Legutóbb arról posztoltunk, hogy miért nincs WRC a magyar bajnokságban. Nos, nekem az alábbi érv jobban tetszene, bár ez is inkább az érzelmeinkre hatna, és nehéz lenne egy éles vitában felhasználni.

A WRC kissrácoknak való, a B csoport volt a férfiaké. Valami ilyesmit mondott KKK, a négyszeres világbajnok. Higgyük el neki, ő tudja, mit beszél.

 

Címkék: video gr.b

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr842671578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nickkel 2011.03.22. 13:06:30

Gyönyörű képsorok! Az összeállítást nézve nekem még a könnyeim is kijöttek főleg amikor az AUDIT és a kis PEUGEOT 205-öst mutatták. Azok voltak az igazi Rallye versenyek. Gigászok harca a félelmetes gépsárkányokkal! Bárcsak lehetne egy időgépem rögtön beleülnék és már mennék is vissza a 80-as évekbe.Gyermekkorom legszebb évei azok! Köszönöm nagyon a klippet visszarepítettek oda ahová már sajnos csak gondolatban fogok eljutni!Most megnézem még egyszer és csendesen pityergek egy keveset. Üdv. Mindenkinek

Sunrise Of The Night 2011.03.22. 13:22:46

Na ettől lett tormás a virslim vége...

zUlU 2011.03.22. 13:56:52

Azért 4:28-nál a 205-nek vékonyan adta ki... Konkrétan a jó rugóinak köszönheti a szurkoló, hogy nem verte telibe a seggével. Ma már ennél sterilebb a versenyzés, ami jó is, meg rossz is, kevesebb baleset, kevesebb sérülés, de szerintem mindegyikünk úgy van vele, hogy átélné azt az érzést, amikor egy ilyen gép nyélgázon elsederintett mellette... Feláll a szőr a hátamon. :)

Saratoga V6 2011.03.22. 14:40:14

Azt hiszem, hogy ez volt A RALLY (csupa nagybetűvel). A hideg futkosott a hátamon miközben néztem. Hatalmas videó.

landcruisör 2011.03.22. 15:03:01

és persze köszönjük a videót amjayesnek. már nézegetem a videóit vagy fél éve és nagyon jók

red87 2011.03.22. 16:11:00

nagyon sajnálom, hogy nem éltem még ekkor, pedig mindne megmozgattam volna, hogy élőben hallhassam ropogni és ordítani ezeket a szörnyeket... egy éve túrom az ilyen videókat, félelmtesek... akarok egy S1-est, pedig alapból nem szeretem az audikat... :$

zoli0724 2011.03.22. 16:39:33

Az igaz, hogy a B csoport az álom rallyban, de nem illik a XXI. századba, sajnos. Nem értem miért kell ennyire fikázni a WRC-ket, én ezen nőttem fel, Colin McRae-en és a kék Subaru Imprezán, nekem ez a rally és az se volt rossz, mondjon bárki bármit. A B csoport elmúlt és sosem térhet vissza, nem engedi semmilyen szövetség, de a WRC még itt van, azt kéne megmenteni a teljes elgyengüléstől, az 1.2-es motoroktól, nem siratni azt ami elmúlt.

nickkel 2011.03.22. 16:52:33

@zoli0724: Igazad van. Az idő mindenhol ugyanúgy múlik a szabályok folyamatosan változnak és a "fejlődés" soha nem állhat meg. DE! Nekem, így a 4 X-en túl jól esik néha egy kicsinykét megállni az eszeveszett mindennapos rohanás után és egy picit a múltba révedni egy picit nosztalgiázni.Kell, szükségem van rá !! Üdv.

zoli0724 2011.03.22. 16:56:44

Nem azzal, van bajom, hogy a múltba nézünk, hanem a WRC-k szidásával, ezek is jó autók, még akkor is, ha labdába se rúghatnak egy Quattro mellett. Ráadásként nem rég hallottam és nagyon tetszik ez a szólás: Ha mindig a múltat nézzük, seggel megyünk a jövőbe.

nickkel 2011.03.22. 17:22:40

@zoli0724: Én mondok neked egy másikat hátha ez is tetszeni fog. "Ha a múltadat felrúgod,jövőd se lesz!" Üdv.

red87 2011.03.22. 17:30:55

nem a WRC-vel van a baj, hanem amerre az egész autógyártás halad. minden villanyos, teljesen hülyebarát lesz, sehol nincs olyan, hogy én döntöm el mit akarok. pl egy csodálatos modern autóval nem lehet finomat ballábfékezni, mert egyből letiltja a gázpedált az elektronika... afelé haladunk, hogy mindenből öljük ki az érzést, legyen mindenki buta, nyáladzó méhecske a kaptárban, és csak termeljen, ne gondolkodjon.
aligha tudna egy b-csoportos autó megfogni egy WRC-t szerintem, még ha utóbbi gyengébb is. de egy WRC-t soha nem lesz annyira kihívás gyorsan vezetni mint egy B-csop autót.
és akkor a kis egyhatos idei gyöszökról még nem is beszéltünk... el van itten valami baszva, kéremszépen... bowdenes gázt a villany helyett, rudazatos kéziváltót az automata helyett, rendes vezetésoktatást és a jogsi megtagadását az alkalmatlanoktól mindenféle elektronikai faszság helyett.
ez az én véleményem.
autózni szeretek, motorhangot hallani, érezni, hogy én is része vagyok annak, hogy az autó az úton marad. a biteket meg tologassa az IT-s, a munkahelyén.

Grifter 2011.03.22. 17:37:50

Jó videó, de volt már kint a TC-n, aszem a belsőségen. (Tudom, ez egy blog, meg az is.)

Magyar[HUN] 2011.03.22. 17:48:13

@zoli0724: Neked nem jött át a videó...

RAH-66 2011.03.22. 18:30:07

Azért nem kell fikázni a mostaniakat sem, egy DS3 vagy Fiesta jobb időt megy valszeg ugyanazon a gyorson, mint egy Group B-s autó. B-csoportot kénytelenek voltak betiltani, de attól mert veszélyes attól sokaknak nosztalgikus, hát, hát...Ilyen erős autókat ilyen kezdetleges futóművel, elektronikával és gumikkal versenyezni valszeg soha nem fogunk, kivétel a historyc rallykon.

zoli0724 2011.03.22. 18:51:47

@Magyar[HUN]: Hidd el átjött a videó, imádom a B csoportot, de nem bírom, hogy szidják a WRC-t nekem egy 2002-es Subaru Impreza is ikonikus autó, mert azon nőttem fel.

Kel 2011.03.22. 21:10:45

Nagyon szar érzés, hogy soha nem élhettem meg és már nem is fogom megélni azt az élményt amit egy ilyen verseny nyújtott. Sosem akartam a múltban élni, megfelel itt és most de azért nagyon sok mindent megadnék ha egy szezont végigjárhatnék a B csoportban...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.22. 22:32:02

@Kel: Rally Legend Olaszországban! Ott még láthatod menni ezeket a csodákat...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.22. 23:40:49

De kár,hogy akkor még nem szurkolhattunk ott...

DrSzoke 2011.03.23. 04:17:07

@red87:
Azt hittem ezzel a velemenyemmel egyedul vagyok.Kimondhatatlanul orulok hogy mas is igy latja....

crix 2011.03.23. 14:11:29

red: pontosan ez a baj.
Vezetéstechnikai trainingen kérdés: vezetést segítő elektronika.
Válasz: világítás, index.
Skoda Rapid 136 :D

PerDüll 2011.03.23. 14:25:08

Nem hiszem el, ha valaki tényleg akarja - meg van rá pénze - nem tudna csinálni egy ilyen B csoportos versenyt/bajnokságot. Meg kell győzni pár pénzes arabaot, meg néhány orosz csendestársnak és kész.

Specialized78 2011.03.23. 17:50:28

Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,milyen zene megy a klip alatt?

for-avar 2011.03.23. 17:59:13

A wrc nekem onnan és azért hiteltelen amiért a Gruppe B nem
Ezeket a kocsikat gyártották homolog példány az utcára 200 darabot...
A wrcbe 4000 kellett 4000mm hosszabb autó,stb.A Subaru Impreza és a Mitsubishi Lancer Evo ennek szerintem a példája,meg a Skoda Oktavia RS
De a pi...a elmehet a citroen-peugeot!!!1000éve nem gyártotak már Xara Coupet 2 literes motorral:öszkerekest meg egyáltalán nem!!!Peugeut 206...bazi spoilerrel nyújtották meg és nem volt 4X4 2T motoros hajtásláncos mifaszom az utcára(205 középmotoros igen)A Corolla is csak a Griffone ként létezett...Ha mindenkinek a Lancer az Imprezza Oktavia RS szerű 4X4 2T gyártott volna 4000bd évente akkor az korrekt lett volna így Loeb hiteltelen a bandájával együtt

butschq 2011.03.23. 19:08:58

öö wrc autóval megfogni pl egy s4 et ami alig ment rosszabb köridőt egy forma autótól? Hát nem tudom

iriszi 2011.03.23. 20:04:51

0:25 nél ötöt vált fel egy kanyarban ennél szebb zene NINCS

w a s d 2011.03.23. 22:23:14

Nekem az utcai autóktól (és nem a nagyon kis szériás direkt versenyautó alapokra gondolok) teljes elrugaszkodás annyira nem tetszik. Sem a B csoportban, sem a WRC- knél. Mert valahol az az egyik nagy plusz pl. a formaautókhoz képest szerintem némely kategóriájú kasznis kocsikban, hogy ha van az embernek elég (nem is annyira elszállt mennyiségű, mint amennyi pl. egy Veyronhoz, Ferrarihoz kell) pénze, akkor majdnem- rallyautóval mászkálhat a hétköznapokon, jobban magáénak érezheti az adott típus versenyeredményeit, láthatja, hogy az utcai autók igen közeli rokonai mire képesek, főleg egymás ellen. Nem azért, hogy utánozza a versenyzőket az utcai autójával, hanem csak a tudat miatt.

Grafikuszoli 2011.03.23. 23:04:44

@butschq: Az azért elképzelhető, hogy valódi ralikörülmények között a mai hajtáslánc, gumi és egyéb extrák kompenzálnák a lóerőhátrányt. Egy épített pálya több szempontból más: hosszabbak az egyenesek, szélesebb, jobb minőségű az aszfalt, így egy viszonylag butább felépítésű, de erősebb kocsi ott mehet igazán nagyot.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.24. 08:02:01

@RAH-66: Kezdetleges? :D:D:D:D:D:D:D Attól azért messze van!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.24. 09:25:48

Tegyünk már egy B-s kocsira mai gumikat, és úgy eresszük össze egy tavalyi kétliteres WRC-vel..
Szvsz egálban lennének.

nickkel 2011.03.24. 09:49:59

@red87: Hatalmas piros pont neked,minden leírt szavad igaz!Üdv.

redriot77 2011.03.24. 10:57:21

@ColT: szerintem sem voltak annyira kezdetlegesek. Nem tudom urban legend vagy igaz, de olvastam még régebben hogy Toivonen ment néhány gyors kört a Delta S4-el a Jerezben. A legjobb ideje elég lett volna az azévi (1986) F1 futam hatodik rajtkockájhoz. Annyira primitív nem lehetett az S4. :)

a távoli rokon 2011.03.24. 11:09:57

amjayes csak ultrabrutál videokat tesz ki. most sincs ez máshogy, nála vannak a legkomolyabb rally videok a tube-on...

Javító Zoli 2011.03.24. 11:12:35

@redriot77: A primítívség relatíve értendő...a mai gépészethez képest az akkori motorvezérlések, üzemanyagrendszerek, hajtásláncok kőkorszakinak számítanak. A mai utcai autók is rég meghaladták az akkori versenytechnikát. Az, hogy egy autó (pl. az említett Delta S4) fut egy F1-es autóval összevethető körídőt, csak azt jelenti, hogy brutális teljesítményt sajtoltak ki a gépből. De ezen az alapon a két világháború közötti repülőgépmotoros rekordautókat is nevezhetnénk hi-tech-nek.

red87 2011.03.24. 17:25:21

@DrSzoke:
@nickkel:

ennyi hát:) épp ezért vettem ma szép új nyárigumikat a kocsimra, most pedig megyek, és kipróbálom őket a pilisben, zene nélkül, csak a motort hallgatva, finoman sederintve ;) nyomás mindenki élvezni a vezetést, amíg még van benzin, amit elégethetünk :)
ja, és kérek egy S1 quattro-t :D :D

RAH-66 2011.03.24. 21:26:22

@ColT:
Mindeképpen az, a mai verseyntechnikkához viszonyítva.

RAH-66 2011.03.24. 21:32:07

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Nem képes messze olyan kanyarsebességre, a Group B-s autó, mint a tavalyi WRC, nem lehet vele olyan precízen menni, ennek következtében jóval lassabb is. 500+ lóerő kérdem én...MINEK??? Láttuk milyen beláthatalanok a következményei... A rally nem drag racing.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=JcPm5Rn36Kw 2011.03.29. 10:42:04

Nekem is a Gruppe B-s ralliautók jelentették a csúcsot, olyan versenyzőkkel, mint Michele Mouton, Waldegard, és a többiek. De én nagyon szerettem az előzőeket is, mint a Fiat 131-es Mirafiorit Marku Allennel, és Ilka Kivimakival. Ugyanúgy nincs semmi bajom a WRC-kkel sem, egészen addig, míg a benzinszagról és az autóversenyzésről szól a dolog. A többi pedig mellékes és és meddő vita. A mostani forma 1-es autókat sem lehet összehasonlítani a70-es és 80-as évek autóival.
45 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz