Ostberg Fordja nem bírta ki a szombati versenynapot, Hirvonen megint nem az igazi, így vasárnapra nem sok izgulnivaló maradt Mexikóban. Na jó, a Power Stage még érdekes lehet, de azt Ogier nyeri. Szerintünk.

OgierVigyorog.jpg

Nagyon rosszul kezdődött az M-Sport napja szombaton, hiszen Ostberg Fiestája már a nap első gyorsasági szakaszán makacskodni kezdett. Az addig remeklő norvég versenyző a gyorsasági rajtjában észrevette, hogy a kuplung nem úgy működik, ahogy kellene neki, majd nem sokkal később kigyulladt a generátor tökéletken működésére figyelmeztető visszajelző. A tizenötödik kilométer után már egyáltalán nem működött a kuplung, de még be tudták fejezni a szakaszt. Nagyjából ez volt a legnagyobb örömük szombaton, mert a következő gyorsasági szakaszra már nem jutottak el, ugyanis elfogytak az amperek az akkumulátorból, úgy pedig egy modern wrc egy métert sem tud menni, annyi mindenhez kell ugyanis némi áram. A norvég rettentő dühös volt, hatalmasat rúgott az autójába és megsérült a lába, ami miatt nem biztos, hogy vasárnap ott lehet a rajtnál.

Neuville_1.jpgNeuville eddig parádés (fotó: facebook)

Sebastien Ogier és a Polo R WRC ezen a napon is megállíthatatlan volt. Szombaton „mindössze” két igazi gyorsasági szakasz szerepelt az útvonallapon, egy harminc és egy nevenkét kilométeres, no meg egy városi szuperspeciál, mindhárom pályán kétszer ment végig a mezőny. A délelőtti körben a hosszú gyorsokon Ogier érinthetetlen volt, főleg úgy, hogy Ostberg már nem volt a mezőnyben. A másik Polóval Latvala is visszaállt és autójában továbbfejlesztett hűtőalkatrészeket tesztelt a VW Motorsport, hogy ne érje őket meglepetés majd Argentínában, ahol szintén nagy tengerszint feletti magasságban kell majd bizonyítania az autóknak. Ettől függetlenül JML egészen jó időket produkált és érezhető volt a hangján, hogy megnyugodott, nincs rajta teher, legalább is egyelőre. Délután Ogier ugyanott folytatta volna, ahol délelőtt abbahagyta, de valakik nem hagyták. A 18-as gyorsaságin valakik becsuktak egy kaput Ogier előtt, meg kellett állnia és Julien Ingrassia navigátornak ki kellett szállnia, hogy a kinyissa a kaput. Ez nagyjából fél perc veszteséget jelentett a franciáknak, de így is kényelmes előny tudatában várják az utolsó napot.


Egészen érthetetlen, hogy fordulhatott ez elő... 

A dobogó második fokát Mikko Hirvonen birtokolja, aki problémamentes napot zárhatott volna szombaton, ha nem kap egy defektet az utolsó hosszú gyorson. De mivel kapott és sok időt veszített, eléggé magára húzta a harmadik helyen autózó Neuville-t. A napot záró két városi szuperspeciál előtt kevesebb mint nyolc másodperc volt kettőjük között. Neuville fantasztikusan versenyzett, egyetlen apró elekronikai gondjuk volt, de megoldották és a legjobb Fordosként várják a vasárnapi gyorsokat. Hirvonenről, hiába van a belga előtt, sokkal nehezebb pozítívan értekezni. Egyszerűen nincs egy súlycsoportban Ogier-vel, pedig neki egyértelműen az lenne a dolga, hogy a VW első számú pilótáját szorongassa, erre pedig egyértelműen nem képes.

MikkoTyre.jpgMikko gumija a defekt után (fotó: Julian Porter twitter @The_Rally_Guru)

A szombati nap eredményei itt találhatóak. Holnap még három gyorsasági szakasz vár a csapatokra. Először a közel 55 kilométer hosszú Guanajuatito gyorsaságit kell teljesíteniük, majd a Power Stage-nek kinevezett 21 km hosszú Demarradero következik, ahol a bónuszpontok sorsa dől majd el. Zárásképpen a szuperspeciálon búcsúzik el a mezőny a közönségtől és Mexikótól.

Címkék: ford citroen mexico wrc latvala hirvonen ds3 wrc seb ogier polo r wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr265125442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (17) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (12) turán frici (128) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz