Ouninpohja visszatért! Vele együtt pedig visszatért az esély, hogy megdöntsék a norvég versenyző 2004-es rekordját is. Jelentkező akadt szép számmal, de a 2003-as ralibajnok is versenybe szállt, hogy megdöntse saját űridejét.
Idézzük fel, mekkorát is ment akkor Petter (ideje 15:18.5 volt):
Az idei évben nemcsak, hogy visszatért - de egymás után kétszer is szerepelt a szombati zárónap programjában ez a híres és egyben hírhedt szakasz. Másodjára ráadásul powerstage-ként, azaz "potya-pontszerző" gyorsként. Tehát a leggyorsabb +3 , a második helyezett +2, míg a harmadik +1 pontot kap, ami bár elsőre nem tűnik olyan soknak (az abszolút győzelemért járó 25 ponthoz képest meg pláne nem), de az év végi elszámolásban még rengeteget jelenthet, sok kicsi sokra megy.
Így nem csupán tét nélküli autókázásnak indult az utolsó két gyors, főleg nem, hogy a hazai színekben versenyző Mikko Hirvonen számára még belátható távolságban (alig 7 másodpercnyire) volt az első hely is.
Nem csoda, hogy mindkét alkalommal a citroenes finn nyerte a szakaszt: elsőre 15:26,9-et ment, míg másodjára közel 10 másodpercet javítva korábbi idején 15:17,3-at. Ezzel pedig sikerült megdöntenie Petter Solberg 2004-es rekordját.
Azaz csak sikerült volna... kiderült ugyanis, hogy a mostani 33,01 km-el szemben a régi pálya 33,24 km volt. Így azt mondták, döntsön az átlagsebesség arról, hogy kinek a nevéhez fűződjön ezentúl a legjobb idő.
Ez pedig a korábbi győztes Petter Solbergnek kedvezett, hiszen míg most Hirvonen 129,5 km/órás átlagot produkált, a korábbi rekord alatt az átlagtempó meghaladta a 130-at is.
És mindezt hogy tette? Fekete Mihály olvasónknak köszönhetően lerántjuk a leplet, itt a "titkos" itiner, amiből Petter megfutotta az eddigi legjobb időt! Köszönjük neki, hogy megosztotta velünk/veletek a munkáját!