A hétvégi VI. Oldtimer Expo-n már biztos, hogy a nekünk legkedvesebb hely a zsigulisok standja lesz. Ahogy arról már hírt adtunk, a legendás Stasys Brundza Budapestre látogat. Nagy a várakozás emiatt, és hatalmas a készülődés a Hungexpo B pavilonjában (ami egyébként szép lassan megtelik elképesztőbbnél elképesztőbb automobilokal). Egyelőre Brundza Úrral személyesen nem találkoztunk, hiszen ő csak szombat este érkezik repülőgéppel, viszont gyűjteményének két beígért darabja ma reggel érkezett a vásárváros területére, és e nem mindennapi eseményt sikerült is néhány fotóval dokumentálnunk.

Valóban nem minden nap tartózkodik Magyarországon két ilyen irgalmatlan versenyautó. Gondolom, mondanom sem kell, hogy látni, megtapogatni ezeket valami egészen elképesztő élmény. Pláne, hogy a Gruppe 2-esbe be is csüccsentem egy rövid időre... Folytathatnám szuperlatívuszokban, de a bennem felcsapó érzéseket úgysem tudnám hitelesen visszaadni. Ha eddig nem is, de most mindenképpen értelmet nyertek egy régi kasztnis ismerősöm szavai, miszerint Ő azért szereti az "ezerkettest", mert, ha lekerül egy ilyenről a hátsó lökhárító, akkor az olyan, mintha egy lány szoknyája alá nézne. 

Na, és akkor az a VFTS 1982-ből. Láttunk már itthon egy-két szép példányt, meg minden, na, de ez más műfaj. Nem szívesen sértenék meg senkit sem, de egy biztos: a VFTS itt kezdődik...

Íme hát a ma reggeli termés ömlesztett formában:

Sajnos délelőtt motorhangot még nem hallhattam, viszont jó hír, hogy május 1-én 10 órától a Millenáris Velodrom bicikliseknek épített pályáján megcsodálhatjuk a Stasys Brudza által vezetett VFTS-t! Hát az sem lesz kis látványosság (a hírek szerint eredeti versenyruházatban ül autóba aznap), szóval oda is megéri kilátogatni a hosszú hétvégén.

A lehetőséget köszönjük a veterányzsigulis fiúknak.

Címkék: lada oldtimer zsiguli historic vfts brundza veteránzsiguli

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr504474822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.27. 13:11:44

Vráá-á-á-áááá-ááámmmmm....hűűűűű...(gang)vrááááá-á-á-á-áááá-áááámmmm...hörr (gang)...wrááááááááá..........

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.04.27. 15:55:51

Szépek-szépek, lőttem én is pár képet :) Azt kell mondanom, lesz mindenkinek mit nézni; nem kell nyavalyogni a jegyár miatt, megéri azt a 2800Ft-ot. A bejáratnál az ezerforintos kürtőskalács már nem.

troll that shit 2012.04.28. 13:19:15

srácok valaki sunyiban vegyen máááár mintát egyik éjszaka a kereklámpás sárvédőszélesítéseiről!!! Terjesszük már el azokat is itthon egy olyan elérhető szinten mint a kocka VFTS spoilereket! :) meg vagyok halva ezért a kereklámpásért.......el se tudtam képzelni hogy VFTS mellett egy kereklámpás is jól és arányosan tud kinézni sárvédőszélesitésekkel. hibátlan.

dicktracy 2012.06.14. 21:59:00

Sosem volt ez VFTS....

dicktracy 2012.06.14. 23:01:44

@B. Capelluti:
Nem. Ha megnézed az eredeti VFTS homologizációs leírást, több helyen is eltér attól a fotón látható 2105. A hátsó felfüggesztés valamint az első doblemez sem VFTS, hanem széria. Ez egy replika. Szép replika, de replika. A cső viszont eredeti, homológ csőnek tűnik.
A sárgát én is felismertem, és nem gondoltam, hogy VFTS lenne, de azért köszi... :D

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.14. 23:10:20

@dicktracy: Brundza biztos nem tud VFTS-t építeni. (A sárga egyébként replika, de a fehér nem. Lehet, hogy -1. széria)

dicktracy 2012.06.14. 23:36:33

@B. Capelluti:
VFTS gyári orosz versenyautó egyféle van, egyféle homologizációs leírással, egyféle módon átalakítva. Elöl a doblemezen az eredeti gátló felfüggesztés helyett egészen fent, a sárvédő pereménél van a gátló felső bekötési pontja, amely gátló egyébként a gyári - széria - gátló majdnem kétszerese hosszban. Hátul a rugó előtt ill mögött egy-egy gátló található oldalanként, tehát össz. 4 db, amit én a képeken nem látok. Brundza úr nem építhetett VFTS-t, hiszen a gyári, eredeti versenyautónak készült VFTS

dicktracy 2012.06.14. 23:42:34

Vilniusban készült, a VFTS gyártó kis üzemegységben. Tudom, hogy egy ideát rombolok le benned ezzel, de ez az igazság. A VFTS jelölést már szinte minden, külsőre annak kinéző bigulira ráakasztják. A cső a VFTS-ben egy egyszerű, csavaros cső, a jellegzetes hajlítással a műszerfalnál, ez annak tűnik. Az autó fényezése is gyárias, tök szép. Biztos, hogy ez egy szép versenyautó, biztos gépkönyves, meg minden, de nem GYÁRI EREDETI VFTS.

dicktracy 2012.06.14. 23:45:35

Ha gondolod, megkeresem és belinkelem neked a VFTS eredeti homologizációs dokumentumait, amik szkennelt formában, az eredeti oldalak fényképeit tartalmazzák. Érdekes. Mindenre kiterjedő dokumentum, a váltó kiosztásokon át a használható abroncsméretekig mindent tartalmaz.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.14. 23:55:25

@dicktracy: biztos igazad van, én nem értek különösebben a VFTS-hez. Valamiért minden forrás szerint a VFTS nem orosz, hanem litván volt, nem a togliatti Lada gyárban, hanem Vilniusban fejlesztették. Valamiért mindenki úgy tartja, hogy Stasys Brundza csapata fejlesztette és építette az összes "gyári" autót, és az ő autóival mentek a gyári orosz menők is. (Alexander Rubjov, Szergej Vukovics)

Egyébként a VFTS is több homologizációs változtatáson átesett, mert pl. az alumínium karosszériaelemeket a cseh Metalex fejlesztette hozzá az autó bemutatkozását követően.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.14. 23:59:59

@dicktracy: hogy rövid legyek: a vilniusi "gyár" Stasys Brundza műhelye volt. Felőlem lehet replika is, de hogy Brundza úr nem tudott VFTS-t építeni, egy kicsit erős.

dicktracy 2012.06.15. 10:23:03

Nem mondtam, hogy nem tudna VFTS-t építeni, valamit félreolvastál :D Hogy Brundza biztos nem tud VFTS-t építeni, azt te írtad le, nem én voltam :D.
Hogy részt vett-e a VFTS fejlesztésében, azt nem tudom, én csak azt látom, hogy megvannak-e a specifikus jellemzők vagy nincsenek azon az autón, ami a fényképen van. Ezeket ne vedd személyeskedésnek, csak elolvastam ebben a témakörben pár órányi anyagot, gondoltam megosztom. Ilyen "VFTS" nekem is áll egy a garázsomban, csak a színe nem ilyen, és tavasz óta már FIAT motor van benne, a lada motor feladta...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.15. 16:53:04

@dicktracy: Azt írtad, hogy "Brundza úr nem építhetett VFTS-t". LOL. Akkor mégis kik építették?

Ne vedd személyeskedésnek, de Neked ilyen biztosan nem állt soha a garázsodban. Ez ott készült 1982-ben, ahol a VFTS-es homológlapja. Hitvitát nem folytatok Veled, ha Neked az a meggyőződésed, és az tesz boldoggá, hogy ez nem VFTS, akkor legyen.
(Keresd meg az autót ezen az oldalon: www.toverasport.lt/lt/istorija/legendine-lada-2105-vfts/)

dicktracy 2012.06.15. 19:01:49

@B. Capelluti:
No, kicsit utánaástam a dolognak. Ez a VFTS egy igazi VFTS. Én tévedtem. Brundza úr nem egyedül építi az autókat (építette), hanem egy tengeralattjáró gyártó üzem egy elkerített részén, egy kisebb üzemben Vilniusban készültek az autók, az autók fejlesztésében Brundza mint mérnök és versenyző vett részt, ő volt a projekt vezetője tulajdonképpen. Eladták őket eleinte a szocialista országokba, majd a pozitív visszhangnak köszönhetően nyugati országokba is szállítottak belőle. Ennek az autónak az 1982.10.01.dátumú homologizációs lapján a LADA VFTS-2 felirat olvasható, én feltehetően egy másik homologizációs lapot láttam - amit persze az Istennek nem találok - amiben a korábban leírt doblemez és futómű átalakítások is szerepeltek, feltételezem, az a -1 vagy más verzió lehetett. Készült 16 szelepes, turbós változat is, de az valamiért nem volt megfelelő.
Azt, hogy áll egy VFTS a garázsomban macskakörömmel írtam, tehát egy replika áll, így értendő.

zsiguli.hu/files/cikk13_VFTS_FIA_homolog.pdf

dicktracy 2012.06.15. 19:10:42

Ja, és valójában ezért VFTS a VFTS:

Vüpuszkaja Fabrika Transzportnih Szredsztv - fonetikusan írva.
19 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása