Egy WRC sem tudta teljesíteni a teljes versenytávot, Herczig és Botka fej-fej melletti küzdelme az első helyért, az ifjú idegen remek autózása. És persze most is fut az elmaradhatatlan fotópályázatunk.

Az első nap egyértelműen a Turán Friciék napja volt: óriási előnnyel nyerték meg mindkét szakaszt és magabiztosan várhatták a folytatást. Vasárnap szuperrali szabályok rajthoz állt a tegnap még az első gyorsasági szakaszon kieső, tavalyi bajnok Kazár Miki is, aki csak az utolsó szakaszon ("power stage") szerezhető extra pontok miatt tért vissza a versenybe vasárnapra. 

Míg Turánék bő fél perces előnnyel indultak, a 2 és 8. helyezett versenyzők fél percen belül voltak egymáshoz képest. Herczigék reggel 1,1 másodperccel álltak Botkáék előtt a második helyen, Krózserék a negyedik, Balogh Janiék az ötödik, Ollé Sasa a hatodik helyről várta a folytatást. 

Három pályán, összesen nyolc szakaszt kellett vasárnap teljesíteni a veszprémi célig, és oda már csak minden második autó ért el. Az első kislődi gyorson Turánt és Hercziget megelőzve Kazár Mikiék futották a legjobb időt, emellett a dél-afrikai skodás Henk Lategan is komolyat ment. A kölyök mindössze 3 tizedmásodpercet kapott a legjobb S2000-es Herczigtől. 

A fiatal versenyző annyira jól kezdett reggel, hogy a második - szőci pályán abszolút időt futott és két helyet előrelépve máris az összetett ötödik helyen találta magát! A Xsara WRC-vel addig látványosan közlekedő Szíjj Zsolt - Papp György páros a nézők elől lezárt gyorsasági szakaszon búcsúzni kényszerült: egy kisebb esés után hiába maradt mozgásképes az autójuk, nézői segítség hiányában nem tudtak visszatérni az útra.

Dél-Afrikában sajátos - egy kicsit a terepralira hasonlító - szabályai vannak a ralinak: nincs pályabejárás, közös, "előre gyártott" itinert kapnak a versenyzők, találjanak le azzal a pályán. Emellett on-board videofelvételeket használnak a felkészüléshez. A tizennyolc éves dél-afrikai srácnak ez volt a második versenye, ahol maga dolgozta fel a pályákat, és diktált saját itinert. 

Közben Turánék elvileg egy perces büntetést kaptak, korai érkezés miatt, de nem sokkal később kiderült, hogy mégsem rájuk vonatkozik a szankció, mert mert a nyolcas, hanem a huszonnyolcas páros érkezett korábban, csak a rádióban lemaradt a forgalmazás eleje. Így a Fordos páros maradt az élen.

Az első kör utolsó, vigántpetendi gyorsát ismét Kazárék nyerték, de az abszolút elejében nem történt jelentős változás. Lukács Kornélék viszont ugyanitt kiestek. Úgy tudjuk, hogy Csucsu nekiment az egyik murva-kupacnak, ami belógott félig az útra. Ez ott volt bejáráskor is, tudta is, úgy gondolta, hogy - mivel ez egy enyhe balosban volt - csúsztatva megkörzőzi. Kicsit rámentek, nem borultak fel, de eltört a lengőkar, kifordult a féltengely, "kibicsaklott" a kerék, és félre kellett állniuk. Nem adta ki, van ilyen. Kár érte, mert szépen mentek. A kör végén Turánék Herczigék előtt 50 másodperces előnnyel álltak, őket Botkáék követték harmadikként 5,4 másodperc hátránnyal.

A második kör kezdetén, Kislődön Turánék defektet kaptak, de még milyet! A futómű teljesen megsemmisült, a szakasz végén pedig még ki is gyulladt a kerék. Ugyan még be tudták fejezni a gyorsasági szakaszt, és még így is az abszolút első helyen álltak, nem tudták tovább folytatni a futamot.

Az első hely így Herczig Norbi ölébe hullt, de nem sokáig örülhetett ennek a pozíciónak, mert a következő, szőci gyorsasági szakaszon Botka Dávid megelőzte a skodásokat, akik a hátralévő három szakaszon már nem tudták visszavenni vezető helyüket. Herczigék futómű-, vagy hajtás-gondokat éreztek, de folytatták tovább. A dél-afrikai Lategan, Balogh Janit megelőzve a képzeletbeli dobogó harmadik helyére lépett fel, és a verseny végéig meg is őrizte ezt a pozíciót, ahogy Baloghék is maradtak negyedikek.

Szintén a hatodik szakaszon búcsúztak Krózserék is, miután kigyulladt a Subaru WRC motortere, de szerencsére időben sikerült eloltani.

A második szervizben az osztrák szervizcsapat Herczigék hátsó diffijének cseréjére készült, majd úgy tűnt, hogy egy féltengely a ludas, végül csak egy összetartást állítottak, és máris újra ütőképes lett a Skoda. után már csak két szakasz várt a még versenyben maradottakra, melyekből egyet Kazár, egyet pedig Herczig húzott be, de az összetettben már nem történt változás. Érdekes, hogy míg Botka 1,1 másodperc hátránnyal kezdte a napot (Norbiékhoz képest), a verseny végére viszont pontosan ennyi előnye maradt, megszerezve ezzel élete első abszolút győzelmét. Kazáréknak nem adta ki a power stage: amiért jöttek, nem sikerült, Herczigék nyerték az extra pontokat.

Képek: Rallye Évkönyv

Eredmények:

Címkék: video veszprém orb wrc bútor robi herczig norbi botka dávid balogh jani henk lategan

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr265404787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása