Tegnap végre kezdetét vette a Rali Európa Bajnokság második, lettországi futama, a Liepäja-Ventspils-rali.
A verseny eredetileg az egyetlen havas állomása a rali EB-nek, de ebből sokat egyenlőre még nem tapasztalhattak meg az indulók, ugyanis a pályabejárások alatt szinte az összes hó elolvadt. A szöges gumikra azonban a fagyott jeges-murvás gyorsokon így is nagy szükség van.
Az első nap délelőttjén a hivatalos teszttel vette kezdetét a küzdelem. A sorozat történelmében először került sor kvalifikációs szakaszra (mely természetesen a shakedown pálya volt). A prioritással rendelkező versenyzők, eredményeik sorrendjében választhattak rajtpozíciót, míg a többiek a rajtszámuknak megfelelő helyükről rajtolhattak.
A hivatalos rajtceremóniát követően (melyet egy kikötőben tartottak) délután három szakasz várt az egyébként elég karcsú mezőnyre, és estére bizony már a lámpasorokra is nagy szükség volt.
Úgy látszik Turán Friciéknek is elnyerte a tetszését a rajtceremónia!
Három szakasz után a Peugeot pilótája, Craig Breen áll az élen 207 S2000-ével, második a Fiesta RRC-s és a kvalifikációs szakaszt megnyerő Jari Ketomaa, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokán jelen pillanatban a szintén Peugeot-s Delecour áll. A különbségek még nem igazán meghatározóak, Ketomaa hátránya csupán 6,4 másodperc, Delecour sincs még nagyon lemaradva, 12,1 másodperc választja el csupán Breentől. Pedig a napi utolsó, harmadik szakaszon akadt egy kis gondja a francia párosnak: a vezető oldali ajtó ugyanis többször - jellemzően a jobbos kanyarokban - magától kinyílt!
A futamon négy magyar induló is van, az első nap után Szabó Gergő áll a legelőkelőbb, abszolút 12. helyen Evo X-es Mitsubishijével, őt 14.-ként követi Turán Frici. Puskádiék a 21.-ek, Csucsuék pedig a 25. helyen zárták az első napot.
Itt még ugyan nem sok hó volt, az esti gyorsokon ennél már azért jóval több
A viszonylag rövid táv miatt most nem jártak plusz pontok a leggyorsabbaknak, szombaton és vasárnap viszont már az extra napvégi pontokért is küzdhetnek majd az indulók.