Ha az Ypres Rali eredménylistájára az elmúlt évek IRC futamainak ismeretében csak egy pillantást vetünk, azt gondolhatjuk, hogy a finn Juho Hanninen 46 másodperces győzelme sétagalopp volt. Errefelé ennél kevesebbel szokás nyerni. Nem, nem egyszerűen arról van szó, hogy a megyekettő ifi ellen kellett versenyezni, és így könnyű volt. Ugyan Kopecky igazoltan volt távol, mert éppen otthon nyert egy versenyt, de itt sem a Pinocchio Club (=fakéz-faláb) adta a mezőny derékhadát, hanem sokat látott, és sokat próbált versenyzők jöttek össze a nyugat-flandriai Ypres-ben egy kis versenyzésre.

Ypres Rally, Ypres 21-23 06 2012

kép: handbrakes and hairpins

Ott volt a bajnokságot torony magasan vezető Mikkelsen, az öreg róka Freddy Loix, Patrik Flodin, a lengyelek rutinos versenyzője Solowow, aki ugyan az egyik első Fiesta RRC tulajdonos volt, de elégedetlenségét mi sem mutatja jobban, hogy  Peugeot 207 S2000-sel versenyez. De ne feledkezzünk meg egy "nagypapáról", Patrik Snijers-ről sem, aki már akkor fogalom volt, amikor mi még a csattogós lepkét tologattuk. (Talán azért olyan fiatalos, mert 27 éves lánya mellett egy hat és egy három éves kisgyereke is?) Egyébként az egyik legizgalmasabb autóval próbált szerencsét, egy MINI Countryman RRC-vel. A másik izgalmas autó nem vett részt az értékelésben, de megmutatta magát.

A verseny papírforma szerint kezdődött: Mikkelsen 14,3 kilométeren 8 tizeddel verte Hanninent, aki a következő,  feleekkora gyorson 4 másodpercnél is nagyobb előnnyel vágott vissza. Soha rosszabb kezdést! Majd Hanninen felvette a fonalat és elkezdődött a nagy menetelése. (Kisbetűvel, mert ebben nem volt sem stratégia, sem visszavonulás, mint a hasonló nevű kínai hadműveletben.)

kép: handbrakes and hairpins

Nagyjából két említésre méltó dolog történt még az első napon: a másodiktól kezdve minden gyorsasági Hanninen nyert, és Mikkelsen nem igazán találta a helyét, ugyanis hat gyors után csak a negyedik volt, és két helyi menő (Loix és Tsjoen) is verte.

Másnapra nem sok izgalom maradt. Feltámad-e Mikkelsen? Vajon megint agyonver mindenkit a félig-meddig volkswagenes, de Fabiával versenyző finn, vagy eldobja? 26,8 másodperccel vezetett Loix előtt, ami IRC mezőnyben eldőlt meccsnek tűnik. A reggeli első gyorson (Gy7) egy elnézett féktáv miatt a 7. gyorsaságin egy elnézett féktáv után kiesett Mikkelsen. (Hatodik ropogón értek egy J3-hoz, és sikerült a szembelévő partfalon megtámaszkodniuk. Továbbmentek ugyan, de nem sokára félreálltak. Ugye, hogy a versenyzőnek joga van pancsernek lenni?)

Hogy Mikkelsen kiesése miatt, vagy csak úgy, de Hanninen érezhetően visszavett, és két gyorson is elverték a belgák. Nagy dráma nem volt, közel fél perc előny Loix ellen elég szokott lenni, Tsjoen pedig a másfél perces hátrányából még ágyúval sem lett volna lőtávolban.

Az első szervizpark után Hanninen és Loix egymásra találtak, és kis túlzással tizedekkel meccseltek - 28,8 kilométeren a 4,1 másodperc nem tűnik soknak -, de a finn gyerek előnye továbbra is meggyőző, egyúttal lényegében változatlan maradt.

kép: Thijs Degryse Fotografie

Az újabb szervizpark után viszont rendesen felszívta magát, és nem bízta a véletlenre a győzelmet Juho, és tíz másodperc felett növelte az előnyét, de Freddy nem adta könnyen magát. Az újabb 28,8 km-es gyorsaságin 6 tized volt közöttük. (A miheztartás végett, ez olyan 18 méter különbség!) 

big2_Podium_Bel_04

A vége magabiztos, és megérdemelt finn győzelem volt, 46,5 másodperces előnnyel. Vizin Laci Bácsiék 16 perc hátránnyal 15. helyen értek célba. (Várkonyi Szabolcsék neveztek, de végül nem rajtoltak el.)

Ne feledkezzünk meg a Lotus R-GT-ről sem. Időket nem tudunk, de nekem belülről tetszik. Sousa sem az a beszari gyerek, azt hiszem.

Az összefoglaló videók alább:

Címkék: video irc hanninen ypres zsiros gábor freddie loix vizin andreas mikkelsen patrik nijers

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr324611201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz