Egy teljesen sztenderd kiinduló helyzetet feltételezve, amikor is minden egyéb feltételünk adott (engedélyek, papírok, versenyfelszerelés, illetve némi gyakorlati tapasztalat, egyszóval már csak a paripa hiányzik) azonnal ott az égető kérdés: vásárolni vagy bérelni, esetleg építeni? Egyik örökös dilemmája ez a versenyezni kívánó polgárnak.

Mindhárom verzió tartalmaz előnyös elemeket, de számolni kell a hátrányokkal, bármelyiket válasszuk is. Hozzáteszem, döntésünk nagyban befolyásolja a megcélozni kívánt kategória, mert a „kupás Swift” és a S2000-es Fiesta között árban azért mutatkozik némi differencia. Előbbit simán meg kell venni, míg az utóbbi árát - a szélességi és hosszúsági fokok azon metszéspontjában, ahonnan e sorokat írom – normális esetben nehezen köhögjük ki. Az egyszerűség kedvéért az alábbiakban egy középkategóriás használt versenyautóról álmodozunk.

 (sokunk kedves emléke e típus: A Suzuki Swift MK2 Gti)

Mondjuk akkor, hogy vásárolunk! Felkutattuk, megnéztük, kipróbáltuk, majd pedig hazavittük az új családtagot. A tény, hogy otthon a garázsban versenyautó áll már önmagában fílinges dolog. Lehet simogatni, szeretgetni, lehet büszkélkedni vele. Lehet néha-néha kikanyarodni vele az utcára és lámpától lámpáig „tesztelni a rajtprogramot és fejleszteni a rajtkészséget”.

Pár jótanács a vásárláshoz: a versenyautót a kipróbálás után vagy elhozzuk, vagy vissza sem nézünk. Ha kell az autó, akkor a kipróbálás után a parc fermé szabályai élnek: Csak mi nyúlhatunk hozzá. Az sem rossz megoldás, ha egy versenyen tetszett a kiszemelt autó, parc ferméből már mi állunk ki vele. (Állítólag előfordult már olyan a történelemben, hogy a teszt és az üzlet nyélbeütése között, meglepően rövid idő alatt "elbutult" a vas.)

Praktikus módon állandóan és azonnal rendelkezésre áll - akár a pénztárcánk engedte tesztmennyiségre, akár a versenyeken kívül esetlegesen felmerülő támogatói igények (pl. támogatói rendezvényeken való felvonulás) kielégítésére. Egyértelműen követhető minden szervizperiódus, illetve dokumentálható az összes (erősen pénzfüggő) fejlesztés is. Eleve olyanra fejleszthetjük, amilyenre csak akarjuk, vagy amennyit a financiális lehetőségeink engednek.

Mivel mindent mi intézünk, így egészen pontosan tudhatjuk, hogy mibe ülünk, mennyit bír, mennyit vállalhatunk el vele a gyorsasági szakaszokon. Ranga Laci nyilatkozta egyszer valahol, hogy "vagy az autót ismered, vagy a pályát". Nos, ha saját autónk van, akkor annak minden porcikáját a legapróbb részletekig megismerhetjük. Megtanulhatjuk, mikor és hova kell nyúlnunk egy-egy hiba gyors és hatékony kijavításáért. Természetesen okolni is csak magunkat okolhatjuk egy-egy megválaszolatlan kérdés miatt.

Summa summarum, a magunk urai vagyunk. Minden döntés a miénk, így szélsőséges esetben akár bérbe is adhatjuk kisebb-nagyobb, a mi karrierünket nem keresztező futamokra, visszatermelve némi pénzecskét a büdzsébe.

A problémák persze elő is jönnek azonnal.

Egy raliautó megvásárlásával jó adag gond is érkezik. Eleve szembesülünk a ténnyel, miszerint még akkor is képtelenség rajtkész állapotú autót vásárolni, ha minden hirdetés ettől hangos. A szezon előtti nagyszerviz gondja tehát ugyancsak minket terhel. És ez csak a kezdet.

Fontos, hogy a megvásárolt autó később "előjövő" hibái miatt "garanciát" érvényesíteni nemigen lehet. A versenyautó máshogy fogy, üzemeltetési hibáit sokkal durvábban torolja meg. Az pedig végképp felejtős, hogy fél évvel, és több versennyel a vétel után úgy hivatkozunk egy hibára, hogy a motort szétfűztük, és csak utzána hívjuk az eladót. (Más kérdés, ha kiderül, hogy a papírokkal nincs rendben valami, ott nincs mellébeszélés.)

Feltételezve, hogy igyekeztünk a lehető legnagyobb alkatrészcsomaggal együtt elhozni a vasat, egyből lett is egy kis kezdőkészletünk, melyet szakértő szemmel figyelmesen átvizsgálva, szelektálva a felét azonnal ki is dobjuk, mert vagy használhatatlan, vagy nem frankó (nem homológ).

(Gyári "kit" a Ford Fiesta R2-hez)

A maradék fölött ülve elgondolkodunk, mi vár ránk ezután. Az eredményes versenyzéshez szükséges alkatrészeket, felniket, miazmást mostantól saját hatáskörben kell megvennünk, illetve azok beszerzési útvonalait magunknak kell felderítenünk. Sok időbe és rengeteg tanulópénzbe kerül mire a legjobb cuccot, a legjobb áron, a legjobb helyről sikerül beszerezni. Kompromisszumok nincsenek - magunknak építünk.

(A megjelenésre is mindig komoly hangsúlyt kell fektetni!)

A versenyeken való őszinte részvétel pedig újabb feladatokat támaszt. Egyből megtanuljuk a logisztika minden csínját-bínját. Kerítenünk kell kiszolgáló furgon(oka)t, trélert, meg embert aki húzhatja a trélert, különben lábon megyünk versenyezni. (Itt nem működik feltétlenül a kölcsönkért céges kisteher, mert azzal csak akkor tudunk vontatni, ha van tachográf is benne, az pedig nem szériatartozék.) Vásárolhatunk is, kérhetünk kölcsön is, de ezek üzemeltetése (üzemanyag, autópályamatricák, stb.) mindenképpen a mi költségvetésünket terheli. Természetesen az üzemanyag, a gumik, az alkatrészek szállítása, tárolása is mind-mind komoly kihívás. Muszáj legalább két lelkes szerelőt is szerződtetni, akik a szervizparkban állítják talpra megfáradt gépünk. Őket illik etetni, itatni, altatni - nagyon fontos részük van a dologban. (Hamarosan lesz egy poszt kifejezetten a szervizesekről is!)

Persze meg lehet próbálni szervizcsapat nélkül a versenyzést. 2002 Gödöllő Rallyen Gajdos Tamás műsorvezető egy kupás Swifttel állt rajthoz. Már a gépátvétel előtt kiderült, hogy nincs szervizese, és a biztonsági öv rögzítő szemét méret és menetkülönbség miatt nem tudták betekerni, ezért menetfúrót és értő segítséget kértek volna. Mivel szerszámmal erre nem voltunk felkészülve, csak a széttártuk a kezünket. Valahogy végül csak megoldotta, mert másnap elrajtolhatott. Azt, hogy a versenyen hogy oldották meg a szervizelést, nem tudom, akkor az a pletyka járta, hogy másnap simán "megkértek" egy szervizcsapatot (=beálltak a ponyvára)... [Ebben a posztban van celeb és Suzuki, de mivel mi szexualitással a blogon nem foglalkozunk, attól tartok, hogy nem sikerül elegyíteni az abszolút sikeres poszt Winkler szerinti három alapvető összetevőjét. Természetesen a jövőben is tartózkodunk attól, hogy a szakmai tartalom rovására menjen a bulvár témák említése.] - B. Capelluti

Szóval szervezés szervezés hátán, ami nemes, de annál embert próbálóbb feladat. Ha nincs eleve kapacitásunk, vagy műszaki vénánk, akkor a szervizelési részt kiadhatjuk egy versenyistállónak, akik komoly terhet vesznek le így a vállunkról - persze egy szerény, de nem kimondottan sértő összeg fejében.

Ha a megvásárláskor nem voltunk eléggé előrelátók, akkor küzdelmes éveink alatt raligépünk szép lassan "kimehet a divatból". A homológizációja egy idő után lejár, így szemünk fénye - benne a rengeteg hittel és a folyamatosan beleinvesztált kisebb vagyonnal - csak egyre alacsonyabb bajnoki sorozatokba nevezhető, piaci értéke az eredeti vételár töredékévé olvad, és túladni rajta ugyancsak egyre nehezebb lesz.

Nos, akkor mi lehet a jó megoldás? Esetleg béreljünk? (folyt. köv. remélhetőleg már hétfőn: Építsünk versenyautót?)

Vettél, vagy eladtál versenyautót, vagy csak szerettél volna? Gyere mesélj!

Címkék: vásárlás celeb bulvár autó sztori suzuki gondok jó tanács no szex

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr512562375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luise Maya · http://www.maya.hu 2011.01.22. 14:44:02

Khm, nem szeretnék kekecnek tűnni, így csak finoman jegyezném meg, hogy az az omniózus Gödöllő rali nem 2002-ben, hanem két évvel korábban lehetett...
Ráadásul Gajdos Tamás műsorvezető úr tele matricás autóval, komoly háttérrel indult, így kétlem, hogy nem volt szervizese.
Bocsánat, hogy belefecsegtem a nagyok dolgába, nem célom a kritizálás. További minden jót kívánok, és várom az újabb cikkeiteket!
(maya.hu)

Luise Maya · http://www.maya.hu 2011.01.22. 14:45:05

bocs, nem is kettő, csak egy évvel korábban. 2001.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.22. 15:49:43

@Luise Maya: Nagyon örülök, hogy itt vagy! 2002-ben volt Gödöllő Rallye, de kivételesen aszfalton, és nógrádi pályákon. Szerkesztő úr pedig egy matricázatlan háromszínű kupás Swifttel indult. Ez az az R2-es futam, amelyről sehol (duen, rallyponthu) nem jelent meg kép, mert mindenki az egy héttel későbbi BP rallye lázában élt. (Te éppen Szilágyi Janival jártál pályát, hogy a HHH-306-os nagymacskával egy héttel később újabb trófeát gyűjthessetek be. Nekünk pedig kivételesen a Ti egyik emberetek szerelt.)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.22. 16:06:50

@B. Capelluti: 2002-nem a III. Opel-Gaál Gödöllő Rallye az 5. futam volt a R2-ben.
www.mnasz.hu/letoltes/raII2002ob.pdf

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.01.22. 16:12:00

@B. Capelluti: Most néztem meg a Motorsport Magyarország archívumomban, hogy célba is értek Gajdosék :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.22. 16:55:40

a Wartburg összeállítás az nagyon álat:-)))

lackosor6 2011.01.22. 17:03:54

"...amikor is minden egyéb feltételünk adott (engedélyek, papírok, versenyfelszerelés, illetve némi gyakorlati tapasztalat, egyszóval már csak a paripa hiányzik)"
Lehet hülye kérdés, de ha nincs paripa, akkor honnan a gyakorlati tapasztalat egy kezdő versenyzőnek??

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.01.22. 17:19:29

Bérlés mellett az egy érv lehet, hogy ha év közben elfogy a kategória, akkor könnyebben lehet más autóval menni...

Akár bérlés akár vásárlás kérdés, hogy itthonról vagy külföldről???

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.22. 18:47:22

@lackosor6: Szlalomversenyeken, "libakergetőkön" nem kell csövezett, "versenyautópapíros" gép, elég a bukósisak és és széria öv és már mehettek is. Általában ez szokott lenni a némi gyakorlati tapasztalat.

mtk001 2011.01.22. 19:05:34

Az a Wartburg szállító ... állat !

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.01.22. 19:22:33

Én személy szerint nem támogatom a bérlést, legalább is ilyen szinten nem. Más az, amikor Turán Frici kibéreli majd a Fiestát, vagy amikor a 307-el ment :)

Van egy barátom, aki vett egy utcai autót, hogy Ő majd versenyautót épít belőle... csak épp túl sok pénz, és még annál is több ráfordított idő kellett/kellene rá (a mai napi nincs versenykész állapotban). El is indult vele egy sprinten, de rájött, hogy ezzel így nem lehet. De mivel nagyon szeretett volna menni egy másik versenyen, kibérelt egy autót (viszonylag profi csapattól, szervizzel, gumival mindennel) és "sikerült" padkáznia vele egyet. Nem hangzik durván, de a bérléssel együtt már közel fél millió forintja bánta, amit ugye folyamatosan törlesztgetett - addig sem haladt a saját autója építésével és még sorolhatnám...

Ez csak egy konkrét történet, emellett ugye még rengeteg tényező befolyásolhatja a bérlést is. Én biztosan nem vágnék bele, de lehet ez csak az én félelmem :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.23. 09:54:01

Továbbra is azt mondom, hogy béreljetek többfélét.

nyjozsi2 2011.01.23. 11:26:03

Amennyiben saját a kocsi és sikerült versenyzésre alkalmas állapotba hozni, és még szervízes is akad hozzá, akkor pénzt is termelhet, mert ki lehet adni ha éppen mi magunk nem megyünk...

2-More 2011.01.23. 12:16:27

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a kupás swift itthon az az 5 ajtós, 1,3 8 szelepes esztergomi swiftből épült, mk2-3 GTI-ből meg csak 3 ajtós készült, és csak japánban, sehol máshol. Árban is van némi differencia egy magyar kupás szuszka meg akár egy N-es GTI között, főleg ha brit hirdetést nézünk, ahol csipőből 1,5x annyiba kerül, mint pl egy német.

Németeknél ha jól rémlik, volt swift gti kupás autó, de erre nem esküdnék meg, illetve a japánoknál volt cultus kupa, az volt a swift ottani neve, csak azok meg összkerekesek voltak, meg maga a motor is más volt mint a sima GTI-k motorja. Persze ezekről releváns infót előásni igy 15-20 év távlatából elég necces, főleg hogy a suzuki egy világszerte (jórészt teljesen méltatlanul) lenézett autó, és kb a kutyát nem érdekelte volt e kupaversenyük vagy nem.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.23. 12:35:42

@2-More: így van! Itthon a R2-ben kupás az a 1.3 8v, 68 LE öt ajtós Magyar Suzuki volt.

2-More 2011.01.23. 12:46:08

Amivel ugye voltak trükkök rendesen, stroker, váltó, satöbbi. Ehhez képest a Cultus Cup car kicsit komolyabb volt, 1,3 16V DOHC 113 LE, 3 ajtó, összkerék, elől-hátul Cusco/Suzuki Sport sperr, egyedileg gyártatott Öhlins gátlók, Suzuki Sport merevitők elől-hátul,tartóbakok, satöbbik :D Volt belőle tán valami 30 darab, aztán jó japán szokás szerint 2-3 maradt, a többi ment a gatterbe, és mindenféle maláj meg szingapúri bontókban kötött ki félbevágva.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.23. 13:26:04

@2-More: a szóbeszéd szerint igen, de nem nagyon volt technikai kizárás (az említett Gödöllő Rallyen igen, fel is volt bolydulva a mezőny rendesen, hogy két Kupás Suzukit - az egyik ráadásul pont "Ászos" Suzuki volt - talán nyomtáv miatt kizártak.)

deak.atti 2011.01.23. 13:36:47

Üdv!

Hehe ... megtaláltátok a Rallye Trans-ot? Ez pont négyütemű, de a 80-as években a 2T 353WR-eket sima kétütemű Rallye Trans-okkal szállította az AWE Rennsportkollektive. Mondjuk Görögországba is, az Akropolis Rallye-ra, oda-vissza 6000 km-t. Állítólag hiba nélkül járták meg. Az biztos, hogy nekem a hajam kihullott volna, 3000 kilométer, 80-as tempóval... :o)

DA

McK (törölt) 2011.01.23. 14:18:37

Egész jól összeszedted..:D
CSAK SAJÁT!
Mentem már bérautóval,de az mindíg nagyon nagy lutri.
Nincs rossz tapasztalatom,mert az ár is baráti volt,az autó is nagyon jó volt,de bérelni az béreljen,akinél a pénz sosem fogy el,viszont lusta,vagy krónikus időhiányban szenved.
Esetleg annyira nagy kategóriában indul,ahol a gép megvásárlása,megfelelő szinten üzemeltetése gyakorlatilag lehetetlen.
Egy bérautó esetén folyton lóg a pallos a fejed felett,hogy mibe fog ez kerülni utána..
A saját autó esetén lehet,hogy dobsz egy tetőt,és nézegetheted a roncsot a garázsban,de ennyi..
A bérautónál egy kiütött futómű után kaphastz egy olyan számlát,hogy elájulsz..
KEZDENI mindenképpen saját autóval kezdenék.
Viszonylag alsó kategóriással,ahol sokan mennek,hogy legyen kivel megmérettetni.
Jól mérhető lesz a fejlődés,és az is,hogy érdemes-e nagyobb összegeket beleölve magasabb szintre lépni.
Mert valjuk be,sokunknak nem érdemes,viszont kis költségvetéssel remek hobbi maradhat.
A tehetségek pedíg továbblépnek.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.01.23. 14:38:44

@McK: "A tehetségek pedíg továbblépnek."

Bárcsak így működne Magyarországon...

2-More 2011.01.23. 14:50:19

@B. Capelluti:

Több az, mint szóbeszéd, de amugy annak hogy nem volt ilyen miatt kizárás, nem az volt az oka hogy annyira profin meg voltak csinálva, vagy annyira tetkos lett volna a dolog, hanem amiatt hogy akik ellenőrizték, annyit értettek hozzá hogy semennyit, illetve a megfelelő zsebekbe elhelyeződött a megfelelő pénz, ahogy sok minden más esetben is, és a verkli megy tovább.

Az hogy a tehetségesek továbblépnek, azt annyiban kiegésziteném, hogy a tehetséges meg aki mögött van megfelelő háttér.

deak.atti 2011.01.23. 14:57:43

@deak.atti:

... egyébként, a már szóba került a bérelni vagy építeni kérdés, hadd untassalak Benneteket néhány száraz számadattal, mivel évek óta szeretnék egy Wartburg építésébe fogni.

Szóval, megveszed az alap-autót, de ne a legsz@rabbat, egész szépek vannak már 120-150 ezer forint körül. Kipucolod, elviszed becsöveztetni. Helytől, és igénytől függően újabb 120-180 ezer forint a cső bele. Ülés, öv, el kell dönteni, hogy hová építed meg. R1-be és Historicba homológ dolgok kellenek, R2-be és RTE-be nem. Nem homológ ülés és öv kijön már 50 ezerből, homológ ülésből egy darab is több ennél, és kettő kell, plusz öv ... újabb 100-150 ezer forint. A motorra zokszó nélkül rá lehet költeni 200 ezer forintot, hogy mást ne mondjak: német tuningműhelyek 200 EUR-ért adnak rezonátordobot, de ez még csak a körte, az elvezető csőrendszert meg kell csinálni hozzá, mondjuk Janó-ékkal, újabb 30-40 ezerért. 2-gyűrűs tuning-dugó (a gyárin 3 gyűrű van) 200 EUR/3 darab, plusz postaköltség, utána még magad reszelgetsz a blokkon. Váltó: ha van a dajcsoknál, 1000 EUR körül van, gyártatni itthon olcsóbb, de előbb kell találni valakit, aki a sajátját donorként szétszedi, és nagyon ritka. 4 gangossal is megy, de az ötössel sokkal jobban. Utána még lepapírozod, gépkönyvezed, átíratod ... A végösszeg 1-1.5 millió forintra jön ki, és ez még "csak" egy Wartburg...

DA

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.23. 15:11:02

@2-More: Láttam én is pöttyöt labdán. Egy első kerék a levegőben és a támasztókerék dolgozik, vagy lángokat okádó kipufogó viszonylag ritkán jelent csont széria autót. DE: mivel a technikai ellenőrzéseken ezek az autók ilyenekkel nem dőltek meg, a dolog csak szóbeszéd. (Ahogyan az is, amikor egy versenyzőtárs látva elkeseredettségünket, hogy a 68 lóerős kupással elvert bennünket, pedig szerintem nem volt rossz a GTi-nk, és siettünk is azt mondta, hogy "srácok, ez nem a ti hibátok, mi könyékig beletúrtunk az autónkba, jóval erősebb, mint a tiétek".)
@deak.atti: és ne csodálkozz, ha mégis kétszer annyi lenne a vége.

2-More 2011.01.23. 15:22:14

@B. Capelluti:

Mégegyszer mondom, az hogy nem dől meg, az egy dolog, az meg hogy az autó nem stimmelne ha megbontanák a motort, az egy másik. Az aki benne van a témában, tudja hogy lehet csibészkedni hengerfejjel, vezérléssel, dugattyúval, blokktetővel, amit kivülről nem mondasz meg, csak ha leveszed és odateszed mellé a gyárit akkor látszik hogy hoppáhoppá, és nem tizedekről hanem milliméterekről beszélünk, meg a satöbbi. Suzukin belül van elég combos átjárhatóság az egyes modellek közt a 80as évekbeli dzsippektől kezdve a legutsó sportokig lehet legózni rendesen.

A GTI meg amugy gyárilag rohadt jó motorja eleve eléggé kireszelt, abból anélkül hogy nagyon komoly pénzt bele ne ölnél, komoly többletet nem igazán lehet kihúzni, főleg hogy a legtöbb nagy gyártónak 1-2 alkatrésze ha van hozzá, és nem 20 éves katalógusból kell előásni a partnumbereket, meg a világ végéről rendelni, nekem volt amit úgy gyártottak le japánban hozzá, mert már nem tartották 10 éve készleten.

Pörgő kerék kérdésben is, ugye egy torsent nem olyan könnyű egy nyitott difitől megkülönböztetni ha a kocsi mellett állsz, de még érzésre se olyan kemény mint egy sperr, csak ugye amit hoz az nem kevés.

Mondjuk árak ott is vannak, hajtókar ami van is nem csak létezett valaha, meg talán, meg rendelhető az 2 kiló bele, nagykompressziós dugó szintén, van angol Hewland dogbox hozzá szerény 3k font, és akkor még szót nem szóltunk arról, hogy pl egy ilyen egyenesfogazású váltó jóesetben kibir 1000-1200 kilómétert, utána meg lehet felújittatni csilliárdokért. És ahogy fentebb irta a kolléga, akkor még mindig "csak" egy suzuki.

deak.atti 2011.01.23. 15:23:59

Üdv!

Pedig nagyon szerényen számoltam, például kimaradt az, hogy nem árt szezon elején mondjuk 10 darab száraz, és 6 darab vizes gumit venni. Meg ugye a cső beszerelésekor hegesztenek, azt a fényezés esetleg megsínyli, és legalább egy külső fújást kell rá dobni, úgyis dekorálni illik a gyorskocsit ... szóval csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ma már ilyen ex-keleti autó szinten is milliós végösszegek röpködnek, hát még egy komolyabb autónál. Bár az a nagy helyzet, hogy sok költség abszolút nem márkafüggő, pl. a csőkészítés, az ülések-övek, a gumik (esetleg a 13 collos olcsóbb, de nem fele-harmada, mint a 15-ös vagy 16-os slick).

DA

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.23. 15:31:30

@2-More: nincs köztünk vita, ne érts félre. Sok mindent lehetett hallani, tapasztalni stb. és soha sem fog kiderülni az igazság.

Mi - egyebek mellett - ezért sem Ásítottuk az N-esünket.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.01.23. 15:31:36

@2-More: Amíg be nem bizonyosul, hogy bűnös, addig ártatlannak kell tekinteni...

Sajnos a technikai ellenőrzések hiányossága és/vagy a jó zsebbe rakott pénzeknek köszönhetően elég sok csalós gépjármű volt a bajnokságban...

2-More 2011.01.23. 15:41:04

@B. Capelluti:

Én se vitáztam, csak tudok annyit ezekről a dolgokról, hogy inkább bele se vágtam a versenyzősdibe, miután láttam/látom sok ismerősömet, akik inkább mennek lenézett szlalom, meg "libakergető" kategóriában, minthogy folyamatosan nyeljenek amiatt, hogy mások nem játszanak tisztán, vagy egy jobb szponzorért átharapják egymás nyakát. Vannak olyan dolgok, amikről ha az úgymond "rallyongók" tudnának, többeknek leszakadna az arca.
Én úgy vagyok vele, hogy a magam szórakoztatására magam szedem össze a szekeremet ha kell csavaronként, meg szedem össze rá a pénzt, és nem áll szándékomban másokéhoz méricskélni, mert semmi értelme nem lenne.

@brumi86: Ja, ez igy van, a bibi ott van, hogy itt be se akarják bizonyitani ha valaki gyanús, sőt. De nem is kell csodálkozni, egyik sportág sem a máltai szeretetszolgálat, kicsit komolyabb szinten kőkemény tízmilliókról beszélünk, amiért sokan elég sok mindent megtennének, meg meg is tesznek.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.23. 15:53:29

@2-More: idealisták vagyunk, és jó jediként küzdünk ;)

2-More 2011.01.23. 16:18:33

@B. Capelluti: Én sajnos nem, már elég régóta.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.23. 16:23:03

@2-More: oké, hogy nem vagy idealista, de a jó jedikkel vagy, ugye?

2-More 2011.01.23. 16:38:27

@B. Capelluti:

Én általában jó elvagyok magamban, és inkább senkinek se ártok ha csak megoldható.

McK (törölt) 2011.01.23. 23:04:57

Olyan jó kis blog ez,hagyjuk ezt a csalózást,de tényleg.
Van elég szép oldala ennek a sportnak,beszéljünk arról.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.01.24. 01:18:17

Osztom Robi véleményét, maradjunk a jó oldalon :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.24. 07:30:35

@McK: @edeleny beres: ott a pont! Mint írtam, mi idealisták vagyunk, és azok is maradunk. :o)

nyjozsi2 2011.01.24. 08:04:32

Kicsit érintve érzem magam, mert 95 és 2000 között az ATB-ben dolgoztam. Volt megbukott kupás Suzuki, legtöbbször váltóval, de a levegő beszívás környékén is voltak turpisságok. Akkoriban ment Asi ott, az egyik verseny után szét lett kapva a blokk és nem találtunk benne semmit.

Az akkori társaim és Károly Balázs nevében kategórikusan visszautasítom a pénzcsúsztatás feltételezését!!!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.24. 09:43:23

@2-More: @nyjozsi2: mivel nem vagyunk (nem is leszünk) oknyomozó és konteó blog, ezért nem hiszem, hogy a meddő társalgást folytatni kellene. Az csalt, aki megdőlt, a többieket - ahogyan a mindenkori ATB-t is! - megilleti az ártatlanság vélelme.

Tigrisszív 2011.01.24. 11:04:08

Látom már, hogy ez a blog lesz a kedvencem. Különösen ezen kinyilvánítás miatt: "Természetesen a jövőben is tartózkodunk attól, hogy a szakmai tartalom rovására menjen a bulvár témák említése."

Tiszteletem mindenkinek.
38 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása