Mi, a mai napon a versenyzői gyűlésen megjelentek, aláírásunkkal igazolva kérjük és tanácsoljuk, hogy az MNASz minden olyan Tisztségviselője, aki a kialakult helyzetért és válságért erkölcsileg felelősnek érzi magát, betöltött tisztségéről mondjon le.

Ez a mi kérésünk és tanácsunk.

Budapest, 2017. szeptember 7.

export-2017-09-07-20-32-09.jpg

2_oldal.jpg

Címkék: orb MNASZ

2 komment hozzászólás

Közel 2000 km-t utaztunk, hogy alaposabban is szemügyre vehessük a műhelyt, ahol Norbi szavaival élve: "a csoda történik". Nürtingen városában készíti fel ugyanis a Tankpool24 csapata kétszeres Európa-bajnokunk Kiss Norbert Mercedes versenykamionját. 

A magyar versenyző jelenleg az összetett második helyről várja a folytatást a következő, hungaroringi futam előtt, ahol a kamion EB mellett Kamion Fesztivállal is várják a kilátogató nézőket.

Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön videónk a nürtingeni műhelylátogatásól:

A videó mellett természetesen pár képet is lőttünk: 

 

Szólj hozzá! hozzászólás

Hetedik alkalommal változott a veterán raliautók találkahelyévé az Eifel-hegységben, a legendás Nürburgring tőszomszédságában megbúvó apró német városka, Daun. Az Eifel Rallye Festival a hírhedt B-csoportos versenyautók egyik utolsó mentsvára, ez az, ami ezt a rendezvényt világszinten is különlegessé teszi és amiért ez a kisváros rajongók tízezreinek vált a zarándokhelyévé az elmúlt években.


dsc_6192.jpg

A poszt szerzője a Petrolicious magyar újságírója, Boér Máté, a historic raliautók nagy rajingója. Még több képes angol nyelvű beszámolóját az alábbi linken találjátok a versenyről. Ajánljuk figyelmetekbe! 

A háromnapos rendezvény jellegét legjobban leíró szó a fesztivál, mint ahogy azt az elnevezése is mutatja, itt nem versenyzésről van szó, nincsenek mért eredmények, ez egy hatalmas buli. A stopperek hiányától eltekintve viszont olyan, mint egy „normál” rali, rendeznek shakedownt, két super speciál szakaszt és összesen hat gyorsaságit. Nem más ez, mint benzingőzbe burkolt múltidézés annak a lehető legtöbb, eredeti vagy korhű kellékét felvonultatva, hogy hűen idézze fel a raliért rajongók egyik kedvenc korszakát, az 1982-1986 közötti időszakot, amikor az FIA B-csoportra vonatkozó szabályrendszere szerint épített versenyautók uralták a gyorsasági szakaszokat.  Ahogy a ’84-es világbajnok, Stig Blomqvist mosolyogva mondta az Eifel Rallye nyitóestjén tartott beszélgetésen: „akkoriban, a mai értelemben véve gyakorlatilag nem voltak szabályok, neked kellett lenni a leggyorsabbnak”.

dsc_6088.jpg

Az FIA korlátozása ma is érvényes a B-csoportos autókra (sajnos emiatt kerültek pl. 2017-től kizárásra egy másik hasonlóan színvonalas versenyről, a Legend de Spa/Bastogne-ról), de több gyűjtő és egykori versenyző is az eredeti rendeltetésüknek megfelelően kívánta használni ezeket az autókat. Ekkor lépett a színre Reinhard Klein, a világ egyik leghíresebb ralifotósa (1997-ben alapította a McKlein ügynökséget Colin McMasterrel, saját archívumában az ’50-es évekig visszamenőleg találhatóak raliversenyeken készített felvételei), aki összefogta az eredeti vagy az eredetivel közel megegyező raliautók tulajdonosait és megszületett a Slowly Sideways. Ehhez a szervezethez bárki csatlakozhat, aki 1986-os vagy annál öregebb eredeti vagy az eredetivel megegyező raliautóval rendelkezik, illetve gyári A-csoportos versenyautó áll a garázsában és nem félti elővenni. Az Eifel Rallye Festival a szervezet kiemelt programja, de itt nem csak a Slowly Sideways tagok kapnak lehetőséget a száguldásra. Minden évben egy bizonyos tematika köré szerveződik az Eifel Rallye, idén a ralisport hat évtizedét ünnepelték, ugyanis az 1960-as évek közepe óta rendeznek a mai ralik ősének tekinthető, a stopper ellen folytatott küzdelmet, amelynek a végén a leggyorsabbnak jár az első hely. A versenyt megelőző estén Daun főterén a hagyományos Rallye Partyra gyűlnek össze a résztvevők és a nézők, idén mind a hat évtizedből hívtak meg versenyzőket egy beszélgetésre és mind a hat évtizedről vetítettek egy-egy 3-5 perces filmet Helmut Deimel archívumából.  Napjaink versenyzőit Thierry Neuville képviselte (idén kiemelt partnerként szerepelt a Hyundai), az Eifel Rallye Rali Nagykövetévé („Rallye Ambassador”) pedig a már említett Stig Blomqvistot választották, aki az elmúlt hat évtized mindegyikében legalább egyszer nyert ralit, legutóbb éppen tavaly, az East African Safari Classicot.

dsc_1638.jpg

A híres német versenyzők, egykori bajnokok közül idén Armin Schwarz, Wolf-Dieter Ihle, Harald Demuth és Matthias Kahle nyomták tövig a gázt az Eifel-hegység útjain kijelölt vegyes burkolatú gyorsasági szakaszokon. A Škoda németországi képviseletének és a verseny szervezőinek köszönhetően, a hétszeres német bajnok (!!!) Kahle mellé ülhettem be a 130 RS versenyautóba egy gyorsasági szakasz erejéig. Pontosabban megkérdezték, hogy a Fabia R5-be vagy a veterán versenyautóba ülnék-e szívesebben, de ez nekem egy másodpercig sem volt kérdés. Lehet, hogy elsőre bolondnak gondoltok majd egy páran, de nekem a 130 RS különlegesebb. Rendben, ez „csak” 130 lóerő, viszont hátul hajt és farmotoros. Utóbbi adja a játék igazi ízét, egészen más vezetési stílust igényel.

dsc_6460.jpg

A Škoda 130 RS-t a 110 R Coupé alapjaira építették és 1974-75 között készültek el az első példányok a mlada boleslavi üzemben, a Gr.2-es homologizációra 1976-ban került sor. Az utcai autóhoz képest 10 centiméterrel kiszélesítették, üvegszálas sárhányókat, műanyag oldalüvegeket, alumíniumból készült tetőt, a csomagtértetőt és motorháztetőt kapott, előre került a vízhűtő és átalakították a kettős keresztlengőkaros első futóművet. Remek úttartása, kiemelkedő kanyarsebessége és az ötven-ötven százalékos súlyeloszlásból adódó egyensúlya miatt a könnyű, 800 kg súlyú kupé a jóval erősebb versenyautóknak is komoly kihívójává vált az aszfaltos versenyeken. A típus legnagyobb sikerét a ’77-es Monte Carlo Rally-n aratott kettős kategóriagyőzelem jelentette, a rajongók el is nevezték a „Kelet Porschéjának”.

Volt annyi helyzeti előnyöm a Škoda által meghívott többi vendéghez képest, hogy a fotózás miatt előre „lejártam” a pályákat, így hezitálás nélkül vágtam rá, hogy a második kör első szakaszán szeretnék Matthiassal menni. A kelbergi gyors egy szűk, domboldalra felfutó, kanyargós mezőgazdasági úton indul, majd egy falvacskán átérve visszatér a rajthoz, ezt a részt megismételve a második körben halad tovább egy murvás erdei szakaszon, egy nyílt, kiszélesedő mező felé, hogy aztán egy, a mecseki gyorsokhoz hasonlító aszfaltos részen érjen véget. Már a gyorsasági felé vezető összekötő szakaszon, az új féktárcsák bekoptatásakor kaptam egy kis ízelítőt arról, hogy mit tud a 130 RS. Komolyabb fékezéskor azonnal lehetett érezni, hogy indulna a feneke, de ezt olyan szép átmenettel tette, hogy kis túlzással szinte azt gondoltam, hogy a navigátori ülésből is meg tudnám indítani. 

      A jobb1-ből Máté integet nektek :)

A típus egyik gyenge pontja a három helyen csapágyazott főtengely, ami nem bírja jól a 8000-es maximális fordulatot, az egyik szerelő elmondása szerint kb. 500 versenykilométert bír egy motor az autóban. A jobb egybe szíjazva ez persze mit sem érdekelt, annál jobban szórakoztatott, ahogy a pillekönnyű karosszéria mozgásba lendült a két duplatorkú Weber karburátoron át táplált 1,3-as motornak adott legkisebb gázadásra is.

A gyorsasági időellenőrzőjébe érve történt az első „csoda”. Armin Schwarz és Stig álltak az út szélén a rajtidejüket várva, én pedig csak pislogtam egy darabig, hiszen álomban sem gondoltam volna, hogy lesz olyan alkalom az életben, hogy ugyanazt a rajtot várom majd, mint ezek a pilóták. Ráadásul egy percig sem éreztették, hogy nem tartozom oda, persze mindannyian nagyot nevettünk, amikor kezet fogva bemutatkoztunk egymásnak.  Armin egy Hyundai i20 WRC-t, Stig pedig egy ex-Sainz Escort WRC-t terelgetett ebben a körben, amiben mi rajtoltunk harmadikként. Ültem már erős hátsókerekes historic raliautóban, de a farmotoros Škoda folyamatos táncolásához semmi sem fogható. Persze olvastam már sok helyen, hogy gázzal lehet irányítani stb., de saját érzékeimmel most tapasztaltam ezt ennyire intenzíven először. Egy pontos, határozott kormánymozdulattal Matthias odaszúrta a Škoda orrát az ívre és onnantól csak - a számomra felfoghatatlan gyorsaságú - lábmunka határozta meg a 130 RS mozgását. Kicsit aggódtam, hogy a brutális váltásoktól szét ne hulljon a négyfokozatú váltó, de szerencsére végig tette a dolgát. A 13-as kerekekre új murvaabroncsok kerültek fel a gyors előtt, Matthias azt mondta azért, „mert így lehet a nézőket szórakoztatni, slickeken betapadna az autó az ívre. Márpedig én most a szórakoztatásért vagyok itt”. Nem véletlenül közönségkedvencek ők a Škodával. Úgy tűnhet, hogy az élmények miatt mondom én is azt, hogy a mezőny egyik legvagányabb autója a 130 RS, de tanúm van rá, hogy már 2015-ben is vigyorogva vártam, hogy feltűnjön a fényképezőgépem keresőjében a piros-fehér-kék kupé. Ez 17,21 kilométer, ami nekem „jutott” belülről az Eifel Rallye Festivalból, ami a hab volt egy olyan tortán, amelynek akár csak a legkisebb morzsájáért is holnap útnak indulnék Daun felé.

3 komment hozzászólás

Finnországban már-már megszokott, hogy mindig akad egy olyan kanyar egy-egy raliversenyen, ahol egymás után többen is hibáznak. De ami az idei finn világbajnoki futam tegnapi napján történt, az mégiscsak elég ritka.

tc_poszthoz.pngHasonlóan látványos videókért és képekért, valamint a legfrissebb információkért kövessetek minket Facebookon is: https://www.facebook.com/RallyeDream

Egy tempós jobbosban ugyanis nem kevesebb, mint 16-an hagyták el a pályát! A legszerencsésebbek csak némi időveszteséget elszenvedve rúgták el kopp keresztben a gépeket, de még azok is bőven szerencséseknek mondhatók, akik túlcsúszás után csak tolatni kényszerültek. Többen azonban nem úszták meg ilyen olcsón ezt a kanyart, sokaknak ugyanis az anyagi kár mellett a verseny végét is jelentette.

Sajnos a videóban feltűnik a magyar csapat, az Eurosol Racing Team 2017-es Skoda Fabia R5-öse is, melyet Szabó Zoltán vezetett. A versenyautót azonban már nem biztos, hogy hazahozzák a srácok, ugyanis törött állapotában már fel is került egy "használt versenyautókat" hirdető oldalra.

6547139_1.jpgA törött raliautóra ITT lehet ajánlatot tenni

Nem csak a kék skodás páros képviselte azonban hazánkat, hiszen a lelkes nézők/szurkolók, alkalmi autómentők között is felbukkannak magyarok, akik ráadásul a rutinosabb fanok közé tartoznak, kesztyűvel a kezükön várták az adandó alkalmat, melyből most bőven kijutott nekik is. Nem véletlen, hogy többen spaniferekkel és kötelekkel is készültek, melyekkel a legnagyobbakat eső raliautókat is hipp-hopp biztonságosabb pozícióba helyezték át.

 Fontos  megjegyezni, hogy a mutatványokban senki (sem versenyző, sem néző stb.) nem sérült meg. Sajnos ugyanez a raliautókról mér kevésbé állítható...

A poszt végére hagytuk az egyik legkülönlegesebb felvételt, amit egy néző a fejére rögzített kamerával készített. Nem mindennapi videó lett ez sem:

A verseny egyébként kifejezetten izgalmas, vasárnap 4 szakasszal zárul. Jövőhét elején érkezünk a szokásos összefoglaló posztunkkal!  

1 komment hozzászólás

A Rallye Rádióval élőben jelentkezünk Parádsasvárról, a Mátrai Hegyiversenyről

csak hang: http://www.gtgstudio.hu/rrp/

Tovabbi információk: hedohegyiverseny.hu

Címkék: wrc hyundai hegyiverseny ford fiesta i20 turán frici

Szólj hozzá! hozzászólás

Robert Kubica balesete óta már valószínűleg mindenki tudja mekkora kárt (is) okozhat az út menti szalagkorlát. A múlt hétvégi Veszprém Ralin az is kiderült, hogy a fa korlát sem sokkal jobb megoldás.

19787433_1392393570807944_7804228039677898139_o.jpgFotó: https://www.facebook.com/lepoldsportvideo.hu

A másodosztályban versenyző Godó Tamás - Laboncz László páros Ladájával egy apró hibát vétett a hegyesdi gyorson. Bár a fa korlát a hegyoldaltól ugyan megmentette őket, mégis sikerült olyan szerencsétlenül eltalálniuk, hogy csak a szerencsének köszönhetik, hogy sérülés nélkül megúszták az esetet. A fadarab ugyanis egyenesen a szélvédőbe fúródott. 

Lássuk hát hogyan is élhették meg ezt belülről a srácok:

A Rallymedia.tk stábjának köszönhetően kívülről is látható valamennyi az esetből:

1 komment hozzászólás

Ranga Péter nyerte a múlt hétvégi Veszprém Ralit, a magyar ralibajnokság ötödik futamát.

Immár 7. éve, hogy a kisebbik Ranga-gyermek, Péter is – bátyjához ifjabb Ranga Lászlóhoz hasonlóan – úgy döntött, folytatja a családi hagyományt és édesapja nyomdokain ő is autóversenyző, ralipilóta lesz. Már az első versenyeken is jól látszott, hogy nem esett messze az alma a fájától, hiszen Peti is ügyes kezű pilótának bizonyult. A tavaly, a Topp-Cars Rally Teamnek köszönhetően már egy igazán top autóba ülhetett, és többször is igazán közel került élete abszolút futamgyőzelméhez.

Címkék: veszprém orb bútor robi benik balázs herczig norbi ranga lacika ranga peti mediabox Hadik András

Szólj hozzá! hozzászólás

Folyamatosan érkeznek a nevezések a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyre. A nézők olyan autókat - és versenyzőket - is láthatnak július 15-16-án, amiket, akiket eddig Magyarországon még soha!19621159_456572124700188_8184068525011567085_o.jpg

Címkék: parádsasvár wrc hegyiverseny ford fiesta turán frici

Szólj hozzá! hozzászólás

Turán Friciék Fiestájába is bekerült a fejlesztés.

Murvás talajon folytatódik a 2017-es Országos Rallye Bajnokság július 8-9-én a 24. Veszprém Rallye-val. A Turán Motorsport párosa számára nem a megszokott ritmusban történt a verseny előtti felkészülés, ugyanis az R5-ös Ford Fiesta motorja csak a verseny hetében érkezett meg a felújításról. Erre nem meghibásodás, hanem az előírt kilométerek megtétele miatt került sor. De ha már az M-Sport hozzányúlt, akkor az új Evo2-es fejlesztési csomagot is beépítették, így néhány lóerővel erősebben tért vissza Magyarországra. Miután a szervizcsapat beépíti az erőforrást, kipróbálására a hivatalos, csütörtöki teszten kerítenek sort Friciék.

turan_frici_1.jpg

Címkék: veszprém orb ford fiesta turán frici farnadi ági

Szólj hozzá! hozzászólás

A 80-as évek ralija a 21. században reinkarnálódott. Hihetetlen izgalmak, óriási csaták, felejthetetlen látvány. Ez vár, ha élőben nézel meg egy WRC futamot. Hidd el, megéri!

19720505_1712139592147784_1653678810_o.jpg

Címkék: video wrc latvala rally poland rajd polski makinen toyota yaris gr.b mediabox wrc 2017 gazoo

Szólj hozzá! hozzászólás

Időeredményekkel, rádióadással, videóstreammel, friss képekkel és hírekkel jelentkezünk az ORB negyedik futamáról is.

Címkék: live székesfehérvár orb livestream netrally rallye radio fehérvár rali

Szólj hozzá! hozzászólás

Fehérvár rali honlapján megjelent a hivatalos műsorfüzet. Megpróbálunk segíteni abban, hogy érhetitek el a nézői pontokat.  

Címkék: székesfehérvár kincsesbánya csákberény ORB árkipuszta

Szólj hozzá! hozzászólás

A Szombathely környéki pályákról megint élőben jelentkezünk. A streamet a Rallye Rádiótól, az időeredményeket pedig az androidos alkalmazáson is elérhető a netrally.hu-tól, a képek egy részét pedig tőletek kapjuk.

Szólj hozzá! hozzászólás

A Szombathely környéki pályákról megint élőben jelentkezünk. A streamet a Rallye Rádiótól, az időeredményeket pedig az androidos alkalmazáson is elérhető a netrally.hu-tól, a képek egy részét pedig tőletek kapjuk.

Szólj hozzá! hozzászólás

Avagy végre murván folytatódik az utóbbi évek eddigi legizgalmasabb ralibajnoksága.

Néha magam sem tudom miért, de erőteljes hurráoptimizmus fog el, ha a jelenlegi Országos Rally Bajnokságra gondolok. Közel két hónappal ezelőtt, a miskolci szezonkezdetkor "most vagy soha" címmel írtam meg év eleji beharangozó cikkemet. Úgy gondoltam akkor, hogy most aztán tényleg jó év elé nézünk és ez az érzésem eddig beigazolódni is látszik. 

18193968_1424879067570525_1727774606253034556_n.jpg

Miskolcon mondhatni meglepetéssel indult az év, hiszen a verseny első gyorsaságiját az R5-ös autóval idén először induló Vincze Ferenc nyerte. A futam végére persze "helyreállt a világ rendje" és az elmúlt két év bajnoka viszonylag simán nyert. De már akkor is látszott, hogy ez az év aztán közel sem lesz olyan egyhangú, mint a tavalyi. Turán Frigyes alig 20 másodperc lemaradással debütált újra itthon, mögötte pedig mindössze 2 másodperccel maradtak le Vince Feriék.

18193066_1426339780757787_235978387654971654_o.jpg

Ózdon fordult a kocka: Hadik Andrásnak sikerült legyőznie Herczig Norbit, míg a dobogó legalsó fokára a másik ifjú titán, Velenczei Ádám állhatott a Hyundai i20 R5-tel. Bár taktikusnak mondható autózásával máris 10 ponttal húzott el Herczig a többiektől, mögötte azonban óriási a harc: a két fordost Hadik Andrást és Turán Fricit mindössze 2 pont választja el egymástól. Valóban nyílt sisakos a küzdelem, többen is esélyesek a futamgyőzelmekre és kifejezetten izgalmas küzdelmekre számíthatunk a soron következő murvás ISEUM Szombathely Ralin is.

Bár év elején sokan úgy vélekedtek hamar elfogy majd a 16 autósra duzzadt R5-ös gárda - és bár volt is már rá példa, hogy teljesíthetetlennek tűnt a vállalás - Szombathelyen még mindig 15 top kategóriás kocsit láthatunk. Nagy sajnálatomra nem találtam Fogasy Gergely nevét a nevezések között, pedig úgy az összes jelenleg elérhető márka képviseltethette volna magát a bajnokság harmadik futamán. Panaszra azonban így sem lehet okunk, hiszen hazalátogat az EB-n elég hánytatott sorsú és rengeteg technikai problémával küszködő Botka Dávid és Citroenje is. 

És akkor még nem is említettem a visszatérő bajnokot, Kiss Ferencet! Jó ideje hallani lehetett már a visszatéréséről szóló pletykákat, de őszintén szólva nem sok pénzzel mertem volna rá fogadni, hogy valóban sikerül is számára a visszatérés. Most mégis itt van és rögtön az egyik legjobb technikával száll versenybe. Az osztrák Beppo Harrach Fiestáját bérli és Patkó Gergővel a jobbján térnek vissza az ORB mezőnyébe. 12 év(!) kihagyás után... nem semmi! Bár nem lehetnek túlzott elvárásaink Fefe visszatérésével kapcsolatban, úgy hiszem mindenképp jót tesz a mezőnynek és a szurkolóknak is az ő visszatérése, melyet hozzám hasonlóan biztosan rengeteg ralirajongó nagyon vár már (talán újra előkerülnek a korábbi, neki készített molinók is.)

18519457_1440366486021783_4519528026504621905_n.jpg

unnamed_2_2.jpg

A csütörtök délutáni hivatalos tesztet (Káld) követően este Szelestén közönségtalálkozó várja az érdeklődőket. Pénteken pedig talán az idei ISEUM Rali legnagyobb durranásával, a kvalifikációs szakasszal folytatódik a program. A söptei "rally katlanban" feszülnek egymásnak az élmezőny pilótái és elért eredményeik szerint választhatnak majd maguknak másnapi rajtsorrendet. Kifejezetten jó és alapvetően igazságos döntésnek gondolom, arról nem is beszélve, hogy így többször is láthatjuk majd a top autókkal versenyzőket a pénteki nyári kánikulában.

unnamed_3_2.jpg

Szombaton az ORB mellett délután már a Ralikettő mezőnye is versenybe száll, napközben pedig a terepralisok követik majd az első osztályt. Kifejezetten változatos program várja tehát a kilátogató szurkolókat. Vasárnap a terepesek már nem, a Ralikettő azonban továbbra is az ORB-vel tart.

18517920_10156240183553289_1813795125546505104_o.jpg

A versenyt egy több, mint 25 kilométeres powerstage szakasz zárja, ami szintén elég szokatlan a magyar versenyeken, arról nem is beszélve, hogy ezen dőlnek majd el a pluszpontok is, amit az ezen a gyorsaságin leggyorsabban autózó párosok kaphatnak meg.

Azt hiszem egy remek hétvége elébe nézünk. Míg péntekre nyári hőséget (közel 30 fok), szombatra és vasárnapra már jóval "ralibarátabb" 20-22 fokot jósolnak az előrejelzések. Belépő sehová sem kell, a pályák könnyedén megközelíthetőek, mindenkit szeretettel vár az ISEUM Szombathely Rali és természetesen mi, raliálmodozók is. Találkozzunk Szombathelyen és környékén!  

Szólj hozzá! hozzászólás

Izgatottan várja a magyar ralibajnokság szurkolótábora a sokak szerint az elmúlt 20 év legtehetségesebb magyar raliversenyzőjének tartott Kiss Ferenc visszatérését, melyre csupán már csak egy hetet kell várnunk.


kezdetben-ranga-laszlonal-a-mol-csapatban-kaptak-nagy-lehetoseget.jpg

1998 és 1999 abszolút magyar ralibajnoka, Ranga László utódja ugyanis 2005 után újra raliautóba ül és versenybe száll az Országos Rally Bajnokság futamain. Kiss Ferenc az első két futamot ugyan kihagyta, de a bajnokság harmadik, szombathelyi futamán több, mint 10 éves kihagyását követően újra versenybe száll.

17634588_1224541947659759_8972928626387529407_n.jpg

Nemhogy a szurkolók és az ellenfelek, de természetesen még maga Fefe sem tudja hová lehet elég a mai mezőnyben. Egy dologban azonban biztosak lehetünk: nem "tanulóévnek" és nem "bemelegítésnek" szánja újdonsült navigátorával Patkó Gergellyel ezt az évet, hanem maximális odaadással és eredmény centrikus hozzáállással ül vissza újra egy raliautó volánja mögé. 

Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a Fefével készített riportunk:

A legfrissebb hírekért kövessetek minket Facebbok oldalunkon is:
 https://www.facebook.com/RallyeDream

Szólj hozzá! hozzászólás

Kis pénz, kis foci tartja a mondás és bár biztos ott is van kivétel (ami meg aztán még inkább erősíti a szabályt), a raliból máris tudok hozni legalább egy példát.

18238580_1626220630740984_7935482113925913443_o.jpgFotó: Hajósi Hajóka Miklós

Hevesi István neve sok ralirajongónak remélhetőleg már régóta ismerősen csenghet, ha esetleg még nem ismerted volna kedves Olvasóm, remélhetőleg most már Te is megjegyzed majd! Komárom-Esztergom megye egyik legkisebb falucskájának udvarán áll egy takaros kis műhely, melynek éke a már eléggé öregecske EVO VI-os Mitsubishi, mellyel Pisti már 2009-óta ralizik.

18221851_1430460187012413_6541809994615602240_n.jpghttps://www.instagram.com/rallyedream

A korábban Hondával és Suzukival induló pilóta neve mára egybeforrt ezzel a hatossal, mely míg korábban piros színben pompázott, ma már hófehér alapszínnel rendelkezik. Ezt csupán főként a "kölcsön-szponzorok" matricái törik meg. Főszereplőnk ugyanis sajnos nem sok saját szponzorral rendelkezik, főként mások támogatóit "autóztatja" Mitsubishijén. Pedig a jelenlegi magyar mezőny leggyorsabb mitsubishis pilótájáról beszélünk!

18238855_1626258234070557_3739920330925742831_o.jpgFotó: Hajóka

Az amatőr versenyek, majd a sokak által mai napig is szép emlékeket idéző rali-túra bajnokság után előbb a másodosztály, idén pedig az első osztály mezőnyét gyarapítja Hevesi István. Bár egészen pontosan nem az Országos Rally Bajnokságban, hanem annak Challange (ORC) kategóriájában indul, így nem kerül közös értékelésre az ORB indulóival, történetünk szempontjából ez tulajdonképp lényegtelennek tekinthető.

Az idei első két versenyen, a Miskolc és Ózd-Salgó Ralikon is - mondhatni - várakozásokon felül teljesített a mitsubishis pilóta. Míg korábban látványos vezetői stílusa miatt kedvelték meg nagyon sokan, idei eredményei még több ember figyelmét a Komárom-Esztegom megyei pilótára irányították. 

Nem is szaporítanám tovább a szót, hanem jöjjön a végtelenül visszafogott, a ralinak élő és annak nagyon sok mindent alárendelő pilóta, Hevesi István, aki műhelylátogató sorozatunk első szereplőjeként köszönti a Rallye Dream Blog olvasóit, követőit:

3 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (35) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (16) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (177) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (12) turán frici (128) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (21) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz