Stig nevének említésekor sokaknak a Top Gear fehér ruhás - és számtalan eposzi jelzővel illetett - karaktere jut eszébe. (Arcot túlzás lett volna írni, mert mindig bukósisakban nyomja.) Nekem Stig mindig egy hatvanötéves "vénember", Stig Blomqvist marad.

Az igazi Stig többszörös svéd bajnok, 1984 rallye világbajnoka (ezt ízlelgessük még egy kicsit: emberünk ellen Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Marku Alén, Miki Biasion, Ari Vatanen, Henri Toivonen, Michèle Mouton, és Rauno Aaltonen küzdött Lancia Rally 037, Audi Quattro A2, Opel Manta 400, Peugeot 205 Turbo 16 meglovagolásával a maiaknál lényegesen hosszabb gyorsasági szakaszokon!), és 1985 ezüstérmese 2006-ban még indult VB futamon, mostanság pedig jobbára - amint az alábbi képek is tanúsítják - Historic rallyeban jeleskedik.

Nagyjából valamennyi emblematikus autóval versenyzett, amelyeket mi csak nem is láthattunk fénykorukban. Mondjuk a SAAB 99-est nem irigylem különösebben, de a Quattrók, Ford RS200, Sierra XR4x4, Peugeot 205 T16 mind instant get! (Ment Felicia Kit-carral is, túraautózott, hegyiversenyzett, és egy N-es Mitsubishivel bele-bele kavart az élmezőny dolgába.) És persze a régi vágású ROC-on is nagyokat villant a 90-es évek elején. Legutóbb pedig a 28. Int. Jänner Rallyen láthattuk a 20. rajtszámú Mitsubishi Lancerben tizenegy gyorsaságin keresztül, ahol a tizedik után összetettben a 7. helyen állt.

 

Hogy miért is emlegetem itt az öreget? Stig most árulja a 2009/10-ben, 1981-es AUDI sportos alkatrészekből épített, Gruppe 4-es Quattroját.

Ha valaki kedvet kapott, de nincs ennyi pénze, csak hívja őket bátran, olcsóbban is építenek Gr4-es Audit.

Lehet, hogy tényleg értenek Blomqvisték az audizáshoz:

(Az azért kemény lehetett, amikor a J1-be a másik ikon, Walter Röhrl ült be!)

Neked ki a kedvenc "öreged"?

Címkék: vb példakép hőskor stig blomqvist rallye érzés

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr62555424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandit61 2011.01.10. 16:03:01

Nagyon sok tejfeles szájút megtanítanának kesztyűbe dudálni még!

bürokraták rémálma 2011.01.10. 16:45:56

Kedvenceim:
-Mikor Hakkinen Spa-ban Schumit leelőzte az 'Órúzs' utáni egyenesben.
- Colin azt hiszem skót, vagy Wales rally-n a farakások közötti lassítóban az első rakásnál a front lökös egyik felét kaszálta le, a másik rakásnál a másik oldalit a Fordról. Csakhogy maradjon a szimmetria. Másik esete, mikor már a Fabiával ment azt hiszem ausztráliában. Sikerült már-már behozni az élmenőket abszolutban, így mindent egylapra téve kezdte el nyomni. Egy T kereszteződésben azonban nem adta ki. Karvastagságú fákat csapott ki tucatjával, de az interjúban a motorerőre panaszkodott! :-)
- Burns elszánt tekintete, miközben 160-al csapatja a 'bubaruval a fák tövét.
-Sainzt Spanyol bikaként csapja oda a toyotát az árokparthoz miközben pár bukfencet csinál a kocsi. Akkor közel volt az öreg a halálhoz, de következő versenyen mégis ugyanúgy nyomta.
-Ranga László!!!
-Balázs Öcsi!!
-Yvan Muller Andros Trophee-ből
És még sorolhatnám!

Pierr Kardán 2011.01.10. 16:48:11

A női vezetőkről se feledkezzünk meg, legnagyobb női Audis "ikon" természetesen Michele Mouton, ami pár hete borult fel egy Quatro Audival :-)

1kutya 2011.01.10. 16:56:16

természetesen a fent j1-ben ülő, szintén máig aktív Walter papa!

noés McCrash grófja, de ő más sajnos ugye...:(

gromek7 2011.01.10. 16:57:32

Szerintem a Saab 96-ra gondoltál, 73-tól versenyzett 99-tel (EMS), de csodálkoznék, ha az valakinek nem instant get. Én aberrált vagyok, nekem a 96 is az :)))

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.10. 16:58:55

Szerintem is sokat tudnának még tanítani ezek a régi öregek! Pont ma néztem egy pár napos belsőséges cikket a vatanenről és a twinturbós kaminról! Igazi nagymenők, tiszteljük ezeket az embereket!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.10. 17:15:24

a Top Gearben tavaly mar lelepleztek Stiget es Michael Schumacher bujt elo a sisakbol... Nyilvan marketing fogas volt.

Magyar[HUN] 2011.01.10. 17:35:47

@BOSCHtechnikus: Egy első vagy második generációs Escortért eladnám a lelkem!

robian 2011.01.10. 17:45:28

@1kutya: jaja mekré bá is beleillene a halmazba

dm 101 2011.01.10. 18:26:09

Mr. McRash és Juha Kankkunen, az egykori postás :-) De Röhrl bácsi is befér még a Top3-ba nálam.

dirige 2011.01.10. 19:02:57

@Magyar[HUN]: Ha nekem adod a fél lelked, adok érte egy fél Escort Mk1-et..:-) Nekem van Escortom, remélem, Neked van lelked.
Egyébként a kérdésre: Sandro Munari/Stratos-combo

1kutya 2011.01.10. 19:11:03

@robian: annyiban nem, hogy nem egészen ez a fenti generáció, de sajnos nem tudjuk meg mit tudna alkotni hatvan évesen:(

csiky944 2011.01.10. 19:16:07

Vatanen és Toivonen

ShwartzWazul 2011.01.10. 19:24:10

Bár nem ez a műfaj, de hozzáadnám Martin Schanche-t azaz Mr. Rallycrosst

www.youtube.com/watch?v=GW--lwPvHF4&feature=related

Magyar[HUN] 2011.01.10. 19:42:32

@dirige: Oké, holnap utalom a lelkem,az autót mikor kapom meg?:)

GrF 2011.01.10. 19:54:47

Végigpörgetem magamban ezeket a neveket és nem tudom azt mondani, hogy ez, vagy az volt a kedvenc. Egytől, egyig óriási figurák, óriási versenyzők mindannyian. Stig, Vatanen, vagy valamelyik másik skandináv?
Toivonen, Biasion, netán Röhrl?
A kölyökarcú Burns, a zseniális Colin, Sainz a matador, vagy Munari?
Ferjáncz? Ranga Laci?
Régebben volt kedvencem, aztán rájöttem, hogy a többieket sem szeretem, vagy tisztelem kevésbé, így aztán maradt a RALI!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.10. 19:58:02

@gromek7: 71-ben 96 V4, 72-ben Saab 96V V4, majs újra 96 v4, a 99 EMS 1976-től volt, 1979-től pedig 99 turbo. És kövezz halálra, de nekem nem jutott eszembe a többi nagyvas mellett. Pedig megérdemelné upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/StigBlomqvistHunsr%C3%BCckRallye1980.jpg

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.10. 20:00:17

@GrF: És még holnapután is sorolhatnád a neveket. ;)

KKZZ 2011.01.10. 20:18:08

Az az igazság, hogy nagyon sok nevet lehetne itt megemlíteni Auriol-tól Makkinen-en át KKK-ig, de nekem a két #1:
McCrash és "El Matador" azaz Sainz.
Azok voltak a szép WRC idők. Mikor McRae kipakolta a pótkereket meg Grist navigátortáskáját az utolsó gyors előtti IE-ben, hogy az a pár kg se húzza vissza.
Amikor Sainz bevágta a bukót a Corolla hátsó szélvédőjén, mert 300 m-rel a cél előtt megállt alatta a vas, így ugrott a VB cím.
De jó kis versenyek is voltak !

1kutya 2011.01.10. 20:35:01

@KKZZ: szerintem te nem egészen azokra az időkra gondolsz, mint a blogíró!
fenti cikkben a 20 évvel azelőttiekről van szó.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.01.10. 20:55:28

ari vatanen, na és persze a méltatlanul elfeledett miki biasion.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.01.10. 20:57:31

autónak pedig a lancia stratos és lancia delta integrale.

KKZZ 2011.01.10. 21:40:12

@1kutya:
Az lehet, hogy időben van pár év eltérés, de nekem akkor is Ők a nagy öregek.
Volt szerencsém élőben látni némelyiket és ez meghatározó emlék marad, míg Röhrl-t, Blomqvist-et, Mouton-t csak videon, DVD-n, ami nem u.a. Bár ők is nagy királyok voltak a maguk idejében, ez fix. :)

arnoldx999 2011.01.10. 21:45:50

@bürokraták rémálma:
- Sainz felvesz egy birka stoppost Uj-Zelandon...

1kutya 2011.01.10. 21:53:01

@KKZZ: nem azért mondtam, ha fentebb olvasol, szegény megboldogult Colin-t én is megemlítettem. itt szimplán arról volt szó, hogy nem arról a generációról beszélt @B. Capelluti: (vagyis nem pár év, hanem egy teljes nemzedék választja el őket).

Rocko- 2011.01.10. 22:10:37

Stig. ő többször nyert, bár tény, hogy Röhrl technikája látványosabb és híresebb.

GiXXXer 2011.01.10. 23:15:22

Nekem a kedvenc "öregem": Ördögh Mixiii!!!! :)

bürokraták rémálma 2011.01.10. 23:44:27

@arnoldx999:
:))) Igen ez be sem ugrott. De nem csoda, hisz jó pár emlékezetes futam volt már. Most is alig várom, hogy elkezdődjön a Rali szezon. Sajnos a mostani dakar már nem a régi, ezt nem kedvelem annyira, így az kiesett a körből.
Azt utoljára a Schlesser kontra Mitsu, illetve BMW vs KTM harcig szerettem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.10. 23:51:35

....walter rohl, walter rohr, schumacher, welter rohl es walte rohl a kedvenceim az autosportban, motorozasban valentino es fred merkel ( emlekszik ra meg valaki? a hungaroringen a celegyenesben 200-al egykerekezett, suberbike )

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.01.11. 00:48:29

Juha Kankkunen!
Szerintem nagyon jól nyomja az öreg, és a mai napig elég ütőképes.
Autóból meg a Lancia Stratos az álom, de imádom az R8 Gordinit és a Renault Alpine-t is.

feriúr 2011.01.11. 06:25:30

Ezek az örök ikonok!!
Ahogy ezek tudtak bánni ezekkel a szörnyetegekkel, az nekem maga a csoda! Ráadásul a mai rallygépek nem csakhogy jóval gyengébbek,de vezethetőségük is gyerekjáték ezekhez képest!

feriúr 2011.01.11. 06:29:04

Ja'és a válasz:
Nekem Walther Röhrl a király!!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.11. 09:23:02

Számomra az a félelmetes, ahogy a B csoportos gépekkel közlekedtek.. Azok gyakorlatilag 4-500 (600?) lóerős autók, egy Zsiguli kifinomultságával! Minden mechanikus, minden kőkemény.
ŐK tudnak vezetni.

Szkotti 2011.01.11. 09:29:28

Mindenféle priorizálás nélkül:
Röhrl, Vatanen, Mikkola, Altonen, id.McRae, Alén, Mouton, Blomquist, Andersson, id.Mäkinen,
az eggyel fiatalabb generációból:
ifj.McRae, Burns, Sainz, ifj.Mäkinen, Märtin

stig 2011.01.11. 10:10:13

1. Stig Blomqvist 2. Walter Röhrl 3. KKK

Azért ne feledjük, hogy WR nem véletlenül ült be többször is a J1-be, mert ott leste el a ballábas fékezést Stig bátyótól.

Az én emil címem immár jó 10 éve úgy kezdődik, hogy "stig"...

Nem véletlenül, 2010-es felvétel:

www.youtube.com/watch?v=f9yJ0YU2sps&feature=fvsr

karlmann 2011.01.11. 10:30:21

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

"egy Zsiguli kifinomultságával!" Te viccelsz? Egy Zsiguli kalap szar volt bármelyikhez képest! Haver tavaly nyáron vett egy 1983-as 1,9-es Audi Coupe-t, a rendes utcai autója egy A4 2.0TFSI Quattro mellé. Kezdetben voltak vele gondok, mert kissé le volt amortizálva, de most már műszakilag rendeben van, csak csinosítani kell. Hát annak a kocsinak a nyomába sem érhet egy Zsiga, egy versenygépnél ez 10-szeres!

nitro1 2011.01.11. 11:34:07

Kotán Peti és Bubor Zoli! :-D

Adam31 2011.01.11. 18:15:57

Nekem mindenki a kedvencem, aki autóversenyző. Mert ahhoz bátorság kell, nem is kicsi. Ha konkretizálni akarjuk, akkor raliban bárki, aki B csoportos autóval ment! Mert azokat tudni kellett vezetni. Szerintem egy WRC-t bármelyikünk el tudna vezetni(utcai tempóban), ha megmutatják neki. De egy B csoportos fenevad esetében már nem vagyok teljesen biztos benne.
43 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása