Egy szerencsétlen baleset árnyékolja be a 2017-es Monte Carlo Ralit.

Mint azt már korábban is megírtam, hihetetlenül vártuk az idei évet. Csak találgatni lehetett, vajon milyenek lesznek "élesben" az új autók, mik lesznek az erőviszonyok, hogyan teljesítenek majd az új csapatba került pilóták. Raliszurkolók tömege zarándokolt emiatt Monte Carloba, és még annál is többen tapadtak a monitorok/TV-k elé, hogy figyelemmel kövessék az új korszak kezdetét. Sajnos azonban nem tartott sokáig az öröm.

15994540_1340704692662077_4450492223470202828_o.jpg

A szerdai tesztet követően csütörtökre Monaco városába költözött a mezőny, hogy az év eleji örömünnep kezdetét vehesse. Az új autók felsorakoztak a Casino elé, a versenyzőkről elkészültek az év eleji csoportképek, majd este gyönyörű, impozáns környezetből rajtolhatott el a mezőny. 

Csütörtökön mindössze 2 szakaszt kellett teljesíteni, melyek össztávja közel ötven kilométer volt. Az év első gyorsaságiját ráadásul élőben követhettük a WRC+ - on, illetve Facebook oldalunkon folyamatosan osztottuk meg veletek az ingyenes streameket a közvetítésről. Este fél kilenc előtt nem sokkal végre elrajtolt az első autó, az egyes rajtszámot idén a távozó VW-től a Fordhoz vivő Sebastien Ogier.

Őt két Hyundai: Neuville és Paddon követte. Az élő közvetítések varázsa, hogy láthatjuk a részeredményeket is, amik igen szorosan alakultak. Előbb minimális lemaradással Ogier állt vezetésre, de a szakasz végére Neuville 7 tizedmásodperc előnnyel ért célba. Ekkor már több autó is a pályán volt (hiszen kétpercenként rajtolnak), és lassan Paddonnak kellett volna érkeznie, mikor hirtelen a jobboldalára borult i20 WRC-t pillanthattuk meg a közvetítésben. 

15995022_1325067334218366_7408916883196157733_o.jpg

Nem sokkal később már saját szemünkkel láthattuk, mi történt: alig egy kilométerrel a cél előtt Paddon versenyautója megcsúszott egy jeges balos kanyarba érve, és az út szélére kicsúszva, majd a hegyoldalnak csapódva pördült át és állt meg az utat eltorlaszolva az oldalán. Ekkor még nem hogy mi, nézők - de valószínűleg a műsor szerkesztői sem tudták mekkora a baj (talán ennek tudatában nem ismétlik meg a balesetet sem.) Első látásra érthetetlennek tűnt, hogy a sárga zászlót követően pár perccel már ki is jelentették: törölték a szakaszt. 

A jobb megfigyelőképességgel rendelkező nézőknek feltűnhetett, hogy az esetben egy néző is megsérülhetett. Ekkor még sokan azt hittük nem is konkrétan a balesetben, hanem a hegyoldalról leesve érhette a baj. A videó hamar elterjedt az interneten, videómegosztó portálokon (érhető okokból ezeket mind töröltette a sorozat promótere), és többszöri visszanézés/lassítás után kiderült: a néző olyan rossz helyen tartózkodott, hogy a megcsúszó versenyautó sodorta el és nem véletlenül "esett le" a hegyoldalról. Több órával később, jóval éjfél után érkezett a hivatalos hír: bár helikopterrel szállították kórházba, nem tudták megmenteni életét. 

Mielőtt bárki a régi "B-csoporthoz" hasonlítaná a helyzetet (főként az autókon a mai generáció számára szokatlannak tűnő aerodinamikai módosítások, diffúzorok miatt) le kell szögezzük, a balesetben életét vesztő néző sajnos érthetetlenül rossz helyen állt. Nagyon fontos, hogy mindig tartsátok be a rendezők utasításait és tájékozódjatok alaposan, mielőtt ralira mentek hová szabad és hová nem szabad állni a pályák szélén.

Az első szakasz törlését követően egy 25 kilométeres gyorsaságival folytatódott a verseny első napja. Némi csúszást követően, 11 óra után rajtolt a gyors. Bár a Monte nem éppen hosszú egyeneseiről híres, mégis komoly tempó jellemezte a mai szakaszokat. Thierry Neuville átmentette sebességét a második pályára is és 7,8 másodperccel újra gyorsabb volt Ogiernél. Jari-Matti Latvala nem túl fényes eredménye (+28.4mp) után, némi meglepetést okozva csapattársa, Juho Hänninen ért célba a harmadik helyen, akit a legjobb citroenes Meeke követett negyedikként.

16143216_619571178231986_4507093228975904676_n.jpg

Sajnos az első napot beárnyékolta ez az érthetetlen tragédia, a verseny azonban nem ér véget és pénteken hat szakasszal folytatódik. Az élről ekkor már a versenyt vezető Neuville indulhat majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr4512139641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz