Több házikészítésű lego-raliautót láttam már az interneten, de az idén januárban meglátott Ford Fiesta WRC más volt. Dobozzal és gyári számmal is rendelkezett és némi kutakodás után összeállt a kép: végre egy „igazi” raliautót dob piacra a LEGO!

banner3b.jpg

A Speed Champions sorozatban elég király darabokat találhatunk, de a mi szívünkhöz egyértelműen Ott Tanak tavalyi Fiestája áll a legközelebb. Hosszú heteket kellett várnunk, míg az első veletek is megosztott képtől eljutottunk a modell polcokra kerüléséig, de nem töltöttük haszontalanul ezt az időszakot sem. Sikerült felvennünk a kapcsolatot a Kockashoppal, akik nagy örömünkre határozottan pozitívan álltak megkeresésünkhöz.

Az egyeztetések eredménye pedig minden várakozásunkat felülmúlta! Rendelkezésünkre bocsájtanak ugyanis 10, azaz tíz darab LEGO Ford Fiesta WRC kisautót, melyet természetesen hű követőink és kedvelőink, azaz köztetek tervezünk kisorsolni. Persze ennyire azért nem lesz könnyű dolgotok, hiszen a kis WRC-ket különböző tippjátékok nyertesei között fogjuk szétosztani, de ezekről ennél konkrétabban majd aktuális Facebook posztjainkban olvashattok.

verseny_1.jpg

A tippjátékok mellett egy nagy építőversennyel is készülünk nektek. Ezúttal nem csupán autókat kell építsetek, hanem komplett jelenetek építésére buzdítunk titeket. A három legjobb alkotást a Kockashop segítségével fogjuk kiválasztani, melyek közül a győztes kijelölése a ti feladatotok lesz.

Az építőverseny részleteit itt találjátok: www.kockashop.hu/rallye

A Ford Fiesta WRC LEGO modellt pedig most közel 20% kedvezménnyel tudjátok megvásárolni a Kockashoptól az alábbi linken: https://kockashop.hu/rallye-fiesta

Építésre és tippelésre fel, kövessetek minket Facebookon és keressétek tippjátékos posztjainkat a kis LEGO WRC-kért �

Szólj hozzá! hozzászólás

Eger Rallye 2018 - Élőben

Új összeállítással vág neki a Turán Motorsport a 2018-as Országos Rallybajnokságnak. Turán Frigyes – még mindig fiatal kora ellenére – már nem számít a rallysport feltörekvő generációjához, és úgy gondolta, hogy hasonló tapasztalattal rendelkező, hasonló habitusú navigátorra van szüksége ahhoz, hogy a bajnoki címért egyesített erejükkel harcba induljanak.

27913301_10157235584053289_3761745119368510034_o.jpgFotó: Rallye Évkönyv

Az előző évben egy bajnoki, és egy meghívásos versenyen már belekóstolhatott a Ford Fiesta R5 jobb oldali ülésébe, illetve Turán Frigyes vezetési stílusába Bagaméri Laci, aki 2018-ban a teljes szezonban Frici társa lesz a versenyautóban. Laci rutinos, nagy tapasztalattal rendelkező, többszörös Magyar Bajnok navigátor, aki Fricivel nem csak a futamok, hanem az egész bajnokság tekintetében győzelemre képes csapatot alkot.

25074937_10157016341813289_4307801174449238491_o.jpg

„2017-ben is mentünk együtt két alkalommal, és ez után született meg a döntés, hogy Bagaméri Lacival együtt vágunk neki a 2018-as Országos Rallybajnokságnak.” – kezdte a megújult csapat bemutatását Frici. „Az már a tavalyi két versenyeken is kiderült, hogy jól tudunk együttműködni, így az idei évben is erre számítok. Laci tapasztalt, rutinos navigátor, így sok mindenben hozzá tud járulni a sikerhez!” – folytatta Frici.

24883681_10157016341988289_295028307399575937_o.jpg

„Nagyon örülök, hogy 2018-ban immár a Turán Motorsport teljes jogú tagjaként újra az eredményért versenyezhetek!” – mondta Bagaméri Laci. „Három év kihagyás után egy top-csapat révén visszakerülni a rallysportba, és ott is a jelenlegi legmagasabb színvonalat képviselő technikával versenyezni, hatalmas megtiszteltetés számomra! Sikerült egy elég komoly programot összeállítanunk a 2018-as évre, mely a Magyar Rallybajnokságot helyezi a középpontba. A feltételek adottak, mindenki felkészült, és már alig várjuk az egri rajtot. A magyar mezőny nagyon erős, sok az R5-ös autó, amiket nagyon gyors párosok irányítanak. Mi a nagyobb tapasztalattal rendelkező párosok közé tartozunk, és hisszük, hogy ennek meglesz az eredménye. Egyértelműen futamgyőzelmeket, év végén pedig a lehető legjobb helyezést várjuk magunktól, és a csapattól!” – részletezte Bagaméri Laci a Turán Motorsport idei terveit.

17992082_10203306183973320_4478252175194723692_n.jpg

Amellett, hogy az abszolút bajnoki címért szállnak versenybe Turán Friciék, sok egyéb érdekességgel is készülünk a 2018-as rally szezonra. A Rallye Rádió adásában élőben fognak bejelentkezni a versenyautóból, eleinte csak hangban, de a csapat is nagy erőkkel dolgozik azon, hogy a szezon folyamán ez már élő kép és élő hang formájában is megvalósuljon.

Friciék idei dekor-tervezete: 

Szólj hozzá! hozzászólás

Ha csak egy ralis videót néznél meg a tavalyi évről, ez legyen az!

A szokásosnál egy héttel hamarabb, március 23 és 25 között veszi kezdetét a magyar Országos Rally Bajnokság. A szezon első futama idén az az Eger Rali lesz, mely tavaly az elmaradt Budapest Ralit pótolva zárta a szezont. 

kep.png

Természetesen ott leszünk mi is a szezonnyitón: képekben és videókon is beszámolunk majd az egri eseményekről. De addig tekintsünk vissza egy rövid videó erejéig, milyen is volt a magyar ralibajnokság 2017-ben:

 Reméljük a BROduction stábja idén is velünk tart az ORB futamokra, nagyon nagy szükség van az ilyen profi és látványos anyagokra! 

Ha neketek is legalább annyira tetszett a fenti videó, mint nekünk, lessétek meg tavalyi egri rövidfilmüket is:

Szólj hozzá! hozzászólás

A Rali EB megint szép lesz? 

A magyar bajnok Herczig Norbert mellett több nemzet legjobbja is ott lesz az idei Azori-szigeteki szezonnyitón.

28424416_1817786614911643_3839212209484617725_o.jpg

Nem tagadom az elmúlt években most várom leginkább az ERC szezonkezdetet. Bár a többszörös Európabajnok, nagy kedvenceim egyike, Kajto nevét nem találom a nevezési listán - a legutolsó hírek szerint idén már egyébként sem eddigi navigátorával versenyzik majd - R5-ös autókból és komoly ralipilótákból most sem lesz azért hiány.

A várva várt nevezéseket meglátva "fellapoztam" a nagy cseh ralienciklopédiát, az EWRC-gyűjteményét és a szokásosnál alaposabban is utána néztem pár névnek, mégis pontosan kik lehetnek magyar indulóink legnagyobb ellenfelei. Egyet már a kutatás előtt is biztosan megállapíthattam: nincsenek kevesen! Ha jól számoltam, 36 pilóta indul R5-ös autóval! Persze sokan közülük a portugál bajnokságban való érdekeltségük miatt, de ez a verseny lehetséges végkimenetelét tekintve nem lényeges. Ha csak nem abból a szempontból, hogy sokan nem kis tapasztalattal rendelkezhetnek az Azori pályákról.

27788164_944734005685848_1221455783770976153_o.jpg

Nagy találgatásokat ne várjatok, inkább csak tényszerű felsorolásba kezdenék. Azért azzal még biztosan nem hibázok, ha ennek ellenére az egyik legnagyobb favoritnak azt a Lukjanukot nevezem, aki már-már kubicai magasságokban képes a raliautók megsemmisítésére. Az orosz versenyzővel többször is foglalkoztunk itt a blogon is, évek óta az EB résztvevője és Kajto legnagyobb ellenfele. Ami az eredményeit illeti: orosz és észt bajnok (2014), többszörös ERC futamgyőztes (5), 2016-ban pedig összetett EB második.

2017-rally-islas-canarias-72-magalhaes.jpg

Szintén nagy esélyese az Azori futamnak a tavalyi győztes, háromszoros portugál bajnok (2007/8/9) Bruno Magalhaes (Skoda Fabia R5). Mindamellett, hogy ő a tavalyi verseny nyertese (és ezen kívül még kétszer nyert itt), összetettben is egy igencsak előkelő második hellyel büszkélkedhet 2017-ből. A portugál neve sokaknak onnan is ismerősen csenghet, hogy 2011-ben ő is tiszteletét tette a Mecsek Rali IRC versenyén, ahol kilencedikként zárt. Magyar pilóták közül mindössze csak ASI-nak és Bútor Robinak sikerült megelőznie a portugál pilótát.

Magalhaes mellett egy másik portugál bajnok is Skoda Fabia R5-tel indul az EB szezonnyitóján: Bernardo Sousa 2010-ben nyerte meg hazája ralibajnokságát. Azóta komoly nemzetközi tapasztalra tett szert PWRC/SWRC és WRC2-es versenyeken való részvételének köszönhetően. 

28423203_1491535264278196_5180122185173450810_o.jpg

Herczig Norbihoz hasonlóan szintén a Baumschlager Rallye&Racing színeiben indul a német ralibajnokság elmúlt két évének fiatal bajnoka, a 25 éves Fabian Kreim is. Az ifjú német versenyző óriási skodás tapasztalattal rendelkezik: csak 2016-ban világszerte 18 futamon indult az R5-ös Fabiával. A német bajnokság megnyerése mellett második lett az Ázsia–óceániai ralibajnokságban is (APRC). 

Némi meglepetésünkre ott van az indulók között 2016 osztrák ralibajnoka, Hermann Neubauer is, aki tavaly a szezon utolsó gyorsaságiján bukta el a 2017-es győzelmet. Neubauer az elmúlt évek Fiesta WRC-vel való versenyzése után pattan be a Ford R5-ösébe és vág neki az Európabajnokság első két futamának. Bár nagy nemzetközi tapasztalattal nem rendelkezik, 2013ban már részt vett egyszer az Azori versenyen (Swift S1600-al.)

A viszonylag kevés Peugeot-tal induló között is találni favoritokat. Marijan Griebel 2016 és 2017 junior Európabajnoka, emelett tavaly az abszolút második helyen ért célba az Azori-szigeteken.

play.png

2015 lengyelek bajnoka, a fiatalnak már nem mondható Lukasz Habaj idén is részt vesz az ERC versenyein. Eddigi versenyei között 15 EB indulást találhatunk, így bőven rendelkezik már nemzetközi tapasztalattal. 

Na és akkor jöjjenek a fiatalok. A felsorolás további részében már csak 90 után született versenyzőkről esik szó!

28424091_1601739959939165_6533168785360820012_o.jpg

Fredrik Ahlin nem kevés rali vébés tapasztalattal rendelkezik. Miután tavaly mindössze egy ponttal maradt le a brit bajnoki címről, idén az ERC mezőnyét erősíti a 26 éves svéd pilóta. 
Egyik szenélyes kedvencem a lengyel Hubert Ptaszek, akit többször is láthattam TRT-s kocsival versenyezni. Több évnyi WRC2-es versenyzést követően idén úgy fest ő is az ERC bajnokságát választja majd.

26167748_1755073117900784_435539302460795200_n.jpg(Frissítés: Hubert Ptaszek idén is a TRT autóját és hátterét használja majd!) 


Ugyancsak több EB futamon láthatjuk majd a szlovákok nagy tehetségét, Martin Kocit, aki több WRC3-as szezonnal a háta mögött vág neki a bajnokságnak. Tavaly a szlovák bajnokság második helyezését érte el, de neve mellett több junior világbajnoki dobogós helyezést is találunk.

28168411_1703458579711022_8337710519107328222_n.jpg

A felsorolás végén jöjjön az ERC R5-ös mezőnyének talán két legfiatalabbika:
elsőként az elmúlt két év ERC3 bajnokát, az eddig Opellel versenyző Chris Ingram-ot kell megemlítsem, aki idén először ül R5-be. Az ifjú brit tehetség tavaly nagyon komoly autózást bemutatva az abszolút 11. helyen ért célba az azori-ralin. 
Még tőle is jóval fiatalabb, mindössze 20 éves a francia Pierre-Louis Loubet, aki ifjú kora ellenére kifejezetten tapasztaltnak mondható a nemzetközi ralitapasztalatot illetően. 2015-ben WRC3, az elmúlt két évben pedig WRC2-es versenyeken indult, ahol több szakaszgyőzelmet is sikerült elérnie. A katalán ralin ráadásul még dobogóra is állhatott kategóriájában.

R5-ös indulók, márkák szerint csoportosítva:
Skoda - Bruno Magalhaes, Albert von Thurn  und Taxis, Fabian Kreim, Chris Ingram, Martin Koci, Paulo Nobre, Hubert Ptaszek, Fredrik Ahlin, Rhys Yates, Botka Dávid, Herczig Norbert, Aloisio Monteiro, Orhan Avcioglu, Ricardo Teodósio, Diogo Salvi, Antonio Dias

Ford - Alexey Lukyanuk, Lukasz Habaj, Ricardo Moura, Frank Tore Larsen, Tamara Molinaro, Luis Miguel Rego, Tomasz Kasoerczyk, Hermann Neubauer, Jaroslaw Koltun, Joaquim Alves, Daniel Alonso Villaron, Nuno Cardoso

Hyundai - Carlos Vieira, Pierre-Louis Loubet, Manuel Castro

Peugeot - Marijan Griebel, Laurent Pellier, Giacomo Costenaro

Citroen - José Pedro Fontes, Bernardo Sousa

Ha idáig sikerült eljutnod a kissé talán szárazra sikerült kutatómunkám-eredményeként elkészült posztomban, láthatod, hogy kifejezetten komoly mezőny vár az ERC 2018-as szezonjának magyar indulóira, akik közül ketten - ha magyar nem is - de korábbi ERC2 bajnokok! 

Két hét múlva indul a szezon, itthon és kint is egyaránt. Ha egyszerre két helyen nem is lehetünk (sajnos), azért mindkét versenyt kiemelt figyelemmel követjük majd :)

Szólj hozzá! hozzászólás

Évek óta nem látott hómennyiség, ütközés, óriási ugratások és komoly meglepetések jellemezték a rali világbajnokság egyetlen igazi havas futamát.

27971646_1700391073352655_1013050867648892888_n.jpg

Az már a verseny előtt is borítékolható volt, hogy a Monte Carlo Rali győztese, Sebastien Ogier nem fog a favoritok közé tartozni a svéd rali végső győzelméért folytatott harcban. A világbajnoki tabellát vezető versenyzőként ugyanis neki kellett takarítania a sokszor friss hóval borított pályákat.
Na de arra - szerintem - senki nem mert volna fogadni, hogy a végén az abszolút 10-be sem fog beférni az ötszörös világbajnok. Na jó, ehhez azért némi sumákság is kellett, de erről majd később.

 ap-1usqbu7qn2111_news.jpg
Fotók - a mémeket leszámítva - Red Bull Content Pool/Jaanus Ree Photography

Ogierhez hasonlóan Tanak is hasonló körülmények között versenyezhetett a hétvégén, és bár ő a franciával szemben még szakaszokat is nyert, egy buta hiba - még ha nem is feltétlenül az övé - teljesen tönkrevágta az észt pilóta versenyét. A Citroennel egész évben induló Meeke-t próbálta megelőzni az idei évtől Toyotával versenyző Tanak, de előzés helyett a C3 bal hátulját sikerült megtorpedóznia, ami az út széli hófalba röpítette a Yaris WRC-t. Ezzel a mozzanattal minden esélye elszállt a toyotás párosnak, kiszabadításuk ugyanis több, mint két percet vett igénybe.

A legjobb toyotás az utolsó gyorsaságin hibázó Paddont megelőző Esapekka Lappi lett, aki az abszolút negyedik helyen ért célba. Óriási kontraszt ez a tavalyi év után, amikor is itt szerezte a visszatérő csapat első győzelmét a most két perces hátránnyal célbaérő Latvala.
A fordos még csalódottabbak lehetnek, hisz legjobbjuk a mindössze abszolút nyolcadik Suninen lett és alaposan lemaradtak a konstruktőri versenyben is.

ap-1ut1gsvj52111_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

Na de micsoda öröm volt a dobogón! Thierry Neuville az első nap elején vette magához az összetett vezetést, melyet onnantól már senki sem tudott elvenni tőle. A Hyundai belga pilótája tavaly közel egy perces előny birtokában bukott és esett ki, de idén tanult korábbi hibájából és biztos előnyével már nem kockáztatott, még az utolsó szakaszon megszerezhető plusz pontok kedvéért sem.

ap-1ut9w3cyd2111_news.jpg
Legalább ennyire boldog volt a célban az élete legjobb helyezését ezzel az abszolút második hellyel elérő Craig Breen is, akit az utolsó szakasz végén édesanyja várt a beíróban. Különösképp is fontos siker ez számára, hiszen nem egész évben ülhet a C3 WRC volánja mögött.
Harmadikként egy újabb Hyudai versenyző, Andreas Mikkelsen zárt, szoros küzdelemben, mindössze nyolc és fél másodperccel lemaradva Breen mögött.

ap-1ut9w4xz52111_news.jpg

A negyedik-ötödik helyen az utolsó szakasz utolsó kilométerein történt helycsere, Paddon ugyanis hibázott egyet és így lehetett negyedik Lappi.

ap-1usb721792111_news.jpg

Meg kell még említsük az idén és életében most először C3WRC-vel versenyző Mads Ostberget, aki folyamatosan remek teljesítményt nyújta lett hatodik. Egyelőre nincs hír a folytatásról, de ezt a futamot látva nem kizárt, hogy találkozunk még vele az idei futamokon.

 27983284_1700297950028634_6856577932552324195_o.jpg

Na de térjünk vissza a többszörös világbajnok Ogierre, aki újfent bebizonyította, hogyan is zsebelhette be az elmúltévekben a világ legjobbjának járó trófeát. A sors fintora, hogy az első napi teljesítményének köszönhetően a második nap is ő takarított - és persze erről panaszkodott is végig egész hétvégén, de a verseny végén egy komolyat húzott és mindent egy lapra tett fel.

ap-1ukuxs2712111_news.jpg
Az utolsó pontszerző helyen, azaz a 10. pozícióban állt egy gyorssal a vége előtt, de rajtpozíciója miatt szinte esélye sem volt a legjobb ötbe kerülni az utolsó mért gyorsaságin, ahol akár öt plusz pont is szerezhető a szakaszgyőzelemért. Ekkor jött a csapattaktika, mely ezúttal 25 perc késést jelentett a remélt jóval jobb rajtpozícióért cserébe. Ezzel biztosan elvesztette a már "meglévő" egy potocskáját,
de minden esélye megvolt annak ötszörsének a megszerzésére is. Így mikor a verseny dobogósai már a serlegükkel tartottak az utolsó gyűjtő felé, Ogier csak akkor rajtolt és az élő közvetítésből kimaradva ért be a powerstage második helyén és zsebelte be az ezért járó plusz négy pontot. Bár messze még a vége, év végén sokat jelenthet még ez a húzás. S hogy mindez mennyire szabályos? Azt döntse el mindenki maga... hisz a büntetését megkapta érte,de persze jutalom nélkül sem maradt.

27971813_1702330609825368_6790235611556845384_n.jpg

A havas svéd versenyt március elején a szezon első murvás ralira, a Mexikó rali követi. Ott a jelenlegi összetett állás miatt Neuville lesz a takarító, de ami még ennél is izgalmasabb, hogy azon a versenyen visszatér a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb is. Izgi lesz, az már biztos :)

Szólj hozzá! hozzászólás

Folytatódik műhelylátogató-sorozatunk, ezúttal a magyar mezőny egyetlen Z4-es BMW-jének tulajdonosát, Lángi Attilát látogattuk meg.

Remélhetőleg a fenti videónkból is átjön majd mennyire jól éreztükmagunkat Attilláéknál. Bár kétségtelenül nem a szíve csücske az igencsak ritka Z4-es, azért megbecsült helye van a csapatnál a bajor versenyautónak. 

Legnagyobb meglepetésünkre, a "mit szeretnétek?" kérdésre adott "rúgjunk le vagy két gumit" válaszunk is nyitott fülekre talált és első szóra elindultunk megmozgatni a garázsban álló szörnyeteget.  Mutatjuk mi született a spontán csapatásból: 

 

1 komment hozzászólás

Régi-új sorozatunkban az ország legérdekesebb műhelyeit igyekszünk felkutatni az uborkaszezon ideje alatt. 

Első körben egy nógrád megyei kis község eldugott hátsó kerti garázsát látogattuk meg, ahol a korábbi Skoda Europe Cup győztes, többszörös pályaautó bajnok Tim Gábor műhelyét csodálhattuk meg.

timmuhely.png

Gábor és családja nagy szeretettel várt minket és örömmel mutatták meg nekünk a család szemének fényét, a hátsó udvari kis helyiségben épült és azóta folyamatosan fejlesztett Nissant, mely pár évvel ezelőtt még utcai autójukként rótta a kilométereket. Eleinte "edzőautónak" készült, végül ízig-vérig raliautó lett belőle, mellyel tavaly megnyerték a Magyar Országos Rali Bajnokság északi csoportját, míg a nagy országos összetettben a dobogó harmadik fokára állhattak fel vele.

De nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön műhelylátogatásos sorozatunk első része Tim Gáborral, mely rövid nem lett ugyan, de szerintünk annál tartalmasabb. Jöjjetetek hát velünk a Tim-garázsba!

Szólj hozzá! hozzászólás

Hiába a hó, jég, száraz és vizes aszfalt kombináció, Ogier eddig megközelíthetetlen az idei Montén (is).

Csütörtök este, azaz az első szakasz óta áll az összetett első helyén a Sebastien Ogier/Julien Ingrassia páros. Pedig az első este két szakaszán kívül mindössze egyetlen szakaszt nyertek, abszolútban mégis bő fél perc előnnyel vezetik a versenyt. Ahogy a szakaszgyzelmek számából is látszik (3 a 14-ből), közelsem hibamentesen autózik a francia világbajnok, de ahogy általában mindig, a szerencse most sem pártolt el Ogier mellől. 

ap-1ukavutn12111_news.jpg

Itt például egy egészen abszurd, már-már amatőr hibát vétett. Nagy szerencséjére azonban rövid idő alatt kimentették a pálya szélén álló szurkolók:

Ogier mögött magabiztosan autózik az összetett második helyen élete első toyotás versenyén az észt Ott Tanak. A Yaris WRC-t irányító pilóta négy szakaszt is megnyert és egyszer sem autózott hatodik időnél rosszabbat. Kettejük között péntek este volt a legkisebb a különbség, akkor mindössze 15 másodperc választotta el a két pilótát. Szombat reggel azonban a hétvége leghavasabb szakaszával folytatódott a küzdelem, ahol Ogier 30km-en egy percet adott Tanaknak. Innen sikerült fél percre csökkentenie lemaradását a nap végére a toyotás versenyzőnek.

A szombati havas nyitószakaszon esett ki az addigi harmadik Dani Sordo. Szombat reggel előtt így a három különböző márka: Ford - Toyota - Hyundai sorrendben állt az abszolút sorrend. Innentől azonban jóformán csak a Toyoták üldözték az élen álló Fordot (Ogiert.)

 A szombati nap egyik legérdekesebb mozzanata egy balos derékszögű kanyar volt, ahol a TOP10-ből négyen is hibáztak. Az elágazáshoz nagy tempóval érkező versenyautók felúsztak a vízen, és képtelenek voltak az úton maradni. Szerencséjükre egy havas mezőn találták magukat a mutatvány után, ahonnan akadály nélkül juthattak vissza a kijelölt szakaszra:

  A harmadik-negyedik helyen további két Toyota: Latvala és Lappi váltogatták egymást. A nap végére köztük is jelentős különbség alakult ki, köszönhetően az ifú Lappi defektjének, melyet a szakasz teljesítése közben kellett orvosolnia.  

Sordo kiesését követően a csütörtök este hibázó Thierry Neuville-é a legjobb Hyundai eredmény. Bár az összetettben nagy hátránya miatt csak a hetedik helyen áll, Ogierhez hasonlóan ő is három szakaszgyőzelemmel rendelkezik. A citroenesek sem szerepelnek sokkal jobban: Kris Meeke az abszolút ötödik helyen zárta a szombatot.

ap-1ukaus2ed2111_news.jpgFotók: Red Bull Content Pool

Bár a fél perces előny nem mondható kicsinek, a Montén akár egy szakasz alatt is változhatnak a körülmények, így izgalmasnak ígérkezik még a vasárnapi végjáték, ahol további négy szakasz várja a mezőnyt. Ebből kétszer a futam leghíresebb pontját, a Turini-hágón is érintik. 

Ha a lényeg vasárnap délutánra sem változik, Ogier zsinórban ötödik Monte győzelmét szerezheti meg.

Szólj hozzá! hozzászólás

Ahogy az már hosszú évek óta bevett szokás, idén is január végén, Monte-Carloban vette kezdetét a rali világbajnokság. A szerdai bemelegítő tesztet követően csütörtökön Monacoból rajtolt a mezőny, majd két késő esti szakasszal kezdhették meg a vasárnapig délutánig tartó száguldást. 

ap-1ujr5egzn2111_news.jpg

ap-1ujr9bzhd2111_news.jpg

A csütörtök esti szakaszokon (melyeket csak egy-egy alkalommal teljesített a mezőny) főként száraz aszfalt várta az indulókat, de az első gyorsasági közepénél trükkös jeges és havas kanyarkombinációk nehezítették meg a versenyzők életét.

A tavalyi összetett második helyének köszönhetően most is másodikként induló Thierry Neuville járt a legrosszabbul ezen a különösen is nehéz részen, ahol lecsúszott az útról és a szurkolók segítségére szorult. A Hyundai ugyanis önerőből nem tudott visszatérni az útra és bár nem véthetett nagy hibát a belga versenyző, a nem tervezett mutatvány így is több, mint négy percébe került. 

ap-1ujr4wpt92111_news.jpgFotók: Janus Ree/Red Bull Content Pool

2017 fordos világbajnoka, Sebastien Ogier sem úszta meg hiba nélkül a nyitónap szakaszait. Ugyanezen a részen csúszott meg, majd forgott be végül Fiesta WRC-jével, de még így is ő nyerte az év első (és utána azt azt követő második) szakaszát is. 

Az élmezőnyből szinte mindenki vétett kisebb-nagyobb hibákat: Latvala kétszer is megforgott, Evans pedig már az első gyorson összeszedett egy defektett 10km-el a rajt után. 

Az első két szakaszt követően Ogier (Ford) vezet, Mikkelsen, Sordo (mindketten Hyundai) Tanak és Latvala (Toyota) előtt. Pénteken kétszer három szakasz és esős idő várja a versenyzőket.

1. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17  38: 09,8
2. Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC 0: 17,03
3. Sordo / Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC 0: 25,06
4. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC 0: 37,4
5. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 0: 42,4
6. Breen / Martin Citroën C3 WRC 0: 52,3
7. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC 0: 55,4
8. Bouffier / Degout Ford Fiesta WRC '17  1: 51,0
9. Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +2: 12.7
10. Camilli / Veillas Ford Fiesta R5 +2: 42,2

2 komment hozzászólás

A pihenőnapot követően a kétnapos maratoni-szakaszhoz érkezett a Dakar mezőnye.

A "maratoni-szakasz" lényege, hogy a szombati és vasárnapi etapok között minimális szervizelési lehetőségük van az autósoknak (a motorosoknak meg még tőlük is kevesebb.) A hetedik versenynapon több, mint 400 km-nyi szakasz várt a mezőnyre, míg vasárnap ez a táv már az 500km-t is megközelíti majd.

6f02e.png

A la pazi pihenőt követően Uyuniba vezetett az út, mely az esős időjárás miatt kifejezetten nehéz kihívásnak indult. A napot az összetettben is vezető Peterhansel kezdte a legjobban, és több, mint 180 km-en át ő autózott a leggyorsabban. Egy óriási pocsolyában azonban elpártolt tőle a szerencse: épp egy beragadt motorost próbált meg kikerülni, de egy nagyobb kődarab jelentős mértékű kárt okozott hátsó felfüggesztésében. A tizenháromszoros Dakar győztes így arra kényszerült, hogy bevárja a már korábban 29 órányi büntetést begyűjtő és most már csak pont az ilyen esetekre "tartalékautóval" versenyző csapattársát, Desprest. 

A várakozás és a szerelés egy és háromnegyed órát vett igénybe, mely hátránnyal még mindig "csak" az abszolút értékelés harmadik helyére esett vissza a francia Dakar-legenda.  Összetettbeli lemaradása így egy óra húsz perc.

9f844.jpgFotó: Andre Lavadinho/ @World (dakar.com)

A vezetést így az eddigi második, a Peugeot álomcsapatának legidősebb tagja, Carlos Sainz vehette át, aki nem csak az abszolútban, de a napi eredmények listáján is az első helyen ért célba. Előnye bő egy óra a legjobb toyotás Nasser Al-Attiyahhoz képest. 

A gyári Toyota versenyzői a TOP5 maradék két helyét foglalják el: de Villiers a negyedik (szombaton a második leggyorsabb volt), ten Brinke pedig az ötödik. Őket az abszolútban a korábban motorral versenyző lengyel minis Jakub Przygonski és az elmúlt évekhez hasonlóan idén is Forddal induló cseh ralipilóta, Martin Prokop követi a hatodik és hetedik helyen. 

Fotók: Eric Vargiolu/DPPI (Dakar.com)

A TOP10-ben még egy Peugeot, Al-Qassimi és két további Toyota található.

Vasárnap folytatódik a maratoni szakasz: 500km-nyi gyorsasági Uyuniból a sós sivatagon át Tupizáig, néhol egészen komoly, 4800 méteres tengerszint feletti magasságban. 

A 7. szakasz eredménye: 

01. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot, 4:49.26 óra
02. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz, Toyota, + 12.05 perc
03. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, + 14.19
04. Jakub Przygonski/Tom Colsoul, Mini All4, + 20.58
05. Martin Prokop/Jan Tomanek, Ford, + 23.57
06. Lucio Alvarez/Robert Howie, Toyota, + 28.49
07. Bernard ten Brinke/MichelPerin, Toyota, + 31.33
08. Khalid Al-Qassimi/Xavier Panseri, Peugeot, + 39.30
09. Boris Garafulic/, Filipe Palmeiro, Mini All4, + 54.42
10. Peter van Merksteijn/Maciej Marton, Toyota, +57.21

Összetett állás szombat után:

01. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot, + 21:41.38 óra
02. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, + 1:11.29 
03. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Peugeot, + 1:20.46
04. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz, Toyota, +1:20.54
05. Bernard ten Brinke/MichelPerin, Toyota, + 1:25.04
06. Jakub Przygonski/Tom Colsoul, Mini All4, + 2:19.02
07. Martin Prokop/Jan Tomanek, Ford, + 2:22.39
08. Khalid Al-Qassimi/Xavier Panseri, Peugeot, + 2:41.26
09. Peter van Merksteijn/Maciej Marton, Toyota, +4.23.35
10. Lucio Alvarez/Robert Howie, Toyota, + 5:14.16

Szólj hozzá! hozzászólás

Négy napnyi perui dűnék között autózás, majd a havas hegycsúcsok közé Bolíviába érkezés után  pihenőnapjához érkezett a 2018-as Dakar mezőnye. Összesen 335 jármű vágott neki a 40. jubileumi Dakarnak, de az ötödik napon már 60-al kevesebben tudtak elrajtolni, a pihenőnapig pedig még ennél is kevesebben jutottak el.


Sajnos a kiesők között találjuk az egyetlen magyar autós egységet, a Szalay-Bunkoczi párost is. Bár csak a negyedik napig jutottak, azalatt is több technikai probléma súlytotta őket. Önindítóból például három nap alatt hármat folyasztott el Opeljük. A negyedik nap versenytávját nem tudták befejezni, ezt követően pedig már időbüntetéssel sem folytathatták a versenyt.

Az ötödik nap egy újabb nagy szállt ki a versenyből: a kilencszeres ralivilágbajnok, a negyedik szakasz győztese Sebastien Loeb is a verseny feladására kényszerült. Loeb egy versenytársát próbálta meg kikerülni. Mindössze alig 30 kilométer/órás sebességnél esett egy gödörbe, ahonnan önerőből se előre-se hátra nem tudott tovább haladni.

26814411_1664152173643212_2084922812261948761_n.jpg
Ha mindez nem lett volna elég, Daniel Elena is megsérült a jobb egyben. Az ugyancsak többszörös ralibajnok navigátor farcsontja sértült, mely sérüléssel nem tudta tovább folytatni a Dakart a francia páros.

p-20180112-00042_news.jpg

A negyedik napi etapot így a Peugeot eddig legmagabiztosabban teljesítő versenyzője, Peterhansel nyerte. Ez az első és eddigi egyetlen szakaszgyőzelme a tizenháromszoros Dakar-győztesnek, de ezzel is közel fél órás előnnyel vezeti a versenyt összetettben.

Mögött másodikként csapattársa, az ötödik napi szakaszgyőztes Carlos Sainz áll. 

p-20180112-00030_news.jpg

A két Peugeot mögött zsinórban három Toyota következik: a gyári csaaptban először induló Ten Brinke a harmadik, a több defeketet is összeszedő, többször elakadó de szakaszt is nyerő Al-Attiyah a negyedik, De Villiers pedig az ötödik pozícióból várja a folytatást. 

p-20180111-00689_news.jpg

A folytatásban még több, mint 4000km-t teljesíteni a verseny végéig, szombaton 425km-nyi szakasz vár a mezőnyre. A célig azonban több pihenőnap már nem lesz, zsinórban nyolc napot kell autóznia a versenyben maradottaknak.

p-20180112-01534_news.jpg

Összetett állás a pihenőnap után:

01. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Peugeot, 16:25.02 óra
02. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot, + 27.10 perc
03. Bernard ten Brinke/MichelPerin, Toyota, + 1:21.41
04. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, + 1.24.20
05. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz, Toyota, + 1:35.59
06. Jakub Przygonski/Tom Colsoul, Mini All4, + 2:25.16
07. Martin Prokop/Jan Tomanek, Ford, + 2:25.52
08. Khalid Al-Qassimi/Xavier Panseri, Peugeot, + 2:29.06
09. Eugenio Amos/Sébastian Délaunay, SMG-Buggy, + 2:30.58
10. Patrick Sireyol/François-Xavier Beguin, Cummins-Buggy, + 3:25.35

2 komment hozzászólás

A keddi napon bár tengerpart mellett is autózhattak a Dakar-résztvevők, a dűnéket ezúttal sem úszta meg a mezőny.

0fd07.png

Az idei verseny eddig kifejezetten méltó a hagyományokhoz, és igazi jubileumi viadal szemtanúi lehetünk. Kedden reggel egy régi szokást felelevenítve újra tömegrajtot rendeztek, amire legutóbb 2010-ben volt példa. Ez az autóknál konkrétan négyes rajtot jelentett, ennyien startoltak egyszerre, egymás mellől a tengerparton kijelölt rajtpozícióból. Bár nyilvánvalóan a versenyzők is tudják, hogy nem sok minden múlik azon a pár kilométeren, amin együtt autóznak, mégiscsak van egyfajta különlegessége ezeknek a ritka alkalmaknak, arról nem is beszélve, milyen jól nézhetett ki élőben ez az esemény:

Fotók: Red Bull Content Pool

A 330 km-es szakaszból 17-et a tenger melletti részeken kellett teljesítsenek az indulók, majd az előző két naphoz hasonlóan újfent a dűnék felé vették az irányt, mellyel megintcsak alaposan meggyűlt a bajuk.

Az eddig remekül autózó el-Attiját több probléma is hátráltatta a verseny 4. napján. Két defektet is szerzett (és miután "csak" két pótkereket tudnak magukkal vinni, így ezt követően még körültekintőbben kellett folytatnia a napot), és két alkalommal el is akadt. Összességében csak a keddi napon majd' egy óra hátrányt gyűjtött be. Ezzel sajnos jelentősen csökkentek esélyei a végső győzelemre, de persze egy Dakaron sok minden megtörténhet, arról nem is beszélve, hogy még mindig csak a verseny alig harmadánál járunk.

Bár összességében kifejezetten jól áll az idén búcsúzó Peugeot csapata, a kiesési hullám őket sem kerülhette el. Cyril Despres ugyanis odaütötte bal hátsó futóművét és nem tudta önerőből folytatni a versenyt. Ezt leszámítva maradéktalanul elégedett lehet a francia csapat, kedden ugyanis az első három helyen értek be versenyzőik. Idei első, összességében 10. szakaszgyőzelmét ünnepelhette a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb. Figyelembe véve, hogy ez még mindig csak a harmadik Dakar-részvétele, ez kifejezetten komoly értékkel bír. És ne feledjük, hogy az első napokon tapasztalt dűnék hamarosan elfogynak, és jönnek a jóval "ralisabb" szakaszok, ahol az eddiginél is több esélye lehet Loebnek is. Keddi győzelmével az abszolút második helyre ugrott, Peterhansel mögötti hátrányának nagy részét az első napi fékhibájánál gyűjtötte be a francia pilóta.

 dakarallas.png
Az összetett állása a 4. napot követően

Szalay Balázsék sajnos a negyedik napi távot nem tudták teljes egészében teljesíteni, miután autójukban három nap alatt háromszor is önindítót cseréltek. Utolsó egységként indulva esélyük sem volt biztonságos körülmények között befejezni a távot, így műúton tértek vissza a táborba. Egyelőre már/még nem szerepelnek így a hivatalos eredmények között, de a verseny igazgatóságának döntését követően ez remélhetőleg változhat még, és büntetéssel ugyan, de folytathajták majd a Dakart. 

 

Szólj hozzá! hozzászólás

Hétfőn folytatódott az eddigi adok-kapok a Toyota és a Ford között, és bár a hétfői szakaszt Al-Attiyah nyerte, összetettben csak a dobogó legalsó fokán áll.

p-20180109-00025_news.jpgFotó: Red Bull Content Pool


Úgy fest nem túloztak a jubileumi 40. Dakar szervezői, mikor azt állították az elmúlt évek legnehezebb terepe vár az idei indulókra. Még csak a 3. napnál jár a két hetes verseny, több topp pilóta búcsúzott már a mezőnyből.

Nem volt ez másképp hétfőn sem, előbb Nani Roma bukott nagyot, majd Mikko Hirvonen esélyei lettek oda egy technikai hibát követően.


A hétfői versenynap egyik legszívfájdítóbb pillanata egy lángra kapott versenyautó volt, melyet a versenyzők szerencsére időben el tudtak hagyni. A sivatagi forróságban kigyulladt Mitsubishin azonban már nem tudtak segíteni.

Az élen a szokásosnál nagyobb különbségekkel állnak a párosok, ez a nehéz terepnek és az idei új térképszabálynak is nagyban köszönhető. A hétfői távot Nasser Al-Attiyah teljesítette a legrövidebb idő alatt,
őt zsinórban a négy Peugeot: Peterhansel, Sainz, Despres és Loeb sorrendben követték. Attiyah több, mint négy percet adott a mezőnynek, összetettben azonban a tegnapi "takarítás" miatt még mindig közel
8 perc a hátránya a hétfőn élre törő Peterhansel mögött.

Hogy mennyire a Peugeot és a Toyota küzdelméről szól az idei Dakar jól mutatja, hogy az első nyolcban mindössze egyetlen Mini áll, Terranova hátránya már bő fél óra. 

Szalayék számára is drámaian alakult a Dakar harmadik napja, a szakasz első részét még hiba nélkül teljesítették, az újrarajtolást követően azonban technikai hibák hátráltatták az egyetlen magyar autós csapatot. Miután lefulladt az Opel, órákat vesztegeltek a sivatagban. De a folytatás sem sokkal jobban alakult számukra, hét kilométerrel a cél előtt ugyanis felborult az opeles páros. Mindezek ellenére a magyar fiúk még mindig versenyben vannak, és ma reggel már neki is vágtak az újabb 300km-es szakasznak!

 

A 3. nap eredménye:

1. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, 3:09.08 
2. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Peugeot, + 4.05 perc
3. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot, + 6.07
4. Cyril Despres/David Castera, Peugeot, + 7.43
5. Sébastien Loeb/Daniel Elena, Peugeot, + 8.34
6. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz, Toyota, + 10.11
7. Bernard ten Brinke/MichelPerin, Toyota, + 18.07
8. Martin Prokop/Jan Tomanek, Ford, + 18.56

Összetett állás:

1. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Peugeot, 6:34.58 
2. Cyril Despres/David Castera, Peugeot, + 3.11 perc
3. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, + 7.43
4. Sébastien Loeb/Daniel Elena, Peugeot, + 10.11
5. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz, Toyota, +11.23
6. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot, + 14.47
7. Bernard ten Brinke/MichelPerin, Toyota, + 31.18
8. Orlando Terranova/Bernardo Graue, Mini All4, + 35.19

Szólj hozzá! hozzászólás

 A szombati bemelegítést követően vasárnapnap már egy ízig-vérig "dakaros" szakasz várt a mezőnyre: homok és homokdűnék több, mint 250km-en keresztül.

Fotók: Red Bull Content Pool


Az első nap toyotás sikereiért másnap komoly árat fizettek a japán márka versenyzői, hiszen ezúttal - kivételesen - nem a motorosok kezdték a napot, hanem az autósok rajtoltak elsőnek. Nem kis hátrányt jelentett ez az elsőként rajtoló Nassernek, aki közel 15 percet lemaradásba került a szakasz győzteséhez képest.

p-20180108-00100_news.jpg
A bemelegítő szakasz kifejezetten rosszul sikerül a Peugeot pilótáinak, de vasárnapra változott a helyzet és rögtön egy hármas győzelmet produkáltak: Despres, Peterhansel és Loeb sorrendben értek célba a 267 km-es szakasz végén. Sokáig úgy tűnt egyébként de Villiers nyeri a szakaszt Toyotájával, de eddig tisztázatlan okokból módosították eredményét és csak a negyedik legjobb időeredmény került a neve mellé.


A mezőny már a második napon alaposan fogyásnak indult. A legfurcsább balesetet Yazeed Al-Rajhi és Boris Garafulic okozták, akik egyszerűen összeütköztek a sivatagban. Mindkét kocsi olyan mértékben sérült, hogy meg kellett várják a szervizkamionukat.

Fotók: ASO/@World/A.Lavadinho

A szombati gyorsot még negyedik leggyorsabbként kezdő amerikai Dakar-újonc remeklése sem tartott soká, Bryce Menzies ugyanis méreteset bukott Mini bugy-jával és a verseny feladására kényszerült.

Szalayék összetett 41. helye kifejezetten jól cseng, pláne annak tudatában, hogy vasárnap rengeteg problémával és több elakadással is meggyűlt a bajuk. Ha mindez nem lett volna elég, még egy defekt is hátráltatta őket, de mindezt meghallgatjátok, ha IDE kattintotok.

Sajnos a motorosaink közül sincs már mindenki versenyben, Laller ugyanis már a második napon feladta az idei Dakart, az ő mezőnyökről a Totalbike-on találhattok összefoglalót.

 

Szólj hozzá! hozzászólás

A hagyományokhoz híven idén is a Dakar Ralival indul az év, mely immár 40. alkalommal rajtol el január első hétvégéjén. A 2008-as elmaradt afrikai versenyt követően 2018-ban már tizedjére tartják Dél-Amerikában a világ leghíresebb tereprali futamát.

 A szombati napon közel 250km összekötő szakasz várt a mezőnyre, melyet követően az idei kiírás legrövidebb, mindössze alig 31 kilométeres gyorsaságija várt az indulókra. A kijelölt pálya rövidsége ellenére nem kis kihívást jelentett, rögvest a lehető legnehezebb terep, azaz a homokdűnék várták a Dakar-résztvevőket. 

 p-20180106-00128_news.jpgFotók: Red Bull Content Pool

Az első szakaszon 92 autós indult el, köztük a Dakarnak tizenharmadik alkalommal nekivágó Szalay Balázs is. Mellette ezúttal is Bunkoczi László diktálja az itinert, akivel eddig hétből hét alkalommal jutottak el a célig. Reméljük ez a statisztika idén sem változik majd.

dppi-05118001_ev29506_4200-2800-rgb-1024x683.jpgFotó:  Photo Eric Vargiolu / DPPI

A toyotások kezdtek a legjobban:  Nasser Al-Attiyah nyerte a szombatot, így ő rajtol vasárnap elsőként (a kocsik a motorosok előtt rajtolnak ezúttal). Őt 25 másodperces lemaradással követte holland csapattársa, Bernard ten Brinke. Harmadikként a helyiek nagy kedvence, Nicolas Fuchs végzett.

p-20180106-00161_news.jpg

A TOP10-ben még két Toyota (de Villiers és Alvarez), valamint négy Mini (köztük Nani Roma és a buggy-val induló Hirvonen) és a Prokop által vezetett Ford található. 

Az idén búcsúzó Peugeot kifejezetten rosszul kezdett: Mr. Dakar csak a 11., Carlos Sainz pedig a 16. helyen ért célba. Lemaradásuk bő két és fél perc. A legszerencsétlenebbül azonban kétségkívül Sebastien Loeb járt, versenyautójában már a harmadik kilométer megtétele után elromlott ugyanis a fék, melynek hiányában közel hat perc hátrányba került. 

p-20180106-00188_news.jpg

Határozottan jól kezdett azonban a Szalay-Bunkoczi páros. A magyar csapat az összetett 36. helyen fejezte be a verseny első napját. Az igazi küzdelem holnap veszi kezdetét, amikor is 267 kilométert kell teljesíteniük a perui homokdűnék között.  

1. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel           Toyota, 21.51 perc
2. Bernard ten Brinke/MichelPerin                 Toyota, +25 másodperc
3. Nicolas Fuchs/Fernando Mussano             Borgward, +34
4. Bryce Menzies/Peter Mortensen                Mini Buggy, +38
5. Nani Roma/Alex Haro Bravo                      Mini All4, +53
6. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz           Toyota, +54
7. Lucio Alvarez/Robert Howie                       Toyota, +1.12
8. Mikko Hirvonen/Andreas Schulz                 Mini Buggy, +1.36
9. Jakub Przygonski/Tom Colsoul                   Mini All4, +1.54
10. Martin Prokop/Jan Tomanek                     Ford, +2.04

2 komment hozzászólás

Az idei év legnagyobb meglepetése volt, hogy szeptemberben, alig öt nappal a rajt előtt kiderült, elmarad a Budapest Rallye. A versenyzőket és szurkolókat jelentős vagyoni (pl. az autóbérlés, a teszt, és szállás költsége) mellett csaknem helyrehozhatatlan erkölcsi kár is érte. Nem tudni, hogy mi vezetett ide, csak egy dolog biztos: olyan későn kértek környezetvédelmi engedélyt, hogy esélytelen volt, hogy azt a verseny rajtjáig kiadják. Felelős nincs.

Címkék: magazin rali orb mnasz

6 komment hozzászólás

Mi, a mai napon a versenyzői gyűlésen megjelentek, aláírásunkkal igazolva kérjük és tanácsoljuk, hogy az MNASz minden olyan Tisztségviselője, aki a kialakult helyzetért és válságért erkölcsileg felelősnek érzi magát, betöltött tisztségéről mondjon le.

Ez a mi kérésünk és tanácsunk.

Budapest, 2017. szeptember 7.

export-2017-09-07-20-32-09.jpg

2_oldal.jpg

Címkék: orb MNASZ

2 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (17) orb (178) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (12) turán frici (128) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (21) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz