A ralisport főszereplőit bemutató sorozatunk folytatódik. Ma egy a ralifannél is fanatikusabb embertípusról lesz szó.

A szerelő az untermannja a történetnek. Nagy terhek pihennek a vállán, és ezek a terhek nem látszanak a szemében. Lehet, hogy az autósport szerelmese, de az is lehet, hogy csak az autókat szeretni, vagy csak valakit a csapatból, esetleg már ő sem tudja, hogyan került oda, de az biztos: nélküle nem csak értelme nincs a versenyzésnek, de sem autó, sem verseny nincs.

Pihenés és ebéd

Sorolhatnám, hogy a jó szerelő ismeri az autót, mestere a szakmájának, de ez közhely. A jó szerelő, aki azzal kel és fekszik (és gyakran azzal álmodik), hogy neked, versenyzőnek jó autót tegyen a feneke alá. Vagy azt a romot, amivel letaláltál a szervizparkba összetákolja annyira, hogy célba lehessen vele érni.

Minden srácra név szerint emlékszem, aki nekünk szerelt. Amikor saját autóval mentünk, Dezső, Potyka és Bedő Gabi (sajnos ő már az égi bajnokságban szerel) gyerekkori barátok dolgoztak az autón, sok lelkesedéssel, kevés versenyszerviz-tapasztalattal, de hatalmas szívvel és elszántsággal. Tíz óra meló után még egy 8-10-et rádobtak, amikor a rommá tört autót két hét alatt össze kellett rakni.

Dezső, Potyka és Bedő Gabi

Ott volt a nagy csapatoknál is megfordult Dodó (a bögrével a nyakában grasszáló, kopasz, tetovált mókamester), aki pusziért beugrott egy hegyiversenyre, és utána eljött velünk még egy R2-es futamra is, mert jól érezte magát velünk. Abdul, aki a motort és a váltót csinálta és Dodóhoz hasonlóan profi és vicces volt.

Ennyi volt a fizetség - meg egy meleg kézfogás (A fotót Csatos lőtte)

Ja, és persze Kasi és Lackó peugeot-s korszakunkban, akikkel kaland volt minden perc. És ne feledkezzünk meg Gazsi szerelőiről sem, akik hangtalanul, de annál gyorsabban tették rendbe a Ringen elhasznált vasat.

Nem lehet sem leírni, sem megfizetni azt, ahogyan a raliszerelő fekszik az autó alatt a szakadó esőben, és folyik át alatta a víz és műt. Időnként megszólal, és szerszámot kér, illetve kiad. Dráma, amikor a rövid szerviz miatt nincs idő megvárni, hogy kihűljön az egyik, vagy a másik forró alkatrész, és mivel máshogy nem fér a javítandó alkatrészhez, hát megégeti magát. Majd később - miután az emberei elmentek - még az is lehet, hogy üvölteni fog.

És persze a szerelő legfőbb kincse a kerativitás. Bálna mondta egyszer nekem, hogy a kreativitást a szocialista hiánygazdaságban lehetett igazán megtanulni, most pedig, amikor mindent meg lehet venni, sokkal nehezebb. Nem tudom, hogy igaza van-e, mert elég elmenni egy szervizparkba, és látunk kreatív megoldásokat szép számmal. (Nem mondom, hogy McGyver-stílusban működik, de WD40, széles szalag, nagykalapács, tej, tojás, kóla és rágógumi sok célbaérést hozott már.)

A rengeteg felejthetetlen emlék közül egyet mindenképpen kiemelnék: a 2007-es Mecsek Ralin történt az eset, mikor is a verseny hevében valahogy elfáradt és leszakadt a motor és a váltó tartókonzolja, így minden gázadásnál csavarodott egyet a motor, a váltó pedig azonnal elkezdte teljesen váratlan és kiszámíthatatlan szituációkban (pl. Árpádtetőn majd' minden féktávon...) kidobni magát üresbe. Én totális apátiába kezdtem süllyedni, készültek feltámadni a szuicid hajlamaim is. Volt még hátra egy szakaszunk a szervizig. Etapról telefon a szervizbe, nyugtattak, óvatosan guruljunk át, és érjünk be, megoldják, bár ilyen alkatrész éppen nincs a furgonban. Nos, mire odaértünk a szervizparkba, kedves szerelőnk az autószállító tréler oldalpereméből flexelt ki egy megfelelő méretű darabot, amit aztán kis átalakítás után be is szereltek időn belül, így mi folytathattuk a vívást. Az alkalmat kihasználva Laci Papa mellett mindenképpen megemlékeznék a felejthetetlen Tüdőről, illetve Andriskáról és Norbiról, a Rali 2-es időkből pedig a bodajki fiúkról is. Mindegyiküktől rengeteg bizalmat, vállveregetést, odaadást kaptam és hihetetlenül meghatározó szerepük volt abban, hogy működhessen a rali-dolog! Köszönet nekik! zrcSzemrehányást pedig csak azért kapsz, ha előtte szólt, hogy vigyázz valamire, és mégis elszúrod, vagy csak egyszerűen szarul mész.

Fizetés? Csak a nagyoknál van olyan. (Bár szerintem megfizetni sem lehet.) Ugyanaz a szállás, ugyanaz a kaja, vagy a szerviznek jobb, mert megérdemlik. Rivalda? Ugyan már, csak, ha a céldobogón megpezsgőznek, és valaki lefényképezi. Névtelen katonák ők, pedig sokszor igazi hősök. Tedd a kezed a szívedre, hány magyar bajnokot tudsz felsorolni? És a versenyszerelőik közül?

Szóval fiúk, nélkületek nem megy, köszönet mindenért! Ha versenyző vagy, becsüld meg a szervized, mert nélkülük nem vagy senki.

Címkék: potyka bedő szereplők dezső dodó abdul lackó kasi rallyefan

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr372663516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.02.16. 19:08:52

Ha emlékezetem nem csal amikor Colin és Alister rallyversenyzőset akartak játszani, akkor azt mondta McRae papa, hogy jól van gyerekek, akkor építsetek hozzá autót. Colin párszor meg is mutatta, hogy megtanulta a szerelő leckét. :-)
Egy BME-s barátom mondta egyszer, hogy aminek mozognia kell ahhoz WD40, aminek nem szabad mozognia arra ragasztószalag kell.
Minden tiszteletem a szerelőkért, akik mindent megtesznek, hogy tovább tudj gurulni, és ha nem sikerül vagy nem időben akkor még nálad is csalódottabbak.
A legszebb amikor az egész csapat együtt ünnepel:
kephost.hu/image-297B_4D5C124E.jpg

Rave_Ace 2011.02.16. 19:09:49

Léhi Sándor.
És szoktam vele együtt dolgozni:D
(Ezt csak azért írtam, hogy felvágjak...:))

solid01 2011.02.16. 19:44:03

Ez egy nagyon jó poszt!
Tudok én is sztorikról, külföldi csapat sokcsillagos szállodában minden földi jóval, de általában csak a kisbuszban, haverságból, cigit kaját, nem kell venni!
Respect minden szerelőnek!

ave 2011.02.16. 20:09:34

En aztan elismerem a jo szereloket, mert magam szerelem a versenyautom. :)

Magyar[HUN] 2011.02.16. 20:24:44

Bizony,bizony egy jó szerelő aranyat ér. Emlékszem egy olyan videóra amikor tönkrement egy első vagy másdik generációs Escortban(versenyző nevet sajna nem jut eszembe) a difi és egy utcaiból kapták ki a cseredarabot.

G. Capelluti 2011.02.16. 22:11:00

Sosem felejtem el a szervizcsapattal a következő beszélgetést:
- Fiúk! Ebben a dobozban maradt egy csomó csavar!
- És??? Megy? Megy! Megáll? Megáll! Különben is, mit gondolsz a csavar honnan lesz? Csak úgy kinő a földből? Lóf...t! Megmarad valahonnan!

:-D

(hero) 2011.02.16. 22:28:05

Köszönet ez biztosan megindító lesz sokaknak. Egy rövid ideig magam is fetrengtem néhány versenyautó alatt, de az Női munka:csinálja a k*va anyja. Elismerés mindenkinek, aki ilyen elszánt

zarquon 2011.02.16. 22:37:41

A Dakarhoz hasonló versenyek a legkirályabbak. Néha már az egyharmadánál gyorskötözővel és WD40-nel kell mindent megoldani. :) Kivéve a gyáriakat, ahol két szerelői műszak váltja egymást naponta és mindenből mindig van új alkatrész valamelyik kamionban (na emiatt vált érdektelenné az egész).

nyjozsi2 2011.02.17. 07:44:06

Hát igen, néhány év után megtanultam, hogy a navigátortáskából soha nem hiányozhat a gyorskötöző, WD40 és a szürke, széles téphető "McGayver" szalag.

Volt olyan INA Delta, hogy eltűnt a fékünk, telefon, majd mire beértünk a szervizbe a pályabejáró kocsi letérdelt, nekünk meg 20 perc alatt lett majdnem új fékrendszerünk. Sokat köszönhetünk az egyszem szervizesünknek, Zolikának!

Tudunk azért elrettentő példákról is, pl ACpumpa csere során tömítések hanyag és hiányos visszaszerelése okán benzinfürdő a kocsiban...

zrc · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.17. 07:50:21

@G. Capelluti: Nagyon jó a sztori! :D
Egy alkalommal a beíró és a rajt között beesett a fékpedálom és a bal első keréken maradt csak valamennyi fékhatás. Telefon:
- Elfogyott a fék!! MI LEGYEN???
- Hmm.. A gázt kell nyomni, nem? Menjetek csak szépen tovább!
:)

Szkotti 2011.02.17. 09:00:19

Há! Jó a téma, elég kevés szó esik a srácokról!
Szerintem is a legfanatikusabb fajta a szerelő, amikor profi csapatnál dolgoztam, és kellett pár beugró ember, a beugrók is ezt mondták a főállásúaknak, amikor Walesben a murvás (=pocsolyás) szervizparkban a kocsik alatt csúszkáltak mínusz egy-két fokban, szemerkélő esőben...
De mondhatnám a Jordán versenyt is, amikor délben 46 fok volt, és a 30 perces szerviz az 30 perces szerviz. A srácok jeges vízbe áztatott törölközővel a nyakukban dolgoztak, hogy ki ne dőljenek közben.
És igen, nincs annál nagyobb csalódás, mint amikor az esti nagyszervizben kínkeservesen összeszögelt kocsit másnap az első gyorson elhajítja a driver.
Mindezeken túl legalább 1 szerelőnek jó pszichológusnak is kell lennie, amikor a hibázás után szétcsúszott versenyzőbe kell életet lehelni.
A kreatív eszközökhöz még: barátom szokta mondani, hogy gipszkartoncsavarral bármit lehet rögzíteni :o)

Szkotti 2011.02.17. 09:03:36

Még valami, amit kihagytam:
Verseny után köszönd meg a szerelőid munkáját!
Semmibe nem kerül, de nagyon sokat jelent!!!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.17. 09:22:41

@Szkotti: Még, még, még! Toljad a szervizes sztorikat lécci!

G. Capelluti 2011.02.17. 10:03:43

@Szkotti: "Mindezeken túl legalább 1 szerelőnek jó pszichológusnak is kell lennie, amikor a hibázás után szétcsúszott versenyzőbe kell életet lehelni."
Én azt mondom, erre ott a navigátor, vagy a csapatfőnök/mentor/mindegyhogyhíjják.
Fontosabb, hogy egy olyan legyen köztük, akire a többiek felnéznek. A versenyista elmondja, mi van, ő pedig eldirigálja/lecseszi/megdícséri/stb a többi szerelőt.
De verseny végén megköszönni. Ez nagy igazság. Csillog tőle a szemük, érzik hogy fontosak. És a következő versenyen EZÉRT az egy szóért sz.rja le magasról, ha megégeti a forró alkatrész, elvágja valamivel a kezét, a lábára teszi a váltót, stb.

G. Capelluti 2011.02.17. 10:19:58

@zrc: :-D
Minek fékezel sztori nekem is van. Előzmény, hogy az első Ringes versenyen elég gyenge időt mentem a szabadedzésen. Nem mulattam a fiúkkal, hanem egész este csak agyaltam a pályarajzon, mit kéne máshogyan csinálni. Reggel mondtam nekik, hogy ma figyeljetek, megvan hol hagyok benne.
Lement az időmérő és egy verseny, utána pedig cserélni kellett a fékbetétet. Egyikük felemelte a majdnem vason lévő betéteteket:
- Fél napot kerested a másodperceket. Itt vannak a kezemben, b..dmeg!
:-D

AndrewBoy 2011.02.17. 10:30:21

Sosem felejtem el, amikor Mikulás Rally-n dobtunk egy helyes átfordulást.
videa.hu/videok/sport/2007-mikulas-rally-autozas-crash-rallye-3cpUcnsFBDYkDqC7
Ez a jutasi gyors elején volt, végig fogni kellet az ajtóm + körgyors, ahol végig szinte balos kanyarok voltak, aszittem, megőrülök, úgy bedurrant a kezem. A szervizben viszont a fiúk pikk-pakk összerakták a vasat. A bódéból simán kiflexelték az ajtózárat, lemérték, hova csavarodott a kasztni, levágtak még odáig, és visszahegesztették, zárult is a mókatár egyből!

A másik eset, Nyirád Rally, másod osztály, Vigántpetend, első gyors, a falu előtt állunk, van pár percünk. Beültünk, hogy bekössük magunkat, a csapattársak meg mentek lezárni a csomagtartót, amikor BUMM egy rohadt nagy durranás és apró zizegés... Kiakadt valahogy a csomagtartó rúdja, az lecsapódott, de közben a rúd a hátsó szélvédőt kiszúrta! Volt 2-3 percünk az IE elérésére! Csak néztünk egymásra hülyén, most a mi a tosz van?! Karóék - akik a szervizesek is voltak egyben, meg versenyeztek is - meg csak beüvöltöttek:
- Benn maradsz, add a szalagot!
Olyan tempóban ragasztották be az üres keretet a mcgyverrel, hogy csak lestünk!
Régi, szép idők :)

szpironyirad 2011.02.17. 10:37:48

saját kreativitásunkat osztanám meg. Mire jó egy nagy boros kanna címmel.
Rövidenn arra hogy az anyósölés fölé bekötve után tápálálja a csöpögő hütő vizet. pár körre jó volt

G. Capelluti 2011.02.17. 10:39:04

Van még egy, de ez nem a dumájukra, hanem a leleményességre jó példa.
2002 Mecseken sikerült etapon megtörni az autó elejét. Srácok nekiestek a szervizparkban. Mondanom sem kell, első lámpa nem volt nálunk (vagy csak egyik oldani?). Közben megjelent az ATB.
- Így nem mehettek ki.
- Miért?
- Törött lámpával? Nincs rajta üveg, nyitva van.
Ott a szeme előtt ragasztották le átlátszó széles cellux-szal.
- Így sem mehettek ki. Az indexnek nem okkersárga a fénye.
Erre elkezdtek összekaparni indexbúra darabokat és felragasztották őket a széles celluxra belülről. Azt az elégedett mosolyt az arcukon...
- Na, így jó? Most már okkersárga!
:-)

littlerock 2011.02.17. 10:40:10

Dezső, Gabi, és Potyka... kár hogy ez a trió már a múlté... osztálytársaim voltak, és amikor a szerelésről meséltek, soha nem panaszkodtak. Gabi az egyik legjobb ember volt akit ismertem. Remélem sok örömteli olajos kezű pillanatot él át az égi versenypályák mellett. Ó.K. is sokat sztorizott rólatok, hogyhogy őt nem soroltad ide?

mnandy 2011.02.17. 10:52:11

Igen! Igen! Még! Még! Még!

Szkotti 2011.02.17. 10:53:41

@B. Capelluti: Hát van bőven, a srácok biztosan még többet tudnának mesélni.
A szervizparkban örök küzdelem az elemekkel, pl. az említett walesi versenyen szanaszét törtek a sátrak, utolsó nap le kellett venni a ponyvákat, úgy néztünk ki mint egy utolsó búcsús banda, totál széttört minden, a folyamatos esőzés miatt a pocsolyákat a toitoi wcket takarító szippantóskocsi segítségével próbáltuk felszámolni...
Hogy autós is legyen: volt olyan emberünk, aki egy versenyen 4szer verte szét a kocsiját: shakedown, 1.nap, 2.nap és még az utolsó gyorson is sikerült. Na az a frusztráló.
Érdekes volt még az is, amikor a nem túl tapasztalt, de ólomlábú pilóta az első gyors első komolyabb kanyarjában patakba esett, és a superrally szerviz 3 órája alatt nem csak hogy többek közt kábelköteget (!!!) cseréltek a srácok, de az ülést és az övet is ki kellett szárítani (előbbi nem annyira sikerült, amit kárörvendve nem is bántunk)
Volt hogy a pilóta murvás versenyen elszenvedett 4 defekt után (ugye ebből elhasznált 2 pótkereket)még negyvenvalahány km-t ment, majd a szervizben a fiúk ragasztószalagból megformázták a két letépett sárvédőt.
Lehetne még sztorizni a szervizautókkal folytatott szopórollerekkel is, műszaki hibák és vámosok okán, de ez megintcsak attól hiteles, aki átélte.

Szkotti 2011.02.17. 11:09:57

@G. Capelluti: "erre ott a navigátor" első körben igaz, de egy borulás, vagy kicsúszás után mindkettő ugyanolyan lógó orral kászálódik ki a kocsiból.
A csapatvezető pozíció ami hivatalosan erre hivatott, de az megfigyelhető, hogy a versenyző akkor is megkérdezi a vezető (vagy a legrutinosabb) szerelőt, ha a csapatfőnökkel már megbeszélt mindent.
"a következő versenyen EZÉRT az egy szóért sz.rja le magasról, ha megégeti a forró alkatrész" pontosan erről van szó...
Saját szerelői "karrierem" (sic!)kezdetén sikerült olyan emberrel találkozni, aki természetesnek vette, hogy a szállásért, kajáért cserébe bármit, bármikor, köszönöm nélkül. Pár verseny után mindenki fontolgatta, hogy hát ezért aztán nem érdemes csinálni. Valahogy rávettük, hogy a verbális fizetség motiváló hatású, utána már a céldobogón is megtette, és mennyire kihúztuk magunkat...
Nyilván a baráti alapokon működő csapatoknál ez nem probléma, de egy üzleti alapon működőnél feszültségforrás is lehet (tapasztalat) ha a versenyző arra sem méltatja a szerelőit, hogy reggel egy sziát odavágjon.
Az ellenkezőjére is volt (szerencsére jóval több) példa, amikor a nem magyar versenyző magyarul, egyenként köszön az embereinek. Mindjárt jól (de legalábbis vidáman) indul a nap.

2-More 2011.02.17. 11:10:29

en.wikipedia.org/wiki/Smokey_Yunick

Tudom, nem rally, nascar, de azért kemény volt az öreg. Még régebben a discovery-n csiptem el egy filmet vele kapcsolatban, mint a csámpás autók pápája. Legnagyobb dumája volt, hogy nem kell aggódni, a többiek még durvábban csinálják :D

nyjozsi2 2011.02.17. 11:18:23

Saturnus Rallye, első nap végén városi gyors. Előtte az akksi megadta magát az etapon, telefon a szeriznek, akik a következőt csináltatták velünk. Benzinkút, akksi megvesz, bikakábel megvesz, akksi navigátor lábához, kábel ablakon ki, motortetőn be, szar akksira rá. Mit imádkoztam, hogy a sportbírók ne felőlem legyenek az utolsó 2 IE-ben, ráadásul még esett is.

Nálunk a szerviz utolsó szava minden elindulás előtt: "Szépen mész!!!"

nyjozsi2 2011.02.17. 11:25:20

@B. Capelluti: hát lehet, de akkor már a zöld asztal másik oldalán ültem a csövek között, és kiadta, eljutottunk a szervizparkba, lett új generátor és a végén még kupát is kaptunk a célban :-)

nyjozsi2 2011.02.17. 12:40:41

Ugyancsak Szlovéniában volt pár évvel később, béreltünk egy N-es Civicet, de rendszeresen befulladt, leállogatot, folyamatosan szívtunk vele. Miután a szerviz már minden vezetéket, csövet kitisztított, AC-t ellenőrzött, tankot mosott, egyszer csak jött az isteni szikra és nekimentek a tanksapkának egy 6-os fúróval. A beavatkozás eredményes lett :-)

Adams07 2011.02.17. 19:17:25

És az megvan, hogy egy szerelő, akit ismersz, a te csapatodban szerelt, de már más csapatban van, látja, hogy szívás van, visszajön hozzád, amikor végzett a saját autójával, és segít?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.17. 20:42:28

@Adams07: Elég, ha ismer és kedvel, mert pl. tetszett neki, ahogy a szervizeddel viselkedsz, ha azt látja, hogy baj van, és neki belefér, odajön és segít. (Volt olyan, hogy R1-es csapat emberei is nekiestek az autónak Veszprémben, mert a kelleténél láthatóan jobban fogyott, és kedveltek bennünket komálós korunkból.)

nyjozsi2 2011.02.18. 08:34:25

És olyan is volt számtalanszor, hogy a környező sátrak alól többen is összeszaladtak és egy emberként segítettek a szögelésben. Az ilyen pillanatok miatt is érdemes ezt csinálni!

INA Delta, első nap végén a városi gyorson eltört a féltengelyünk. A sper szerencsére nagy nehezen bevitte a közeli szervízparkba. Mikor beértünk, a szomszédunkban szerelő szlovén Clios bagázst kérdeztem meg, hogy van-e tartalékuk? Erre az volt a válasz, hogy mire beértünk, addigra előszedték a buszuk mélyéről, vigyük ha kell, de szedjük le róla az eredeti csomagolást. Végül Zolika megoldotta a saját készletünkből, de ettől majdnem leültem, pláne azért, mert a géposztály első helyéért vívtunk éppen...

Javító Zoli 2011.02.23. 15:37:35

1995 Szilveszter Rali Hévizgyörk: gyors végén gyülekezünk, isszuk a forró teát, forralt bort (-20-ban kinek mi gurul jobban), jön a mezőny szép sorban. Egyszercsak jön Barnus (Kőváry, ki más..:-) ). A Trabi két első kereke kancsalba áll, Barnus lóg ki az ablakon és üvölt messziről: "SEGÍTSETEK, VALAMI NEM JÓ? ELÜTÖTTÜK A FUTÓMŰVET!!! GYORSAAAN!!!" Pikk-pakk összeszaladtunk néhányan az autó körül, diagnózis: kormányösszekötő kifli. Elővettük az összekészített, durvaállított egységet, autó emel, zörögnek a szerszámok, Barnusékat nem engedtük kiszállni de valaki betolt az ablakon két szendvicset. Mire a harmadik harapáshoz értek, autó vissza lábra, spárga odailleszt, gyors állítás, rajtjel (tetőcsapkodás), Barnus el...közbe kiabálja teliszájjal, hogy "KÖSZI SRÁCOK!!!" Szép öt perc volt....
33 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása