Stig nevének említésekor sokaknak a Top Gear fehér ruhás - és számtalan eposzi jelzővel illetett - karaktere jut eszébe. (Arcot túlzás lett volna írni, mert mindig bukósisakban nyomja.) Nekem Stig mindig egy hatvanötéves "vénember", Stig Blomqvist marad.
Az igazi Stig többszörös svéd bajnok, 1984 rallye világbajnoka (ezt ízlelgessük még egy kicsit: emberünk ellen Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Marku Alén, Miki Biasion, Ari Vatanen, Henri Toivonen, Michèle Mouton, és Rauno Aaltonen küzdött Lancia Rally 037, Audi Quattro A2, Opel Manta 400, Peugeot 205 Turbo 16 meglovagolásával a maiaknál lényegesen hosszabb gyorsasági szakaszokon!), és 1985 ezüstérmese 2006-ban még indult VB futamon, mostanság pedig jobbára - amint az alábbi képek is tanúsítják - Historic rallyeban jeleskedik.
Nagyjából valamennyi emblematikus autóval versenyzett, amelyeket mi csak nem is láthattunk fénykorukban. Mondjuk a SAAB 99-est nem irigylem különösebben, de a Quattrók, Ford RS200, Sierra XR4x4, Peugeot 205 T16 mind instant get! (Ment Felicia Kit-carral is, túraautózott, hegyiversenyzett, és egy N-es Mitsubishivel bele-bele kavart az élmezőny dolgába.) És persze a régi vágású ROC-on is nagyokat villant a 90-es évek elején. Legutóbb pedig a 28. Int. Jänner Rallyen láthattuk a 20. rajtszámú Mitsubishi Lancerben tizenegy gyorsaságin keresztül, ahol a tizedik után összetettben a 7. helyen állt.
Hogy miért is emlegetem itt az öreget? Stig most árulja a 2009/10-ben, 1981-es AUDI sportos alkatrészekből épített, Gruppe 4-es Quattroját.
Ha valaki kedvet kapott, de nincs ennyi pénze, csak hívja őket bátran, olcsóbban is építenek Gr4-es Audit.
Lehet, hogy tényleg értenek Blomqvisték az audizáshoz:
(Az azért kemény lehetett, amikor a J1-be a másik ikon, Walter Röhrl ült be!)
Neked ki a kedvenc "öreged"?