Kopecky még a Barum Rallyn mutatottnál is kisebb különbséggel, 8 tizedmásodperccel nyert Neuville és Fast Freddie előtt. A legjobb magyar Asi lett, aki ezzel megnyerte a 2011. évi magyar bajnokságot.

A vasárnap sem múlt el töréskár nélkül, ugyanis rájárt a rúd a skodás fiúkra: előbb Herczigék estek az ötödiken, majd az utolsó előttin az addig vezető norvég Andreas Mikkelsen kezdett erdészeti tanulmányokba. A fadöntés eredményeként a gyorsaságit 20 percre meg kellett állítani, a rescue takarítása után újra jött a mezőny. Az utolsó gyorsaságin Lévai Ferkóék is nagyot hemperegtek, hozzájuk a mentő is bement. (Úgy tudjuk, hogy Ferkónak nincs baja, de navigátora, Schweighardt Gábor súlyosan megsérült. Az autó nem néz ki túl jól.)

A Peugeot UK videója a szombati napról

Reggel a Lapisi elágban kezdtünk: időben érkeztünk, volt még sajtós parkoló, sőt nézőként is el tudtam helyezkedni, miközben G. Capelluti fotós helyet keresett. Nincs értelme szépíteni: az IRC-menők állati jól jöttek, semmi (vagy elenyésző) extra, csak az a rohanás. Bútor Robi nagyon látványosan fordult el, de az így kicsit lassú lett.

Andreas Mikklesen

A kombinációt a leglátványosabban a historic mezőny eleje festette meg, a többiek a legtöbb néző számára sok izgalmat nem hoztak. Egy kisebb kaland is akadt, Leitold Károly a Fiat 131 Abarthtal megcsípte a gumizást, és lett belőle egy kis kétkerék, de összeszedte. Jut eszembe: Roux két gyorsaságit nyomott le három keréken.

Roux három keréken

A második körre átmentünk ugyanennek a gyorsnak a remeteréti elágazásához. Kicsit lejjebb sétáltunk, ahonnan a J3-at (amikor ráfordulnak az Orfűi útra), majd egy tempós kombinációt is be lehetett látni közel egy kilométer hosszan. Itt sajnos csak Kopeckyt láttam, mert Mikkelsen bukása miatt húsz percet állt a gyorsasági, és visszamentem az elághoz. (Kicsi a világ, sok ismert versenyzővel futottunk itt össze.) A J3-at itt többen látványosan fordulták el, a nézők hálás közönségnek bizonyultak. Bevallom, hogy az első 15 autó után alig láttam ki a fejemből, mert egy emberes parlagfű-erdőbe sikerült belefutni...

Neuville

Az S-csoport után lementünk dobogós célt nézni, ami egy kicsit lassan indult, és utána is vontatottan haladt. Sokan voltak kíváncsiak a ceremóniára, de keveseknek volt türelme végigvárni az egészet.

A 45. Canon Mecsek Rallye beírta magát a sorozat történelmébe: Jan Kopecky minden idők legkisebb különbségével, 0,8 másodperccel nyert. (Tizedmásodperc pontos mérések kerekítési szabályai szerint ez a 14 gyorsasági után már hibahatáron belüli" különbség volt. Majdhogynem célfotós.

Jan Kopeckyék ünnepelnek

Vér ciki volt, hogy  - az egyébként könnyekig meghatódott - Kopeckynek nem lett meg elsőre a cseh himnusz, de később a magyar himnusz is csak jelentős spéttel került meg. Furcsa volt látni azt az Asit ünnepelni, akivel szemben a pályabejárási szabályok aradi megsértes miatt eljárás van folyamatban, és azon sem lepődnénk meg, ha hosszabb időre eltiltanák a közeljövőben, és hasonló okokból Botka Dávid "Ranga László különdíja" (legjobb fiatal versenyző kapja) sem jött be nekem. 

 

Kopeckyék, Neuville-ék, és Loix-ék ünnepelnek

Vegyes érzelmek kavarognak bennem a Mecsek után. Jó volt látni az IRC ufókat, akik egyébként roppant szerény és kedves srácok. (A skodás látogatást megénekeltük már, a peugeot-os beszélgetések is nagyon jó hangulatúak voltak. Tényleg jó gyerekek.) Rossz volt hallani, hogy panaszkodtak a gumizásra, lassítókra, nézői magatartásra. Rossz volt látni a fegyelmezetlen nézőket. Jó lett volna látni több rendezőt, s talán sportbírót. Lapisnál egy sárgamellényes nő próbált rendet tartani, mérsékelt sikerrel. A két nap alatt a leginkább a remeteréti elágazás volt rendben: rendőrök, rendezők, sportbírók iparkodtak a nézőket kezelni. Sajnos a tempós lefelében a nézők beálltak a piros halszálka-tábla mögé, külső ívre, és ott egy rendező volt csak. Sípos ember pedig alig. Pécsett jobb szalagozáshoz is voltunk szokva.

Janika Remeteréten

A versenyen Mikkelsen bukását (ill. szombaton az S-csoportot leszámítva) nem volt késés, csúszás a versenyen. Úgy hírlik, az IRC-s fiúk bírják a tempós pályákat.

Bútor Robi Lapison

Úgy tudjuk, hogy pécsi IRC futam lesz jövőre is, ezúttal májusban. Reméljük, hogy a mostani hibákból (különösen a tömeg kezelése, és a megfelelő himnuszok bekészítése a céldobogóra) tanulni fognak a szervezők, és egy minden szempontból tökéletes versenyt hoznak majd össze.

Részletes eredmények itt.

Ugye, nem felejtettétek el fotópályázatunkat. Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: video irc orb mecsek rallye

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr553219697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiak 2011.09.12. 15:19:55

Azt mondták a helyiek, hogy Asi már kb. 1 hónapja folyamatosan tréningezett

Leadfoot 2011.09.12. 16:42:52

Én is ugyanott voltam a Lapisnál, csak én ezt Tubesnek hívom, de ez az én bajom. :-)

Bennem egyébként pontosan ugyanilyen kettős érzések kavarognak.
Ez a Jelen Pista bá-féle szervezés már évek óta kihívásokkal küzd, de most sikerült alulmúlniuk magukat. Jóval kevesebb őr, sportbíró volt, mint egy "sima" Mecsek Rallye-n.

Az általad említett csajt én is akartam említeni. Elég nehezen tudott rendet tartani a részeg és/vagy debil társaságban.
Azt is meglepődve vettem tudomásul, hogy ottjártunkkor épp arra próbálta rábírni a bagázst, hogy legalább a piros szalag mögé menjenek be. Máshol is simán láttam piros szalag mögött ácsorgó nézőket a biztonsági őrtől (szó szerint) karnyújtásnyira.

A kiszalagozás is elég érdekes volt. Pl. a hajtű külső ívén az aszfalttól egy méterre (se?) volt a fehér szalag (egyébként Mecsek Rallye-kon jóval beljebb szokták kifeszíteni), és közvetlenül mögötte ücsörögtek az emberek a székecskéikben.

Mi egy kicsit följebb mentünk, és véletlenül rossz helyre álltunk. Tényleg nem tudtuk, hogy oda tilos, teljesen veszélytelen helynek tűnt, sok fehérrel leszalagozott résznél meg pláne kevésbé rázós volt. Odajött egy bíró, szépen megkért minket, zokszó nélkül azonnal elhúztunk. Velünk szemben viszont három kedves fiatalember a piros szalag mögött ücsörgött, pont az őr és a sportbíró között a dzsindzsásban, így nem vették észre. Végül meglátták őket, és 3 autóval a vége előtt küldték ki onnan őket. LOL

Az IRC mezőny viszont remek volt, a helyszínek szépek, a pályákat imádom. Remélem, jönnek jövőre is.

Ha többet nem lesz IRC a Mecseken, azt a béna szervezés mellett is leginkább magunknak, a barom nézőknek köszönhetjük.

Még valami: azt hallottam, a Pécs felől Remeterétre érkezőktől legomboltak 1000 HUF/autó parkolási díjat. Ami egy dolog, mert előre meg volt hirdetve, hogy mindenhol ennyi lesz a parkolás, de én sehol máshol nem hallottam ilyen sarcról. Azért ez is elég nevetséges.

2011.09.12. 17:16:36

Ki kellene menni egy kicsit más versenyekre és megnézni, ott hogyan működnek a dolgok. Imádtam a mecsek rallyt, főleg, mert itt lakom egy köpésre, de már nem járok ki a sok köcsög (részben részeg állat) miatt sem. Pedig ennek a pályának (is) történelme van.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.09.12. 17:33:01

Ez nem agyonverés.. Teljesen jól helytálltak.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.12. 19:34:56

Ezúton is jobbulást kívánok Lévai Ferekónak és Schweighardt Gabinak. Nekik szúrkoltam. Nagyon készűltek erre a versenyre.

Leadfoot 2011.09.12. 19:41:49

Jut eszembe... nem tudom, ki volt a szpíker a rajt/céldobogónál (és nem Barnára gondolok), de legközelebb jó lenne valaki olyat találni, aki kicsit jobban beszél angolul.

A "dú jú lájk lada véeftées?" kérdésen majd meghaltam a röhögéstől, Kopecky (asszem neki tette fel) meg csak nézett, hogy mi van. :-)

De az a párbeszéd se volt semmi, hogy:
- What is your aim?
- My name is...

GiXXXer 2011.09.12. 20:03:50

Nekem (ahogy sokan másoknak is) a céldobogónál az verte ki a biztosítékot, hogy azt a pár szerencsést kivéve, akik a fotósok elé kerültek, semmit, írd és mondd, SEMMIT nem láttak. Úgyhogy nem türelmük nem volt, hanem a versenyzőkre is kíváncsiak lettek volna. De párezren a fotósok hátán kívül semmit nem láttak. :P Senkinek nem jutott eszébe esetleg letérdelni :P :P :P kepfeltoltes.hu/110912/CIMG0201k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Bazs69 2011.09.12. 20:54:09

Már alig várom, hogy jövőre is ott lehessek! Nagyon jó volt!

Az agyonverés meg kicsit erős, Asira büszkék lehetünk, ismét megmutatta, hogy Ő a legjobb!!!

Lévaiéknak pedig jobbulást!

Telyes 2011.09.12. 21:26:26

Helló.
Jórészt igazatok is lehet,de szerintem abban az állapotban a Kopeckyben nem hagyott túl mély nyomot az ügy. Pista bácsit meg jobban zavarta a Tér épsége.Ő amúgy is üzletember,lehet szidni,vagy dícsérni,de amit ígér,azt jó iparos módjára évek óta üzembiztosan hozza.
Barna is rengeteg f@szságot beszél,de 3 nap folyamatos pofázás és/vagy vezetés után talán nem is lehet az olyan egyszerű.
Ráadásul mióta ismerjük,pont ilyen kretén,fiatalon épp' emiatt szerettük,úgyhogy minden tiszteletem,amiért tizenéve önmaga tudott maradni.
Volt szerencsém a tavalyi Rallyelegenden megjelenni(ami egy a mi Mikulásunk szerű és méretű San Marino-i kis örömünnep,csak világsztárokkal)és mindkét szabadon választott helyszínünkből is etap lett.És ott tényleg nem szaroztak:Van valami probléma?! Etap.
De élőben láttam egy Walter Röhrl-t.(a szervízben fél méterre álltam Tőle,meg a McRae Focusától...Delecour,Auriol,Biasion,stb)
Nálam ezért,meg a tempók miatt mindkét verseny az utóbbi 10 év egyik legjobb élménye marad.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.12. 21:38:21

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: @Bazs69: kilométerenként egyet kapni az agyonverés. (Ha valaki kap négy másodpercet a ringen körönként, az mi?) Sajnos ez az.

balllazs 2011.09.12. 22:46:46

Sportrendezvény lévén szerintem erre is vonatkozik az új "sporthuliganizmussal" kapcsolatos törvény, biztos találni benne vonatkozó részeket. Egyébként meg kell a szigorú szabályozás, de nem csak a szurkolókkal, hanem a rendezőkkel szemben is.
Kár lenne egy ilyen lehetőséget veszni hagyni, mint ez az IRC rendezés.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.12. 22:48:45

@balllazs: Nálad a pont. A kérdést egy kicsit jobban (pl. egy poszttal) körbe szeretnénk még járni.

morcosboci 2011.09.12. 23:02:25

Könyörgöm írj szereplőket a képek alá és eredménylistát a cikk végére!

balllazs 2011.09.12. 23:06:31

@B. Capelluti: sokkal jobban kellene figyelni mindenre, főleg azért mert most nagyon nagy negatív visszhangja lett az eseménynek. A tegnap esti rtl híradóban is "beszámoltak" a rallye-ról, persze azt nem tudtam meg hogy ki nyert, csak hogy Turán Frici bukott, meg hogy "tömegverekedés" volt és az emberek sétálgattak a pálya különböző részein...

Sajnos nem vagyok járatos rallye-s körökben, de szerintem a versenyzőknek sem a legjobb, hogy még arra kell figyelni, hogy vajon az elzárt részen is van e ember és nem tud úgy belemenni egy kanyarba, ahogy szeretne....

Mondjuk az biztos, hogy a Mecseken nehezebb kordában tartani a szurkolókat, mint Veszprémben a lőtéren, de ha például Monte Carlo-ban meg lehet oldani, akkor szerintem itt sem lehetetlen.

stig 2011.09.12. 23:08:37

Én is lent voltam a rallin. Összességében óriási élmény volt, és nagyon tetszett a hangulat, a verseny "ember-léptékűsége"

De természetesen én is láttam a negatív dolgokat. A prologon az egyik lelátón ültem, ami alapvetően, gondolom az ülőhelyeken lévő emberekre lett méretezve. Ehhez képest a lépcsőn is ültek, és hiába volt 1 időnként 2 sárga mellényes rendező, sokat nem ért a szavuk. Az egész rendezvény folyamán 1 (!!!) alkalommal tönt fel 1 rendőr aki némi nehézségek árán de "meftisztította" a lépcsőket, de ahog ylement még többen jöttek fel a lelátó lépcső részére. Na persze ez már nem tetszett nekünk, ott ülöknek sem, mert így mi sem láttunk tőlük oldalra, csak előre...
Orfű végén ahol az 5 autó "leparkolt" a 2. gyorsnál a kihelyezett 2 gumiból csak egy volt meg, és amikor kérdezték a kiesettek a sportbírót(?), rendezőt(?), hogy hol a másik, csak annyit mondott, hogy ő nem tudja, biztos elvitték. Nem értem, miért nem volt több rendező, vagy rendőr. Illetve gondolom anyagi oka volt, mint mindennek manapság...

Én is azt gondolom, hogy az olyan alakokat, mint akit a tévében láttam, hogy csinálta fesztivált, be kell zárni , utána csak észhez tér.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.12. 23:21:20

@morcosboci: "Megaláztam a képeket." Egyébként mindössze két olyan kép (az első és az utolsó) van, amelyen nem látszik a név, és a szövegből sem derült ki, hogy ki van rajta.

balllazs 2011.09.12. 23:26:58

@stig: A hatóságok ezt is addig fogják ilyen lazán kezelni, amíg nem lesz egy West-Balkán szerű tragédia....

Pedig a szabályok megvannak, hogy bizonyos nézőszám fölött milyen jellegű és létszámú rendezői stábot kell biztosítani, főleg egy ilyen veszélyes üzemnél mint az autósport.

Kár lenne megvárni egy tragédiát, hogy végre komolyan vegye mindenki a szabályokat. Az szerintem a hazai rallye végét jelentené, mert utána viszont annyira ésszerűtlenül megszigorítanának mindent (szokás szerint), hogy nem lenne aki bevállaljon egy versenyrendezést.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.12. 23:28:46

@balllazs: pedig a 10-15 évvel ezelőttihez képest nem is volt sok néző. (Sajnos rendező sem...)

balllazs 2011.09.12. 23:40:07

@B. Capelluti: a csökkenő nézőszám sajnos már mindenhol megfigyelhető, de kár lenne elvenni azoknak a kedvét is akik képesek az egész országot átutazni a versenyekért. Bár ez megint olyan, hogy nem egymásnak kellene itt bizonygatnunk, hanem olyan embereknek akik döntéshozatali helyzetben vannak.:)

Én a helyetekben, akik benne vagytok nap mint nap ebben a sportban lehet csinálnék egy jól összeszedett tanulmányt ezen a hétvégén is okulva és addig kopogtatnék, amíg valaki a szövetségből érdemben nem lesz képes valamit tenni annak érdekében, hogy valami megváltozzon a hazai rallye/autósport megítéléséről.

Vagy lehet csak kellene egy jó marketinges?:D

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.12. 23:44:35

@balllazs: nem elég egy jó marketinges. Írunk majd még erről bővebben, csináltunk jó sok illusztrációt.

balllazs 2011.09.12. 23:48:40

@B. Capelluti: Kíváncsian várom!
Sportszakmailag nagyon érdekel a téma, remélem jó vitaindító lesz, tovább növelve a blogotok eddig is jó színvonalát.

stig 2011.09.13. 00:03:25

Azt gondolom, hogy nem elég a szövetség, itt magasabban kellene foglalkozni ezekkel a kérdésekkel...

Lackó325 2011.09.13. 00:10:40

Ez az agyonverés csípi a szemem, szerintem ha Bútor annyit ülne egy igazán jó S2000-ben (és nem abban amiben ül), mint az IRC-s srácok simán meglepné őket, mert lássuk be közel sem úgy szólt sem a Robié, sem a Janié, mint a többi.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.09.13. 00:19:38

@Lackó325: Nem hinném, hogy nagy különbsége lenne az IRC menők és az azonos típussal versenyző magyar versenyzők autója között. Az jelenti inkább a különbséget, hogy ezek a srácok együtt élnek a géppel. Sokkal több versenykilométert mennek, a tesztekről meg jobb nem is beszélni.

Ha... na ezt folytatni nem is érdemes. Bárcsak lenne egy olyan fiatal magyar tehetség, aki mögött olyan háttér állna össze, mint mondjuk Neuville mögött! Biztos vagyok benne, hogy hazánk fia is odaérne az elejébe. Csak az a nagy büdös valóság, hogy ez nem fog összeállni...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.09.13. 00:20:24

@Lackó325: Ebben alapvetően egyetértünk. Ennyi versenykilométerrel ez az eredmény nagyon rendben van. Ettől még - sajnos - a mieink tényszerűen annyit kaptak, hogy győzték hazavinni. Ennyit tesznek a tízezerszámra megtett teszt- és versenykilométerek.

Robié szerintem jól szólt, szóval abban nincs hiba, a versenykilométerek és a tesztek hiányában viszont igen.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.13. 06:39:29

@T-Maci: Azt hiszem, a szövetséget is jó lenne kicsit rendbe szedni. Akkor lenne rá esély, hogy a tehetségek támogatva legyenek. Elég drága hobby egy privát versenyzőnek.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.13. 06:45:02

Amúgy, ha valakit érdekel, Lévai Feri szegycsont törést szenvedett, Gábornak súlyos az állapota. Bokája szilánkokra tört, sorozat borda törése van, és megsérűlt a csigolyálya. A lábát már megműtötték, a többit később fogják. Szúrkolok nekik hogy mihamarabb rendbe jöjjenek és újra a rajtnál llehessenek.

metalex 2011.09.13. 09:43:36

Egyszer valaki, ha jól emlékszem, Ferjáncz Attila mondta egy interjúban, hogy a külföldi-élvonalbeli autóversenyzők január elselyén kezdi meg a versenyzést, és december 31.-én fejezi be, náluk eddíg tart egy év. Itthon, jó ha rendesen le tudja az ember edzeni a pályát verseny előtt, s sokaknak már egy teszthétvége is luxus.
Kevés a versenyKm, és gyakori emelett az autócsere is. Ráadásul, sokan teljesen mással edzenek mint versenyeznek, így nem lehet az autóval 100%-ig együtt élni, nem lehet kiautózni a maximumot sajnos.
A fiúknak meg mielőbbi teljes gyógyulást kívánok.
Sajnos ha ilyen nagy baleset van, mindíg szegény Ajtai Sanyiék jutnak eszembe a Lanciával.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.09.13. 10:03:57

@speed2006: Alapvetően mindenre igaz az, hogy rendbe kéne szedni. A remény mindig megvan...

Szkotti 2011.09.14. 10:17:44

@metalex: Igen, ez a különbség a "profi" és az "amatőr" versenyzés között, nem a vezetési tudás.
Ebből a szempontból itthon mindenki "amatőr", hiszen mindenki a normál, hétköznapi melója mellett autóversenyez, míg a fent emlegetett IRC menőknek ez a munkája, ők nem nagyon dolgoznak mellette, vagy ha igen, akkor is a versenyzés az első prioritás.
"Edzés" mint olyan, nincs. Pályabejárás van. Azt meg szériaautóval is meg kell tudni oldani, tekintve hogy közúti, vagy 60-70km/h-ás sebességgel kell teljesíteni a pályákat.
Persze a bérelt autókat csak a versenyekre bérlik, nem mennek tesztversenyeket, teszteket, akinek saját autója van, azok is -kevés kivételtől eltekintve- általában máshová locsolják azt a pénzt, amit tesztre lehetne elkölteni. És így valóban nem jönnek a versenykm-ek.
31 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz