Nyafogunk, hogy darázshangja van az új 1.6 turbós WRC-knek, csapágyasra hegyezzük a cerkát egy jó Gruppe B-s videón. De a rali VB (és a B csoport) előtt is volt rali! Az autók közelebb álltak a gyártósorról legördülőkhöz, ráadásul a gyorsaságik gyakran nem is voltak lezárva. A versenyzőknek esélyük sem volt felírni az aznapi szakaszt, mielőtt végigmennek rajta. A versenytávok olyan hosszúak voltak, hogy a párosok nem egyszer majd’ 800 kilométert is megtettek egy nap alatt. Ekkora távról pedig itinert írni gyakorlatilag lehetetlen. Csak térkép (illetve a „tulipán-nyilas” útvonalitiner) alapján lehetett időellenőrzőről-időellenőrzőre eljutni. A gyártók támogatásának mértéke pedig össze sem volt mérhető a maival.
A képen Gunnar Andersson 1958 és 1963 európa bajnoka (nem tudja valaki, hogy nem rokona, vagy boldog őse PGA-nak? Nem találtam erre adatot, de simán beleférne a ralitörténelembe)
A veszély – változatos formában – mindig ott leselkedett a következő kanyarban – A sovány szponzorpénzek pedig nem váltottak ki heves csillogást egy marketinges szemében sem. (Sőt, csak évtizedekkel később jöttek rá, hogy ezeket az eredményeket is fel lehetnek használni az eladások növelésére.)
A vezetni, vagy navigálni tudás, csak a legalapvetőbbek voltak az „meló” elnyeréséhez szükséges képességek közül. Kiváló szerelőnek kellett lenni, aki menet közben improvizálni is tud. Nem ártott egy erős hát, és előny volt, ha beszéltél egy második idegen nyelvet is. Vagy egy harmadikat. És az összes erőfeszítésért még akkor sem járt magas fizetés, ha sikerült is belépni a győztesek klubjába.
DE! Ott volt a dicsőség, hogy férfiak és nők egy olyan kis csoportjához tartozhatott, akik bármilyen nehéz terepen keményebben és gyorsabban küldtek át egy autót, mint bárki a világon.
Mai videónkat a Ford készítette, hogy megmutassa nekünk, milyen volt a rallye a késő ’50-es és ’60-as években.
Ugye, Te is azt kívánod, hogy bárcsak ott lehettél volna?
Mai posztunk forrása itt. Köszönjük baowah-nak, hogy megtalálta!
Ha nagyon ráérsz, itt találsz egy másfél órás tömény anyagot, ami aranykor vonalon is nagyon erős.