A válasz egyszerű. Mert nincs rájuk szükség. Több szempontból sincs, de elsőre nézzük meg a legegyszerűbb okot. A WRC jelentése World Rally Car – mint az köztudott. Tehát a rally világbajnokság autói. Az elnevezésből is világosan látszik, mint gondolt ki az FIA. Legyen egy kategória, amely a világbajnokság autóit adja. Így hát mi keresni valójuk van a nemzeti bajnokságokban?

 

 

 A valaha volt legszebb WRC

Abban sem vagyok biztos, hogy a mi gazdaságunk alkalmas arra, hogy 7-8, vagy éppen 10 WRC-t eltartson. Fölösleges példákat írogatni, mindenki képben van, hogy nagyságrendileg mekkora költségvetésre van szükség egy ilyen autó futtatására. Ahhoz képest egy S2000 autó – „butított” mivoltából adódóan – jóval kevesebb, az N/4-ről nem is beszélve. Félreértés ne essék, ettől még ezek sem olcsóak! A magam részéről az 5 napos RAC és Monte Carlo Rally-kat többre tartottam Gr.A-s Fordokkal, Subarukkal, Toyotákkal, stb., mint a 3 napos versenyeket kevesebb nevezővel, de űr-költségekkel. Nagyjából ez a véleményem a 100km-t éppen meghaladó gyorsasági össztávot felvonultató magyar bajnokikról is, eszement WRC-büdzsével.

Ha mehetnének a WRC-k, ki tudtak volna ennyire egyenlítődni az erőviszonyok? Tudna 10-15 „élmenő” közel azonos képességű autóval menni? Vagy lenne 2 top-WRC, 3db 1-2 éves és 3-5db több éves technika, amikkel esély sem lenne a még a dobogó közelében sem autózni? Melyik a jobb?

De nézzük meg azokat is, akik már most, a poszt vége előtt fortyognak és keresik a szavakat, hogy küldhetnének el engem melegebb éghajlatra.
Tehát mi is szól mellettük? „Nagyon látványosan mennek!” Ez szinte biztosan a válaszok között lenne. De valóban így van? Mindenki látványosan közlekedett velük? Én erre csak annyit mondanék, hogy a VFTS armadát is csak megszokásból várják a komálósok. Ott is sokkal inkább dívik már az „íven menés”, mert a stopper azt díjazza jobban.

Végszóként két kérdés: Lett volna esélye Asinak valaha is abszolút bajnokságot nyerni? Vagy beszélhetett volna Bútor Robi arról, hogy a bajnoki címért fog menni idén? Nem valószínű. Ez két év alatt már két komoly érv amellett, hogy miért nem kellenek a WRC autók.

Címkék: orb wrc vitaposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr222749085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.03.18. 15:19:10

Elolvastam kétszer, elszámoltam 10-ig és még mindig fortyogok! Sajnos 20 éves létemre nem adatott meg, hogy testközelből ismerhessem a Gruppe B-s szörnyeket, és a WRC korszakból is igazából csak az utolsó éveket élhettem meg igazán. Egyet biztosan állíthatok, én legalább olyan áhítattal fogok mesélni róluk unokáimnak, mint azok akiktől a Gruppe B-s autókról hallhatunk!

Lehet itt érvelni akármivel, nekem akkor is hiányoznak a WRC-k, és sokkal sokkal sokkal sokkal, de sokkal jobban várom azt a 4 szlovák WRC-t (meg az öreg Bérest a Quattroval) Egerben, mint az egész magyar mezőnyt, úgy ahogy van kompletten! Lehet, hogy nem a világ legjobb pilótái mennek majd vele (bár kisBéres az egyik kedvencem!), de nekem ezek az autók jelentik a RALLYT, ezeket tartom vérbeli rallyautóknak.

Számomra felfoghatatlan, ahogy gyorsul, durrog, érkezik egy-egy ilyen dög. Ízig - vérig rallyautó, nem pedig N-csoportos koppintás.
Nem szeretnék senkit megsérteni, nagyon várom az Eger Rallyt, annak minden nevezőjét, rallye2-t, túrát, historicot is! De lesz négy unikornis, ami miatt ha tehetem kimegyek majd Felvidékre is megnézni őket!

Lehet, hogy később változni fog a véleményem, fiatalság bolondság :)
Szeretem a kávédaráló S2000-eket is, én a Lancereket se unom, még 30db után sem.
De a WRC az mindis WRC marad, és nem az ami most megy a vb-n...

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.03.18. 16:07:00

Én sokáig azt mondtam, hogy a WRC a magyar bajnoksághoz kell.
Ma már nem.

Sokkal jobban kijönnek az egyéni képességek, nem számít annyira a pénztárca.
Sokszor valaki kibérelt pár (rosszabb esetben egy) hétvégére egy WRC-t, amivel nem tudott tesztelni (mert arra már nem futotta), és mivel drága technika vigyázni is kellett rá (csak lassan, óvatosan, be ne essünk), amivel nem lehet előrébb jutni, ráadásul nem egyszer volt olyan, hogy "csak úgy" megállt a technika, de jobb esetben is jöttek a műszaki hibák egymás után.

Nekem egyből Szabó Gé jutott eszembe a Focusszal:
video.racing.hu/szabo_gergo_pecs_abaliget_2004_arokban

Persze, ha az ember mögött egy autógyár van, akkor nem aggódik azon, hogy mennyibe fog kerülni ha megtöröm az autót.

Vb-n sem mennek már úgy, mint 7-8 éve. Azóta már jött egy új vb generáció. :(

Az illusztrációhoz annyit fűznék hozzá (kibickedek megint), hogy ez a prototípus volt, a végleges verzióra (S9 WRC) már a burgonyaszeletelő szárny került.

Nekem a legszebb a 2000-es WRC, a legszebb hangú az A-s Lega és Impreza.

G. Capelluti 2011.03.18. 16:12:35

@edeleny beres: Sokat gondolkodtam, hogy mit mondjak erre. De nem nagyon tudok mit reagálni, mert erősen érzelmi síkon közelíted meg azt, amiről racionálisan gondolkodva írtam. :-)
Imádom a WRC-ket, de sportszakmai szempontból az a jó, ha minél szorosabb a küzdés. Nekem ez nem azt jelenti, hogy 2 WRC 3 percre a mezőnytől gyilkolja egymást. Éppen ezért már kezdtem nem nézni a vb közvetítéseket. Az IRC sokkal nagyobb csatákat, fordulatokat szül. Ebből a szempontból jót tett a vb-nek, hogy minden gyártónak teljesen új autót kellett építenie. Mindenkinek másban, más körülmények között jobb az autója.

G. Capelluti 2011.03.18. 16:20:07

@IV. (Parkoló) Béla: Látom, szíved szerint te is visszasírod őket, de az eszed mást mond. :-)
A képet tekintve igazad van. Sajnos miután elküldtem a posztot, akkor vettem észre, hogy valami "nem stimmel" a vassal. :-)
Ha elnézitek nekem, nem cserélném már ki.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.03.18. 16:46:30

Persze, ma már balgaság lenne visszaállítani a WRC-ket, de én mindenképp elhamarkodottnak vélem a magyarországi beszüntetésüket. Igazából már nem sok helyen lehet ilyen autókat látni, maradhattunk volna mi az a kivétel, aki tárt karokkal várta volna akár külföldről is ezen típussal érkező versenyzőket.
Azóta megszűnt az ERC is, ami konkrétan erre épült volna...

Ha csak Bútort vesszük alapul, szerintem egy ilyen támogatói háttérrel simán szerezhetett volna egy "leharcolt" C4-et, vagy ha azt nem is egy már oly régóta áhított Xsarát a PH sporttól!

Jó ez az új autó építősdi is a vb-n, most még a félgyári (Ostberg, Novikov), sőt még talán a privát pilóták is beleszólhatnak, de kérdem én: meddig?!
Nem adok neki 1, max 2 évet és a rengeteg tesztelésnek hála, újra ég-és föld különbség lesz gyári és privát versenyzők között.

Viszont ha tényleg visszahoz régi-új gyártókat az új rendszer, akkor újra lesz verseny!

G. Capelluti 2011.03.18. 17:07:34

@edeleny beres: A "leharcolt" C4-nek is, a Xsaranak pedig még inkább kétes értéke lenne Robi szempontjából. Persze te boldog lennél, de neki csak a pénzét vinné úgy, abszolútban pedig csak akkor tudna vele maradandót alkotni, ha már eldőlt a bajnokság és néhányan a spórolás okán kihagynák a szezon végét.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.03.18. 17:09:28

@edeleny beres:
ha csak Bútort vesszük alapul, Ő ment WRC-vel. Octavia WRC-val ment pár versenyt, de nem jött be. Nem is volt csúcstechnika a mezőnyben, és voltak vele gondok, az anyagiakról nem is szólva.
Ahogy Ő mondta túl gyors volt Neki az autó. (www.duen.hu/hirek/solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert)
Egyszer nyilatkozta, hogy hiába a sok bajnoki cím, ez sem jelenti azt, hogy maguktól jönnének a szopzorok.

@G. Capelluti:
Álmodozni jó, és kell is. Álmok nélkül nincs cél amiért érdemes élni. :-)
Álmodozok én is, de azért a realitások talaján járok.
(Terveztem már olyan dolgot, ami papíron és 3D-ben is remekül nézett ki, de az anyagiak felülírták a tervet.
Így lett belőle egy egyszerűbb és olcsóbb, mégis legalább olyan jól működő gép.)

Amire én nagyon kíváncsi leszek, az R4 kategória.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.18. 17:36:54

Nekem nem a WRC-k, hanem a régi A-s autók (Delta, Celica, Ford, Mazda 323 stb.) hiányoznak...

G. Capelluti 2011.03.18. 17:51:01

@brumi86: Ugye?! Azt már mondani sem mertem. :-)
Hajj, amikor az Antallfy-kanyarnál, vagy épp Bükkszentlászló-Bükkszentkereszten csak azt lehetett visszhangozva hallani, ahogy az erdőben durrog, szuszog, hörög egy "eszkortkoszi". :-)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.18. 17:53:43

@G. Capelluti: Az erdőben síri csend, egyszer csak meghallod a HANGot! 1-2 mp elszalad előtted, de még vagy 30 mp-ig hallani...

zoli0724 2011.03.18. 18:48:39

Miért nem osztják több kategóriára a versenyeket, úgy lehetne wrc-s orsz.bajnok, a 4-5 versenyzőből, n-es orsz.bajnok a sok versenyzőből. Lenne wrc is de a többiek is küzdenének a bajnoki címért, a végén meg pl. valami látványos 1 vs 1 futamot rendezni, a kategória bajnokok ugyanolyan autókkal mennének (mint a Race of Championsben), és így a legjobb kapna +1 kupát. Látványosabb és érdekesebb lenne szerintem.

kkristof1 2011.03.18. 18:53:27

Nekem is hiányoznak a WRC-k. :(

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.18. 19:25:44

@zoli0724: volt már ilyen rendszer. Nyílt bajnokság és országos bajnokság, de valahogy nem jött be...

solid01 2011.03.19. 20:42:51

Nekem is hiányoznak a WRC-k!
De Capelluti mond valamit azzal, hogy bizony az idehozott WRC-k közt időben fejlesztésben nagy különbségek adódtak. Ennek köszönhetően nem alakulhattak ki akkora harcok mint pl az IRC-n, vagy a svéd ralin.

Viszont az A-s autók nekem is nagyon hiányoznak! Sosem felejtem el őket.

www.youtube.com/watch?v=FWLWzqfALg0

Persze ehhez ügyeskezű bevállalós pilóták is kellenének!

Grafikuszoli 2011.03.21. 09:34:12

Azt hiszem, a ralira kilátogatók alapvetően két dolog miatt járnak ki a pálya mellé. (na jó, három, de a kannásbor rajongóit most mellőzzük!)
Tehát egyrészt a csúcstechnika, másrészt a küzdelem érdekli a nézőket. A WRC-k kivonásával a csúcstechnika-tényező jelentősen csorbult, szint minden héten láthat bárki a forgalomban ugyanolyan hangos és erős Imprezát, Lancert vagy bármi mást, mint a jelenlegi élcsoport autói. Ilyen szempontból nekem is hiányoznak a WRC-k.
Viszont a valóban élmenő pilóták nagyon sokat hozzá tudnak tenni az egészhez, szinte tökmindegy, mivel mennek. Huszonévvel ezelőtti beszámolókban tipikus fordulat, hogy "a Renault 12 Gordini többszólamú motorhangja felveri az erdő csendjét, majd egy szempillantás alatt feltűnik az autó, hogy fél kerékkel az árokparton, a fizika törvényeit meghazudtolva tűnjön tova. Pár másodperc múlva már csak a levegőben kavargó por emlékeztet a történtekre."
Manapság viszont a hasonló műszaki tartalommal küzdő versenyzők örülhetnek, ha egy villanásra benne vannak az összefoglalókban.
Nem feltétlenül az ingerküszöb tolódott ki ennyire, hanem az igazán komoly szinten versenyző réteg folyamatosan átült az éppen aktuális csúcstechnológiába.
Szóval - ha már kissé zavarossá vált a mondanivalóm a végére - a WRC-k tényleg komoly űrt hagytak maguk után, de ha hirtelen csak 1.4-es szívómotoros, elölhajtós utcai gumis autók mehetnének, akkor is lennének jó páran, akik miatt érdemes lenne kiállni a pálya szélére.

(Arra emlékszik valaki, amikor Turi Tomi a Kész Átverésben egy utcai Almerával riogatott pár ismert figurát? Nincs meg valakinek az a videó váletlenül?)

Javító Zoli 2011.03.22. 09:44:42

@Grafikuszoli: Én azért módosítanám a rajongókat megmozgató egyik tényezőt. Csúcstechnika helyett én "libabőrfaktort" írtam volna. Ugyanis a csúcstechnika maximum sejthető a lemezek alatt. Sőt, ha jól belegondoltok, az egykori B csoportos autók technikája a mai viszonyok között jó esetben is csak "kőbalta" szintű....de lecsuriznánk a gatyánkat, ha elhussanna egy előttünk Árpádtetőn. :-)
Többször szóba került az esélyegyenlősdi: én azt gondolom, hogy megint (igen, már megint) rossz irányba mentek el a szabálymódosítással, illetve hogy egész pontos legyek, nem sikerült teljesen kerekre. Ugyanis (véleményem szerint) az igazi költségcsökkentéssel egybekötött egyenlősdi akkor jöhetne el, ha szabályok arról szólnának, hogy BÁRKI által legyen elérhető az adott versenytechnika. Tényleg van esély arra, hogy 1-2 éven belül elhúznak a zömtől a szigorúan vett gyári csapatok. És ez az, ami egy idő után megöli egy bajnokság izgalmait. Tök mindegy, hogy B, WRC, S2000.

G. Capelluti 2011.03.22. 10:37:11

@Javító Zoli: Éppen ezért volt jó a JWRC szabály. Mindenkinek, aki ki tudta fizetni, oda kellett adni a legújabb fejlesztést. Őszintén szólva nem tanulmányoztam ilyen mélységig, az SWRC szabályokban nincsen ilyen?

G. Capelluti 2011.03.22. 10:44:51

@Javító Zoli: Ha már "libabőr faktor". Van egy olyan érzésem, hogy amikor Patrik Sandell a svéd ralin absz. 5. időt ment egy Fabia S2000 autóval, az azért "libabőrözős" lehetett. Kívülről, belülről egyaránt. :-)
Szóval én még mindig nem értem a WRC-hisztit.

stig 2011.03.22. 13:37:34

Szerintem a WRC WRC marad, és majdnem ugyanolyan legenda lesz mint a B csoport.

Miért elégedjen meg az ember kisebb, gyengébb, egyszerűbb autókkal ha van jobb?

Ez egy technikai sport, itt az lenne a cél, hogy minél jobb dolgokat találjanak, fejlesszenek ki, amivel a másikat, a vetélytársat legyőzzék. És ez volt eddig a csúcs, a "király".

És a királyt lefejezték.
Újra.

Na ez a baj.

Természetesen ha megint lesz 4-5-6 autógyár a mezőnyben akkor megint érdekes lesz a verseny, és csupán nosztalgiával tekintünk majd a WRC-kre, mert az új gyárak ugyanúgy elkedik fejleszteni a kocsikat mint anno. Na és onnét lesz érdekes megint a VERSENY. Sok gyári kocsi, sok jó pilóta, és senki sem akar lemaradni.

sapka01 2011.03.22. 16:49:16

Nekem a wrc-k nem hiányoznak, csak a látvány, amit lássuk be egy N-es autótól nem kapunk meg. Régen minden versenyen ott voltam, megnéztük az első 15 meg az utolsó 15 autót.Közöttük(lásd mai mezőny ) mentünk wc-re meg kajálni mert pont az eleje meg a vége szólt a ralliról... Aki a tizedmásodpercekre kiváncsi az nézze rallylive-on ott megkapja.Az érzést (libabőrfaktort)ez a mezőny már nem tudja kiváltani .Ez már nem ralli, jobb esetben pályaautózás .U.I.:10 évvel ezelőtt a családommal akkor mentem még szabira is mikor verseny volt.Most a tv összefoglalót sem nézem meg...Ez nem ralli ez egy fos!

datacom 2011.03.22. 17:14:52

Szerintetek a mai N4-nél nincsenek külömbségek? Ott is mindenki meg tudja venni a legújabb fejlesztést? Csak gondolj egy Motec M48 és M800-ra. Van különbség bő nyállal. Azt meg már le sem merem írni, hogy milyen különbség van etanol és benzin között (N4 vs S2000). És témázgathatunk a GL szemről, a csonkállványról, a rugóstagokról és a tesztelésre fordított üzemanyagról, gumikról -pont úgy, mint egy WRC esetében. Ugyan már! Saját magatokat csapjátok be.

datacom 2011.03.22. 17:15:28

bocsi, különbségek...

Sam75 2011.03.23. 22:29:34

@datacom: N4? kérdezd meg bármelyik tízévest mondjon egy raliautó típust, biztos hogy Lada vagy valamelyik WRC lesz a válasz.
Sapka01-el értek egyet, ez a rally csak a versenyzőknek verseny, és nem a nézőknek, akik miatt a szponzorcégek adják a pénzt (no meg az adójóváírás miatt :-))
A költségek egy dolog, a gépek egy másik és ott egy harmadik a tehetség. Asiról tudjuk mire képes (véletlenül volt eltiltva tudja mindenki :-))
Az F1-ben talán megszabták hogy csak Formua Fordok mehetnek, ugyehogy nem. Itt is erről van szó. Nézd csak meg mennyit esett a rally népszerűsége a B-csoport halálakor, most is hasonló a helyzet.
A libakergető versenyek most több élményt nyújtanak mint bármelyik FIA verseny. Ez van.

G. Capelluti 2011.03.23. 23:34:44

@Sam75: A '80-as években milyen autók mentek itthon? VFTS-ek, gruppe 2-es ladák, stb. Akkor miért tudtak az emberek csápolni még a 20. N-es "karikalámpásnak" is? Biztos a technikán múlik? Persze, csorgattuk a nyálunkat az R5-re, a Gordinikre, de "körbeszopkodtunk" egy Wareszt is.
A gazdaságilag jobb helyzetben lévő országok bajnokságaiban tele vannak a kis kategóriák is nevezőkkel. Nálunk meg, akiknek a segge kilóg a gatyából, tök ciki 2000ccm alatti autóval menni.
Pedig hegyekben állnak azok a versenyzők, akik 1.6-os, esetleg 1.4-es autókkal olyat tudnak/tudtak menni, hogy az a szemnek is szép. Csak ne lenne olyan ciki beszélni a kis autókról, vagy csápolni nekik...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.24. 08:22:20

@G. Capelluti: az a5-ös kategória szinte üres volt, az N2-ben csak a kupáknak köszönhetően volt mezőny. Nagyon kevés olyan versenyző van, aki képes volt visszalépni kisebb kategóriába!

Látvány megöléséért a gumik és a mindenféle okos hajtások a felelősek! Hiába voltak WRC-k nem tudott vele mindenki látványosan menni...

Javító Zoli 2011.03.24. 10:22:17

Sajnos mára nagyon "steril" lett minden, ami autósport. Jó példa erre az RTE bajnokság. Anno, a bölcsőjénél (amit nekem is volt szerencsém ringatni egy kicsit. Fájt is a fejem Balástyán a kannás bortól..:-)) még láthattuk azokat az emberkéket és technikákat, ahol egyszerűen nem volt más választás...bevállalósan, bátran odatenni a pályára, hogy legyen valami. Néha nem adta ki, de ott voltak a nézők, akik vigyorogva és tetőcsapkodva visszadöntötték, oszt gyí tovább. Népes N1-N2-N3-A4-A5 mellett garantált volt a látványos autózás. Koptak az Y mintás Stomilok, pörsent a dukkó....ahogy egy kolléga mondta: "bátorságpróba a javából".
Mára?! High-tech, drága cuccok, sok pénz...és a kupa oda megy, ahol a legtöbbet tudják áldozni arra, hogy jó háttere legyen az-egyébkén egyáltalán nem vitatott- tehetségnek. Sajnos erre tart az autósport.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.24. 10:51:33

@Javító Zoli: "Mára?! High-tech, drága cuccok, sok pénz...és a kupa oda megy, ahol a legtöbbet tudják áldozni arra, hogy jó háttere legyen az-egyébkén egyáltalán nem vitatott- tehetségnek. Sajnos erre tart az autósport."

Talán azért tartunk itt, mert nincs értéke a kis kategóriás bajnoki címnek. Ha működne valamilyen lépcsőzetes, feljutásos rendszer, akkor TALÁN lenne normális mezőny minden kategóriában és visszatérne a látvány!!!

Javító Zoli 2011.03.24. 11:04:42

@brumi86: Anno ezért jött létre az RTE. Aztán nagyon gyorsan elszabadultak a szabályok....

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.24. 17:16:38

@Javító Zoli: Hogy a rendszer működjön, kéne egy erős szövetség, ami nem lesz egyhamar....
30 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása