A mai poszt a "miblog" vonalat erősíti.

Addig ismeritek a történetet, hogyan lettünk fanatikus komálósok. Ott tartottunk, hogy öcsémmel addig agyaltunk, amíg egyszer csak azt vettük észre, hogy összeszedtük évek összes spórolt pénzét, és vártunk az igazira: kerestük a megfelelő versenyautót, ami egy "versenyautó-forgalmis" Swift Gti személyében köszönt be hozzánk. Nézegettük (nagyjából feleslegesen, mert akkor még semmit sem értettünk hozzá), alkudoztunk (teljesen feleslegesen, mert az eladó egy fillért sem engedett), és végül hozzánk került. 

Édesapám nekem szegeszte szegezte [bocs a sújtóhubáért] a kérdést: fiam, biztos, hogy az összes spórolt pénzed egy versenyautóba akarod ölni? Nem gondoltál rá, hogy hozzáspórolsz és szűkösen meglenne egy kis lakás beugrója? Azt válaszoltam: Aludni lehet a Suzukiban, de nincs az a lakás amivel autóversenyezni lehetne. (Őszintén szólva szerintem nem is igazán akart lebeszélni. A kis lakás beugrója pedig sokkal odébb került...)

Őrület volt rágondolni, és még durvább kimondani: van egy versenyautónk! Nem sokkal később rájöttünk, hogy ezzel nem vagyunk sokkal beljebb, mert nem elég csak nézegetni, menni is kellene. Neveztünk a Mikulásra, majd Takács Ági megkérdezte, hogy mentünk-e már murván, sőt mentünk-e együtt egyáltalán, vagy akár bárkivel? Lógó orral ráztuk a fejünket. Heves telefonálgatásba fogott, és leszervezett egy murvás tesztet Szilágyi Janival. Megmutatták, hogyan kell murván menni, és a jobb1-ben ülő füzetes embernek mi a dolga.

Mielőtt megkérdeznétek, "éseztígyakkormostmégishogy?": Soha sehol nem dicsekedtünk vele, de lelkes ralifanokként hosszú évek alatt már-már baráti kapcsolatba kerültünk sok - leginkább pécsi, vagy valahogy Pécshez kötődő - versenyzővel, csapatvezetővel, szerelővel. Így a komplett autószigetes brigáddal, Maricsek Mikivel, Illyés Rolanddal, Szilágyi Janival, Takács Ágival, csapatfőnökeikkel, Grátz Ferivel, szerelőikkel Dodóval és Abdullal, és persze Kiss Ferivel és Büki Ernővel (külön-külön) is, a nem pécsieket pedig fel sem tudnám sorolni. (De Gazsit, Mixit, OZS-t és Wéber Ferit mindenképp ki kell emelnem.) Mindannyian sokat segítettek nekünk: jó tanáccsal, munkával, gumival, később autóval. Mindegyiküknek nagyon hálásak vagyunk, tudjuk, hogy sokkal könnyebb (de nem könnyű!) volt így, mint "csak úgy" nekiállni. Talán nem sértődnek, meg, ha most nyilvánosan is megköszönök nekik mindent.
És igen, magától értetődő volt, hogy a "szigetes" csapat színeiben fogunk versenyezni.

Szilágyi Jani a kormánynál, és Takács Ági a mászókán magyarázzák, hogy hogyan kell navigálni

Nos, ekkor az is kiderült, hogy az autónk valójában nem egy N-es Gti, hanem egy utcai autó mászókával, versenyülésekkel. (Nyeklett-nyaklott a bódé, nyúlós volt, a kartervédő 80 kilométer alatt elfáradt, stb.) Életünk első versenye előtt gyakorlatilag új autó épült (a csavaros cső helyett egy rendes "WRC-cső", rendes szilentek, motor- és váltótartó bakok, és valami versenyfutómű-szerűség, lámpasor stb., de igazi N-es autó csak egy emberes hempergés után lett belőle, de ez egy másik sztori, bár egy képet már posztoltunk az esetről.).

Emlékszem, a veszprémi teszt után Takács Ági elvitte az autót egy héttel Mikulás előtt Réthey Zsoltihoz. Mindenki lehülyézett bennünket, hogy annyi munkát amit mi szerettünk volna, még sok pénzért sem, nemhogy anyagárban nem csinál meg senki Mikulásig. Zsolti megszülte a vesekövét, és lázasan (41 fok) dolgozva elkészült mindennel. Péntek reggel 4-kor indultunk Pestről haza. (Közben kiderült, hogy az Ausztriából megrendelt sisakok nem jöttek meg, kölcsön kellett kérni két sisakot... Na, kitalálja valaki, hogy ki szánt meg minket?)
Pécsett várt a szervizcsapat, és savaria barátunk is megjött Szombathelyről (!) a kisbuszával, "okoztunk rá" egy trélert, és kiderült, hogy van valamilyen elektromos zűrünk a versenyautóval. Villanyászok átkábelezték a fél autót, és este 10-kor már el is indultunk.

Azt hiszem látványos, hogy sok minden alakult a vason

A rajtban még csak veszettül hittük (a teszt után igazából reméltük), hogy ez jó lesz (én abban is bíztam, hogy évtizedes tünetmentesség alatt tényleg kinőttem gyerekkori autóbanhányós korszakomat, ugyanis a kölcsönkapott zárt bukóban komoly produkció lett volna...), de másodperceken belül már folyt az adrenalin a fülünkből. Három évig mentünk, és élveztük minden másodpercét. Hét éve meg nem, és megszenvedtük minden napját.

Nem mondom, hogy a versenyzés a lehető legjobb dolog a világon, de az biztos, hogy kevés van az életben ami élvezetben hozzá mérhető. (Durva függőséget okoz az biztos.) Ezért is mondtam igent zrc-nek, amikor felvetette, hogy próbáljuk meg együtt. 

A félreértések elkerülése végett még egy önvallomás: arról, hogy öcsémmel, G. Capellutival újra versenyzünk sem tettem/tettünk le végleg, de ez nem idei terv része. Bár, ha valaki tud egy teljesen frankó és tuti kocka Gti Suzukit, esetleg egy 205-ös Pözsót, sikítson, mert ezesetben fontos jelenése lesz "Fratelli Capelluti"-nak a pécsi historic EB futamon.

Neked mikor jutott eszedbe, hogy be kellene ülni egy rallyeautóba?

Címkék: teszt kezdet suzuki miblog rallye savaria grf kiss feri rallye érzés rallyefan versenyautó építés komálós takács ági szilágyi jani peugeot autósziget

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr592558601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solid01 2011.02.24. 11:23:10

Tízenéves koromban egy autókiállításon és rögvest meg is tettem, ez volt Janika bukólámpás Maci-Lacis Celicája. Majdnem el is élveztem :)

Javító Zoli 2011.02.24. 11:36:33

Én huszonévesen hülyültem meg (bár addig is lappangott a kór, lévén tanult autójavító volnék, vagy miamanó), az egyik barátom (aki azóta az élmezőnyben navigál, Diebel Andris) kollégája versenyzett. Eleinte komálósként csapódtunk hozzájuk és a nagy lelkesedésünket látva kérdezték meg, hogy volna-e kedvünk navigálni. Hülye kérdés volt...:-)

Javító Zoli 2011.02.24. 12:02:24

Ja, az évszám lemaradt: 1995

deak.atti 2011.02.24. 12:43:22

Üdv!

"Három évig mentünk, és élveztük minden másodpercét. Hét éve meg nem, és megszenvedtük minden napját."

Én is így voltam gyerekkori barátommal. 1993-1995 közt jó pár amatőr túrán (pl. hévizgyörki Szilveszter Rallye-k) elindultunk.Majd 1995-ben épségben végigértünk a havas-jegyes szilveszteri futamon a tök utcai Wartburggal (cső, meg kagylóülés? pacifullánkja! két bukósisak, meg egy 2 kg-os poroltó, oszt' hajrá!), és hazafelé az M3-ason megbeszéltük, hogy amíg egy komolyabb kocsit nem tudunk összehozni, addig szünet. Jó sz@r volt a következő 2 év ... jöttek a meghívók a versenyekre, mi meg maradtunk otthon ... Én még szlalomozgattam utána derekasan, "csak az íze kedvéért", de a barátom azóta nem ült jobb1-ben. Pedig még folytatnánk, de úgy elszaladtak a költségek, hogy nem bírtuk már akkor sem zsebbel követni, hát még ma. De nem adtuk még fel. Ezt a sportot csak elkezdeni lehet, abbahagyni soha.

DA

zoli0724 2011.02.24. 15:01:01

Nekem a 10 születésnapomra kapott rallye-s játék és az utána következő videónézegetés adta meg az alapot, aztán szünet, de ez a blog újra beindította a fantáziát, de még várni kell, gyűjtögetni, okosodni, majd utána ha lesz pénz akkor remélem én is elkezdem.

Tito 2011.02.24. 18:06:41

Nekem 2003 környékén kezdődött (majd jön Andrew, és pontosít :)), Mikulás rally előfutóként az előbb említett 'úriemberrel', Tammax rally teamtől bérelt Trabival. Ezután évente 2-3 versó, jellemzően Ezerjó Kupában, rááadásként Mikulás. Felváltva navigáltam Andrásnak és Petrának, Trabiban, koczka Suzukiban vagy éppen a Renault Clio Williamsben. (Itt köszönöm meg a rengeteg élményt az egész családnak!) Utolsó fellépésem Puskádi Jani mellett volt három éve (Mikulás, Civic), azóta nihil. Évről-évre szóba kerül Andrew-val a piros ruhás szezonzáró, de valami mindig közbejön. :( Rally nélkül nem lehet élni, ezért biztosan találkozunk még a pályákon :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.24. 18:44:14

tudjátok mitől drága dolog ez? a hivatalosságtól.

én ezt úgy oldottam meg, hogy halálgyenge előlkaparós rendszámos utcai autóba kagyló+négypontos öv+alá komoly kerekek+futóműbe minden létező okosság, és éjjel irány a hegyek

adrenalin ugyanúgy, ha nem jobban+sokkal olcsóbb

ja, ha eldobod, akkor ottmaradsz. eddig nem dobtam el.

bububear 2011.02.24. 19:07:18

Nekem erről a posztról eszembe jutott a Rallye2-es időszakban mikor navigáltam... a felírós napokat végighánytam:D:D:D Nekem nem múlt el a gyerekkori hányinger még most sem, talán ezért maradtam pilóta:D

vancello · http://vancello.hu 2011.02.24. 19:12:04

1999-ben a Cigány Ladája mellett állva tudtam, hogy ezt fogom csinálni én is. Csak azt nem tudtam, hogy mikor.

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Merre jársz éjszaka? Nem szeretném, ha szembe jönnél. Az ilyenek mindig visznek a halálba magukkal valakit.

Grafikuszoli 2011.02.24. 19:56:55

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ezzel a technikai háttérrel biztosan találsz a környékeden olyan libakergető versenyt, ahol szeretettel látnak. Legyen az téeszudvaron, homkbányában, Tesco-parkolóban, gokartpályán, akárhol.
A nevezés egy fél tank benzin árából kijön, mérik az idődet, tuti lesz, akivel vívhatsz akár versenyről versenyre, sőt egyik-másik szervező még egy tányér gulyással is megdob.
Ráadásul ha esetleg az út mellé hengerbucskáznál, akkor a doki ott a közelben, plusz biztosan nem csapsz el sem vadat, sem túristát, ne kell a yard elől rejtzködnöd. :)
Én inkább ezt javasolnám.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.24. 22:11:35

@deak.atti: csak kihalni lehet belőle.
@Tito: rali nélkül nincs élet, ha van, az nem olyan
@bububear: nekem szerencsére nem jött elő, sőt! ;)
@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: vigyázz magadra és másokra lécci. (Egyébként - amellett, hogy veszélyes - nem ugyanazt az élményt adja.)
@Grafikuszoli: a Ti sztoritok érdekelne. Valahogy úgy érzem, hogy érdekes a Ti történetetek.
@solid01: @vancello: @zoli0724: sokan érzik annyi idősen (ld. alcímünk, Gyerekkori álmok teljesüljetek!), de kevesen emlékeznek erre, amikor be is teljesíthetnék.
@Javító Zoli: ez hasonló út, mint a miénk :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.24. 22:13:59

Téynleg, nem tudja valaki, merre lehet a HJW-074?

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.02.24. 22:21:55

@B. Capelluti: Oberlingék is vissza akarják szerezni....

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.24. 23:07:06

@brumi86: nocsak, nem is tudtam.
Nagyzolás nélkül szerintem N-es létére a legjobb gömbölyű Suzuki bódé volt itthon. Félreértés ne essék: bármennyire is fáj utána a szívem, visszaszerzésről most szó sincs. (Bár egy lottóötös után egy másodpercet sem gondolkoznék)

bububear 2011.02.25. 07:03:41

Én is így vagyok a tavaly előtt eladott Swiftemmel... bár már annak el volt csavarodva kissé a kasznija...:D (Főleg miután a feleségem az egyik versenyen berakta egy betonárokba, crash videó: www.youtube.com/watch?v=LH8RrtA0rFY ) De sosem hagyott cserben, és lendületből látványosan is lehetett vele autózni.

Grafikuszoli 2011.02.25. 10:36:32

@B. Capelluti: Elég sok hasonlóságot fedeztem fel a poszt és a mi "pályafutásunk" között: Itt is testvérpár megy, itt is az öcs vezet (ő fiatal és tehetséges, én meg csak simán tehetséges vagyok. :)). Ráadásul a típus is stimmel, sőt a szín is!

Én friss jogsis koromban fertőződtem meg, akkoriban kötötték be a faluban a kábeltévét, onnantól le sem lehetett robbantani a Rali VB közvetítéseiről. Aztán jött az egyetem-munkahely irány, így a komálós fázison nem nagyon léptem túl.
Öcsém kicsit komolyabbra vette: Gépészeti középiskolában kapásból volt pár amatőr versenyző osztálytársa, aztán amikor megszerezte a jogsit, ment is szlalomozni a családi Suzukival, ami 1.0 GA, ráadásul rendesen lelakott példány. (Annyira sanyarú sorsú gép, hogy amikor pár éve írtam róla népítéletet, a totalcar.hu címlapon hozta le. :))
A lényeg: a széria 1000 ccm kategóriát rendszeresen nyerte - a szolidabban reszelt Trabantok ellen azért versenyképes volt a Suzuki -, sőt egy helyi "bajnokságot" is sikerült első helyen befejeznie.
Ekkor már év közben a túra és egy gépkönyves Suzuki felé kacsintgatott, mivel elég imponáló volt az, hogy ott a szerviz gyakran két szendvicsből és egy cigiből áll, tehát egészen vállalható ráfordítással kipróbálhatónka tűnt a rally-életérzés. A 2010-es szezonra össze is ültünk a GTI-be, mindjárt az első versenyünk első gyorsaságiján a kuplung jóvóltából kiestünk, a következő kettőn rendesen elvertek bennünket, de azért már kezdünk összeállni, úgyhogy idén is megyünk!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.25. 10:51:54

@Grafikuszoli: beszúrtam még egy képet, csak hogy igazoljam, a színek tényleg egyfromák voltak (fekete-sárga). Bár nem sokkal később költségvetési okokból fehérre váltottunk. (Ha már minden elemet fújni kellett...)
És persze, az én kisöcsémnek is használt a gépjármű-elektronikai műszerész képzés.

Javító Zoli 2011.02.25. 11:16:55

@B. Capelluti: Ej-ej, mer' mindig az a spórolás...és a szépérzék meg az imidzs?! Az smafu?! :-)
De igaz, sokat számít a kinézet alakulásán az anyagi lehetőségek. Emlékszem anno megjelentünk (97-ről beszélek) az akkori mezőnyhöz képes sz@arrá dizájnolt 3 Trabival egy "libakergetőn" (Kisnána?! Nagyréde?..már nem is tudom). Volt nagy hörgés meg hujujuj, meg "na majd az első susnyás után hogy fog kinézni". Mi meg nagy bölcsen hallgattunk a Neolux festék olcsóságáról...:-)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.25. 11:23:41

@Javító Zoli: hát igen a grafit metál festék anyag ára 110k lett volna, a legolcsóbb fehérből pedig munkadíjjal 40. (Ugye a metálfénynél több a meló, mint egy egyszerű fehérnél.) A különbség éppen nagyjából két R2-es nevezési díj volt.
(A dekoros pedig simán örült, mert a fehéret jobban szerette - volna - dizájnolni. Addig rágta a fülünket, hogy amikor bemutatóra kellett vinni az autót megengedtünk, hogy csináljon, amit akar. Így lett fehér alapon napsárga és borsózöld. Majd ezekkel a színekkel ment az új gazdájánál ralitúrában is.)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.25. 13:32:24

másokra vigyázni elég könnyű, mert éjszaka látod a szembejövő lámpákat.
nem adja ugyanazt az élményt? hát.. pármillióval kevesebbért egye fene.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.25. 13:34:20

@vancello: pár éve csinálom, és köszönöm a jókívánságokat, de jól vagyok.
csak közben lassan megtanulok vezetni.

nyilván neked az szimpatikusabb, ha egy gazdag srác a jogsi mellé kap egy jó kis kétliteres bimmert, aztán irány az oszlop a diszkóba menet..

Javító Zoli 2011.02.25. 13:50:22

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ööööö, ha másból nem is, de a két utóbbi hozzászólásodból egyértelműen látszik, hogy lövésed sincs az autóversenyzésről. Mivel közúton nyomod, feltételezem a szembejövő lámpákon túl, simán föl tudod mérni a gyalogosokat (persze lámpával, különben hogy vennéd észre időben), részeg bringást (persze lámpával, különben hogy vennéd észre időben) és hasonló "versenynemkompatibilis" puhatestűeket, nem beszélve a "jólképzett" autóvezető társaidat, akik gondolatolvasó lévén, tudják, hogy Te mit csinálsz.
A versenypályában az a rettentő jó, hogy (ideális esetben) mindenki egy irányba megy, időben megfelelően elkülönítve és mint ilyen, rettentően felszabadultan lehet teperni az óra ellen. Közúton max az adrenalin termelésnek vághatsz oda. Ha igazi versenyző lennél, tudnád milyen érzés egy verseny után hazaautózni a közúton.....megsúgom: rettenetes!!

vancello · http://vancello.hu 2011.02.25. 14:12:47

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Sajnos láttam már hozzád hasonló hülyegyereket az árokban fejjel lefelé a Vértesben egy sedan Swifttel. Természetesen nem sérült meg, csak a mellette ülő.
Láttál te már autóversenyt? Tudod, mi az?
Válaszolok helyetted: fogalmad sincs. Lerí rólad.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.25. 14:18:48

@vancello: kérlek, csak sportszerűen, nem kell a vitapartnert lehülyegyerekezni. Személyeskedő hangvétel elrontja csak a jó hangulatot.
@Javító Zoli: a legtöbb versenyző nagyon óvatosan közlekedik közúton, sőt azt mondanám, hogy sokaknak benő a feje lágya a versenyzéstől.
@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: továbbra sem értünk egyet. Mi máshogy képzeljük el az autó és az adrenalin kapcsolatát. Vigyázz magadra és másokra légy oly nagylelkű.

Javító Zoli 2011.02.25. 14:33:18

@B. Capelluti: Idáig nem vezettem le az írásomat, bár terveztem. De ha már fölhoztad, akkor én is megerősítem: az IGAZI versenyző már nem érzi kényszerét a közúti bizonyításnak. A versenyen bőven elkoptatja az energiáit. Hiteles eredményt kap a teljesítményéről, tudja a helyét a "gyorsanmenésnek".
Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a legveszélyesebb a verseny utáni hazatérésben a hirtelen belelkesedett nézők, aki hazafelé úton megmutatják, hogy ők is tudják a frankót.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.25. 18:40:48

@vancello: szerintem van itt egy kis félreértés, de nem a halucinációidra célzok. Az úgyis abból adódik, hogy te zsigulis vagy, én meg szuzukis. Megbeszéltük már sokszor, nem fogjuk tudni meggyőzni egymást.

Ahhoz, hogy kagylóülésben széles gumin annyival menj a kanyarban, amennyivel csak bírsz, nem kell se versenyautó, se versenyautópapír, se milliók.
Csak nem a tecsóparkolóban kell ezt produkálni délben, mint ahogy ebben mindnyájan egyetértünk, gondolom.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.25. 18:44:23

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
de visszakérdezek.
Ha télen Parádsasváron éjszaka megy a tömeges hóautózás, az miért veszélyesebb, mintha nyáron én ugyanott elmegyek íven, éjfél környékén?
Ha erre adsz nekem egy értelmes választ, akkor beszélhetünk tovább.

Javító Zoli 2011.02.25. 19:57:45

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Ha ezt a kérdést föltetted, akkor el is intézted, hogy válaszolni se kelljen....fölösleges. Egykor volt és jelenlegi autóversenyzőket akarsz meggyőzni arról, hogy mennyire jó és biztonságos közúton határokat feszegetve autózni?!....Hagyjuk.

G. Capelluti 2011.02.26. 00:14:58

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Én bizonyosan elhatárolódok az általad hangoztatottaktól és kérek minden olvasót, hogy inkább tekintse elrettentő-, mint követendő példának.

G. Capelluti 2011.02.26. 00:25:22

Azért a kölcsön bukó tekintetében sosem fogom elfelejteni, amikor gépátvételen a srác elkezdte a zsákból kicibálni a sisakokat ellenőrzés céljából és az első a fehér volt, a sötét zöld-világos zöld csíkokkal, rajta a Kiss F. névvel. Ki sem vette a zsákból, más cuccunkkal meg már nem is foglalkozott. :-)
32 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása