No meg persze sokkal inkább a beállítások keresgélése. Ma délután kettőkor egy félórás teszt volt a program része a Hungaroringen.

 

Norbié volt a legjobb idő (1:57.551), amikor is Robert Dahlgren a Volvo C30-cal meglepetésre futott egy 1:57.396 kört. Lehet, hogy valamibe nagyon belenyúltak a srácok, de azért messze menő következtetéseket sem kell ebből levonni. A végén persze jött a Chevrolet armada és mindenkit lenyomtak. A teszt hivatalos végeredménye itt olvasható.

 

Még egy dolog kiderült. A SUNRED által fejlesztett és homologizált 1.6 benyás, turbó motorok egyelőre nem teszik versenyképesebbé a Seatokat. Legalábbis ha Oriola, Barth és Nyikjaer idejét nézzük, akkor kijelenthetjük, hogy voltak már előkelőbb helyen is a mezőnyben.

Holnap - a betétfutamokat nem számítva - a következő menetrend vár a versenyzőkre és a nézőkre:
09:00 - 1. szabadedzés
11:30 - 2. szabadedzés
15:00 - Q1 és Q2 (időmérő edzések)

Van egy dilemmám. Aki ment már a Hungaroringen, az tudja, hogy esőben teljesen máshol kell közlekedni. Több kanyarban is bután, rettenetesen rossz íven kell fordulni. Azonban ezt nem nagyon tudják a nagyok. Gondoljunk csak bele, amikor pár éve a F1 futamán leszakadt az ég alja, mindenki csak botorkált a pályán. Alonso kivételével. Ő volt az egyetlen, aki megtalálta a "rossz" íveket és költői túlzással élve körönként köröket adott még az akkor fényesen csillogó Suhamérnek is.

Hogy mi a dilemma? Ha esőben hibázol, az nagyon megbüntet. Jó lenne-e nekünk Michelisz drukkereknek ha esne az eső? És ha igen, akkor mikor? Az időmérőn, az első futamon, vagy a másodikon? Esetleg mindkettőn(hármon)? Neked mi a véményed?

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr462955398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.06.04. 10:55:23

...vagy milyen jó lenne ha simán legyomna mindenkiy Norbi. Ha esik, ha fúj.

Harley 2011.06.04. 11:09:39

@JohnyG: Én ezt a verziót preferálom :)

The Good Boy 2011.06.04. 11:31:07

Hajrá Norbi, mindent bele. Kár, hogy az autógyártók ebben a szériában nem olyan aktívak, mint a dögunalom börniegyben.
Sajnos reálisan kevés esély van a chevik legyőzésére, de azért bízom benne, hogy egy jó rajtpozícióval bármi megtörténhet. Amúgy a világ vicce ez a Q1-es szisztéma: ki tud a legjobban 10. vagy 9. lenni:(

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.04. 11:41:34

Mi megyünk ki holnap, szóval inkább ma essen, holnap meg száraz pályán verje el a cheviket. :)

darkbull 2011.06.04. 11:58:50

Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy Norbi nem kifejezetten esőmenő.
"esőben teljesen máshol kell közlekedni. Több kanyarban is bután, rettenetesen rossz íven kell fordulni. Azonban ezt nem nagyon tudják a nagyok." Így ez sem ilyen egyszerű, egy kicsúszás és ugrik a jó eredmény, ami egy hátsókerekes autóval, minimális hátsókerekes versenytapasztalattal rendelkező pilóta esetében benne van a pakliban.
A Chevyket sztem még esőben sem verhetné, úgyhogy ne essen, legyen meg a biztos 4.hely, amire szárazon is jó az esély! Ha Menü hozza a formáját, akkor dobogó is lehet. Hajrá Norbi!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.06.04. 12:07:22

@darkbull: a ringen esőben jönne ki igazán a hazai pálya előnye. Eleget ment már itt vízen, a pálya minden négyzetcentiméterét ismeri, a rázókövek előre köszönnek neki. Nem emlékszem, hogy rajta kívül a Hungaroringen bármelyik ellenfele ment volna. Más kérdés, hogy Norbi a BMW-vel élni tudna-e ezzel a lehetőséggel.

darkbull 2011.06.04. 12:12:58

Azt nem tudom, hogy Norbi ment-e már a BMW-vel esőben, egy kipördülés simán benne van, akárhány versenyt is nyert már esőben a ringen, csak azokat elsőkerekes SEAttal.
Véleményem szerint a Chevyk ellen az eső sem lenne elég. Talán csak a 2. versenyen, ha előlük tud rajtolni. De egy Q1-es 10. helyre játszani...
De kár erről beszélni, mert nagyon nem néz ki esősnek az idő.

darkbull 2011.06.04. 12:23:32

F1: Monteiro, Tarquini
Etcc: Tarquini (dobogó)

darkbull 2011.06.04. 12:27:50

Villa: GP2, sprintversenyt megnyerte

Tomcy 2011.06.04. 12:38:36

Szerintem nem kéne eső...
Mivel a bmw hátúlkapar és hiába tudja az íveket Norbi egyszer kell csak meglökni és szopás van.
A ring amúgy is a hátsókerekes kocsik kedvez, szerintem a hátsó kanyarkombóban ha Norbi nagyon nagy nyomáson tudja tartani a nagyokat akkor jó eséllyel megeszi a gumijukat a pálya, így mi nevetünk a végén.
Mivel elég trükkös kanyarok vannak és azért Norbi sem ment 10000km-t ezzel a kocsival és még jócskán az összehangolódás fázisában vannak ezért szerintem nem kéne az esőnek megszívatni...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.06.04. 15:11:57

@darkbull: az azért nem egészen mindegy, hogy ment háromszor itt (mondjuk még átépítés előtt), vagy gyakorlatilag itt nőtt fel versenyzőként. Norbi sehol sem ment annyit mint itt, ez vitathatatlanul előny. Rajta kívül senki sem ment itt esőben. Ez kerül az egyik serpenyőbe, a másikba, hogy Norbi még nem sokat ment a BMW-vel, esőben sem szoktak össze.

Hurri Kán 2011.06.04. 15:16:36

Tud valaki közvetítést? Megköszönném :)

Oscee 2011.06.04. 15:38:35

Kicsit off leszek, de lenne pár technikai kérdésem:
- paddock jegyet a helyszínen is lehet venni?
- vannak külön tömegközlekedési eszközök a hétvégén vagy csak a szokásos, aztán vagy felfér rá mindenki vagy nem?
- letépik-e az arcom, ha pl. folyadék van a táskámban?

A Hungaroring oldalán nagyjából 0 információ van. :S

Tomchy 2011.06.04. 15:42:16

@Tomcy: Ezzel vitatkoznék (még akkor is, ha ennyire hasonló a nick-ünk).
Norbinál igen komoly előny a pályaismeret. Kupás pályaautót rengeteg félét látott/vezetett már itt, míg az ellenfelek - megkockáztatom - csak az F1 közvetítésekből ismerik a pályát. Az meg édeskevés.
Tényleg, a WTCC-ben használnak olyan komoly szimulátorokat, mint az F1-ben? És megvan nekik a pályák közt a Ring?

darkbull 2011.06.04. 15:47:00

@B. Capelluti: Végülis ugyanazt mondjuk, csak a fontosabb serpenyőről vitázunk. Azon meg kár, mert nem mi döntünk az esőről. DTM-en esős időmérő volt ma az A1-Ringen, talán ideér holnapra, de jó lenne, ha nem.
Norbi előtt van 2 BMW (Villa, Coronel), őket kell verni.

OScee: jegy úgy tudom van, a többi passz. Sztem bevihetsz bármit, ez nem válogatott focimeccs.

UserError 2011.06.04. 18:57:09

@Oscee: mai napon nem nézték át a táskát, meg is lehet gebedni víz nélkül.
paddock jegyet kb a paddock bejáratainál lehet venni, 1500 Ft, nem mondom, hogy nem érdemes, de pár repi ajándékon és néhány (5-6) autón kívül nincs túl sok látnivaló, szóval ne azt várd tőle, hogy ott lesz egyből minden versenyző (persze valakinek sikerült elkapnia őket).

Oscee 2011.06.04. 19:05:50

@UserError: kösz az infókat :)

Annyira nem is feltétlenül a versenyzőkkel szeretnék pajtizni, egy-két jó fotó meg a hangulat érdekelne, 1500 Ft nem nagy pénz, ha 1-2 készülődő csapatot látok, már frankó :)
(utoljára WSR-en jártam Ringen, 2 vagy 3 éve, akkor paddockolás jó móka volt, pl. segítettem egy szerelőnek áttolni egy versenyautót a világ másik végén lévő szerelőhelységükbe, szegényt magára hagyták a többiek :)

ommm 2011.06.04. 20:34:05

Nagyon nem kell az eső, az tuti.
Fosnak is tőle odabent rendesen.
Egyrészt egy HUff vagy Muller három kör alatt tudja, hol kell menni.
Ellenben Norbi még sosem ment esőben ezzel az autóval 0 azaz NULLA setupjuk van, amiből kiindulhatnak.
Ez a délutáni zuhé sem hiányzott, komplett lemosta megint az egész pályát, most azon megy az imádkozás, hogy az első futamra az előző versenyek alatt felgumizzák használhatóra, különben csúszkálás van ezerrel.
Holnap gyertek.

Grafikuszoli 2011.06.04. 21:52:29

Ma az eső nélkül is korrektül helytállt Norbi - ha nem tudnánk a korábbiakból, hogy mire képes, simán hívhatnánk világraszólónak is a teljesítményét!
Az eső nekem sem hiányzott, bringával voltam kint, szóval a kánikulának még mindig jobban örültem, mintha kaptam volna a nyakamba egy kiadós zuhét. :)
Holnap tohonya módon kocsival megyek, de azért inkább maradjanak a körülmények kiszámíthatóak - hátha Norbinak van pár ötlete a helyismeretből adódóan, amivel előre tud lépni!
21 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz