Itt a hétvége, jön a kánikula, már csak egy jó kis ralis program kellene. De még azzal sincs gond, hiszen újra ralitúra futamot tartanak, idén immár negyedszer. A mostani helyszín a már jól megszokott Szendrő Rali lesz, Borsod megye szívében. 

A ZTVMotorsport videója a 2010-es versenyről. A felvételek Abodon készültek!
(Itt idén gyorsonként két kör vár a versenyzőkre)

Az átvételek már javában tartanak Szendrő városában, ma pedig a pályákat járják majd a versenyzők - akik már az előző napokban sem a gugli mapsot használták a szakaszok megismerésére...

Nézői szempontból azonban a lényeg holnap lesz, hiszen maga a verseny vasárnap zajlik majd. Ezúttal két szakasz 3-3 alkalommal teljesítenek majd az indulók, akik voltak már többen is (és a rendezőség is valamivel több autót várt volna), de szerintem látványban így sem lesz hiány! Közel 80 páros vághat majd neki az Balajt-Abod és Abod-Galvács gyorsoknak.

Schweizer Daniék remek videója, mely akár pályaajánlónak is tökéletes. Sajnos azonban nem teljesen mutatja be a második szakaszt...

Következzék egy kis írásos pályaajánló, melyet a verseny hivatalos oldaláról másolunk be nektek.

Pályaajánló nézői szempontból (by Zerge)

Gyors 1,3,5 – BALAJTI ELÁG-LÁDBESENYŐ-ABOD

120804_Szendro_balajt_abod.jpg

2010-ben már ment rajta a Rallye Túra, 2009-ben az Edelény Rallye 2. gyorsaságija volt, csak fordított irányban. Az Abod-Ládbesenyő szakasz is volt már (ebben az irányban), még Tisza Rally néven. Jöjjön a lényeg:az elején található kanyarkombináció közel van a rajthoz, későn jövőknek is megfelelő. Ládbesenyőig tempós, talán az erdősáv alatti rész lehet érdekes. A Ládbesenyőbe beérkező dombos-balos-bukkan-rajta jobbos rész látványosnak ígérkezik. A falun áthaladva kb. 2 km-en keresztül emelkedős rész jön, hepehupás-dobálós. A dombtetőről befelé haladva Andrástanya után (itt le lehet parkolni) kanyarkombináció érdekes lehet. A gyorsasági utolsó km-e is rejt érdekes helyeket. A cél után kb. 2-2,5 km-re kezdődik a 2. gyors.

Gyors 2,4,6 – ABOD-GALVÁCS

120804_Szendro_abod_galvacs.jpg

2009-ben és 2010-ben Abod-Galvács-Szendrő néven ment rajta az RTE mezőny, most rövidebb lesz: Galvács már etap. Vágjunk bele: már nem meglepetés a rajt helye, ugyanis a községtáblától (Ládbesenyő felőli végén) indulnak és benn a faluban 1 km-e keresztül „kanyarognak”, benne egy hidas-dobbantós részzel. Ezt a kis kört a faluban megismétlik még egyszer és irány Galvács felé. Nagyon jól belátható, bármelyik helyre állsz nézelődni. A községet elhagyva az első 3 kilométere eléggé „lobogós”, tehát arra nem érdemes „nézelődni. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) nagyon látványos, ugyanis lejtőn lefelé rongyolnak, hepehupás-dobálós, a falu előtt közvetlenül érdekes kanyarkombinációk. Ez a rész elég jól parkolható, de a faluban hagyva az autót, pár perces sétával könnyen megközelíthető. Megközelíteni Szendrő felől könnyebb, de Miskolc irányából Edelény felől érdemes jönni, természetesen még pályazárás előtt."

Ez az Edelény felőli rész, az első szakasz rajtjából könnyen megközelíthető!

Edelényiként jól ismerem ezeket a szakaszokat (főleg az elsőt, hisz nagyszüleim abodiak és a házuk előtt megy el a verseny :) Körülbelül én is csak a fentieket tudnám elismételni pályaajánló néven, aminek sok értelme nem lenne. 
Én természetesen Abodon leszek - pláne, hogy a faluban két kört is mennek gyorsonként az autók! 
A később kelőknek, lustálkodóknak az első gyors eleje és a második gyors vége elérhetőbb. Talán utóbbi látványosabb lehet, a Galvács előtti csiki-csukiban mindig történik valami...

Gyertek el Ti is a Szendrő Ralira! Ha esetleg van nektek is valami jó kis tippetek a helyválasztást illetően, ne tartsátok magatokban :)

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr964695071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (128) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz

süti beállítások módosítása