Ranga Péter nyerte a múlt hétvégi Veszprém Ralit, a magyar ralibajnokság ötödik futamát.

Immár 7. éve, hogy a kisebbik Ranga-gyermek, Péter is – bátyjához ifjabb Ranga Lászlóhoz hasonlóan – úgy döntött, folytatja a családi hagyományt és édesapja nyomdokain ő is autóversenyző, ralipilóta lesz. Már az első versenyeken is jól látszott, hogy nem esett messze az alma a fájától, hiszen Peti is ügyes kezű pilótának bizonyult. A tavaly, a Topp-Cars Rally Teamnek köszönhetően már egy igazán top autóba ülhetett, és többször is igazán közel került élete abszolút futamgyőzelméhez.

Talán nem véletlen, hogy pont erre a hétvégére esett az a verseny, melyen végre minden összeállt, és navigátorával Szőke Tamással, valamint versenyautójával, a Skoda Fabia R5-tel nem találtak legyőzőre és megszerezték első győzelmüket. A múlt hétvégén ünnepelhette volna ugyanis 60. születésnapját a magyar ralitörténelem egyik legnagyobb alakja, Péter és László édesapja, Ranga László. Igazán méltó módon emlékeztek meg erről az évfordulóról a fiúk, hiszen Peti futamgyőzelme mellett Lacika is pontszerző helyen fejezte be a Veszprém Ralit.

A győzelem azonban most sem sokon múlott, hiszen ahogy az idei évben szinte mindig, most is óriási küzdelem folyt az abszolút elsőségért, melyre a legalább 6-7 párosnak is reális esélye volt. A bajnokság éllovasai Herczig Norbert és Hadik András mellett a világbajnokságot is megjárt Turán Frigyes, az idén megbízható teljesítményt nyújtó Vincze Ferenc, és a két nagy visszatérő Benik Balázs és Bútor Róbert is egyaránt favoritnak számított a versenyt megelőzőn. És természetesen Ranga Péter is, akinek egyébként a veszprémi az egyik kedvenc versenye.

20170706191350_img_4733-01.jpeg

Ezévtől a murvás futamok péntek délután kvalifikációs szakasszal kezdődnek. Az idei 24. Veszprém Rallye kvalifikációs szakaszán már egyértelművé tette a két rutinos ralipilóta, Benik Balázs és Bútor Róbert is, hogy nem alibizés és „retrózás” miatt ültek Skoda Fabia R5-be. Előbbi ugyanis egy erős második, utóbbi pedig egy negyedik hellyel nyitott.

20170706170053_img_4394-01.jpeg


A kvalifikáció eredményének megfelelően választhatott magának rajtpozíciót az első 15 páros, ami a veszprémi lőtéri pályát ismerve (mely szombaton kétszer szerepelt a programban) komoly előnyt vagy akár hátrányt is jelenthetett. Így fordulhatott elő, hogy másnap, szombaton nem feltétlenül a leggyorsabbak – és a bajnokságban élen levők – indulhattak először.

20170708075605_img_6076-01.jpeg

Az első jutaspusztai gyorsot az elmúlt 3 év magyar bajnoka, A Skoda Rallye Team Hungária versenyzője, Herczig Norbert nyerte, de a 21 kilométeres pályán alig egy másodpercet tudott csak adni az egyébként defekttel célbaérő Ranga Péternek. Arról nem is beszélve, hogy a szakasz kezdete előtt pár perccel többször is „leszakadt az ég” és volt, hogy jéggel kiegészítve ömlött a kiadós eső az egyébként szinte csontszáraz murvás pályára. Benik és Bútor is jól szerepeltek, hiszen 3. és 4. pozícióban kezdték meg menetelésüket.
20170706190151_img_4667-01.jpeg

Az extrém körülmények között megtartott szakaszon egyébként többen más kategóriákból is kiugrónak szép eredményt értek el, három mitsubishis is az első tízben végzett annak ellenére is, hogy egyébként 19 – papíron – jóval erősebb versenyautó ellen mentek. Persze nem papíron, hanem sárban s dagonyában, így kerülhetett a hatodik helyre Balogh János, a nyolcadikra Hevesi Pisti, a kilencedikre pedig a második szakaszon motorproblémák miatt kiálló Kurtos Róbert.

20170707152312_img_4907-01.jpeg

A nap utolsó, második szakaszát újra Jutaspusztán tartották, és bár már jóval kevésbé volt saras a pálya, ez a gyorsasági még inkább felfordította a sorrendet. Többekhez hasonlóan defekttel érkezett a célba ugyanis Herczig Norbert, Hadik András és a defektes kerekét a szakaszon kicserélő Bútor Róbert is.

Vasárnap három különböző pályát: Kislődöt, Hegyesdet és Vigántpetendet kellet 2-2 alkalommal teljesíteniük az indulóknak. Sajnos az első kislődi szakaszt az előfutó autó balesete miatt törölték, így a maradék 5 gyorsaságin dőlhetett el az elsőség kérdése.

20170708113931_img_6837_1-01.jpeg

Benik Balázs és Ranga Péter egész nap egymás idejeit figyelték és az egymással való küzdelemre helyezték a hangsúlyt. Eközben a szombaton defektek miatt visszaeső Hadik András és Herczig Norbert óriási felzárkózásba kezdett. A vasárnapi öt szakaszból hármat Herczig, kettőt pedig Hadik nyert. A Benik – Ranga különbség a nap folyamán egyszer sem nőtt 10 másodperc fölé, volt amikor mindössze alig 4 másodperc választotta el egymástól a két Skodát. Ranga Péter azonban egyszer sem engedte ki a kezéből a vezetést és végül 7,4 másodperc előnnyel megnyerte a Veszprém Ralit!

Jó volt látni, hogy a két nagy visszatérő pilóta is simán felvette a versenyt az élmezőnnyel. A nap felzárkózását Herczig Norbi produkálta: a 12. pozícióból egészen a 4. helyig sikerült felkapaszkodnia. Míg a szintén szombaton defekt miatt sok időt vesztő Hadik András mindössze egyetlen másodperccel lemaradva az ötödik helyről, hatodikként végzett.

A bajnoki címért folyó harc így tovább élesedett, két futammal a vége előtt még nyílt sisakos küzdelem folyik a 2017-es trófeáért.

Megemlítendő még a tavalyi év ralikettes bajnoka, Vizelli Károly, aki Lada VFTS-ből Veszprémre egy Skoda Fabia R5-ös top autóan találta magát. Egész verseny stabilan autózva, több kategóriatársat is már élete első R5-ös versenyen megelőzve az abszolút 10. helyen végzett.

 

Címkék: veszprém orb bútor robi benik balázs herczig norbi ranga lacika ranga peti mediabox Hadik András

A bejegyzés trackback címe:

http://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr9512652513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (35) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (16) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (177) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (12) turán frici (128) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (21) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz