2013-ban érkezett meg a Volkswagen a világbajnokságra és mindent vittek a németek. 2014-ben érkezik meg a Hyundai, de tőlük nem számíthatunk hasonló eredményre. Várhatóan az idei esztendő is arról szól majd, hogy ki lesz a második, a VW előnye ugyanis nem behozható.

Jobb lenne persze találgatni, hogy ki lesz világbajnok a pilóták között és ki a gyártók között, de nem valószínű, hogy feje tetejére áll a WRC világa 2014-ben. Csütörtökön kezdődik az idei első verseny Monte Carlo-ban és szerencsére ez az a verseny amely a legtöbbször cáfol rá a papírformára, leginkább a sajátos időjárási körülményei miatt. A Montén tanultuk meg a "fekete jég" fogalmát és itt fordul elő a legtöbbször, hogy egy szerencsés gumiválasztásnak köszönhetően valaki kiugró eredményt érjen el. Az idei verseny érdemi részét három napba sűrítették bele a rendezők, megfelelve ezzel az FIA új direktíváinak, szerdán pedig a shakedown-on bemutatkozhat az új Hyundai i20 WRC. A kvalifikációs szakasz már a múlté, a verseny első napján a tavalyi eredményeket veszi figyelembe a versenyigazgató a rajtsorrend megállapításához, míg a további napokon az előző napi eredmények alapján, fordított sorrendben rajtol el az élmezőny. A három nap alatt 383 km gyorsasági szakasz vár a nevezési listán szereplő 68 versenyzőpárosra az útvonallap szerint. Az alábbiakban igyekszem összefoglalni, hogy kitől mire számíthatunk ezen a versenyen.

Volkswagen World Rally Team - VW Polo R WRC
#1 Sebastian Ogier - Julien Ingrassia
#2 Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
#9 Andreas Mikkelsen - Mikko Markkula

Egyértelműen a legjobb csapat a WRC-ben, akár a technikát, akár a pilótákat vesszük figyelembe. A gyártók világbajnoki címét már most nyugodtan odaadhatjuk nekik, szerencsére a pilótáknak járó titulust azonban még nem. Természetesen a Monte fő esélyese Sebastien Ogier, itt született, itt nőt fel, Gap az otthona, ahol az első két nap során a verseny szervizparkja kerül kialakításra. Ogier ráadásul nyert is már Montét, igaz, akkor éppen a szép emlékű IRC sorozat naptárában szerepelt a verseny. Tavaly alaposan kikapott Loebtől, de az a verseny volt a VW bemutatkozó futama a világbajnokságon. Latvala tavaly év vége felé már egészen megszokta a Polo-t és többször is partiban volt francia csapattársával, viszont továbbra sem lehet biztosra menni vele kapcsolatban. Ha éppen jó napja van, akkor bárkinél gyorsabb tud lenni, de bármikor tud hatalmasat esni ártatlan helyzetekben. Mikkelsen első Montéja lesz a VW-vel, tavaly kihagyta az első három versenyt. A fiatal norvég versenyző PR-ban már nagyon profi, ígérete szerint idén már dobogós helyezéseket is látunk tőle.

Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team - Citroen DS3 WRC
#3 Kris Meeke - Paul Nagle
#4 Mads Ostberg - Jonas Andersson

Személy szerint erre a csapatra vagyok a leginkább kíváncsi. A franciák szinte minden idejüket és erejüket a WTCC-nek szentelik, de köszönhetően a technikai szabályok tavalyi befagyasztásának, relatíve olcsón mehetnek egy újabb WRC szezont. Az anyagi erőforrásaikat szinte teljesen a pályaautós projekt emészti fel, így a pilóták terén is igyekeztek megtalálni az ár-érték arányban legjobb változatot. Elköszöntek a betliző Hirvonentől és leigazolták Ostberget az M-Sport-tól, ami minden bizonnyal úgy nézett ki, hogy megkérdezték tőle, akar-e ingyen versenyezni náluk. A válasz nyilvánvalóan igen volt mivel Ostberg tehetős családból származik, az utazási költséget és a zsebpénzt pedig könnyen elő tudja teremteni Norvégiában. Ettől Ostberg még remek pilóta, a tavalyi événél csak jobban mehet. Kris Meeke már tavaly is bemutatkozhatott a Citroennél, Sordót helyettesítette két alkalommal és amíg ment, addig jól ment. Rendszerint azonban bukás lett a vége, Ausztráliában mindjárt két totálkárt is összehozott, így az idényzáró brit versenyen inkább Kubica kapott lehetőséget a nagy csapatban. Ez lehet Meeke első teljes éve a WRC-ben, pedig nyáron lesz harmincöt esztendős, nem kell különösebben ecsetelnem, hogy mekkora lehetőség előtt áll a 2009-es IRC bajnok.

M-Sport World Rally Team - Ford Fiesta RS WRC
#5 Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
#6 Elfyn Evans - Daniel Barritt

Malcolm Wilson alakulatánál is nagy változások történtek a télen, hiszen kiszállt az eddigi főszponzor, új meg nem lett. Neuville és Ostberg eligazoltak, Novikovnak elfogyott a pénze, így idén kétautós felállásban láthatjuk a fordos kirakatcsapatot. Természetesen a pazar bevételt termelő versenyautó bérbeadást nem fejezi be az M-Sport és továbbra is Fiestából látjuk majd a legtöbb WRC-t a versenyeken. Visszatért a tékozló fiú Hirvonen személyében és ez lehet, hogy jól sül majd el. 2011-ben azért távozott a Citroenhez, hogy több pénzt tudjon keresni, de egyáltalán nem jött ki neki a lépés a francia csapatnál, így két szezon után elköszöntek tőle. Wilson örömmel fogadta vissza a csapatába, de alighanem még a 2011-es gázsijánál is jóval alacsonyabb bért fizet neki, aki már nyert Monte carlo Rallye-t (2010). Új játékos a fiatal Elfyn Evans, aki szintén nagy kedvence a csapat mindenható urának és még Hirvonen aprójához képest is nagyon olcsón hajlandó versenyezni. Elfyn édesapja Gwyndaf egyébként a kilencvenes évek végén a Seat gyári pilótája volt, így a huszonöt esztendős walesinek lesz kihez fordulnia tanácsért, ha megakad valahol. Elfyn Evans tavaly a Szardínia Rally-b mutatkozott be WRC-vel, ahol egy parádés hatodik helyet szerzett. 2012-ben világbajnok lett a juniorok között, tavaly pedig hetedik a WRC2-ben.

Hyundai Shell World Rally Team - Hyundai i20 WRC
#7 Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul
#8 Dani Sordo - Marc Martí

A friss hús. Nem tudjuk, mire számíthatunk tőlük. Ugyanazt szajkózzák, mint tavaly a VW, hogy ez számukra tanulóév lesz, nem számít az eredmény, meg ilyesmi. Tőlük mindenképpen őszintébben hangzik, mint a VW-tól, akik pontosan tudták, hogy hova jönnek. A Hyundai is tudja, de koránt sem tesztelték úgy szénné magukat, mint a VW, viszont rengeteg nagy tudású szakembert szipkáztak el különböző csapatoktól. Neuville deklaráltan első számú pilótának érkezett, míg a nyolcas rajtszámú i20 WRC-t minden versenyen egy specialista kezeire bízzák. Neuville fantasztikus szezont teljesített tavaly az M-Sportnál, nagyrészt ennek köszönhette a hyundai-os szerződését. Nagy kérdés vele kapcsolatban, hogy át tudja-e menteni idénre is a tavalyi formáját, mert ha nem, akkor bajok lesznek. Sordo, úgy látszik, a biztos pont a WRC világában. Hol itt, hol ott tűnik fel és gyűjtögeti a tapasztalatokat, amiket egy új csapat nyilván roppant jól hasznosíthat. A spanyol a megbízható versenyzők közé tartozik, pontokat hozhat a Hyundainak, akár egy dobogó is benne van a pakliban, ha a körülmények kedvezően alakulnak számára.

Akikkel még számolnunk kell a Montén:

#10 Robert Kubica - Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC): Ha a Jänner Rallye-n látott autózását akarja megismételni a Montén is, akkor garantálhatóan nem ér célba. Ausztriában rengeteget volt az út mellett, de az ottani útviszonyok ezt nem büntették olyan szigorúan, mint ahogy a Monte Carlo Rallye sziklái fogják. Egyébként imádjuk, drukkolunk neki és reméljük, hogy jó helyen ér célba.

#11 Bryan Bouffier - Xavier Panseri (Ford Fiesta RS WRC): A Hyundai rostáján kihullott, nem lett belőle gyári pilóta. A Montét imádja, 2010-ben, igaz némi szerencsével, nyert is már itt. Az autóját az M-Sport hozza a versenyre, azzal tehát aligha lesz probléma. Mindenképpen nagy elégtétel lenne számára, ha a két Hyundai előtt végezne a versenyen.

#12 Francois Delecour - Dominique Savignoni (Ford Fiesta RS WRC): Elmúlt ötven esztendős, de a kondíciója egy edzett huszonévesé. A Monte specialistája, 1994-es győzelmének idén lesz a huszadik évfordulója. Továbbra is bírja a román idegenforgalmi hivatal bizalmát, így az ő pénzükön (is) indulhat a Montén. Ő az a versenyző, akiben még simán benne lehet egy kiugró eredmény, már nem annyira a sebessége, sokkal inkább a taktikai érzéke és a helyismerete miatt.

Képek: MGR Sportfotó

Címkék: video ford citroen monte fiesta wrc preview latvala hirvonen dani sordo i20 ds3 wrc vw motorsport polo r wrc Hyundai monte 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr805757915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barumka 2014.01.15. 11:57:32

esélyük nem lesz a Vw-t beérni a bajnokság végére, és szerintem ebben a pilóták a ludasak. Nem kellene már ezt a latvalát, hirvonent otsberget stb erőltetni, eddig sem tudták Ogiert beérni, sem Loeböt, akkor ezek után sem fogják.

Wackwaryou 2014.01.15. 16:38:33

Kubica épsége miatt jobban aggódom. Szimpi arc, nem lenne jó, ha leugratna a mélybe vagy nekimenne a falnak. Kéne neki valami lónyugtató vagy egy rendes pina... ő sem bír magával, mint a schumi.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása