Biztosan feltűnt már, hogy az utóbbi időben meglehetősen sokat foglalkozunk a tehetséggondozás külföldi példáival. Írtunk arról, hogy egy francia srác WRC-be ülhet két VB futamra, arról, hogy egy ausztrál lány hogy jutott el a WRC-Akadémiáig, és arról is, hogy a Volkswagen a tehetséggondozást a jótékonysággal is összekapcsolja. Itthon mindez hihetetlennek tűnik, sőt több olvasónk - facebookos viták során - kifejezetten kételkedett abban, hogy a tehetségek felkarolásában legális üzleti lehetőség lenne. Mi pedig ezen felbuzdulva eldöntöttük, hogy beszámolunk néhány sikeres tehetségkutató programról

A sci-fi kategóriába tartozik a Francia Autósport Szövetség és PSA-Csoport együttműködése több, mint példaértékű. Ott olyan lehetőséget kapnak a csóró fiatalok, amit elképzelni sem tudunk.

Mit kell tenni, hogy beszálljon a roppant tehetséges kis Jean a profi autósportba? Bepötyögi a browsere parancssorába, hogy www.rallyjeunes.com, majd pár klikkeléssel és egy csekély 10 eurós összeg ellenében ugyanarra a pályára léphet, mint a két Sebastien. Tudjátok, a hétszeres világbajnok Loeb, és a citroenes reménység Ogier. Mindkét pilóta a Citroën Total World Rally Team versenyzője, az előbbi duplázó döntős volt 1995 és 1996-ban, míg utóbbi bajnokjelölt volt 2006-ban.


Nagyjából ilyen a kiválasztás

Ennek az 1994 és 2009 között a Francia Autósport Szövetség ('FFSA') által szervezett tehetségkutató sorozatnak az újraindítását idén januárban jelentette be Nicolas Deschaux, az FFSA elnöke, Frédéric Banzet, a Citroën vezérigazgatója és Olivier Quesnel. (Ha őt is be kell mutatni, akkor bajban vagyok: ő egyszemélyben minden ami autósport a PSA-csoportnál, Citroen WRC, C2R2, DS3 R3T, Peugeot S2000, Le Mans és minden egyéb. Mondjuk, hogy ő a Citroën motorsport-igazgatója.) 

Loeb autójából már kisautóblogos darab is készült 

A kiválasztás során ősszel öt régiós válogató futam lesz (Strasbourg, Satory, Cholet, Lyon és Nîmes Lédenon), amelyen ötezer (igen, 5.000!), 18 és 25 év közötti francia állampolgárságú jelentkezőből jut be negyven a Nîmes Lédenon-ban megrendezett döntőbe, ahol a végső 2 FFSA Ifjúsági Rally bajnokjelöltet is kiválasztják.

A díj csekélység: egy teljes versenyszezon a Citroënnel, beleértve 5 futamot a Francia Rally Bajnokságban egy DS3 R3-as volánjánál az FFSA Ifjúsági Rally Team színeiben.

"Ez a könnyen elérhető esemény lehetővé teszi a lehető legszélesebb, 18 és 25 év közötti rétegnek, hogy belépjenek a rally világába és favorizálni fogja az új tehetségeket akik esetleg képesek lesznek a átvenni Franciaország képviseletét a nemzetközi versenyeken.
A szövetség ezt az elérhetőséget egy következetes tarifa rendszerrel párosítaná, illetve egy olyan internetes jelentkezési rendszert vezetne be, amely igazodik a mai fiatalok szokásaihoz.
Ezáltal válnak ők felfedezhetővé idén októbertől decemberig az 5 régiós válogató futam helyszínein." - mondta Nicolas Deschaux.  

"A Citroen egy ilyen méretű, és a fiatal autóimádókat célzó események szervezésén keresztül megfelelő módon tudja támogatni (reklámozni) magát a márkát. A Citroën, mint az autósportban régóta jelenlévő konstruktőr, a hivatalos partnere ennek a rendhagyó kezdeményezésnek.
A Citroen csapat két jelenlegi bajnoka - akik a jelenleg is kimagasló eredményeket és sikereket érnek el a ralisportban -  is részt vett az FFSA Ifjúsági Rally válogató futamain." - tette hozzá Oliver Quesnel. 

A hivatalos weboldal nemcsak a jelentkezéshez nyújt támogatást, hanem lehetővé a vonatkozó sportszabályok, illetve a következő futamok helyének és idejének megismerését. Emellett sorozat kommunikációjának is egyfajta központja. Ez az eseményen keresztül előtérbe helyezi a felfedezett bajnokokat, illetve az FFSA tehetségkutató sorozaton használt DS3-ast is. A "Loeb, Ogier, ki a következő?" szlogennel segíti, hogy a fiatalok kedvenc pilótáikkal azonosulhassanak.

Mégis, hogyan másként lehetne erősíteni a fiatalok elhivatottságát, mint mobilizálni egy testreszabott autósport rendezvénnyel?

Regionális válogató futamok:

- Október 8-9: Strasbourg
- Október 22-23: Satory
- November 5-6: Cholet
- November 26-27: Lyon
- December 10-11: Nîmes Lédenon

Országos döntő: December 10-11: Nîmes Lédenon

Nevezési díj: 10 euró

Egyébként szerintem a személyek szabad mozgásának uniós elvével ellentétes a kiírás állampolgárságra vonatkozó rendelkezése.

És mi lesz azokkal, akik nem nyernek? Ha ügyesebbek, és versenyezni szeretnének, akkor - Európa nagy részéhez hasonlóan - elérhető lesz számukra a Citroen-Trophy. Csak röviden érinteném, mert remélhetőleg egy hosszabb írás készülhet majd erről is. 

A Trophy-ban van évente és párosonként egy egyszeri 1.500 Eurós regisztrációs díj. Ezért kapnak:
a) 2 személyre komplett Citroenes versenyruházatot (tűzálló alsó ruházatot is), dzsekit, táskát, stb. (megjegyezném, hogy már itt pozitív a költségvetés mérlege!)
b) a gumisoktól részletes útmutatót és szakmai segítséget a gumikhoz (odáig, hogy melyiket, mikor, hogyan, milyen mintára kell megvágni)
c) minden fődarab (ideértve a gátlókat is) jelölt, és azonosítható, vagyis nincs okoskodás-ügyeskedés.
d) és nem mellékesen pénzdíjas, ezért az elejébe odaférőknek olcsóbb, sőt kifejezetten olcsó a versenyzés is.

A rendelkezéseünkre álló információk szerint a Citroen Hungária eltökélt a márkakupa magyarországi meghonosításában, ennek érdekében jelenleg is folynak egyeztetések a Citroen Racing-gel az ügyben. A fejleményekről beszámolunk.

 

 

Ogier öt éve még így közlekedett, és meglátták benne a VB-menőt!

Természetesen folytatjuk, és megnézzük, hogy nálunk mi a helyzet az utánpótlás-bajnokságokkal.

Ha tetszett a poszt, nyomj egy like-ot, oszd meg barátaiddal és kommenteld.

 

Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: video citroen tehetséggondozás vitaposzt seb loeb seb ogier

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr213158270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogash 2011.09.29. 08:21:03

a modellről lemaradt az eredetin lévő tanulóvezető ("L") matrica. :)

amúgy meg jó helyre születni tudni kell, ez örök igazság volt mindig is... :(

etelefoto 2011.09.29. 08:56:27

Sajnos nálunk minden máshogy van. Saját autó gyárunk sincs, és támogatói hajlandóság sem sok... :(

Szkotti 2011.09.29. 09:52:40

Nem nehéz átlátni, hogy minden a nemzeti (francia) gyártó érdekeit szolgálja.
Nyilván Franciaország jó nagy piac a Citroennek, ezért tolják bele a suskát a sorozatba.
Egyrészt, a fiatal bajnokjelöltek majd veszik a Citroen sportos utcai modelljeit, másrészt a belépő raliautókat, akiket nem ér az a megtiszteltetés, hogy gyári autót tolnak az ülepük alá. Azontúl a közismert nacionalizmusuk is segíti a gyártót, mert nehogymá' egy francia csóka nem francia autóval menjen.
Dícsérendő a CH elszántsága, de hosszútávon (2-3 évnél tovább) nem lesz rá fizetőképes igény. Lásd Suzuki Kupa.

barumka 2011.09.30. 09:41:57

@etelefoto: A Suzuki autógyár nem Esztergom környékén van?? Mint emlékezhetünk arra, hogy a nálunk gyártott vb menő kocsikban sem nagyon ült nemzetközi versenyen hazai pilóta. Bútor néha. Csak ollé sasa szenvedett vele a hazai bajnokságban, nem nagy sikerrel. Van haza autógyártás, sőt, haza rally autó gyártás, amely világhírűvé vált. Csak olyan versenyző nincs nálunk, aki ezeket meglovagolná. Mert a franciáknál van sok olyan fiatal pilóta, aki szeretne versenyezni, azért hogy győzzön, és ezt sok támogató felfedezze. támogassa mert eredményeket hoz majd. Nálunk azt nézik, hogy sok pénzt hozzon a házhoz. Mikor már az n2 be is írogatni, számolgatni kell?? hagyjuk már. Egy Velencei Ádit, Martint, Lendvai Pistit betennének egy ilyen kocsiba, csak úgy hogy menjen nagyobb versenyeken, és hozza a jó eredményeket a hazai megtépázott rally sportnak. Nem kérni Tőluk vagyonokért papírokat, hanem fizetni érte, mert megérdemlik!! Nem a kiöregedett, motiválatlan pilótákat kell nyomatni a nép pénzén!!!

etelefoto 2011.09.30. 10:44:56

Az előtted író soraiban benne a lényeg, csak elsiklottál fölötte, szerintem. Ezeket a sorokat pont olyan Úriember írta aki a abban a bizonyos Suzuki versenyautót építő cégben (S.S.E.) dolgozott, mint mérnök.
Igaz hogy a "Suzuki a mi autónk", de a Suzuki JAPÁN, nem magyar!
A rallye-ben viszonylag kevés a nonprofit szervezet, itt általában profit orientált vállalkozások tevékenykednek. Vagy is aki fizet az viheti a technikát.
A kupás történet is csak addig ment míg a gyár tolta a szekeret, aztán mikor elzárták a csapot, akkor meg is szűnt. :(
Azoknak a fiatal srácoknak sem fog senki autód adni mert fiatalok és tehetségesek. Az általad említett kiöregedett pilóták is azért tudnak menni mert össze szedték rá a pénzt. Bármennyire is szomorú de ez így működik...
5 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (18) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (27) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (12) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz