Ma új műfajt próbálunk ki: itt az első vitaposztunk.
Vasárnap Robert Kubica irgalmatlan nagyot esett. Minden médium megírta, feltettek videókat, fotókat. Van belső más autóból, a mentés megrázó felvételei, a szétvágott Fabia képei. Vitatkoztunk azon zrc-vel, hogy kellene-e, illetve kellet volna-e foglalkoznunk a balesettel.
Tegnapi vívódásom után arra jutottam, hogy az alábbiak miatt ne foglalkozzunk külön posztban az esettel:
- a ralisport nem szabad, hogy a balesetekről szóljon. (Akkor sem, ha sajnos a galdiátorok sokszor elbuknak, néha tragédia is történik.) A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint a nézők biztonságának növelése érdekében készített oktatófilmekben követelmény, hogy azok ne mutassanak be balesetet. Szerintem ez az elvárás a ralisport bemutatása során is követelmény.
- mindannyian, akik sisakot húzunk tudjuk, hogy mire számítsunk, ha valaki ebből él, nemcsak tudja, hogy ez benne van a pakliban, hanem ezt vállalja. Sőt, ha kijött a mentő a gyorsól, el is rajtolunk rajta, vagy a következőn. 2002-es Gödöllő Rallyen Veszprémiék estek egy nagyot, Évát a mentő vitte el, Mecseken Kern Nándiék perece miatt áll a hetvehelyi gyors, szintén bement a mentő, 2003 Miskolcon az első gyorsra az R2 vagy 40 percet várt (nem egészen fért bele a szabálykönyvbe), mert Baksaiék eldobták egy lassítónál.
Az tényleg durva, amikor vársz az IE előtt, és látod, hogy a rajtnál lévő mentő kékkel elindul. Tudod, hogy egy társadért, vagy egy nézőért siet, és csak vársz, hogy valaki mondjon végre valamit. Megjön a hír, hogy kikkel, hol és mi történt, és minden idegszáladdal azon izgulsz, hogy csak baj ne legyen. De, ha a vezetőbíró úgy dönt, hogy mehet tovább, odaálltok a rajtba, kiadod a menetlevelet, visszakapod, elteszed, veszel egy mély levegőt, majd számolsz vissza az órával: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, és megy a méta. A stopban pedig az első kérdésed úgyis az lesz, mi van a srácokkal. Miután kezelték a menetlevelet odafordulsz az emberedhez, és kérdés nélkül mondod: a következői IE-ig még x perc, y kilométer. - mínuszos hír lett volna, ha nem egy F1-es sztár (függetlenül attól, hogy az egyik személyes kedvencem) szenved balesetet. Sőt, még mínuszos sem! Volt egy mindig mosolygó ellenfelünk, jókezű, kedves gyerek: Domonyi Zsolti. Nem sokan írtak róla, hogy 2004-ben Fehárváron olyan balesetet szenvedett, ami kerekesszékhez kötötte. Kövezzetek halálra, de engem Zsolti balesete még ma is sokkal jobban megérint. (Sajnos a 2004. évi Duna-Alba Rallye az egyik kereskedelmi tévének köszönhetően egy halálos nézőbalesetről híresült el.)
- 2005-ben Michel Park (az észt Markko Märtin navigátora) halálos balesetet szenvedett. A gugli a "Michael Park"+baleset keresőkifejezésre 745 találatot ad, a "Robert Kubica"+rali+baleset keresére 20900 találatot. Melyik nagyobb dráma?
Tessék velünk vitatkozni! Kell poszt a balesetekről?