A mikrofonnál Vargagixxxer

Flamand flaszteren flangálok még mindig, így kihagyhatatlan volt a legutóbbi flandriai verseny, a  Sezoensrally Bocholt. Láttam néhány videót az előző évekből, így komoly várakozásokkal vágtam neki: annak ellenére, hogy ez egy aszfaltos verseny, megszámlálhatatlanul sok murvás szakasszal. Így murván nem épp optimális a tapadás, és természetesen a futómű sem.

flyer_small.jpg

A szervezés, és a verseny lebonyolítása példás volt. Az egy napos futam a Belgium északkeleti részén található Bocholt, illetve Bree (ejtsd: Bré) városai köré összpontosult. Minden lehetőséget megragadtak, versenybe fogtak minden elképzelhető gazdasági utat, és szinte minden lehetőségnél kanyarodtak. Így sikerült egy jó 15-20 km-es körön belül (!) megrendezni a versengést. Az gyorsasági szakaszok közti 5-10 km-es távok mellett az időterv is abszolút úgy volt kialakítva, hogy kisebb áldozatok árán ugyan, de minden körben 2 gyorsasági szakaszt lehetett megnézni. Nagyobb áldozatok árán se sokkal többet, így szerencsére nem volt a WRC-k után olyan hatalmas népvándorlás. Persze nem volt kivitelezhetetlen minden gyorsasági szakaszon csak az 5 WRC-t megnézni és slussz...

sezoensrally bocholt 2013 pure sound.mp4_000011878.jpg

A versenyzőknek három alkalommal kellett négy-négy gyorsasági szakaszt teljesíteniük, a Criterium névre hallgató másodosztály csak az első két körben követte a nagyokat. Ha nem jött az ember messziről, egy nap is elég volt a megtekintéshez, hiszen a rajtceremóniát is szombat reggel tartották. Nem túl korán, csak negyed rajtolt Freddy Loix (ejtsd Loáksz), az egyes rajtszám büszke tulajdonosa, és egyben a verseny későbbi győztese.

Aki tíz perccel később már az első gyorsasági rajtjában várta, hogy Focus WRC-jének hangjával felébressze az ideiglenes erdőlakókat, a szurkolókat. Nekem a kanyart látva tiszta Bükfürdő rali érzésem volt, igaz a későbbiekben egyáltalán nem voltam erdőben. Hangulatos volt, láttunk is szép kanyarvételeket, a WRC-k hangja pedig egy erdőben kiöblösödve még nagyobbat üt. Sajnos nem volt oly sok, mint a vallon ralin, s nem is olyan széles választékban, Flandriánban főleg Fordokkal feszítenek.

Bő két órával később kezdődött a harmadik szakasz, melynek rajtjában én is tiszteletemet tettem. Sajnos itt már jónéhányan összegyűltek a későn kelők, így nem a legtökéletesebb helyet tudtam kiharcolni. Ez egy körgyorsasági volt, ahol a rajtjukon kívül még kétszer láttam a versenyzőket amint egy lassítót, illetve az utána következő erős jobbost próbálják mielőbb teljesíteni. Itt megvártam a másodosztályt is, mivel a második körben már a második gyorssal kezdtem, így nyerve háromnegyed órát.

pbe_sneijers08.jpg

S persze az is számított, hogy ez a pálya már igen nagy arányban tartalmazott murvát, így szinte a bőség zavarával küzdöttem, hogy melyik jónak tűnő kanyart keressem fel. Egy szűk balos, jobb derékszög kombinációra esett a választásom, s ekkor még nem is tudtam, hogy szinte a pályán állva tudom rögzíteni, egy hatalmas fa védelmében. Itt viszont nagyobb erőlködés nélkül meg tudtam várni a Criteriumot, de ehhez egy másik kanyart szemeltem ki. Igaz, az aszfaltos volt, és csak 15-20 autóra volt idő, de páran igen szépen jöttek.

A negyedik gyorsasági szakaszomon (ami a versenyzőknek a nyolcadik volt) egy, már a térképen is igen érdekesnek tűnő helyet látogattam meg. Itt egy sima kis kétsávos úton elhelyezett betonelem segítségével oda is, meg vissza is jönnek a versenyzők. De nem is ez a pláne! Ez az út átmegy egy 2x2 sáv+leállósávos főút alatt, amit a rali idejére 2x1 sávosra szűkítettek, így a hídról lehetett nézni!  Egyedül itt volt valamiért szűkre szabva az időterv, így még az első osztályt sem mertem végigvárni, igyekezni kellett, mert a legtávolabbi gyorsasági szakasz majd legtúlsó pontjára igyekeztem, volt vagy 7 km-re... 

sezoensrally bocholt 2013 pure sound.mp4_000090690.jpg

Persze ide is picit későn értem, így a legjobb helyek már elkeltek. Ez egy murvás szűk jobbos volt, de szegény úgy ki volt már járva, hogy alig páran lépték túl egy göthös üregi nyúl tempóját. A pálya első részén történt egy baleset, ki is égett egy Porsche (a versenyzők tudtommal jól vannak), így jó 15 autó után búcsút is intettem a kanyarnak. Így volt majd másfél órám az utolsó gyorsasági szakaszig.

Jószerivel visszalátogattam a hídhoz, csak kicsit lejjebb a pályán. Itt 50 méterre egymástól volt két kanyar, mindkettőnél ugyanarra az aszfaltútra hajtottak fel murváról, csak először a híd felől érkezvén, majd nekem bal felé távozván. Majd az egész veteményest, meg rekettyést megkerülve jöttek rá ugyanarra az útra, majd távoztak nekem jobbra. Gondoltam a kettő közül valamelyik csak jó lesz, időben kint leszek, csak lesz jó helyem. Szerencsémre ez a hely a pályába van bezárva, így a közelben nem lehetett parkolni. Ráadásul este is volt már, így igen kevesen voltak. Emellett egész nap hűvös volt, csak késő délután sütött ki a nap, így azon kevesek is a melegre húzódtak. Na meg nekem is vannak amolyan perverz vágyaim, hogy mindig barominagy gyújtótávolságokkal dolgozzak, így bevetettem magam a veteményesbe, és beláttam mindkét kanyart!  A nap koronája volt audiofil lényemnek is, mivel nagyon sokáig lehetett látni is a versenyzőket, hát még hallani. Nem volt csend. Egyáltalán nem! 

A szervezők előtt le a kalappal, minden percre pontosan zajlott, az utolsó gyorsasági szakasz is pontban 19:42-kor rajtolt el, ahogy a kiírásban szerepelt! A verseny nagyon jól kitalált, és kivitelezett volt, izgalmas pályákon, rengeteg murvával! Ha a közelben dolgoztok, tanultok, éltek - ki ne hagyjátok!

Címkék: video belga vargagixxxer Loix Ford Focus WRC Sezoens Rally Bocholt

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr635309477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz