Majd egy hónappal a verseny után még mindig tudunk újat mutatni nektek az idei Legendről. Most KGT barátunk kapta meg a lehetőséget, hogy beszámoljon nektek élményeiről. 

Idén velünk hetedszer, sorozatban 13. alkalommal rendezték meg a Rally Legend elnevezésű legendás pilóta- és raliautó-találkozóval egybekötött 3 napos aszfaltos ralizást, emlékezést San Marinóban. Igazi sztárparádét olvashatott a nagyérdemű a nevezési listán többféle szakágból: 4x világbajnok Kankkunen, 2x világbajnok Biasion, VB futamgyőztes: Alen, Schwarz, Duval, volt F1-es Comas, motokrosszos Cairoli, avagy a mai WRC-s csapatok közül Paddon egy i20 WRC-vel, Latvala pedig a legújabb Polo WRC-re ragaszthatta a 0-s rajtszámot. Az idei évben a 30 éves, legendás Lancia Delta S4 ünneplése volt a verseny fókuszában.

12105842_968976979827405_4723586717477606149_n.jpg

Nem kicsi konvojunkkal (5 autó + 1 lakóautó) csütörtökön hajnali indulással terveztünk teljesíteni a ránk váró 850km-t, amit egy visszapillantó tükörtörés, egy autócsere, egy elalvás, egy későn észrevett személyi igazolvány otthonmaradás egészen 9 óráig tolt. Szlovénián keresztül, Velencéig autópályán, majd Ravenna felé főúton 19:40-re sikerült a szervizparkhoz érnünk. A hivatalos rajtceremónián az S4 Lanciák végtelen sora várt minket, megalapozva a hétvége hangulatát. Izgatottan elfoglaltuk Riminiben a négy éve állandó hotelünkben a szobáinkat.

12107003_968831513175285_5582981174783113300_n.jpg

Pénteki kiadós reggeli után irány a tesztpálya, hogy 9 órától fél kettőig folyamatosan, időmérést nélkülözve rajtoljanak a csodaszép, hangos, durrogós, kaparós erőgépek.

12109138_968976709827432_5314192386030587704_n.jpg

Közönség egyik nagy kedvence az osztrák audis Klausner murvagumira váltott, de maradt a régi stílusánál, csak a nézőknek! Az idei olasz VB futamon 2. helyet szerző új-zélandi Paddon szintén a nagyérdemű kegyeire hajtott, nagy sikerrel! A nem kevés magyar induló is a nézők szimpátiájára utazva tette-vette a gépet, akár összkerekes, akár hátsókerekes autóval is indult.

12107147_968831243175312_2276871179294015178_n.jpg

12122428_968832996508470_5983952406005455611_n.jpg

Először indult magyar páros WRC-vel, Lencséék bátran álltak a Focus WRC-hez, öröm volt nézni autózásukat. A finn Alen első körében féktávon az S4 jobb első futóművének törése miatt jelvényre vett egy szalmabálát, hála az égnek nem nagy tempónál történt mindez.

12109301_968976966494073_3163173620823193886_n.jpg

A teszt utáni, délutáni ajánlott program a szervizpark és a focistadionban lévő parc ferme meglátogatása, ahol a lehető legközelebb lehet kerülni a futópályán körben álló autókhoz, és közös képek készítése a világsztárokkal. Fergeteges látvány, élmény, még ha ezek az autók mesélni tudnának…

Péntek este 7kor vette kezdetét a verseny, ekkor csapatunk kétféle programot gondolt ki, egyik fele hagyományosan a Gy2 közepén a völgyben élvezhette a szerpentint lefelé, majd tempós, nyújtott kanyarokat felfelé látványosan abszolváló gépcsodákat, itt Paddon olyat fordult, amilyet „nem is lehet”, hihetetlen a srác! Az első kör végén a hotel felé etapon megelőzött minket egy belga „kocka” Celica, s ott maradt előttünk, pár perc múlva megérkezett csapattársa a másik „kocka” Celica, majd együtt álltak meg az út szélén a szervízkocsinál tankolni. Olyan volt, mintha az 1990-es Korzika, vagy San Remo ralin járnánk épp.

12122857_968831963175240_5555845151711574463_n.jpg

Csapatunk másik fele a Gy2 rajtjánál érezhette testközelből a „B” csoport 450-550 lóerejét, majd az idén először 2 órás gyűjtőnek is helyet adó San Marinói vár keskeny utcái, terei adtak stílusos hátteret a 180 fős autós mezőnynek.

Szombaton hajnalban eleredt az eső, s úgy is maradt egész nap. De ez sem szegte kedvünket, hisz 1 éve vártuk, hogy újra jöhessünk. 9 órás óriás reggeli után 11 órakor indultunk a Gy6 rajtjához közeli körforgalomhoz, ahol kötelező volt a 360’-ot lekörzőzni. Klausner, Diana, Paddon, s még páran felejthetetlen köröket tettek meg a nem kevés, bőrig ázva is kitartó publikum kedvében járva. Csapatunk állandó mozgásban lévő fotósa - ez én lennék (a szerk.) -  hű maradt önmagához, s egy 4,5 km-es sétával sikerült elérnie a tavalyi videókban feltűnt ugratót, ahol Latvala és a Quattro S1-el Gerber a végtelenbe repült.

s1.jpg
Cimboránk a sötétedésben a „slusszkulcsot a vezetőülésre dobom és bezáródik a verda” csapatépítő játéka tette teljessé a szombati örömünket, mely után már Riminiben fejenként 1, összesen 13 pizza rendelésével ajándékoztuk meg magunkat a szakadó esőben való kitartásunkért.

12107120_968976836494086_8053808925345052844_n.jpg

Vasárnap már a nyitáskor (7:30) ott tobzódtunk a reggelinél, hisz 8:30-kor elhagyva a hotelt indultunk a szervizparkhoz közeli 10:13-as körversenyre. A parkolást követő pályára való séta háttérzenéjét a Latvala Polo Band szolgáltatta, akik dupla körös versenytempóval ajándékozták meg a szerencséseket! Jövőre egy újabb kihívás!

Itt örömmel láttuk az óriási szalmabálák mögül, hogy Alen és Paddon is visszaállt gumit koptatni. Klausner, Diana és Paddon plusz körzőzéseket is vállalt. A magyarok ismét lázba hozták a nézőket, jó volt látni Tibi bá’-t a vörös GT-Fourban, Lencse óriásit ment, vártuk!

12122426_968833189841784_8129299695273893328_n.jpg

A 3 körös körversenyen minden leosztásban üldözték egymást a bukósisakos hőseink, volt hogy Stratost üldözött egy Quattro, mögötte szorosan egy Delta S4, kissé lemaradva egy 206 WRC! Azért ez a szendvics csak itt jöhet össze ezen a fergeteges versenyen, így mindenkinek ajánljuk élőben átélni a hangokat, illatokat, látványt, hisz jövőre már a 14. lesz, valószínűleg nem lesz meg az a pár szerencsétlen momentum, ami az idén, a 13. Rally Legenden édesítette az életünk, s nem is kérdés, hogy ott a helyünk!

Címkék: video audi rally legend wrc jump mediabox audi quattro s1 San Marino rallylegend kgt

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr288042496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz