Nézegetem az új MINI WRC fejlesztéséről szóló fényképeket és videókat (nálunk pl. itt, itt és itt), de rá kellett jönnöm, hogy David Richards semmi mást nem csinál, mint leporolta a régi receptet, és profin használja a médiát. Nemhogy eredményt nem tud felmutatni még a MINI WRC-vel, de még egy éles métert sem, de naponta jönnek valamivel. Egy videó, pár kép, egy hír, facebook oldal, de még a honlapjuk nem üzemel stb. A Prodrive a Rali világbajnokságra a kilencvenes évek elején fejlesztett teljesen új gyártónak, a Subarunak ütőképes autót, és már a fejlesztési szakaszban folyamatosan nyomultak a médiában.
A különbség az, hogy helyi bajnokságokban is eleresztették a fejlesztés alatt álló technikát, és ezzel ugyanígy kiszolgálták a médiát és a szurkolókat. 1992-ben például a brit bajnokságban már egy győzelemre is futotta.
1993-ban a Rali VB-n már két öreg bölénnyel és a fiatal skóttal indultak, és köszönhetően Colinnak felülről keresték a határokat (ekkor is komoly feladatot, és biztos megélhetést nyújtva a lakatosoknak)
Colin McRae a program leállítása előtti utolsó pillanatban megszerezte a saját és a márka első VB futamgyőzelmét, Új-Zélandon. És utána nem is álltak meg nagyon sokáig.
Biztos én látom rosszul, de a működőképes felállás az volt, hogy sokat próbált, harcedzett örege(k) mellett mindig volt egy fiatal, bármi áron győzni akaró gigatehetség. (Mint láttuk 1993-ban Markku Alén és Ari Vatanen mellett Colin, és egy versenyre még Richard Burns is)
94-95 között Carlos Sainz és McRae:
1996-ban McRae és Kenneth Ericsson:
Az elején a bukkan-dob-ot nem kell visszatekerni, 3x ismétlik rögtön :)
később Juha Kankkunen és Richard Burns (2000-től Petter Solberg is velük),
végül 2002-2003-ban Tomi Mäkinen és Petter Solberg.
Nem szeretnék messzemenő következtetéseket levonni, de amikor a felállás megváltozott, és nem volt öreg róka a háznál, akkor nem is sikerült olyan átütő autókat készíteni, mint korábban.
Nem tudom, hogy mi David Richards terve, hogy ki lesz az "öreg" a csapatban? Dani Sordo sincs még harminc (1983-as), de nagyon komoly VB-s tapasztalata van (bár 79 szakaszgyőzelme és 29 dobogója mellett a futamgyőzelem még hiányzik), ráadásul a Citroen boszorkánykonyháját is ismeri. Négy évvel idősebb nála Kris Meeke, az IRC ír bajnoka, de még nem nyert VB futamot. Armindo Araújo újabb két évvel idősebb, kétszeres PWRC bajnok, ismeri a győzelem ízét, de nem wrc-s VB-menő.
Egy dologra fogadni mernék: a MINI-s fiúk oda fogják tenni magukat, mert mindhárman nagy küzdők. A csapat pedig raliban is szeret nyerni - és tud is, már bizonyították. Az év második felében szerintem már számolni kell velük. Amellett, hogy a Mini név kötelez, még viccesek is:
Ennek fényében ommm szavai igazolást nyertek: "Aaltonen mellett Mini kabrióban ülni nem rossz dolog!"