Szilveszter Rallye 2016 - Beszámoló
Bognár Tamás – Peremicki István
Lada 2101

Nagyszerűen zárult a 18. Szilveszter Rallye, ahol a kegyes időjárással párosulva rengeteg néző találta meg a szórakozását. Sok beérkezett nevezés érkezett, hiszen a hazai autósport események közül ezen a Hungaroringi „buli versenyen” indulnak el a legtöbben. A 250 feletti versenyzőpárosból csupán 166-an értek célba. Bognár Tamás és Peremicki István is önmaguk és a nézők szórakoztatását tűzték ki céljukként a jól bevált Lada 2101-es versenyautóval a H / 10-es kategóriában.

Bognár Tamás: „Vártam a Szilveszteri futamot, mivel 2011-ből kellemes emlékeim vannak erről a versenyről. Akkor Papp Tomi ült mellettem a J1-ben, az Ő navigálásával egészen a Historic kategória 2. helyéig jutottunk. Ez akkor nagy öröm volt számomra!

Most is hasonló lelkesedéssel vártam a rajtot, bár szinte az összes helyről ahová időre kellett volna érkeznem... elkéstem, de végre elérkezett a pillanat, amikor kiengedték a szellemet a palackból. 


bognar_peremicki_szilveszterrallye2016_besz_kep.JPG A fotót készítette: Krizsanyik Zoltán

Elkezdtem magunknak, a Barátainknak és a Nézőknek autózni és jöttek a pozitív visszajelzések. Az autóban jó volt a hangulat, mindketten jól éreztük magunkat. A technika is bírta, meghálálta magát az előtte ráfordított idő. Bár olajnyomás problémánk többször volt, és mint kiderült az olaj is távozott a motorból a kipufogón keresztül, mégis jó szájízzel gurultunk át a célvonalon az utolsó körben is.

Köszönöm a Srácoknak a szervizelést, Papp Tominak, Ráti Gergőnek, Molnár Kálmánnak!”

Peremicki István: „Izgatottan vártam a Szilveszteri versenyt, hiszen első alkalommal tapasztalhattam meg ezen a rangos eseményen a navigálás élményét. Teljesen más világ bent ülni, mint amit kívülről látunk és csodálunk médiásként. Idén lesz 10. éve, hogy fotósként veszek részt autóversenyeken, amire nagyon büszke vagyok, így hát elég közel áll hozzám az autósport rally műfaja. Időszűkében az adminisztrációs dolgok után a pályabejárásra nem maradt elég időnk, de azt hiszem így is megoldottuk a feladatot. Küzdöttünk kisebb gondokkal így az esti szakaszt például lámpasor és átbeszélő nélkül teljesítettük, ebből adódott, hogy inkább a másnapi gyorsasági szakaszokra koncentráltunk. Másnap ismét szembesültünk vele, hogy hatalmas élmény Ladával versenyezni, semmi máshoz nem fogható, ahogy a szurkolók viselkednek, csápolnak nekünk a pálya széléről. Az aznapi gyorsokat nagyobb kalandok nélkül megúsztuk, sikeresen teljesítettük az összes szakaszt. Szeretnék, minél több tapasztalatot szerezni navigálás terén, összeszokni a „pilótámmal”. Jól esett, hogy sok médiás kolléga, barát, családtag odajött a szervizparkba és szurkoltak nekünk az egész verseny alatt. Nagyon köszönöm mindenkinek, aki segített benne, hogy eltudtunk indulni ezen a versenyen.”

A párosnak még új a felállás, hiszen még csak két versenyen mentek együtt, de motiváltak és alig várják, hogy ismét autóba üljenek. Idén az Oroszlány Rallyen kezdték meg a közös munkát, ahonnan felemás szájízzel távoztak.

Bognár Tamás: „Előfutóként neveztünk az Oroszlányi futamra Pirikével, szerettünk volna egy jót autózni, és kiszolgálni a nézőket, ami sikerült is, a 3. körig! ....

Ugye volt az ominózus B44, amiből következett, hogy kihúzták a Zsiguli "lábai" alól a talajt és megérkeztünk pár piruett után a fák közé, előtte érintve fát, beton km követ, gyakorlatilag körbeverve a Zsigulit.

Ebből adódóan kicsit hosszabb lett a Szilveszter Rallyera való felkészülés, amire az időhiány is rásegített. Gyakorlatilag minden újra össze lett építve a Zsiguli eleje alatt, mivel sok alkatrész megsínylette az oroszlányi előfutást. Komoly helyreállítás történt a karosszériával kapcsolatban is... Hátul a keréktől hátrafelé számítva kellett megújuljon a jármű, elől trapézcserék történtek, kormánymű, irányítókarok, felfüggesztő tengelyek sínylették meg a fák közé érkezést... „

Nem mehetünk el amellett, hogy kicsit visszatekintenénk a múltba, hiszen Bognár Tamás pár év kihagyás után tért vissza a versenyzés világába. Öt szezonon keresztül a népes Rali Túra mezőnyét erősítette. Reméljük, most egy hosszabb visszatérésről van szó.

Bognár Tamás: "1999-től a környéken (Tolna megye) amatőr versenyeken kezdtem versenyezni egy utcai autóval, amiben azért volt kagylóülés, Bilstein gátlók és „megpiszkált„ motor. Ahol indultam az előkelő kategória 3. és 2. helyeket sikerült elérnem és a lényeg… Csak Zsigulival!

Innen keveredtem Rallye Túra bajnokságba, ahol 2002 és 2007 között versenyeztem a H1-es kategóriában, ami abban az időben népes kategóriának számított a maga 20 körüli résztvevőjével. Itt sok tapasztalatra tettünk szert és szereztünk új Barátságokat, amik minden számító szándék nélkül a mai napig kitartanak… Ami abból az időből számomra fontos momentum, hogy minden versenyen célba értünk és 5.-6.-helyen zártuk a versenyeket, amit köszönhetek az akkori Szerviz hátteremnek is! Soha nem estem be, sokszor rezgett a léc, de mindig valahogy zsigerből jött a "menekülés"...”

 „2017-re szeretném jogilag rendbe tenni a járművet, de ahhoz komoly átalakítást kell eszközölni a biztonsági felszerelésekkel kapcsolatban és elsősorban ez az elsődleges cél.  A többiről még nem tudok semmi érdemlegeset mondani, talán egy két előfutás lesz.”

Mindenkinek köszönjük, aki szurkolásával támogatott minket!

Köszönjük partnereinknek és barátainknak a támogatást:

Rolling Wash  A Gördülő Autómosó, Kamadochef – ceramic Grills and Smokers, Antal Szerviz – Tolna, Duna Trans Bt. – Tolna, Drink Bár – Tolna, Dekor Fashion, Mico Kft., Vents, Somfai – Munka és Tűzvédelem, Sajátzseb Kft., Toloczkó Péter - Fogarasi Rallye Team, Krizsanyik Zoltán – Krizsanyik Zoltán Photo, Pásztor Gábor – Kamadochef, Béres Gábor – Rallye Dream, Májer Dávid, Agócs Béla, Papp Tamás, Paholik Gábor, Rohl Antal, Fazekas Gábor, Ráti Gergő, Takács Balázs, Molnár Kálmán, Szőts László

Szólj hozzá! hozzászólás

Emlékeztek még az "Orbitron és a megaharcosokat" váró, "apu kezdődik, apu kezdődik, apu kezdődik" felkiáltásokkal, édesapját a TV elé invesztáló kisfiúra a reklámból? Na pontosan úgy vártam már én is az idei ralivilágbajnokság kezdetét. És itt van, végre kezdődik, sőt: a tegnapi teszttel hivatalosan is 2017-et írunk a WRC-k történetében.

Miért olyan nagy cucc ez az egész, miért vártuk mindannyian raliálmodozók ezt az évet és az idei első futamokat?(Azért azt ne felejtsük el Monte Carloban kezdődik az év és ehhez hasonlóan majd a következő svéd futam sem lesz még mindenképp mérvadó.) Ezt jól megírta Dávidunk Jön a ralisport következő aranykora? írásában a Totalcaron: alapjaitól új autók épültek, lelépett a VW, szétszéledtek a pilóták. Minden adott hozzá, hogy még keményebb, kiélezettebb, izgalmasabb legyen a WRC. 

Ami a poszt címében emlegetett táncot illeti: a tegnapi hivatalos teszttel, a nem sokkal több, mint 3 kilométeres shakedown-nal végre megmozdultak az idei szörnyetegek (mondjuk a Toyota elég szörnyen is fest valóban szerintem, de majd megszokjuk azt is, a lényeg, hogy 18 év után végre újra itt vannak!) 

Szóval megindult a tánc, pörögnek az események. A Monte híres arról, hogy a "hétvége" már szerdán elkezdődik, csütörtökön este pedig már élesben megy a mezőny. Lévén a tegnapi bemelegítés csak teszt volt, nem szabad komoly következtetéseket levonni. Azért már így is elég biztató előjelekről számolhatunk be.

Ogier hiába ült át a "papíron gyengébb" félgyári Fordba, úgy fest ez semmit sem változtatott esélyességén, és szerintem plusz löketet is adhat neki a csapatváltás. Korábbi csapattársa, Andreas Mikkelsen - eddig - nem talált WRC ülésre, így a 2016 legsikeresebb R5-ösébe, a Skoda Fabiába pattant. Komoly fegyvertény, hogy a tegnapi teszten ezzel is egy erős második időt gurított! Nagyon tiszta pályán mehetett még, a versenyen azonban már jóval később rajtol majd. Azért érdemes lesz figyelni az időit.

p-20170118-00484_news.jpg

A másik fordos Tanak lett a harmadik, majd Latvala a Toyotával szorosan mögötte a negyedik. Reménykedésre ad okot ez az eredmény, valamint az a tény is, hogy a 5-8. helyen Hyundaiok és Toyoták váltják egymást.

                       Fotók: Jaanus Ree/Red Bull Contect Pool

Adódik ebből a kérdés, hogy hol marad a gyári csapatként visszatérő Citroen, új autójával, a C3 WRC-vel? Nos, ők csupán a tavalyi konstrukcióval versenyző Craig Breen mögött, a 18. és 20. helyen tanyáznak. Mielőtt azonban már a szezon előtt temetni kezdenénk a francia csapatot, fontos megjegyezni, hogy ők a többiekkel ellentétben slick gumikkal vágtak neki a rövidke tesztnek, megspórolva ezzel egyet a később sokat érő téli gumi szettből.

shakeeer.png

Csütörtök este kezdődik a verseny, ami egészen vasárnapig tart. FB oldalunkon folyamatosan hozzuk nektek az infókat, a blogon pedig igyekszünk napi beszámolókkal ellátni Titeket. Legyen tánc, kövessétek a Monte Carlo Ralit és maradjatok velünk Ti is raliálmodozók :) 

 

Szólj hozzá! hozzászólás

Nincs csapatutasítás, Loeb mindent bevetett a győzelemért!

Sajnos azonban ez újfent "csak" egy újabb szakaszsikerre volt elég. Utolsó napjához érkezett a Dakar, valószínűleg Peterhansel tizenharmadik győzelmét is behúzza majd.

16002832_1341353509257286_4177653766121876516_n.jpg

A pénteki táv hosszúsága is jelezte: közeledik az idei Dakar vége. Bár összesen 754km-t autóztak a még versenyben lévő párosok, ebből már kevesebb, mint 300 km volt a szelektív, ami az előző napok mért szakaszaihoz képest jóval kevesebb. A verseny befejező, szombati szakasza viszont már valóban nagyon rövid, 64km lesz. Így valójában a pénteken minden eldől(hetett.)

Bár sokan attól tartottak csapatutasítás befolyásolhatja majd a Peugeot hármas sikerét, a tegnapi eseményeket látva ez nem így történhetett. Sebastien Loeb ugyanis apait - anyait beleadva száguldott az inkább ralipályákra hasonlító és igazán neki való szelektíveken. Volt, hogy már 3 perces előnynél is járt Peterhansellel szemben, azonban egy újabb defekt állította meg a francia ralizsenit. Így a nap végén mindössze 18 másodpercet faragott, az utolsó nap előtt már behozhatatlannak tűnő hátrányából. 

15965502_1454744441243101_7018304156083488567_n.jpg

Mr. Dakar így valószínűleg 2017-ben újra a dobogó legfelső fokára állhat Buenos Aires-ben. 

A pénteki harmadik helyezett némi meglepetésre a minis Terranova lett, de Villiers a Toyotával negyedik, az asbzolút harmadik Despres pedig a hatodik helyen zárta a napot. 

Az összetettben nincs változás és már nem is igazán várható ezekkel a különbségekkel:

01. Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Peugeot 28: 20:16 óra.
02. Sebastien Loeb / Daniel Elena, Peugeot 5,32
03. Cyril Despres / David Castera, Peugeot 32,54
04. Nani Roma / Alex Haro Bravo, Toyota 1: 15:43
05. Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz Toyota 1: 49,37
06. Orlando Terranova / Andreas Schulz, mini 1: 51.40

Szólj hozzá! hozzászólás

Hirvonen kamionnal, Peterhansel motorossal ütközött. Egyre közelebb a célhoz a 2017-es Dakar.

Csütörtökön a napi 751 km-es össztávból két részletben, összesen 449 km szelektívet kellett teljesítenie az indulóknak. 

15965969_1340431209349516_6333893426211075085_n.jpg

Ahogy közeledik a cél, úgy ereszkednek alá a több ezer méteres magasságból az autók. Az Andokot lassan elhagyva a pampákhoz közeledik a mezőny. A szerdai kényszerű pihenőt (az időjárás miatt törölték a napot) követően szinte ugyanúgy folytatódott a küzdelem, ahogy eddig is: a Peugeot pilótái legyőzhetetlenek. Csütörtökön is övék lett a dobogó.

Sokáig úgy tűnt Loeb negyedik szakaszgyőzelmét ünnepelheti, de később az időjóváírást kapó Peterhanselé neve mellé került a legjobb időeredmény. Mr. Dakar ugyanis egy véletlen baleset folytán elütött egy motorost, aki az autó alá kerülve lábát törte (sípcsont és szárkapocs) az ütközésben. Peterhansel természetesen vele maradt, míg a mentőhelikopter meg nem érkezett, az ott töltött időt írták jóvá számára a szervezők.
Korábban már többen panaszkodtak az új navigációs rendszerre, melyet a 2016-os Marokkó Ralin vezettek be és ott is hasonlóan veszélyes szituációkat okozott. A szlovén motorost valószínűleg nagy motorkerékpárja védte meg a még súlyosabb sérülésektől. 

Az eddig nagyon jól teljesítő Mikko Hirvonennek is meggyűlt a baja a csütörtökkel. Előbb egy kamionnal ütközött, majd felakadt minijével egy bokros terülten. Ezzel a finn jóval hátrébb került, az abszolút 

Összetettben így újra Peterhansel vezet, közel hat perccel Loeb és 25 perccel Despres előtt.
Nani Roma lemaradása 1 óra, de Villiers pedig 1 óra 42 perc hátránnyal áll az abszolút ötödik helyen.

Szólj hozzá! hozzászólás

Sebastien Loeb harmadik szakaszgyőzelme, megint Peugeot dobogó, újabb nap törlése. Míg az indulók a tereppel, a szervezők a körülményekkel küzdenek. Dakar 8-9. nap.

A heves esőzések és megáradó folyók miatt a keddi programot is módosították: a szelektívet két külön részre bontották, melyet Bolívia és Argentína közötti részből összekötő szakasz lett. 

Loeb immár idei harmadik szakaszgyőzelmét zsebelte be. Előnye a második Peterhansellel szemben három és fél perc lett, ami bőven elég volt az abszolút első hely megkaparintásához is. Pedig nem csak Peterhanselnek voltak gondjai (pár percre megállt), Loebnek kedden is kereket kellett cserélnie a szelektív teljesítése közben.
A harmadik helyezett szintén Peugeot-val Cyril Despres lett. A Loeb-Peterhansel-Despres sorrend nem csak a keddi, de az abszolút eredményt is jelenti, ezzel először áll három Peugeot az összetett értékelés élén.

Fotók: Red Bull Content Pool

Az első két helyezett között alig másfél perc a különbség, míg a negyedik toyotás Nani Roma sincs sokkal lemaradva a dobogótól, valamivel több, mint hat percet kellene hoznia a Toyota dobogójához. 

Az összetett ötödik helyén a legjobb minis, Mikkor Hirvonen 53 perc hátránnyal.

Kedden további jelentős eső és földcsuszamlás érintette a verseny egyik legnehezebb, szerdai szakaszát, melyet ezt követően a szervezők töröltek a programból. Így megint pihenőnap következik a mezőnynek, melyen konvojban haladnak majd a következő állomás felé, ahonnan remélhetőleg csütörtökön újra folytatni tudják a Dakart. 

Szólj hozzá! hozzászólás

A verseny maratoni szakasza - a folyamatos rossz időjárási körülmények miatt - hétfőn is rövidített távon haladt. Az eredetileg kiírt 322km-ből végül 161km volt a szelektív.  Az új útvonal a La Pazból Uyuniig vezető homokos területet szelte át, a versenyzők szerelőik nélkül folytatják a küzdelmet.

15875587_1337440486315255_2020377826328441508_o.jpg

A tizenkétszeres Dakar győztes Peterhansel jól érezte magát a homokos körülmények között Loebbel folytatott párharcában, melyben megszerezte idei második szakaszgyőzelmét a versenyen. Kettejük között csupán 48 másodperc különbség lett a szelektív végére. 

p-20170109-01382_news.jpg

De Villiers (Toyota) harmadik, Hirvonen (Mini) negyedik,Nani Roma (Mini) ötödik lett. Az eddig összetettben harmadik Despres mai hetedik helyével visszaesett az összetett negyedik helyre, míg Roma egyet előre lépve a harmadik helyen áll.

nevtelen_5.png

"Rövid szakasz volt, de nagyon érdekes. Sokat kellett navigálni, és nem volt egyszerű. Számomra kicsit könnyebb volt, hisz két autó haladt előttem melyek nyomában tudtam menni.De alapjában is jól haladtunk a navigációval. Az összesített (állás) nagyon szoros, de szerintem mindenkinek izgalmas a verseny. Még mindig versenyben vagyunk, és ez a legfontosabb" – nyilatkozta a nap végén Peterhansel.

p-20170109-00015_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

"Nem volt egy hosszú szakasz, de elég bonyolult volt a sok homokkal, dűnékkel és a kezdeti navigációval. A végén sok sár volt, és a gyorsabb szakaszokon víz, ezáltal kissé óvatosnak kellett lennünk, de rendben volt, nem volt probléma az autóval. Még mindig sok van hátra – foglalta össze Peterhansel nagy ellenfele, egyben csapattársa, Loeb.

                                                                  Fotók: Red Bull Content Pool

Holnap közel 500km szelektívvel folytatódik a maratoni verseny, két részre: egy bolíviai és argentin szakaszra bontva. Az első részen dűnék és gázlók, míg a folytatásban egy új kanyonos rész vár a versenyben maradottakra.  

Szólj hozzá! hozzászólás

Dakar 6. nap

edeleny beres | 2017.01.08.

Ahogy azt a pénteki eseményeket összefoglaló posztunk végén is megírtuk, a rendkívül rossz időjárási körülmények miatt a szervezők törölték a Dakar Rali 6. napi programját. Összegyűjtöttünk pár képet, amik jól jellemzik, milyen állapotok között pihen a mezőny.

dakar.png

Bár az Oruro-LA PAZ szakaszt törölték, az oruroi állomás körülményei miatt (teljesen víz alá került), a mezőny alternatív útvonalon ment szombaton La Pazba. Vasárnap az eredeti időterv szerint amúgy is pihenőnap következett volna, így gyakorlatilag az egész hétvége lehetőséget nyújt az eddigi öt nap fáradalmainak kipihenésére, és a feltöltődésre, mielőtt kezdetét venné a Dakar második hete.

Fotók: ASO/ @World / A.Lavadinho / A.Vialatte

A verseny idei igazgatója egyébként az ötszörös Dakar győztes és négyszeres tereprali világbajnok Marc Coma. Bár nem lehetett könnyű meghozni ezt a döntést, a résztvevők biztonsága mindennél fontosabb, így nem maradt más lehetőség, mint a szakasz törlése.

p-20170108-00015_news.jpgFotó: Red Bull Content Pool

Az autósok mezőnyét Peterhansel vezet Loeb és Despres előtt. Hármuk eddigi jó szereplésének köszönhetően így a jelenlegi dobogó mindhárom fokán Peugoet áll. Kevés lemaradással követő őket Nani Roma Toyotájával a negyedik helyen, az ötödik helyezett minis Mikko Hirvonen hátránya azonban már jelentősebb (42 perc).

 

Szólj hozzá! hozzászólás

Bár a rossz időjárási körülmények miatt felére csökkent a pénteki táv, így is meggyűlt a baja a versenyzőknek a tereppel. Dakar, 5. nap.

15825928_1335438409848796_8675770117304888279_n.png

Pénteken újra a világ második legmagasabb lakott területén lévő fennsíkján folytatódott a Dakar, ám az esőzések és vihar miatt jelentősen rövidebb távval, mint azt az eredeti program előírta volna. A két kijelölt szelektív közül, csak az elsőn ment át a mezőny, így a 449km-ből 219 lett értékelve. 

15875132_1335012819891355_8256684062732786826_o.jpg

Ezen a napon az esőzések miatt csúszós talaj jelentette a legnagyobb kihívást, emellett a legtöbb versenyzőnek továbbra is meggyűlt a baja a navigációval is. Az eddig nagyon jól teljesítő Mikko Hirvonen rengeteg időt vesztett emiatt. A tegnapi szakaszgyőztes Despres számára a szokásosnál is nehezebb feladattal járt elsőként rajtolni, hiszen a hegyes területeken a felázott, sáros talaj nagyon csúszós volt. Így is sikerült negyedikként célba érnie, és az abszolútban még mindig dobogós helyen áll.

p-20170106-00168_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

Nagy csata dúlt a pénteki napon Sebastien Loeb (Peugeot) és Nani Roma (Toyota) között, melynek végén a francia 44 másodperc különbséggel tudta begyűjteni immár második idei szakaszgyőzelmét. A francia ralipilótának is meggyűlt a baja a gumikkal, de ezt leszámítva hibátlanul autózott pénteken. Loeb győzelme azonban nem volt elég ahhoz, hogy az abszolútban is az élre álljon, ahol még mindig Peterhansel vezet.

Kiemelendő még a pályaversenyző Romain Dumas szereplése is, aki az előkelő ötödik helyen zárta a napot. A legjobb 5 autóból így 4 Peugeot lett, csak Nani Roma tudott közéjük ékelődni Toyotájával a második helyen.

 p-20170106-00176_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

Az ötödik napot követően így Peterhansel, Loeb, Despres az abszolút sorrend. A három Peugoet-ot Nani Roma és Mikkor Hirvonen üldözik a negyedik és ötödik helyen. Az első négy páros tizennégy órányi terepralizást követően mindössze öt és fél percen belül áll, Hirvonen hátránya azonban már több, mint negyven perc.

Érdekesség, hogy Yazeed Al-Rajhi bár erős fejfájása miatt csütörtök este hivatalosan feladta az idei Dakart, pénteken azonban újra autóba ült és mégis folytathatta a versenyzést.

eredm.png

Az idei évben már harmadszor próbálkozó tisztán elektromos meghajtású spanyol autó még az ötödik napot követően is versenyben van és jelenleg az első 50-ben autózik.

A pénteki körülmények elkerülhetetlenné tették a napi második szelektív törlését, ahol egyébként kamionok is beleborultak a megáradó vízfolyamba. Az időjárási viszonyok miatt a szervezők úgy döntöttek teljes egészében törlik a Dakar hatodik napi programját, így szombaton nem versenyeznek a Dakar résztvevői. A videót látva valószínűleg nem ok nélkül marad el a szombati program:

1 komment hozzászólás

Dakar 4. nap

edeleny beres | 2017.01.06.

Sainz megúszta horror-esését, két néző azonban majdnem odalett. Új páros vette át a vezetést. Dakar, negyedik nap. 

 15894893_1333721800020457_2457225612345824810_n.png

Az eddigi leghosszabb 416km-es szelektív várt a mezőnyre csütörtökön,  az argentínai San Salvador de Juluy-ból a bolíviai Tupizába. Továbbra is 3500 méteres magasságban vezet a verseny útvonala, és még napokig hasonló körülmények jellemzik majd a Dakart.

15844418_1333448003381170_766164371125676842_o.jpg

A nap első híre máris sok Dakar-fannak - köztük nekünk is - szívfájdító volt. Sokunk egyik kedvence, a tegnapi napon kerekét elvesztő al-Attija hivatalosan is feladta a versenyt. Ha mindez nem lett volna elég egy napra, a másik nagy közönség kedvenc Sainz is búcsúzott a Dakartól: 10 kilométerrel a szelektív vége előtt óriásit bukott és egy méretes szakadékba bukott versenyautójával. Mint az a videón is látszik, két néző keresve sem találhatott volna "jobb" helyet magának. Csak szerencséjüknek köszönhetik, hogy nem lettek oda és nem lett 18+os videó a bukás felvétele.  

A Peugeot legénysége sérülések nélkül megúszta a látványos bukfencet, sajnos az ötödik napot azonban már nélkülük folytatja a Dakar versenyben maradt autós mezőnye. 

15874818_1335369386522365_9006405389493848871_o.jpgFotó: ©A.S.O. / @WORLD - A. Vialatte

Nem mindenkinek alakult azonban ilyen drámaian a csütörtöki nap: a negyedik etap legnagyobb győztese a háromszoros Dakar első motoros, Cyril Despres volt. A francia pilóta első szakaszgyőzelmét jegyezhette a négykerekűek között, mellyel ráadásul az abszolútban is átvette az első helyet Loebtől. Pedig nekik sem telt gond nélkül a nap, 60 kilomérrel a rajt után ugyanis eltévedtek és legalább három percet buktak emiatt.

Apropó Loeb. Bár egy jó darabig minden rendben ment velük, végül közel fél órát vesztettek, miután motorproblémáik adódtak. Szerencsére még a szelektív alatt orvosolni tudták a gondot, összetettben viszont a negyedik helyre csúsztak vissza. Peterhansel sem zárt jó napot csütörtökön, bár kétségtelenül jobban járt, mint Carlos Sainz. A szintén francia dakaros navigációs problémák miatt egy kiszáradt folyómederbe esett, a kiszakadt kerekén túl megsérült a kormányösszekötő is, ehhez képest nem is olyan sok az a 15 perc hátrány, mellyel az abszolútban még a második helyen áll.

p-20170105-01601_news.jpgFotó: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

A nap második helyezettje - 11 perc hátránnyal - a minis Mikko Hirvonen lett, aki ezzel összetettben is a dobogón találta magát (3.) 15875447_1335150943210876_5512894236955767859_o.jpgFotó: ©A.S.O. / @WORLD - A. Vialatte

Abszolút eredmények a 4. napot követően:
ered.png

Pénteken a bolíviai fennsíkon az idei verseny egyik legnehezebb napjával folytatódik a megmérettetés. 

Szólj hozzá! hozzászólás

A favorit kitörte kerekét, egy autó kamionnal ütközött, remekel a Peugeot. Ez történt a Dakar Rali harmadik napján.

 15894893_1333721800020457_2457225612345824810_n.png

Szerdán még a keddinél is komolyabb megmérettetésben volt része a versenyzőknek: ezúttal két szelektív szakasz is kijelölésre került. A nap 364 km összekötő szakasszal indult, melyet a hosszabb, 240 kilométeres szelektív követett. Ezután újra összekötő úton autózott a mezőny, majd 124 kilométeres mért szakasszal zárták a napot. 

15844418_1333448003381170_766164371125676842_o.jpg

Úton Bolívia felé egyre nehezebb körülmények jellemzik a versenyt: nehéz a navigáció (többen el is tévedtek, nem egyszer egymással szemben közlekedtek a versenyzők) és a kiszáradt folyómedrek is nem várt meglepetést okozhattak pilótáknak és navigátoraiknak egyaránt. 

 p-20170104-00487_news.jpgFotó: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

(Mivel ez egy ralis blog - és amúgy is arra ott a Totalbike - motorokkal nem foglalkozunk. Ezért csak zárójelben jegyezném meg, milyen komoly teljesítmény az ő versenyzésük is. Óriási kihívás, hogy sokszor teljesen egyedül próbálják megtalálni a helyes utat itinerük segítségével, ami sokszor még a navigátorral rendelkező autók vezetőinek sem sikerül elsőre.) 

Ha mindez nem lett volna elég, a szerdai nap elég kemény hőingadozással is szembe kellett nézzen a mezőny. 1800 méteres tengerszint feletti magasságból rajtolva még jóval 30 fok feletti hőségből rajtoltak, de a nap folyamán 4000 méter felett, alig öt fokban, esőben is autózniuk kellett. Mindez komoly kihívás elé állítja az indulókat. 

Az első helyről az összetettben továbbra is vezető Sebastien Loeb indult. Bár Nászer el-Attija csak három perccel utána rajtolt, könnyedén utolérte a szakasz elején kissé eltévedő Peugeot-ot. A második mért szakaszon ráadásul a francia pilóta még egy defektet is kapott, melyet kevesebb, mint három perc alatt ki is cseréltek.

Sokkal rosszabbul járt viszont a katari toyotás al-Attija, a Hikux ugyanis olyan mértékű sérülést szenvedett, melynek következtében kiszakadt a kereke és bár még ezt a problémát is orvosolni tudták, több, mint két órás hátránnyal értek csupán célba. Korábbi két különböző márkával (VW és Mini) elért győzelmeit követően valószínűleg idén már elszálltak ez irányú reményei a Toyotával.

 

Fotók: A.S.O. / @world - A. Lavadinho

A Peugeot pilótái azonban remekeltek: Loeb ugyan csak harmadik helyen zárta a napot, összetettben még mindig őrzi első helyét. Őt másodikként követi a napot szintén másodikként befejező Sainz. A harmadik nap győztese így "Monsieur Dakar", azaz Stephane Peterhansel lett. Ezzel nem csak a szerdai nap első három helyezettjei a Peugeot pilóták, de összetettben is ők vezetik a versenyt.

p-20170104-00463_hires_jpeg_24bit_rgb.jpgFotó: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Bár egyre kevesebb a versenyben maradt autó, azért néha mégis sikerül túl közel kerülni egymáshoz a járművekkel. A Toyotát vezető Ramon Nunes is így járt, hozzá egy kamion került a kelleténél sokkal közelebb, mely ütközés következtében még a versenykamion kereke is kiszakadt. Valószínűleg ennél a balesetnél gondja lehetett a toyotás pilóta Szentineljével, ami eredetileg pont az ilyen ütközések elkerülésére lenne hivatott.

A legjobb nem Peugeot pilóta Loeb korábbi nagy ralis riválisa, a minis Mikko Hirvonen lett, aki sokáig a második helyet érő pozícióban autózott, de végül lecsúszott a napi dobogóról. A finn pilóta szerdai teljesítményével az összetettben is a negyedik helyen áll.

Csütörtökön Bolíviában folytatódik a verseny, 416 km szelektívvel. A következő napokban a tengerszint felett 3000 méternél is magasabb pályákon folytatódik a verseny.

Állás 3 nap után:

1. Sébastien Loeb / Daniel Elena, Peugeot, 6: 54,56 óra.
2. Carlos Sainz / Lucas Cruz, Peugeot 0,42
3. Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Peugeot 4,18
4. Mikko Hirvonen / Michel Perin, Mini 9,38  
5. Nani Roma / Alex Haro Bravo, Toyota 13,04

2 komment hozzászólás

Dakar 2. nap

edeleny beres | 2017.01.04.

Az első napi bemelegítés után tegnap már komoly megmérettetés várt a 2017-es Dakar mezőnyére. 

15873181_1332983193427651_5469374879031686787_n.png

A napi össztáv 800km volt, ebből 500 km szelektív megtétele után következett a 275 kilométernyi száguldás. A ma napra kijelölt szakasz egyébként teljes mértékben újnak számított, korábban még egyszer sem ment erre a Dakar mezőnye. Bár a növényzet és az állatvilág is jóval gazdagabb, mint a afrikai futamon volt, a nagy hőség itt sem jelent kisebb kihívást az indulóknak. A verseny második napján is 35 fokos meleg nehezítette meg dolgukat.

15896270_1333546280038009_8678000819926458960_o.jpg

Az első napnyi alig 40 kilométer már elég komoly megpróbáltatásokkal állította szembe a mezőnyt, hatalmas tócsákon és mély nyomvályús részeken kellett átkelniük, melyben több autó és kamion is elakadt.

15800489_702590116563173_1191804256370393590_o.jpg
A második napi rajtsorrend az előző nap eredményei alapján került kialakításra, így a győztes Nászer el-Attija indulhatott az első helyről. Toyotáját egyik márkatársa, a korábban szintén ralis Conrad Rautenbach vontatta be a nyitószakaszt követő tűzeset után, de mint a szervizben kiderült, nem sérült meg a versenyautó. Ez a katari teljesítményén is megmutatkozott, hiszen a második napot a második helyen zárta, és így összetettben is ebben a pozícióban áll.

15822575_1332616770130960_1433262980648209201_n.jpg

A szakaszt - nem meglepő módon - a kilencszeres ralivilágbajnok, Sebastien Loeb nyerte. Egyedül ő és a Peugeot tudott 2 óra 7perces időnél jobbat autózni, átlagsebessége egészen brutális, közel 130 km/óra volt! A szakaszt követően úgy nyilatkozott jó tempóban és jó ritmusban tudott autózni, az utolsó 70 kilométert leszámítva, mikor az előtte haladó porában kellett haladnia, minden rendben volt. Közel másfél perces előnye is alátámasztja ezt.

A keddi szakasz egyébként inkább a hátsókerekes Peugeot 3008DKR-nak kedvezett, hiszen inkább ralis részek voltak kijelölve, mintsem dűnés, terepes, ahol valószínűleg nem a Peugeot lesz majd a favorit. 

p-20170103-00428_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

A hétfőn még második helyen bemutatkozó spanyol (szintén ralipilóta) Xavi Pons kedden már nem volt sikeres, megtörte ugyanis Ford Rangerét. 

El Matador, Carlos Sainz is jól érezte magát a keddi terepen, így Loeb és el-Attija mögött övé lett a harmadik hely, összetettben is ebben a pozícióban áll. Gyakorlatilag ralisok alkotják jelenleg a Dakar dobogóját, de persze nagyon messze még a vége. 

Második nap utáni összetett:
1- Sébastien Loeb ��
2- Nasser Al-Attiyah �� (+0'28")
3- Carlos Sainz �� (+1'58")

Szerdán 780 kilométeres össztáv, és még a keddinél is hosszabb, 364 kilométeres szelektív vár a versenyzőkre. A szakaszok egyre magasabban lesznek, így az eddig jól teljesítő benzines Toyota némi hátrányba kerülhet turbódízeles ellenfeleivel szemben.

Szólj hozzá! hozzászólás

3 nappal az évkezdet után végre megérkezett a 2017-es világbajnok első futama, a Monte Carlo Rali nevezési listája, melyen több meglepetést is találhatunk.

15731728_1304087166316383_1149716639014150895_o.jpg

A gyári pilóták 90%-át már tudhattuk mivel indul, hiszen a VW váratlan és sokakat meglepő távozása után sorra mutatták be a csapatok idei pilótáikat. Így a gyári felállásban csupán egyetlen meglepetésről beszélhetünk, aki nem más, mint Evans Elfyn. Az ifjú brit pilóta 2016-hoz hasonlóan ezúttal is az M-Sport Fordjával indul,a WRC2 mezőnyéből visszatérve: a harmadik 17'es Fiesta WRC-vel.

nevezesek.png  Így fest tehát a 2107-es "rajtrács első sora" - forrás és a teljes lista: ITT

De a királykategórián kívül további érdekességeket is találhatunk a teljes, 74 autós listás böngészve:

- a görög Serderidis Jourdan a tavalyi DS3-al az immár "régi" típusú WRC-knek kiírt kupába nevezett
- bemutatkozik az új Fiat 124 Abarth a GT kupában, nem kisebb névvel, mint Francois Delecour
- ugyanezen kategóriában indul Romain Dumas is Porschéjával (997 GT3 RS)

15541950_1300992079959225_8248834275215816519_n.jpg

A WRC2 értékelésében 12 R5-ös autót találhatunk, de itt is felfigyelhetünk jelentős változásokra:
- A VW korábbi pilótája, Andreas Mikkelsen Skoda Fabiaába "ül vissza"
- A szintén WRC nélkül maradt Eric Camili is az egy kategóriával kisebb Ford Fiestával indul
- Felbukkant a nevezések között 2006 IRC, és 2009 ERC bajnokának neve is: Basso szintén Forddal erősíti a WRC2 mezőnyét

A WRC3 5db nevezőjén túl további érdekességeket rejt még a lista:
- 2016 első kerekes világbajnoka, Simone Tempestini ezúttal ugyancsak Citroennel, de immár R5-tel nevezett

A Rallye-mag.de által leközölt listán Mads Ostberg neve is megtalálható, az Adapta Ford Fiesta WRC-jével, ezt azonban a hivatalos listákon nem találjuk (ahogy a szlovák L Racing csapat nevezéseit sem, szemben a német listával).

Mindenesetre érdekesnek ígérkezik a Monte, és kivételesen nem csak az új WRC-k miatt. 

Szólj hozzá! hozzászólás

Mielőtt bármibe is belekezdenénk szeretném leszögezni, hogy ez itt még mindig a Rallye Dream blog, nem vagyok tereprali szakértő (sem), csupán úgy gondoltam lenne rá igény, hogy összegyűjtsek nektek pár képet és videót a Dakar eseményeiről pár sorral kiegészítve, hogy nektek már ne kelljen. Ha erre mutatkozik igény (komment formában jelezhetitek), igyekszem minél gyakrabban megtenni.

15874805_1219766504743368_6054793183648891481_o.jpg

Szóval. Szokás szerint az új esztendő (BUÉK!) másnapján kezdetét vette az idei Dakar, ami még mindig nem Dakarba tart, hanem már 2009 óta Dél-Amerikában kerül megrendezésre, és a szó szoros értelmében véve még mindig nem rali, hanem tereprali verseny.

carte.png

2017-ben 318 jármű vágott neki a kihívásnak: az első nap Asunciónból (Paraguay) Resistenciába (Argentína) ment a mezőny. A 454 kilométeres távból mindössze egy 39 kilométeres mért szakaszt értékeltek. A rövid táv tétje azonban jóval nagyobb volt, hiszen a következő napi jó rajtpozíciókért autóztak (motoroztak és kamionoztak stb.) 

Az első gyorsot a kétszeres Dakar győztes (korábbi PWRC bajnok) Nászer el-Attija nyerte Toyotájával. Mögötte 24 másodperc lemaradással a spanyol Xavier Pons (Ford), 29 másodperces hátránnyal pedig csapattársa Nani Roma végzett. 

csm_nasser-al-attiyah-dakar-2017_5088662891.jpg

A rövid, rossz minőségű és nagyon dobálós szelektív szakasz nem könnyű kezdést jelentett a mezőnynek. A napi győztes Toyotája meg is sérült és Attija kénytelen volt előbb poroltóját használni, majd a nagyobb baj elkerülése végett igénybe vette csapattársa (De Villiers) segítségét is, aki a szakaszt követően a szervizbe vontatta (a Dakaron engedélyezett a csapattársak vontatása). 

Mint később kiderült nagy baj nem történt, egy kisebb mechanikai törést követően az olaj ráfröccsent a kipufogóra és ez okozta a tüzet. A vontatásra azért volt szükség, hogy elkerüljék a motor további használatát és az esetleg még nagyobb gond okozását. 

A legjobb Peugeot pilóta Carlos Sainz lett, a rekord ralivilágbajnok Sebastien Loeb a hatodik helyen zárt. A minisek közül a kevésbé sikeres ralis Jazid al-Rajhi hetedik, míg csapattársa Mikko Hirvonen kilencedikként ért célba. 

p-20170102-00401_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

A folytatásban már keményebb terep és hosszabb táv következik: a 803 kilométeres távból 275km szelektív várja Észak-Argentínában a mezőnyt.

1 komment hozzászólás

 

A TOYOTA GAZOO Racing a múlt héten leleplezte a Toyota Yaris WRC versenyautót és bemutatta a 2017-es versenyszezon pilótáit: már csupán alig egy hónap van hátra a 2017-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) monacói rajtjáig, és a Toyota gyári csapata pedig az utolsó lépéseknél tart felkészülésében és türelmetlenül várja a startot. A TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának mindennapjait több mint egy éve csordultig kitölti a műhelymunkával, teszteléssel és edzésekkel töltött több ezer óra. Valamennyi erőfeszítésük egyetlen célra irányul: tökéletesen fel akarnak készülni a Monte-Carlo Rallyra.

toyota_yaris_wrc.jpg

 

Az autósport csúcsát képviselő rally világbajnokság WRC olyan új kihívást és lehetőséget jelent a Toyota számára, aminek révén még magasabb szinten képezheti munkatársait, új technológiákat fejleszthet ki, és a világ minden táján számtalan különböző útfelületen szerezhet tapasztalatokat. Mindez értékes segítséget jelent abban, hogy a világvezető márka „még jobb autókat” alkothasson.

 

 „Nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat, csapatunkat és partnereinket. Szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet a rajongók ezreinek, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!” – fogalmaz a Toyota, és egyben a WRC csapat elnöke, Akio Toyoda.

 tommi_makinen_csapatfonok_akio_toyoda_elnok.jpg

„Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. A TOYOTA GAZOO Racing ’utál’ veszíteni – és természetesen a WRC-be sem ezért térünk vissza. Volt alkalmam Tommi oldalán kipróbálni a Yaris WRC-t, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének és jogosan mondhassák: büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok. Bízom benne, hogy számíthatunk a támogatásukra.” – teszi hozzá az elnök.

 

Yaris WRC: a WRC-gépek új generációja

A Yaris WRC-t úgy fejlesztették ki, hogy minden szempontból megfeleljen a 2017-es versenyszezonban érvényes FIA műszaki előírásoknak, így az autó a WRC-gépek új generációjának tagja, amely a következő évadokban új magasságokba röpíti majd a sportágat. A Yaris WRC 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses motorja 380 lóerőnyi teljesítményt ad le, és a nagy szabadságot biztosító aerodinamikai előírásoknak köszönhetően az autó dizájnja egyszerűen lenyűgöző. A Yaris WRC tervezését, megépítését és kifejlesztését egy tapasztalt mérnökcsapat végezte, amelynek Tom Fowler, Simon Carrier és Mikko Ruoho is tagja.

 

toyota_gazoo_racing_wrc_csapat.jpg

„A Yaris WRC egy remekül megtervezett autó, hihetetlen potenciállal.” – avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke. „Az új előírások sokkal szabadabb kezet adtak a fejlesztőknek. És bár még alaposan ki kell tapasztalnunk az autóban rejlő lehetőségeket, már most kijelenthetjük, hogy ez a gép megbízható és gyors. Alig várom már, hogy lássam, mire képes versenykörülmények közt!”

 

Egymás képességeit remekül kiegészítő pilótákból összeállított csapat

  1. január 19-én két Yaris WRC áll rajthoz a Rally Világbajnokság nyitó futamán Monte-Carlóban; a volán mögött Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen ül majd. A szezon során tesztpilótaként a fiatal finn versenyző, a WRC2 Bajnokság idei győztese, Esapekka Lappi is részt vesz a csapat munkájában.

 

Jari-Matti Latvala: az ász

Jari-Matti Latvala 2002 óta versenyez a WRC-ben, s azóta újra meg újra lenyűgözi a rally közönségét: a 2016-os szezont például 16 futamgyőzelemmel zárta. 169 rajtjával és három bajnoki érmével kétségtelenül a Miikka Anttilával közösen autózó Jari-Matti a WRC egyik legjobb pilótája. Hihetetlen tapasztalata és páratlan teljesítménye komoly előnyt jelent a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat számára.

 

„Rallys pályafutásom egy Toyota Corolla GT volánja mögött kezdődött 2001-ben, és első eredményemet egy Corolla WRC-vel értem el a Rally Világbajnokságon a 2013-as észtországi futamon. Így aztán több szempontból is úgy érzem, hogy hazatértem! Nagy örömmel csatlakoztam a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatához; szerencsésnek tartom magam, amiért részese lehetek e történetnek, és remélem, rengeteg győzelmet aratunk majd!” – fogalmaz a népszerű pilóta.

 

Juho Hänninen: a tapasztalat erejével

Juho Hänninen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC másik pilótája (és navigátora, Kaj Lindström) szintén a kezdetektől részt vett a Yaris WRC fejlesztésében. Juho hatalmas WRC-tapasztalata és autóismerete nagy érték a csapat számára.

 

Esapekka Lappi: a fiatal tehetség

A WRC2 frissen megkoronázott királya, a finn versenyző mindenkit lenyűgözött sebességével, pörgésével és alkalmazkodó készségével. Miután kipróbálta magát az Európai Rally Bajnokság R5 kategóriájában és világszintű tapasztalatot szerzett a WRC2 Bajnokságban, a fiatal finn most új kihívást talált, hiszen ő lett a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat tesztpilótája.

 

„Őrületes lehetőség ez számomra és navigátorom, Janne Ferm számára. Egy álom vált most valóra. Éveken át keményen dolgoztunk, hogy eljussunk ide – és végre sikerült! Izgalmas és ösztönző élmény a csapat tagjává válni, és rendkívül hálásak vagyunk a lehetőségért. Alig várom már, hogy megkezdjük a tesztprogramot a TOYOTA GAZOO Racing csapattal és a Yaris WRC-vel!” – fogalmaz lelkesen a fiatal tehetség.

 

 

HÁTTÁRINFORMÁCIÓK

 

A Yaris WRC műszaki adatainak bemutatása

A Toyota Yaris WRC egy új generációs WRC versenygép, amely a 2017-es Rally Világbajnokság technikai előírásai szerint épült; az autó 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbómotorja 380 lóerős.

 

Motor

Típus: soros, négyhengeres turbómotor, közvetlen üzemanyag-befecskendezés

Lökettérfogat: 1600 cm³

Legnagyobb teljesítmény: 380 LE fölött

Legnagyobb forgatónyomaték: 425 Nm fölött

Furat / löket: 83,8 mm / 72,5 mm

Légbeömlő: 36 mm a FIA előírásoknak megfelelően

Erőátvitel

Sebességváltó: 6 fokozatú, hidraulikus

Sebességváltó végáttétel:

Négykerékhajtás, 2 db mechanikus differenciál, aktív központi differenciál nyomatékosztó opcióval.

Tengelykapcsoló: kéttárcsás szinterkuplung

 

Futómű/felfüggesztés

Elöl/hátul: MacPherson

Rugóút: titkos

Kormánymű: hidraulikus, fogasléces

Fékrendszer: Gravel 300 mm lég- és folyadékhűtésű, Tarmac 370 lég- és folyadékhűtésű

 

Méretek és tömegek

Hosszúság / szélesség / magasság: 4.085 mm (a légterelővel) / 1.875 mm / állítható

Nyomtáv: állítható

Tengelytávolság: 2.511 mm

Maximális tömeg: 1.190 kg

 

Teljesítmény

Gyorsulás: titkos

Végsebesség: 201 km/óra (áttételezéstől függően)

Szólj hozzá! hozzászólás

 Úgy tűnik, idén is megdőlnek a legfontosabb rekordok a 18. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallye-n. A nevezési lehetőséget öt nap után le kellett zárni, és már most biztosra lehet venni az előzetes lista alapján, hogy megdől az eddigi részvételi rekord a december 27-29 között hagyományosan a Hungaroringen megrendezendő évbúcsúztató versenyen, és várhatóan hat országból érkező majd 300 versenyző áll majd rajthoz. A Szilveszter Rallye szervezői elárulták, a viadal történetében először belépőt kell váltania a kilátogatóknak, ugyanakkor a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is élő televíziós és rádiós közvetítés lesz a versenyről az interneten.

15241358_1275310529187910_3533452283750662148_n.jpg

Vélhetően mindenki, aki él és mozog, valamint valami köze van az autóversenyzéshez, az december 27-től 29-ig a Hungaroringen fogja búcsúztatni az Óévet. Ugyanis idén is megrendezik a méltán népszerű Szilveszter Rallye-t, amely a 18. verseny lesz a viadal történetében. Ráadásul már most biztos, hogy az eddigi részvételi rekord megdől az évzáró versenyen.

„Hatalmas érdeklődés mutatkozik meg a verseny iránt, és örömmel mondhatom, hogy egy rekordot máris megdöntöttünk, hiszen egy óra alatt elkelt az összes boksz, míg a szerda esti nyitás után alig harminc óra alatt több mint kétszázan adták le a nevezésüket. Miután ilyen rövid idő alatt majdnem elértük a háromszázas álomhatárt, így már ma lezártuk a nevezési lehetőséget. Bízunk abban, hogy az időjárás kegyes lesz hozzánk, mert akkor akár nézőcsúcs is születhet az idén” – árulta el Füredi András, a verseny egyik főszervezője.

A verseny történetében először egyébként a nézők csak belépőjegy megvásárlásával juthatnak el a viadal belső és külső helyszíneire a Hungaroringen. A 2000 forintos jegyeket – amely mindkét napra és a viadalt kísérő rendezvényeire is belépést biztosít – kizárólag a helyszínen, több értékesítési ponton lehet majd megvásárolni, melyek helyét a közvetlenül a rendezvény időpontja előtt a Szilveszter Rallye hivatalos honlapján minden érdeklődő megtalálhatja. Jó hír, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a 18. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallyen is hat ország versenyzői lesznek ott a rajtnál – csehek, szlovákok, németek, osztrákok, lengyelek és a magyarok –, ráadásul amellett, hogy most is biztosan lesz WRC autó a mezőnyben, az eddig rallyeversenyeken megjelent összes R5-ös típus is megcsodálható lesz a Hungaroringen. Egyébként a pályavonal – mind a belső, mind pedig a külső részen – némileg módosul az eddigiekhez képest, és ezek a változások még látványosabb versenyt ígérnek.

Akárcsak tavaly, idén is élőben nyomon követhető lesz a viadal az interneten rádiós – Szilveszter Rallye Rádió a FM 92,4 MHz frekvenciánés televíziós – a hivatalos honlapon – közvetítés formájában.

„Az idei szezonban oly népszerű és eredményes R5-ös autókból minden típus rajthoz áll majd, ráadásul a nézők a technikailag csúcsragadozónak számító WRC-t is láthatják majd a mezőnyben, amelyben az elmúlt évek címvédői, számtalan magyar bajnok, illetve  CEZ, azaz Közép-Európa bajnok is található az előzetes nevezések alapján. Külön odafigyelünk arra, hogy különböző programokat biztosítsunk a kilátogatók számára, így a  főbejárat mellett a verseny alatt és a 28-i esti körgyorsasági után szabadtéri, zenés Rally Hütte Partyra várunk mindenkit, ahol Red Bull promo és Foodtruck catering várja az éhes-szomjas vendégeket, de a Hungaroring belső területén is számos meglepetéssel várjuk a nézőket” – tette hozzá a másik főszervező, Garamvölgyi Zoltán.

Egy biztos, december 28-án, szerdán egy körgyorsra valamint a rajtceremóniára kerül majd sor, csütörtökön (december 29.) pedig hat gyorsasági vár majd a versenyzőkre. A 2016-os Szilveszter Rallye össztávja 79,33 kilométer lesz.

Szólj hozzá! hozzászólás

kep.png

Címkék: mikulás rallye Miku Rallye Rádió

Szólj hozzá! hozzászólás

A sikeres világbajnoki szezon megkoronázásaként magyar közönség előtt is rajthoz áll Turán Frigyes és Zsiros Gábor, ugyanis december 4-én Veszprémben, a részt vesznek a 20. Jubileumi Mikulás Ralin. Az egyedi hangulatú évadzáró futamon mint mindig, most is a látványé és a gyorsaságé lesz a főszerep Veszprémben.

2016_tabla_nagy_2.jpg

„Nagy öröm részt vennünk a Mikulás Ralin, különösen hogy végre a magyar közönség előtt autózhatunk. Ez ebben az évben még inkább felértékelődik, habár a világbajnoki futamokon mindig találkozunk hazai szurkolókkal, de itthon versenyezni  kiemelkedő élmény. Jó lesz ezt a sikeres világbajnoki szezont egy magyar versennyel zárni és látványos, gyors autózással hálálni meg a szurkolók egész éves kitartó támogatását" – kezdi Zsiros Gabi.

unnamed_13.jpg

„Ahogy az eddigi években, úgy idén is nagyon erős lesz a mezőny a 20. Mikulás Ralin, hiszen idén is több mint száztíz versenyző áll rajthoz a veszprémi futamon. Mindent beleadunk majd Gabival, hogy a közönség jól szórakozzon, de a versenyt is nagyon komolyan vesszük. Teljesen más töltete van egy ilyen versenynek, a feszültség egy kicsivel kisebb, de a cél nem változik. A pályák nagyon hasonlóak lesznek a tavalyihoz, és mivel idén sokat autóztunk murván és a Ford Fiesta R5 is felkészült az évzáró futamra, így magabiztosan várjuk a vasárnapot. Pénteken részt veszünk a hivatalos teszten, majd a szombati a gépátvételt és pályabejárást követően vasárnap indul a Mikulás Rali. Tavaly nagy küzdelemben, sikerült megnyernünk a futamot, boldogok lennénk, ha ezt idén is meg tudnánk ismételni. A mezőny rendkívül erős, 10 különböző R5-ös autó van a nevezők között, így minden bizonnyal nagy csaták várhatóak a pozíciókért. Izgalmas verseny lesz. Nagyon szeretjük a veszprémi futamot, mindig sokan kilátogatnak a helyszínre szurkolni, ez egy különleges hangulatú, izgalmakban gazdag, nehéz verseny, amit nagyon várunk“ – teszi hozzá Turán Frici.

turanmotorsport_1.jpg

Vasárnap a verseny a tavalyi évhez hasonlóan három különböző gyorsaságin két alkalommal zajlik majd. A Mikulás Ralin a versenyzőknek közel 70 gyorsasági kilométert kell teljesíteniük 6 versenyszakaszon.

Az időjósok csapadékmentes, gyönyörű téli időt ígérnek, így minden adott egy remek versenyhez.

Köszönjük a Partnereinknek!

Forrás: Just Creative

Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

  • Nouby: Miért hívják még Dakarnak amikor másik kontinensen van? (2017.01.07. 13:36) Dakar Rali 5. nap
  • edeleny beres: @J. Mutzenbacher: ettől hülyébb már csak az lenne aki favoritként menne Favorittal :D (2017.01.07. 10:35) Dakar Rali 3. nap
  • J. Mutzenbacher: Ki az a hülye aki Favorittal megy a Dakarra? :) (2017.01.05. 13:25) Dakar Rali 3. nap
  • Utolsó 20

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) bükfürdő (12) bútor robi (17) Citroen (14) citroen (51) colin mcrae (21) crash (33) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (91) Ford (16) ford fiesta (21) fotópályázat (20) gr.b (25) herczig norbi (14) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (10) i20 (11) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (39) lada (16) lancia (11) latvala (53) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (33) magyar (38) mecsek rallye (55) médiabox (66) mediabox (32) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (14) mnasz (16) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (16) onboard (22) ORB (14) orb (161) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (48) r5 (10) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (63) skoda (18) sprint (43) subaru (20) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (12) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (12) turán frici (123) vargagixxxer (13) veszprém (19) video (414) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (266) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (121)

HTML doboz