Ahogy a mondás is tartja, egy sör - nem sör. Így jogosan mondhatnánk ralisan azt is, hogy egy szakasz - nem szakasz, hiszen a versenynek úgyis a célban van vége (sőt, tulajdonképpen még azon is túl, hiszen a végső technikai ellenőrzésen is el lehet bukni).

Mint azt a tegnapi posztban említettem, a shakedown eredményéből nem kell nagy következtetéseket levonni, ugyanez igaz a verseny első szakaszára is. Pláne Monte Carloban, ahol nem hogy szakaszonként, de könnyedén előfordulhat, hogy kanyaronként változnak a körülmények.

1506616_10152716749967057_2195785306775786006_n.jpg

Ennek ellenére tegnap a verseny első szakaszát követően máris robbant a raliközösség: visszatért a király! Sokáig úgy tűnt az elmúlt két év világbajnoka, Ogier nyeri a szakaszt. A két Citroenesnek majdnem sikerült utolérnie, Meeke 1,7 Ostberg pedig 3,5 másodperces lemaradással követte a VW-es francia pilótát. 

Aztán jött az ifjú titán fordos, Ott Tanak, aki az addigi legjobb időnél közel kilenc másodperccel jobban teljesített. Ekkor már mindenki arra árt, mire lesz képes Sebastien Loeb, aki tizennegyedikként rajtolt. A részidőkből már lehetett látni, hogy nem megy rossz tempót, hiszen az első (a szakasz 4,8. kilométerénél lévő) mérési pontnál már 7 másodperccel verte Ogiert. Aztán mikor az élő közvetítésben megjelent a szakasz céljánál felállított kamerák képén már mindenki tudta: Loeb leosztotta a mezőnyt. Tanaknak 22, Ogiernek 30 másodpercet adott!

Mivel a versenyzők az idei évtől már nem tudhatnak meg részeredményeket - mármint a szakasz teljesítése közben - így jobb híján a gyorsasági céljában derül fény arra, hogyan is teljesítettek. Ez a monte esetén még inkább érdekes lehet, ugyanis a jeges és havas körülmények között a 77 km/órás átlagsebesség lassúnak tűnhet odabentről és így nem könnyű megsaccolni mire is lehet elég az autózott tempó.
Ennek köszönhetően óriási jelenet zajlott le, mikor elmondták Loebnek mennyivel is verte volkswagenes honfitársát. 

Az első gyors megnyeréséhez persze nagyban hozzájárult Loeb gumiválasztása is (szögessel ment), melynek hátránya a következő szakaszon bebizonyosodott. Oda ugyanis már nem a szögesek passzoltak. 
Emellett az sem kedvezett a citroen beugró pilótájának, hogy a második gyorson már két autót is utolért, a 14. rajtpozíció miatt pedig már elég sok felhordáson kellett autóznia. Így Ogiernek sikerült 17 másodperccel csökkentenie addigi lemaradását, jelezve ezzel, hogy kemény küzdelem várható a két francia között.

01_vw-wrc15-01-dr1-6865.jpg

A kettes gyors ugyan száraz volt, ennek ellenére mégsem sikerült mindenkinek teljesíteni. Előbb Bryan Bouffier parkolta le Ford Fiesta WRC-jét az út menti fák közé, majd Robert Kubicának sikerült úgy megforognia, hogy előbb elindulni nem tudott, majd miután beröffent a motor a világítás ment el... de úgy, hogy a lengyelnek végül sötétben kellett teljesíteni a szakaszt. Ezt még sikerrel is teljesített Kubica, viszont a közúton már nem engedték végiggurulni világítás nélkül. Így a mai napot több, mint 10 perc hátránnyal kezdheti a korábbi forma1-es versenyző.

A napot harmadikként Latvala zárta, mögött két és fél másodperccel Ott Tanak zárt.

WRC2-ben a citroenes Stephane Lefebvre zárt az élen, őt másodikként a szlovákok nagy reménysége, Martin Koci követte. A JWRC mezőnyében indén is ott vannak Lukács Csucsu Kornélék, akik az első két szakasz sikeres teljesítése után kategóriájuk 8. helyén várják a folytatást.

1380388_793586987356261_7427449982247103515_n.jpg

10928997_895726523817818_2676243944570860610_n.jpgA pénteki penzum, ez a három gyors vár két körben a versenyzőkre

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr907100507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz