Fogy a mezőny, csúszkálnak az új WRC-k, kezdenek kirajzolódni az erőviszonyok. Monte, második nap.

A csütörtöki tragédiában érintett versenyző, Hayden Paddon nyilvánvalóan nem tudta folytatni a versenyzést. Egyetlen közleményt juttatott el a szurkolókhoz, melyet magyarra fordítva itt tudtok elolvasni.

Pénteken a verseny leghosszabb napja vár a mezőnyre: egy 25, egy közel 40 és egy 16 km-es szakaszt kellett kétszer teljesíteni az indulóknak. Rögtön a napi első gyorsaságin - némi meglepetésre - Ogier hibázott: pár kilométerrel a rajt után lecsúszott az útról és bár a szurkolók segítségével ki tudott szabadulni a hó fogságából, máris több, mint 40 másodperc lemaradást zsebelt be. Az összefoglaló videóban is jól látható, hogy ugyanitt majdnem sikerült Neuville-nek is hibázni, de az egész nap remekül autózó belga pilóta megúszta ezt a kalandot.

Ezt a szakaszt Ott Tanak nyerte, megszerezve ezzel az új Fiesta WRC első szakaszgyőzelmét (talán kevesen tippeltek volna rá, hogy nem Ogieré lesz ez a dicsőség.) Mögötte szorosan Neuville és Meeke értek célba. A negyedik és ötödik helyen a Toyoták: Latvala és Hänninen zártak. Ogier hibája miatt csak a kilencedik lett és abszolútban is a nyolcadik helyről kellett megkezdje a felzárkózást.

 A nap leghosszabb, közel negyven kilométeres szakaszán már sem Neuville, sem Ogier nem hibáztak: öt másodperc különbséggel a hyundaios belga pilóta nyert, a francia fordos jó eredményével viszont máris négy helyet lépett elő az abszolút értékelésben. Hibázott viszont az addig jól szereplő Meeke. Citroenje egy tempós balosban úszott meg és egy út menti bucka véget vetetett versenyének. 

A szervizpark előtti utolsó szakaszon az előzőhöz hasonló: Neuville, Ogier, Tanak sorrendben végeztek. Ezen a gyorson azonban a toyotás Hänninen hibázott és esett ki: egy jeges jobbos kanyarban megcsúszva csapódott neki egy fának, mely elintézte bal első futóművét és ezzel együtt versenyét is.

Délután újra a korábbi három szakasz következett, valamivel már jobb állapotban, mint a reggeli körülmények között. Neuville újabb szakaszgyőzelemmel kezdte a második kört, majd miután problémái adódtak a Hyudai turbónyomásával, az utolsó két gyorsaságit Ogier húzta be. A francia versenyző ezzel a reggeli nyolcadikról, egészen az összetett második helyig lépett fel, de előnye csapattársával, Ott Tanakkal szemben mindössze három tizedmásodperc.

Jóval megnyugtatóbb az élen álló Neuville 45 másodperces előnye, bár mint azt a pénteki nap is mutatta, egy apró hiba is elég nem csak az előny, de a verseny elbukásához is. Az egyetlen versenyben maradt toyotás Jari Matti Latvala teljesítménye eléggé hullámzó. Néhol igencsak jó részeredményekkel rendelkezik, de összetettben két percnél is több hátránnyal áll a negyedik helyen (de legalább még versenyben van, mi már ennek is örülni tudunk.)

A topp pilóták közül egyedüliként tavalyi autójával induló Craig Breen három perc hátránnyal az előkelő hatodik helyen zárta a napot. Ennél is meggyőzőbb azonban Mikkelsen szereplése, aki WRC helyett ezúttal Skoda Fabia R5-tel indult, mégis az abszolút hetedik helyen várja a folytatást. Kategóriájában a reggeli nyitószakaszt kivéve (azt Kopecky nyerte) minden gyorsot megnyert, előnye közel három perc Kopecky és Bouffier előtt.

p-20170120-03019_news.jpg

Hogy milyen körülmények jellemzik az idei montét, jól bemutatja ez a videó, ahol a teljesen jeges jobbos kanyar nehezíti meg a versenyzők életét. Bár a Fiat fával való találkozása nagyon szerencsétlenül sikerült, a videóban látható balesetek egyikében sem sérült meg senki:

Szombaton öt szakasszal folytatódik a verseny, melyek közül 12:08 perctől kezdődően a 12. gyorsaságit élőben közvetíti majd a Red Bull TV és a WRC+ is.  

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr1212142455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Progi 2017.01.21. 14:04:31

Jó hallani Magyar hangokat is :D
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (128) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz