Két héttel a Szliven-rali után, Sanremóban folytatódott az interkontinentális-ralibajnokság pontgyűjtése. Az újabb aszfalton rendezett verseny egy régi IRC-menő győzelmével zárult.

Az olasz bajnoksággal közös rendezésű versenyekben legyen az IRC vagy EB az a jó, hogy a helyi mezőnynek mindig sikerül megnehezítenie a nemzetközi élpilóták dolgát. Giandomenico Basso, Paolo Andreucci és Umberto Scandola például mind olyan versenyzők, akikkel érdemes számolni bármely WRC-mentes futamon. Így volt ez Sanremóban, a sorozat tizenkettedik futamán, ahol alaposan megizzasztották a két gyári skodást, Hanninent és Kopecky-t.

big2_basso_ita_059.jpgBasso Sanremóban mindig főesélyes

A pénteki, egyben első versenynapra négy gyorsasági szakasz jutott, melyből a negyediket, a 44 kilométer hosszú Ronde-t az este sötétjében teljesítette a mezőny. Az első három gyorson Basso már tizenkét másodperces előnyt autózott ki Kopecky előtt, akit Andreucci követett a harmadik, Hanninen pedig a negyedik helyen. A Petter Solberg csapatával szereplő Turán - Zsíros kettős hetedik volt ekkor, míg az esélyesek egyike, Scandola hamar kiállt.

Az IRC-futamhoz mérten extrém hosszú esti szakaszon Basso tovább folytatta menetelését, és megduplázta előnyét. Voltak azonban, akiken kifogott a technikás, szűk út és a sötét. Közéjük tartozott Andreucci, aki több mint egy percet bennhagyott, és Hanninen, aki pályafutása talán legemlékezetesebb balesetét produkálta. A finn és navigátora miután a szalagkorlát nem fogta meg az 1,2 tonnás Fabiát – egy, az út menti kis viskóra esett, talppal a tetőre.

big2_turan_ita_019.jpgTurán az esti gyorson

Szombaton hat szakasz, 118 kilométer volt versenytáv. Az első kört az olaszok dominálták: Basso két, míg a harmadik helyre felzárkózott Alessandro Perico egy részsikert szerzett. A nagy különbségeket látva, Kopecky ekkor már elkönyvelhette a második helyet, Turán pedig a hetedik helyért csatázott a kétkerék-hajtásúak értékelését vezető Simone Campedellivel.

A zárókörre Basso valamelyest kiengedett, és szakaszról szakaszra engedte magához közelebb Kopecky-t. A cseh azonban hiába nyerte meg az utolsó három gyors mindegyikét, a nagyobb helyismerettel bíró olaszt nem tudta megfogni, és be kellett érnie a második hellyel. Harmadikként Perico végzett. Őt két honfitársa, Stefano Albertini és Andreucci követte. A navigátora tragikus halála óta első IRC-versenyét teljesítő Craig Breen lett a hatodik, Turánék pedig mögötte hetedikek.

big2_kopecky_ita_032.jpgKopecky idén is stabilan hozza a dobogókat

A verseny két másik magyar résztvevője, az S2000-es Fabiával szereplő Puskádi János, valamint a Lancer Evo IX-cel induló Bujdos Miklós a középmezőnyben zártak. Az IRC legtapasztaltabb magyarja, Puskádi a 21., míg Bujdos a 24. helyen végzett.

Az interkontinentális bajnokság a november 2-án kezdődő Ciprus-ralival zárul. A gyáriak versenyét már megnyerte a Skoda, ahogy az is eldőlt, hogy újfent skodás lesz az egyéni bajnok  Mikkelsennek, Kopecky-nek és Hanninenek van még matemaikai esélye a címre. Noha a ciprusi futam várhatóan duplaszorzós lesz, a hírek szerint csak a norvég címvédő lesz ott az esélyesek közül, így a legvalószínűbb, hogy ez az év is az ő sikerével zárul, és ezzel ő lesz a sorozat első duplázója.

Az 54. Sanremo-rali végeredménye:

1. Giandomenico Basso, Ford Fiesta RRC 2:19:03.6
2. Jan Kopecky, Skoda Fabia S2000 + 35.7
3. Alessandro Perico, Peugeot 207 S2000 + 2:13.7
4. Stefano Albertini, Peugeot 207 S2000 + 3:08.3
5. Paolo Andreucci, Peugeot 207 S2000 + 3:55.5
6. Craig Breen, Peugeot 207 S2000 + 5:00.2
7. Turán Frigyes, Ford Fiesta S2000 + 6:50.8
8. Simone Campedelli, Citroen DS3 R3T + 7:20.5
9. Pierre Campana, Peugeot 207 S2000 + 8:07.0
10. Roberto Vescovi, Renault Clio R3 + 8:18.9

Fotók: ircseries.com

Címkék: irc turán frigyes Sanremo-rali

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr534849903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (17) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (29) video (421) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz