Megtört végre a jég, megvan Mikkelsen első győzelme az IRC-ben. Egyedül Hanninen volt veszélyes a norvégra a zárónapon, de a címvédőnek most be kellett érnie a második hellyel, amellyel az összetettben is feljött másodiknak, és az utolsó, ciprusi verseny előtt komoly esélye nyílt az újabb bajnoki címre.

Huszonkét éves kora ellenére nagyon éretten teljesítette a skót rali zárónapját Mikkelsen, aki közel egyperces előnyt szedett össze az első versenynapon. Pedig a vasárnapi gyorsasági szakaszok sem voltak könnyebbek a szombatiaknál, ahogy a körülmények se a jó irányba változtak.

A reggeli szakaszok eredményeit látva szembetűnt a norvég taktikus versenyzése. A korábbi lendület megtört, és olyannyira spórolósra vette, hogy az első kör végén, a 27 kilométeres High Corrie-n húsz másodpercet vesztett az örült tempót diktált Hanninennel szemben. A napi első szerviz után azonban magára talált, és egy erős ritmusváltással tovább növelte előnyét, majd közel félperccel a márkatárs előtt megnyerte a viadalt. Amellett, hogy csapatának, a Škoda UK-nek hazai pályán szerzett győzelmet, ő lett a sorozat eddigi legfiatalabb futamgyőztese. Kétségkívül nagy jövő előtt áll. Az idei évben rohamosan fejlődött hétről-hétre, és az utóbbi versenyeket látva elmondható róla, hogy aszfalton és murván egyaránt gyors. Úgy tűnik, nála most ért be a többéves komoly WRC-s program, és a csapat is jó lóra tett, amikor a távozó Guy Wilks helyére őt választották.

Hanninen második helye jóval többet jelenthet számára, mint egy újabb serleg a polcon. A finn ezzel az összetettben is a második helyre jött fel, és - amiért négy futamot is kihagyott a szezonban - a minuszolásokból ő jöhet ki a legjobban. Csapattársa, a pontversenyt vezető Kopecky ugyanis csak ötödikként zárt Skóciában, és eddigi magabiztos előnye ezzel hat pontra olvadt. Még ha Jan Cipruson a dobogón végezne is, egy negyedik helyet dobnia kell majd, ezzel szemben Hanninen akárhogy is végez a szezonzárón, eredménye mindenképp beleszámít az év végén (csak a versenyzők legjobb hét eredményét számolják be a pontversenybe). Reméljük valóban a pályán dől majd el a bajnoki cím sorsa és nem a színfalak mögött játssza le a Škoda. Egy cseh bajnoki címnek nyilván jobban örülnének a cseh márkánál, de ilyen elméletek gyártásába egyelőre kár belemenni.

A skót dobogó harmadik fokára legjobb peugeot-sként Bouffier fért fel, negyedik pedig az írek pofátlanul fiatal reménysége, Craig Breen lett. Noha a bajnoki címre még Neuville-nek is van sansza, a belga a zárónapon folyamatosan gondokkal küzdött, így csak a hatodik helyen ért be.

Szokásos, megbízhatatlan formáját hozta a Proton. A sebességükkel már nincs gond, de a technika újfent megakadályozta két versenyzőjüket a célba érésben. Nem fejezte be a ralit az első szakaszokon kiválóan autózó Wilks sem: rajta az utolsó gyorsasági fogott ki, és hasonlóképpen járt Patrik Sandell is.

Örömteli hír a magyar páros, Puskádi János és Gódor Barnabás újabb pontszerzése. A hondás kettős harmadikként zárta a kétkerekes autók értékelését, ezzel pedig e kategória tabellájának negyedik helyére jöttek fel.

A szezon utolsó állomása, a Ciprus-rali november 3-5 között lesz. Hatan vannak még versenyben a összetett elsőségért, és nagy esélye van rá, hogy a hatodik szezonban a hatodik nemzetiségű bajnokot ünnepeljük. Ebbe talán Hanninen rondít bele ha így alakul, ő lesz a sorozat első duplázója.

A pontverseny állása:
1. Jan Kopecky 131 pont
2. Juho Hanninen 125 pont
3. Thierry Neuville 115 pont
4. Andreas Mikkelsen 111,5 pont
5. Bryan Bouffier 110,5 pont
6. Freddy Loix 103 pont
7. Guy Wilks 47 pont
8. Toni Gardemeister 44 pont
9. Bruno Magalhaes 26 pont
10. Craig Breen 24 pont

Fotók: ircseries.com

Címkék: irc mikkelsen skót rali

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr523292025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (17) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (12) turán frici (128) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz