... Eperjesre kellett menni(e). 

Néhány évvel ezelőtt még északi szomszédaink jöttek hozzánk versenyezni, s Egerben együtt szezonnyitózott a két bajnokság... Most viszont nekünk kellett mennünk hozzájuk, ahhoz, hogy végre egy komolyabb versenyt láthassunk idén!

Bár viszonylag közel volt hozzám az eperjesi verseny, mégsem volt egyszerű fuvart intéznem magamnak. Végül - a verseny napján péntek délelőtt - csak sikerült, s még T-maci is velünk tarthatott. Így most egy közös beszámolót olvashattok Tőlünk (keretesben mackó soraival).

A szlovák mezőny egyébként, olyan mint, a bors: kicsi, de erős :)

45 autó nevezett első osztályba, 2-2 Skoda és Pegó S2000 (az egyik Fabiával a nagy kedvencem - és egyben névrokonom - ifjabb Béres József, a Peugeotok közül pedig a Grzyb által használtat Tagaiék vitték ki), rengeteg Lancer (Pethő Tyutyuék és Orsák is), Subaruk (köztük a 2009-es magyar bajnok Hadik András zsír új R4es Imprezájával és annak korábbi változatával csapattársa Bzzz is). Na meg két WRC (Melicharek Mitsuval és Drotár Skodával.) Ezen felül további 40 autót láthattunk a másodosztályban is.


Pénteken reggel csörgött a telefonom: edeleny beres az. Ha van kedvem, mehetek Eperjesre. Gyorsan lemondtam minden betervezett programot, és indultam Edelénybe. 1 óra körül megérkezett értünk a fanatikus MátéZsoltee és BenczeBandi.
2 óra utazás után megérkeztünk Eperjesre, a szervizparkba. Körbenéztünk, Zsolti felvette a mellényét, gyors információszerzés a magyar versenyzőktől és indulás az első gyorsra. Megbeszéltük, hogy ha indulni kell a városi gyorsra, telefonálnak és találkozunk a kocsinál. Edelénybéressel elindultunk megkeresni a tutit. Első választásunk egy derékszögű kanyarra esett, ahol murváról fordultak aszfaltra. Amikor megérkeztek az előfutók rájöttünk, hogy ez nem lesz jó, gyorsan tovább is álltunk. Béres Józsi érkezésére megtaláltuk a tutit. Egy jól belátható technikás részt választottunk. Jožko úgy megérkezett a Fabiaval, hogy azt hittem lefosom a bokám: iszonyat gyorsan és látványosan átfűzte a kanyarokat. Ahogy kell! Következett a kimondhatatlan nevű lengyel Grzyb, aki lemásolta Jožkot. Drotár és Melichárek csalódás volt. Nem elég, hogy gyengén mentek, még lassúak is voltak. Orsák, Pethő és Ondrej megmutatták, hogy lehet gyorsan és látványosan menni Lancerrel is. Az elsőkerekes is egész jók voltak, főleg az C2 R2 Maxokkal. Természetesen nem szabad kihagyni idősebb Bérest sem. Az Audi idei festése gyönyörűre sikeredett és az öreg lapjával tolta végig, szép munka.

Én az elején kicsit macitól odébb álltam és egy pocsolyát szemeltem ki magamnak, ami kifejezetten kecsegtetően festett egy jobbos derékszögű kanyar belső ívén. KisBéres nagyon szépen jött, keresztben placcsant bele vízbe! Aztán egyre kevesebb víz maradt benne, és a képeken sem úgy mutatott, ahogy azt vártam volna, így én is odébb álltam. 

Első osztály elhaladása után néztük a telefonokat, egyikünket sem hívták. Megnéztük a másodosztályt is, de úgy, hogy folyamatosan közeledtünk a rajt felé. A másodosztály semmivel sem volt rosszabb, mint nálunk. A pálya állapota, viszont borzasztóan rossz lett: a murvás részek kimélyültek, a kavicsos részeken végig leért a kartervédő. Nálunk ezért kisírták volna az etapot, kint átmentek rajta még egyszer…

Ezt én is csak megerősíteni tudom. A szakasz eleje egy szeméttelepen vezetett keresztül, néhol irgalmatlanul rossz minőségű úton! A másodosztály végére visszaértünk a kocsihoz is, illetve vissza értünk volna, de...

 

nem volt ott. Néztük a telefonokat: nálam semmi, edelénybéresnél szintén semmi, de annyira, hogy még térerő sincs. Szembesültünk azzal, hogy itt hagytak. Mit csináljunk? Induljunk el gyalog. A jó Isten velünk volt és arra küldött egy szlovák fotóst, aki elvitt minket a városi pályára. Persze Zsolti és Bandi meglepődött, hogy mi, hogy kerültünk oda és természetesen mi lettünk a hibásak, amiért nem értek el minket…

Kissé kellemetlen sztori, de szerencsére csak megoldódott :)

Maci azt hajtogatta, hogy maradjunk, majd úgy is visszajönnek a következő szakaszra ide - mert eredetileg így szólt a terv. De én hajthatatlan voltam, mindenképp szerettem volna átérni a városi gyorsra, még viszonylag világosban. 

Szerencsénk volt a szlovák fotóssal, akinek kissé nehézkesen tudtuk csak elmagyarázni mit is akarunk és, hogy Mi tulajdonképpen stopposok vagyunk és nem azt szeretnék megtudni, hogy merre is van Eperjes városa, de csak sikerült! Mire beértünk a lezárt részre, már Béres a pályán körözött, pont időben érkeztünk. Akkreditáció híján - minek is küldtem volna, ha még az eljutásom sem volt garantálva - elég messze állhattunk meg a pályától, ezért néztük felüljáróról is a versenyt :)

A városi pályán négy kört kellett teljesíteni. Nem volt túl bonyolult: a legnagyobb nehézséget a 3 visszafordító jelentette, ami a látványt garantálta és ugye ez kell a nézőknek. Viszonylag sokan ki is látogattak. A következő kört is itt vártuk meg, ami már sötétben zajlott. Az igazi ralifanok Kánaánjává vált: izzó féktárcsák, lángoló kipufogók :)

A nap végén még visszatértünk a szervízparkba, ahol elég rossz hírek fogadtak minket. Az első gyorson még megcsodálhattuk Hadikék új versenygépét, de a harmadikon már hiába vártuk. Mint kiderült, sajnos a második gyors elején, egy kihordásos kanyarban dupladefektet kaptak, pótkerékből pedig sajnos csak egy volt náluk. Így ki kellett állniuk a versenyből, melyet a szlovák szabályoknak köszönhetően másnap folytathattak!
Bzzz-t váltóhiba akadályozta meg a sikeres szereplésben, melynek cserélése miatt 10 perces késést sikerült összehozniuk. 

Összességében egy jó kis futamot láthattunk, ha tehetjük legközelebb sem hagyjuk ki a szlovák bajnoki futamokat!

Címkék: béres szlovák eperjes hadik

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr874461098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibor889 2012.04.19. 22:45:29

Tudom ajánlani még a cseh rallysprint bajnokságot! 7-8 WRC!!! és úgy mennek, mind aki vért visz...
2 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz

süti beállítások módosítása