Isten a világ teremtésével egészen jól állt már az ötödik napon, tempósan alakult a rendszer. Az idei Dakaron biztosan nem ez a követett példa. És nem csak azért, mert Limából Santiagóba kétszer annyi ideig tart az út, mint a teremtéstörténet, hanem leginkább azért, mert semmi sem úgy történt, mint ahogyan azt az elmúlt napok alapján várhattuk volna: nagyon jönnek a Minik, élen a Yamahák, megint más vezet a kamionoknál. A favoritoknak semmi sem jött össze. Csak a quadosoknál nem történik semmi.

Gordon.jpg

Kellett nekem tegnap dicsérgetni a buggykat, ez nem az ő napjuk volt, bár ettől még nem kezdenék összkerékhajtás-párti ovációba. Az autós befutó több mint izgalmas volt. Nani Roma nyert, közel másfél perces hátrányban követte Peterhansel, aki eddig egy szakaszt nyert, de mégis magabiztosan vezeti a versenyt.

Nani.jpg

Nyomában - mondhatni vonatozva - igen sűrű volt a mezőny: húsz másodperc hátránnyal, az esélytelen nyugalmával jött Gordon, majd újabb tíz másodperccel lemaradva De Villiers. Sainz most futott egy negyedik helyet, Nászer el-Attija (ناصر بن صالح العطية, angol átírással Nasser Al-Attiyah) pedig hat perc hátránnyal hatodik lett. Novickij sorozatban harmadszor van az öt között, érdemes lesz rá odafigyelni.

09_dakar2_news_full_large_gallery.jpg

A nap vesztese egyértelműen a tegnap remekelő, titkos favoritnak tartott Guerlain Chicherit, aki nemhogy nem tudta ott folytatni, ahol abbahagyta, és csak 24. lett, hanem a kormányszervó-meghibásodása miatt valószínűleg a csuklója is megsérült. Facebook oldalára posztolt képe szerint baj akad bőven.

Félő, hogy neki az idei Dakar itt ér véget. (Hacsak nem cserél helyet a navigátorával, ahogyan azt beszélik.) Napi eredmények itt.

Peterhansel ezzel tovább növelte előnyét Nászer előtt, akinek már közel tíz perc a hátránya. De Villiers, Novickij, és Roma fél óránál nagyobb hátrányban, azonban egymáshoz négy percen belül. Sőt az orosz és a katalán versenyző között közel ezer kilométer szelektív után mindössze nyolc másodperc a különbség. Ezt azért ízlelgetném egy kicsit. A nagyok közül Gordon továbbra is messze lemaradva, és Carlos Sainz is csak 21. Összetett eredmények itt.

6o1a0048_24967.jpg

Szalay Balázs 31. lett a mai szelektíven, ezzel továbbra is 21. A sandlanderes autókkal valami történhetett, mert kivételesen a Pócsik-Farkas-Szaller-Toyota csapat (ők a támogató-autó), 14 másodperccel megelőzte a Sebestyén-Bognár párost. (Összetettben a segítők így is hat perc hátrányban vannak.) Horn Albertékat sajnos kizárták.

c60o1666_24966.jpg

A kamionos srácok nem bírnak magukkal: újabb nap, újabb nyertes, újabb vezető összetettben. Pedig nem hebrencs tinédzserek ők sem! A tatrás Loprais királysága nem tartott sokáig, mert 20 kilométerrel a napi cél előtt elakadt a homokban. Ezzel viszont egy soványka, öt perces előnnyel a napi harmadik, De Rooy ölébe hullott az összetett vezetés.

121_24973.jpg

A mai szakaszt Stacy nyerte a nagyobbik Ivecóval, alig két perccel verve a kamazos Nyikolajevet. A Kamaz-csapatnak amúgy is jól sikerült a nap, hárman is a legjobb hat között értek be. Darázsiék 34. helyen futottak be, ezzel összetettben három helyet javítva már 38-ak.

119_24975.jpgZsolt azt nyilatkozta a szakasz után, hogy "Ez a bakkecskézés mindig is a halálom volt. Kívülről se látványos, belülről meg egyenesen szörnyű, mert a kamion egyrészt szétrázza az agyunkat, másrészt teljesen kikészíti a gerincünket. Amúgy remek kis szakasz volt, a hegyi fölfelét és lefelét kimondottan élveztük, igaz, a fölfelét egy kicsit jobban, mert ott nem kellett fékezni, így nem melegedett a fék. A nagy kamionok az elején megelőztek, aztán a nagy sietségben összeszedtek egy szatyornyi defektet, úgyhogy némelyiket sikerült visszaelőztünk. Összességében jó szakasz volt, vigyáztunk a kicsikére, a rizikós részeken úgy jöttünk, mintha hímestojáson lépkednénk." Kamionos napi eredmény itt, összetett pedig itt.

123_24972.jpg

A quadosokról legközelebb akkor írunk majd, ha lesz mit. Patronelli nyert (ahogyan szokott), Husszejn pedig műszaki gondok miatt bezsákolt egy jelentős hátrányt, no meg egy egyórás büntetést. Az argentin címvédőnek 78 perc előnye van. A szakasz eredménye itt, az összetett pedig itt.

409691_473720259353953_1068667866_n.jpg

A motoros mezőnyben viszont volt bőven történés. A változatosság kedvéért a tegnap összetettben már második a yamahás Casteu nyert (és ezzel dakaros pályafutásának harmadik szakaszgyőzelmét szerezte), de így sem tudott márkatársa, Pain elé, viszont csak bő egy percre csökkentette a hátrányát. Nem sokan fogadtak volna arra, hogy a Yamaha ekkorát tud menni, mert az év során labdába sem rúgott a KTM-Husquarna-Honda trió mellett.

A tegnap megvillanó, meglepetés-embernek tartott Joan Barreda Bortnak üzemanyag-ellátási gondjai voltak, a nap nagy részét a 98. kilométernél szereléssel töltötte, ezért csak a 143. helyen vánszorgott be. Alig bírta magával vinni azt a háromórás hátrányt, amit kapott, és ezzel az 59. helyre esett vissza.

Photo

Despres most sem villantott, de vízhordójával, a portugál Fariával lőtávolon belül maradt a két francia yamahás versenyző mögött. (Az összetett 5. Viladoms, és 6. Lopez között mindössze három(!) másodperc különbség van! Az 5. szakasz eredményei itt, az összetett pedig itt található.

Photo

Kép:DPPI / Marian Chytka facebook.com/mchphoto.cz; planetrobby.comdakar.huwww.dakar-derooy.com, Red Bull

Címkék: carlos sainz nasser al attiyah Dakar nászer el attija Dakar-rali

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr505009231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jujdejo 2013.01.10. 15:58:16

valahogy szamomra ertekelhetetlen ez a pazarlas, nem sport.

eszgbr 2013.01.11. 07:46:15

@jujdejo: Épp annyira sport mint a Forma-1 vagy a rali, vagy annak tekinted vagy nem. Utóbbi esetben viszont nem értem mit keresel és főleg miért kommentelsz egy ilyen blogon. /ezt ne vedd sértésnek/
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása