magához.
Lásd a csapattársait, hiába ugyanaz a kocsi, nem tudnak vele lépést tartani.

KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2012.10.16. 15:20:07

@Szkotti: emberből vagyok, összekötöm a dolgokat. Az első megjelenése óta utáltam a franciát - erre persze rátett egy lapáttal a finn drukkerségem Grönholm kapcsán -, és így óhatatlanul a Citroen is "gonosz" lett.
Lehet, hogy jó pilóta, de a kiszámítható és haláli unalmas futamok miatt már csak a neten és ott is ritkásan követtem az eseményeket. Hol van az, amikor az utolsó futamon még 2-3 ember küzdött a vb címért, Colin az ujját akarta vágni stb. Ma már nincsenek ilyenek. 3-4 futammal a vége előtt már lefutott minden :( .

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.17. 02:18:34

Mondjuk ezt már évek óta mondogatták, de idén valamikor nyáron ezzel még jobban befenyítettek. Akkor sem hittem el, és tessék...

Szerintem egyébként a WRC-nek igencsak meg vannak számlálva a napjai, Red Bull főszponzor ide, új belépők oda.

A mai média világában egyszerűen eladhatatlan a rali, és ami nem megy élőben tévén vagy az Interneten, az nem is létezik.

Nagyon-nagyon kevés egy VB fenntartásához az erdőben álló szurkolók, és az este 11-ig fent maradó, a szuper-extra csomagban levő csatornán sugárzott órás összefoglalók nézőinek szeretete.

Az ERC-nek ezzel szemben igencsak jó esélye van, hiszen a WRC eddig is elég Európa-központű volt, és ha az Eurosport a fő promoter, ami szuperül szállítja majd az összefoglalókat ÉS élő szakaszokat.

Az milyen volt már pl., amikor a Monte kiesett a WRC naptárból, de az Eurosporton meg vígan ment ÉLŐBEN a Col de Turini az IRC keretében...

Néha az az érzésem, hogy a WRC is a saját halálát akarja.
13 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása