Van, akinél szó szerint, másoknál átvitt értelemben igaz. De szinte mindenkinek kettős érzései lehetnek a mai események és eredmények tekintetében.

Egy fontos információval kezdeném, amiről tegnap nem beszéltünk. Hivatalosan is nyilvánosságra hozták az FIA újonnan átszámolt, erre a hétvégére érvényes hendikepsúly listáját. Ez alapján akár azt is mondhatnánk, hogy nem meglepő Dahlgren teszten mutatott szereplése, hiszen a BMW-hez képest, a most kapott +10kg-nak köszönhetően, már 30kg az előnye.
+ 40 kg           Chevrolet Cruze 1.6T, SR León 1.6T
+ 10 kg           BMW 320 TC
± 0 kg                SEAT León TDi
- 20 kg            BMW 320si, Volvo C30

Az első szabadedzés - talán meglepetésre, talán nem - nagyon hasonló erőviszonyokat mutatott, mint a tegnapi teszt, csak Dahlgren ment gyengébbet. Azt gondoltuk, hogy ki akartak próbálni valami újat, csak nem jött be az új setup. A gyáriak pedig még mindig uralták a mezőnyt. Igaz, ettől nem kopogtak az állak sem a paddock betonján, sem a (magyarokkal) tömött lelátók széksorai között. Norbi a BMW-k között és a Yokohama kupában egyaránt magabiztosan utasított mindenkit maga mögé. Az új Seat motorok még mindig gyengén szóltak.

A folytatásban, nem pont azt történt, mint amit mi szerettünk volna látni. A második szabadedzésen Norbi már nem volt a legjobb BMW-s, sőt, már a Yokohama kupások között sem ő villantotta a legnagyobbat. Villa és Tarquini is bejött elé és már csak a hetedik tudott lenni. Igen, hetedik. Dahlgren ugyanis a második szabadedzésen döbbenetesen jól használta ki az elsőhöz képest jelentősen megemelkedett hőmérséklet és ezáltal a megváltozott körülményeket. Csak majdnem fele annyit töltött a pályán, mint a többiek, a 1:57.583 idővel mégis csak 1,5 tizeddel maradt el a mezőny legjobbjától.

Tegyük hozzá, az ő malmára hajthatta a vizet az is, hogy Sonderegger a torpedónak vélte a bajor csodafegyvert és az 1. kanyarban kíméletlen támadással ütött léket a gumifalba a kék-fehér emblémával. Emiatt leállították az edzést is, Menu pedig éppen gyors körön volt. Az új Seat motorok ekkorra már nem csak gyengék voltak, hanem műszaki hibák is keserítették az életüket.

A Q1 szánalmas szabálya hasonló kabarét hozott, mint az lenni szokott. A versenyzőknek az a feladatuk, hogy ne legyenek leggyorsabbak. Így fordulhatott elő a két legdurvább dolog. Bennanié a pole a holnapi második futamban, Huff pedig kétszer is a 12. helyről rajtol. Norbi a harmadik sorból próbálja majd meg átugrani a nála gyengébbeket. Reméljük, sikerül is, mert utána eszméletlen sok előzésre nem számíthatunk és Huffy is fog jönni hátulról. Ne kelljen már Norbin is átgázolnia.

A Q2-ben pedig papírforma Chevi 1-2 (Huff ugye ezt a karikát kihagyta). és peches Michelisz volt a forgatókönyv. Az utolsó pillanatban Villa és Coronel bekéredzkedett a mi fiúnk elé a rajtrácsra. Nem volt jó érzés, de ilyen dolog az autósport. Az első futam elején tehát Norbi az 5. helyen fog rárepülni a rajtra.

Sonderegger egyébként a baleset utáni átvizsgálás következtében ki is hagyta az időmérőket és hátfájása miatt holnap hozza meg a végleges döntést, hogy rajthoz áll-e, vagy sem.

A mai nap alapján szerintetek milyen eredmények várhatóak? Michelisz Norbi fog tudni maradandót alkotni a hazai pálya előnyével? Esetleg a nézők buzdítása többet nyom majd a latban?

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr22957571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2011.06.05. 08:57:48

9:00 Eurosport - annak, aki nincs kinn... :O(

Hurri Kán 2011.06.05. 12:26:05

Eddig jóóóóó.... :)))

Tomchy 2011.06.05. 14:04:37

Mér' van az, hogy hős gyulánk, ahogy kérdez, még úgy is Norbit fikázza???

Az az ember, aki egy versenyen úgy megijed, hogy előrekeveredett az első (második? Már pontosan nem emlékszem), hogy leesik a pályáról?

Norbinak nagy-nagy sorry, hatalmas volt az első futamos teljesítménye, a második már kevésbé, de ilyen a verseny. Nézzük, tud-e még valamit csinálni a 2. futamon!?!

Hajrá Norbi!!!
4 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz