Raliszurkolók mentették meg az autóversenyzők életét a hétvégi Veszprém Ralin.

Novák Erik egy átlagos raliszurkoló. Asi és Turi Tomi voltak a nagy kedvencei, de az elmúlt években távolabb maradt a ralipályák szélétől. A hétvégi 26. Taxi4 Veszprém Rally vasárnapján azonban valahogy csak odakeveredett családjával a Kislőd és Szentgál közötti erdőbe. Apósa vadászterületén zajlott ugyanis a verseny, az állatok etetését követően döntöttek úgy, hogy közösen nézik meg a ralisokat. Maguk sem gondolhatták még ekkor, hogy nem sokkal később az egész magyar ralis társadalom hősként tekint majd rájuk. A történtek fényében pedig egyáltalán nem túlzás ezt állítani.

Neukirchner András tapasztalt ralipilóta, idén 10. éve versenyzik a rali másodosztály mezőnyében, ahol 2016-ban az utolsó gyorson vesztették el a bajnokságot. Most az egri második helyük és székesfehérvári győzelmüket követően a bajnokság éllovasaként érkeztek Veszprémbe.

Az Országos Rally Bajnokság mezőnyét követően már csak ők öten maradtak azon a helyen, ahol az ORB2 (értsd. másodosztály) első éles autója a tempós egyenesben egy fának csapódott. Az R3-as Honda Civic a becsapódás pillanatában lángra lobbant, az esetet végig néző szurkolók pedig egy másodpercet sem tétlenkedtek, azonnal az égő autó felé kezdtek rohanni. Neukirchner András (a plióta) még önerőből el tudta hagyni a versenyautót, navigátora Pardi Kata azonban beszorult a fát eltaláló roncsba. Az autó ráadásul az ő oldalán égett jobban, nem volt kérdéses, hogy mielőbb ki kell szabadítani a Hondából. Az öt fős társaság felosztotta egymás között a feladatokat és késlekedés nélkül nekiláttak a mentésnek: volt, aki a következő autót igyekezett lassítani, volt aki a terepjárójuk felé kezdett vissza szaladni szerszámért, Erik és Anti pedig puszta kézzel állt neki a sérült és beszorult navigátor, Pardi Kata mentésének. Nem kis erőfeszítések árán végül szerszám használata nélkül is sikerült az ablakon keresztül kihúzniuk a navigátort és pilótájával együtt folyamatosan, méterről – méterre húzták el őket az ekkor már teljes egészében lángoló versenyautótól. A segítség megérkezéséig a náluk lévő vízzel hűtötték a páros égési sérüléseit.

Pardi Kata is tapasztalt navigátor, második éve segíti munkájával pilótája versenyzését. A veszprémi baleset után több műtéten is túl esett. Ezúton is jobbulást és mielőbbi teljes felépülést kívánunk mindkettejüknek!

66422314_2246443168815004_4388945522648416256_o.jpg
Fotó:
https://www.facebook.com/www.rallye2.hu/ Salánki Gábor

Nem túlzás kijelenteni, hogy az egész magyar ralis társadalom hálás ezeknek az embereknek. Helyén volt az eszük és a szívük, és bár még leírni is furcsa, de valóban „jókor voltak, jó helyen.” Az esetet követően több csapat és versenyző is megkereste Erikéket, hogy valamilyen formában kifejezhessék hálájukat feléjük, a balesetben megsérült navigátor férje pedig azóta is folyamatosan tájékoztatja őket felesége állapotáról és nem győzi kifejezni háláját a hősök felé. Eriktől telefonbeszélgetésünk során megtudtam, hogy a versenyen Turán Fricinek szurkolt, aki az eset hallatán nyomban felajánlott számára egy tesztkört Ford Fiesta R5-ös versenyautója jobboldali ülésében.

Sajnos azonban nem csak a felajánlások érkeznek feléjük, a kereskedelmi csatornák is agresszívan és kitartóan ostromolták őket az esetet követően. Ők azonban nem akarnak kamerák elé állni, mint mondják nem kitüntetésért és elismerésért tették oda magukat saját testi épségüket sem kímélve.

Ez az öt ember példát mutatott nekünk emberségből és hősiességből egyaránt. Könnyű azt mondani, hogy „csak azt tették, amit kellett” és, hogy valószínűleg sokunk ugyanígy cselekedett volna. Szívből kívánom, hogy soha egyikünknek se kelljen ezt bebizonyítania.

A mentésben résztvevő szurkolók:
Novák Erik, Kucsera Antal, Wolf Rita, Wolf Kitti, Wolf Péter.
Köszönjük nekik!  

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr9114933438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (17) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (12) turán motorsport (10) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (29) vitaposzt (13) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz