Egyéb versenyek esetében már ki lennék borulva, ha hat gyorsasági után negyven másodperc lenne a második helyezett hátránya. Egyéb versenyek esetében kiröhögném, aki hat gyorsasági után a rossz gumiválasztásra fogná, hogy ennyivel le van maradva az ellenfelétől. De ez a Monte és itt ez nem csak duma.

1687_monte-carlo-vw-ogier-2014_944x531[1].jpg

Korai ébredést követően három gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie a mezőnynek és ez a három szakasz több eseményt produkált, mint máskor egy teljes verseny. Természetesen, mint azt a Monték esetében már megszokhattuk, ezúttal is kiemelt szerep jutott a gumiknak. Négyféle abroncsot hozott a Michelin lágy és szuperlágy slick-et, hógumit és kisszöges hógumit. Nem sorolom fel, hogy ki milyen kombóval vágott neki a csütörtök hajnalban, de végül azok jártak jól, akik slick-et nem vittek magukkal. Az első pálya nagyon havas-jeges volt, a második nagyrészt havas-jeges volt, aki itt a száraz aszfaltra való abroncsokkal próbálkozott - mint például a három Volkswagen is - az nem remélhetett semmi jót.

Jó gumi egyébként sem létezik az ilyen gyorsan változó útviszonyokra, hol hó, hol jég, hol pedig latyak vagy éppen vizes aszfalt váltakozott kilométerről kilométerre. A legkevésbé éppen egy pályaversenyzőtől várná az ember, hogy beletalál a ritmusba ilyen körülmények között, de láss csodát Kubica megnyerte az első két gyorsot. Az elsőn tizenötöt adva a helyi lakos Bouffier-nak, húszat a harmadik helyen érkező Ogier-nak. A negyedik helyezett egy másik Sebastien lett (Chardonnet), akiről tudjuk, hogy nagyon jó pilóta, de ő egy kétkerék(!) meghajtású autóval keveredett ide, ami előtt értetlenül állok magam is, meg még néhány ezren, de ettől még tény. Lényeg, a lényeg az első két gyors után vezetett az egykori F1-es pilóta, majdnem negyven másodpercre mögötte Ogier, Meeke és Bouffier, ebben a sorrendben.

BA_4043-L-1000x667[1].jpg

Az első gyors krónikájához tartozik még, hogy elbúcsúztunk a Hyundai csapatának ötven százalékától, Neuville ugyanis hét kilométer megtételét követően jelentős károkat okozott a hetes rajtszámú i20 WRC-ben. Egy nagyon tempós jobbosban - Neuville szerint nem is volt igazán kanyar - alulkormányozottá vált a versenyautó, amit a belga nem tudott megfogni, de megtette helyette egy öles oszlop. Az autó jobb hátulja ugyan csúnyán összetört, a két versenyző pedig nekilátott újra menetképessé tenni a sporteszközt, mivel a Montén nincs Superally, azaz, ha kiestél, akkor ki vagy esve és nem rajtolhatsz másnap. Elsőként a sérült kipufogót matekolták le a helyéről úgy öt perc alatt, majd az egyik kormányösszekötő kiegyenesítése következett volna. Sajnos azonban az emelőjük is azon az oldalon volt rögzítve, ahol az ütést kapta a karosszéria és a szerszám olyan komolyan megsérült, hogy nem lehetett haasználni, pedig a kereket le kellett volna venni, hogy hozzáférjenek az összekötőhöz.

A harmadik gyorsaságin aztán érkezett Bouffier. Talán vannak, akik még emlékeznek a 2011-es Montéra, akkor éppen IRC verseny volt és ahol Bouffier a hetedik helyről egy gyorsasági szakasz alatt átvette a vezetést, mert leesett a hó és csak neki volt hógumija és akkora előnyre tett szert, hogy könnyen megnyerte a versenyt. Most is valami hasonló történt, Bouffier-nak sikerült negyven másodperc hátrányból tizenöt másodperc előnyt eszkábálni és átvette a vezetést a szakaszt követően. Mögötte a Citroennel Meeke, majd a Hyundai-al bemutatkozó Sordo sorakoztak, szegény Kubica visszacsúszott a negyedik helyre. Ogier ekkor a kilencedik volt (+1:19), Mikkelsen a tizenhetedik (+2:54), Latvala a tizennyolcadik (+3:04) helyig csúszott vissza, ami miatt biztosan fejek hullanak majd a Volkswagen meteorológiai részlegénél, de a jégkémek is alapos fejmosást kaphattak, mivel így elrontani a gumiválasztást nem szerencsés dolog az álmoskönyv szerint.

A szervizt követően a délelőtt már teljesített három pálya várta a még versenyben lévő csapatokat, de a körülmények rengeteget változtak a hegyekben. A hőmérséklet emelkedett, a jég a legtöbb helyen eltűnt és a havazás is esőre váltott, kiszámíthatóbbá téve ezzel a verseny folyását. Ilyen esetekben pedig a Volkswagen a még mindig a leggyorsabb autó a mezőnyben, Latvala és Ogier egy-kettő arányban osztoztak a gyorsasági szakaszgyőzelmeken. Ettől függetlenül Bouffier nevével kezdődött a sorrend a nap végén, a francia pilóta tartja a negyven másodperc körüli előnyét, mögötte Meeke majd Kubica a sorrend. Nyugodt álma nem lehet, hiszen Ogier nagyon jön. A délutáni gyorsokon negyven másodpercet dolgozott le a hátrányából és a negyedik helyen zárta a napot.

Teljes szívből tudtam szurkolni Sordonak, de sajnos első Hyundai-os versenyén kibabrált vele a technika. Történt, hogy a négyes és az ötös gyors közötti összekötő szakaszon leállította a Hyundai motorját és soha többé nem tudta beindítani. A Hyundai számára tehát nem kezdődött túl jól a szezon, első versenyük első napján kezdhették is lebontani és elpakolni azt a szolid kis palotát, amit a szervizparkban sátor helyett felállítottak.

Pénteken újabb négy pályán öt gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny. A verseny leghosszabb gyorsaságija a 49 kilométeres Vitrolles - Faye kétszer is szerepel a programban és este már ismét a monacói tengerparton szerelnek majd a csapatok, hiszen a szervizpark is költözik Gap-ból.

A verseny állása az első nap végén ITT olvasható
Útvonallap ITT

 

Címkék: 2014 wrc médiabox Hyundai Hirvonen Evans Latvala Ogier Kubica M-Sport Bouffier Ostberg Sordo Monte Carlo Rallye Neuville Mikkelsen Meeke Hyundai Shell World Rally Team Citroen Racing Citroen World Rally Team Volkswagen Motorsport

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr385761854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz