Vegyük át egy kicsit, hogy ki ez a sportosan öltözött, középkorú finn, mert a statisztikáink szerint elég sok a fiatal olvasónk és hátha nem mindegyikük rajong a történelemért. Négyszeres világbajnok, huszonnégy világbajnoki futamot nyert, a pre-Loeb éra legeredményesebb versenyzője, akit csak a másik négyszeres világbajnokkal, Juha Kankkunennel illik egy lapon említeni. Valamennyi címét Mitsubishivel szerezte, pályafutásának a Subaru volt az utolsó állomása. Visszavonulása után is kitartott a Subaru mellett és Tommi Mäkinen Racing nevű csapatával rengeteg „N”-es és "R"-es Imprezát készített, amelyek nagyon kelendőek voltak és a mai napig is azok a versenyautó-kereskedelemben.
Nos, az utóbbi pár nap során egyre több helyről hallani, hogy valami készül a Nagy Fal keleti oldalán és ebben szerepe lehet Mäkinennek is. Az alábbi fotón éppen ő látható egy csomó mosolygó kínai emberke gyűrűjében, amint egy fotósnak integetnek. Látható a képen még egy autó is, amelyről azt mondják, hogy a BAIC márka egyik terméke. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, mert fogalmam nincs, hogy a BAIC milyen autókat gyárt és egyáltalán gyárt-e autókat, talán Csikós Zsolti tudja, esetleg megírhatná kommentben, ha olvas minket. Sok helyen, sok minden megjelent a fotóval kapcsolatban, vannak olyan honlapok, ahol már kész tényként közlik, hogy a finn egy ideje alkalmazottja a gyárnak, mert a BAIC a világbajnokságra készül. Igen, a WRC-be. Igen, én is röhögtem rajta, de ki tudja. Lehet, hogy néhány év múlva már nem arab országok nevei lesznek a WRC-ken, hanem kínai cégnevek, ezen egyáltalán nem lepődnék meg.
A BAIC jobb első lámpájánál Mäkinen nem integet
Az, hogy egy ilyen fotó ekkora visszhangot gerjeszt a ralival foglalkozó újságírók és bloggerek között, jól mutatja, hogy mekkora igény lenne még több csapatra a világbajnokságon, mondjuk egy olyan mezőnyre, mint amilyet a kétezres évek elején csodálhattunk. A kínai ralisport egyelőre nem világhírű, de létezik. Még az IRC egyik korai évében szerepelt is a naptárban egy kínai verseny, de a magas költségek miatt kikerült a naptárból csakúgy, mint a többi Európán kívüli futam. A közelmúltban már jónevű európai pilóták is versenyeznek a kínai bajnokságban, David Higgins és Per-Gunnar Andersson neve legalábbis rémlik.
A világbajnokság két gumiszállítója közül az egyik is (részben) kínai tulajdonban van. A DMACK eredetileg brit, Dick Cormack alapította és nem csak versenyautókra gyártanak abroncsokat, hanem mindenre, ami aszfalton gurul és legalább négy kereke van. Bár Cormack nagyon büszke arra, hogy független gyára van, ez nem teljesen igaz, hiszen a márkát jókora kínai tőkeinjekció segített a felszínen tartani. A cég székhelye Cumbriában található - nem messze az M-Sport főhadiszállásától - az abroncsok gyártása természetesen Kínában történik.