Régi paraszti bölcsesség, hogy az év sikere a talajelőkészítés során eldől. Nincs ez máshogy egyetlen sportban sem. A talajelőkészítés a raliban azonban nem pusztán - sőt nem is elsősorban - az edzőtábort, fizikai és mentális felkészülést jelenti, hanem a szezon megalapozását. Pénzügyi, adminisztratív, logisztikai, média és még ki tudja milyen értelemben egyaránt. Nyakunkon a szezonnyitó Eger Rallye, vegyük hát számba, mi kell ahhoz, hogy mosolyogva ott lehessünk.
Tudom, hogy mindenkit ez érdekelne a legjobban, de a pénzügyekkel most nem szeretnék senkit sem untatni - külön posztokban lesz még róla szó bőven, azon kívül is, hogy kellene még - legyen most elég annyi, hogy a világ minden pénzét el lehet versenyezni, ha pedig nem figyelünk oda, egy afrikai állam éves gyógyszerköltségvetését nyom nélkül elnyeli a projekt. Másfelől pedig az álmoskönyv szerint nem sok jót jelent ingoványos pénzügyi háttérrel nekivágni: a legenyhébb mellékhatása az, hogy egy féktávnál - mint Dagobert bácsinál, csak épp ellentétes okokból - dollárjelek pörögnek a szemünk előtt.
Ennek pedig - amellett, hogy a nézők sem szeretik - folyománya, hogy az ember lassú, és úgy elverik, hogy nem győz hazatalálni. (Ez pedig az egészre rányomja bélyegét.)
Nos, gőzerővel dolgozunk azon, hogy ne kelljen a féktávok métereit fejben karosszéria- és futóműelemekre átszámolni. Világosan kell tehát látni, hogy már a versenyzés maga is győzelem. (Ígéretekből mindig jól álltunk, ezért csak azt a pénzt hisszük el, amit nem csak elköltöttünk, de már a fotókat is láttuk magunkról valamelyik évkönyvben.)
Mindettől nem elválasztható az autó kérdése sem. Még keressük a - pénztárcánknak is - megfelelő megoldást. (A vegyünk vagy béreljünk kérdésről a következő posztokban itt is olvashattok.) Elsőként - remélhetőleg minél hamarabb - ti fogtok értesülni a döntésről!
Vannak azonban olyan - jobbára adminisztratív - teendők, amelyeket már most el kell kezdeni intézni. Ilyen pl. a licencekérelem és az azt megelőző kötelező sportorvosi vizsgálat. A sportorvosira kiváncsi vagyok, mert meglehetősen vegyes híreket lehet a vizsgálatról, várakozási időről stb. hallani.
Sportorvosról jut eszembe: alapozó edzésekre már csak azért is szükség lesz, mert méreteinkben nehezen vagyunk autóversenyző etalonnak nevezhetőek. Egy átlag párossal akkor lennénk egálban, ha legalább egy zsák cementet és két zsák mészhidtrátot bedobnának a csomagtartóba (by Kiss Feri).
(Sajnos csak pályaautós videót találtam, de szerintem többnyire ez igaz a rallyera is.)
Te hogy készülsz a szezonra?