Nyafogunk, hogy darázshangja van az új 1.6 turbós WRC-knek, csapágyasra hegyezzük a cerkát egy jó Gruppe B-s videón. De a rali VB (és a B csoport) előtt is volt rali! Az autók közelebb álltak a gyártósorról legördülőkhöz, ráadásul a gyorsaságik gyakran nem is voltak lezárva. A versenyzőknek esélyük sem volt felírni az aznapi szakaszt, mielőtt végigmennek rajta. A versenytávok olyan hosszúak voltak, hogy a párosok nem egyszer majd’ 800 kilométert is megtettek egy nap alatt. Ekkora távról pedig itinert írni gyakorlatilag lehetetlen. Csak térkép (illetve a „tulipán-nyilas” útvonalitiner) alapján lehetett időellenőrzőről-időellenőrzőre eljutni. A gyártók támogatásának mértéke pedig össze sem volt mérhető a maival.

A képen Gunnar Andersson 1958 és 1963 európa bajnoka (nem tudja valaki, hogy nem rokona, vagy boldog őse PGA-nak? Nem találtam erre adatot, de simán beleférne a ralitörténelembe)  

A veszély – változatos formában – mindig ott leselkedett a következő kanyarban – A sovány szponzorpénzek pedig nem váltottak ki heves csillogást egy marketinges szemében sem. (Sőt, csak évtizedekkel később jöttek rá, hogy ezeket az eredményeket is fel lehetnek használni az eladások növelésére.)

A vezetni, vagy navigálni tudás, csak a legalapvetőbbek voltak az „meló” elnyeréséhez szükséges képességek közül. Kiváló szerelőnek kellett lenni, aki menet közben improvizálni is tud. Nem ártott egy erős hát, és előny volt, ha beszéltél egy második idegen nyelvet is. Vagy egy harmadikat. És az összes erőfeszítésért még akkor sem járt magas fizetés, ha sikerült is belépni a győztesek klubjába.  

DE! Ott volt a dicsőség, hogy férfiak és nők egy olyan kis csoportjához tartozhatott, akik bármilyen nehéz terepen keményebben és gyorsabban küldtek át egy autót, mint bárki a világon.

Mai videónkat a Ford készítette, hogy megmutassa nekünk, milyen volt a rallye a késő ’50-es és ’60-as években.

Ugye, Te is azt kívánod, hogy bárcsak ott lehettél volna?

Mai posztunk forrása itt. Köszönjük baowah-nak, hogy megtalálta!

Ha nagyon ráérsz, itt találsz egy másfél órás tömény anyagot, ami aranykor vonalon is nagyon erős.

Címkék: video költségek hőskor gr.b

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr582770161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

crix 2011.03.25. 09:55:44

És még lehet fokozni. :)
Ez meg már nem csak, hogy igazi reli. Ez bizony nettó tesztoszteronkivonat. Imádom

szatyi 2011.03.25. 10:54:58

Az rally őse szerintem a huszas évek hegyi felfutói voltak. Amikor 1928-ban Zichy Tivadar gróf úr úgy tolta fel a Bugatti 35b-nek a Svábhegynek felfelé, hogy a világ élvonalába tartozó külföldi versenyzők sem tudták megdönteni évekig az idejét. Igaz, ők nem is voltak betintázva. Ott volt tesztoszteron vödörszámra, nem volt viszont hidraulikus fék, csak madzagos dobfék, radiálgumi helyett virslidiagonál, bukócső helyett bőrsapka. Lóerők számolatlanul, nyolc henger sorban, por és hangorkán.

Akit érdekel a téma, annak itt az olvasnivaló:

magyarjarmu.hu/emberek/grof-zichy-tivadar-1908-1984/

autohistory.negyesi.net/svab.html

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.03.25. 11:21:09

@szatyi: nem kisebítve Zichy gróf érdemeit (felvetődött egy elfelejtett honi hősöket bemutató sorozat ötlete is), de a hegyi felfutó szerintem semmilyen szempontból nem a rali őse. Pont ugyanannyi köze van a ralihoz, mint a pályaversenyzéshez. (A rali ugyanis megbízhatósági autóversenyzés, a hegyi felfutókon pedig mindig is 2-3-5 perc a világ.)

szatyi 2011.03.25. 11:42:13

A sorozat ötletét támogatom, vannak itt olyan figurák meg történetek, amiről érdekes lenne hosszabban olvasni.
A témát illetően javítanék, ha lehet :). Arra gondoltam, hogy az aszfaltozatlan úton gyorsan menés az már nekem rally. De ha a távolság is számít, akkor ott voltak az egyre profibbá váló túraversenyek, pl. az egyik betétfutama volt a parádi hegyi verseny. Vagy kicsit később A Frontharcos Túraút, több mint 1200km megállás nélkül 24 óra alatt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.03.25. 11:50:06

@szatyi: ez így már alakul! rali eredeti jelentése (csillag)túraverseny.

eszkütyü 2011.03.25. 12:09:56

Nem szeretném Zichy gróf érdemeit kisebbíteni, de 20-as években 200LE-s Bugattival könnyű volt iskolázni a mezőnyt (néhány kivételt leszámítva). Akkoriban utcai kocsiban 40 LE már jónak számított. Olyan lehetett, mintha ma valaki Koenigsegg-gel járna vidéki sprintfutamokra.

szatyi 2011.03.25. 13:08:33

@eszkütyü: Ha jól látom, abban az évben még hatan indultak bugattival, ezenkívűl a Steyr, Austro-Daimler, Mercedes versenyautók voltak nagyrészt a mezőnyben.

Az előző évi nyertes, Kinsky gróf Steyr-rel teljesített ideje 3.55 volt, Zichyé 3.09

Az nyilvánvaló, hogy Zichy Tivadar főleg playboy volt, az autóversenyzés csak hozadéka volt az életstílusnak, de a tökeit nem vitatnám el :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.03.25. 13:33:28

@szatyi: Látom, hogy a régmúlt nagyjai is ilyen komoly indulatokat váltanak ki. Lesz belőlülük sorozat :)

AzHofi 2011.03.25. 13:36:09

Henry Liddon a legarcabb arc az egész vidóba :-)

whale 2011.03.25. 13:42:30

CITROEN DS VERSENYBEN,pásszmegh!!!! Mekkora flash már!!!!:DD

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.25. 13:43:43

A magyar rally arany/ezüstkoráról nincs valakinek videofelvétele???

benkoo 2011.03.25. 14:13:39

1:28-nál a Ds jól veszi a kanyarokat:D

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.25. 14:14:59

@B. Capelluti: Csak nem birtokol a Capelluti família pár ilyen felvételt???

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.03.25. 14:17:56

@brumi86: nem, de ismerhetünk olyant, aki igen. :)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.25. 14:20:02

@B. Capelluti: Nagyon jó, akkor tessék beszerezni, megosztani :) Úgy gondolom, hogy az az időszak is van olyan látványos mint a korabeli külföldi felvételek!

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.03.25. 14:20:31

A jelenkorihoz pedig ne is hasonlítsuk :)

gumifust 2011.03.25. 14:43:15

BIGLAJK !!!!!! :))))))

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.03.25. 15:33:23

Egyik kedvenc dokumentumfilmem az Autóversenyzők címet viselő alkotás.

A múltkorában nézegettem rallys videókat, amik annyira voltak frissek, hogy a navigátorülésből az a farmernadrágos fazon pattant ki akinek a neve egyet jelent a Prodrive-val.

szatyi 2011.03.25. 15:35:50

Tolnék egy videót, versenybalesetek a 20-as években, aki ijedős ne nézze:
www.youtube.com/watch?v=yKX64AB6UaI&feature=player_embedded#at=75

Kifordított kacagány 2011.03.25. 19:55:59

Nem szeretném Zichy gróf érdemeit kisebbíteni, de azok az évek nem a zéró tolerancia jegyében teltek:)

Kifordított kacagány 2011.03.25. 19:59:01

@szatyi: úgy két perc környékén nagyon jól látszik, hogy ezek sem kötötték be a biztonsági övet:)

Alhazred 2011.03.26. 09:43:35

mennyire űrhajóforma lehetett az akkori embernek a ds meg a saab...

nickkel 2011.03.27. 10:43:35

Nagyon kéne egy akkori "kutyacsont" ESCORT! Annak már egész rallyautós mozgása volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.28. 01:49:53

83ban alig hittem az E kadettrol hogy ezt barki megveheti. Gondolj bele az akkor milyen gombolyu volt a sok kocka kocsi kozott. Azota sem ereztem egy uj autorol sem hogy annyira megelozne a korat
26 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása