A rali aranykoráról szóló posztunkban szereplő videón volt egy Citroen DS. Kedves és szerény gesztus, de ha a betűszót franciául olvassuk ki nemes egyszerűséggel "istennőt" (déesse) kapunk.
Nekem egyébként meggyőződésem, hogy a versenyautóknak van lelke, és az összes, akivel találkoztam nő volt. Jó ómen istennőnek hívni, ettől biztosan lesz önbizalma!
A hétvégén Egerben is lesz egy istennő, egész pontosan Krózser Menya áll rajthoz egy DS3 R3T-vel. Hab a tortán, hogy nem egy sufnibrigád, hanem az országban csaknem kivételes - és meggyőződésem szerint az európai konkurenciánál is ritkaság számba menő színvonalú - supportot kapnak, amit a Team Bútor Robi nyújt, és a csapat mögött ott áll az importőr, a Citroen Hungária is.
Bútor Robitól autót bérelni nem filléres móka, de megéri: olyan szakmai hátteret kapsz, amit nem tudsz megfizetni. Csak úgy adja az autóit, hogy abban van teszt, amin ha igényled melletted ül és tanít, hogyan kellene az adott elsőkerekes autóval menni. Emellett olyan kiszolgálást kapsz, amilyent csak a nagyok. Mi is komolyan fontolgattuk, hogy rámozdulunk az egyik C2R2-re, de sajnos a dolgok nem úgy alakultak.
A DS3 R3T egy zsír új fejlesztésű, R csoportba épített autó. Van benne minden, ami kell: szekis váltó, családi pizza méretű fékek, és olyan futómű, hogy el sem hiszed. Nem hobbisták tesztelgették.
A DS3 R3T bemutatkozó videója. Na ki a szemüveges bácsi, aki beszél?
Alant pedig a Citroen Hungária közleménye
A CITROËN HUNGÁRIA ÚJRA A MAGYAR RALIPÁLYÁKON
Én nagyon szívesen beleülnék (meg a kistestvérébe, a C2R2 Max-ba is), bútorrobis supporttal, meg különösen.
Több éves szünet után 2011-ben visszatér a Citroën Hungária az Országos Rallye Bajnokságba. Nem is akármilyen ütőkártyákat vet be a cég: a vadonatúj, 2011-es fejlesztésű DS3 R3T egy olyan csapat tulajdonában van, amelyet a magyar ralit sok éve meghatározó, sikeres és népszerű sportember, Bútor Róbert vezet. A csapat munkáját pedig a márka nemzetközi sikereit megalapozó Citroën Racing segíti.
STRATÉGIAI IRÁNY A CITROËN HUNGÁRIA SZÁMÁRA
Utoljára 2004-ben vett részt a Citroën magyarországi leányvállalata a magyar ralibajnokságban, és egy nehéz időszak után, 2011-ben bizakodva tér vissza. Először is azért, mert az autó a nemzetközi színtéren is ragyogóan mutatkozott be: a vadonatúj fejlesztésű, 2011-es DS3 R3T a márka profizmusának legjavát nyújtja, méltó a Citroën hagyományaihoz mind az autósport, mind pedig a technológia tekintetében. Másodszor azért, mert az autó tulajdonosa a Team Bútor Robi. A név önmagáért beszél: az elmúlt években a magyar mezőny kiemelkedő egyéniségének eredménylistáján számos bajnoki cím díszeleg. A Citroën Hungária komoly stratégiai kapcsolatot épít ki a csapattal, megfelelő eredmények esetén mindenképpen több éves együttműködésre törekszünk.
Harmadik ok a bizakodásra pedig az, hogy a szezon során mindvégig a csapat rendelkezésére áll a Citroën Racing technikai bázisa: a Citroën Hungária közvetítésével minden új fejlesztés, új beállítás és műszaki információ azonnal elérhető a TBR mérnökei számára. A Citroën Hungária tehát az anyagi támogatáson túl szervezési és kommunikációs fronton is segíti a csapat sikeres szereplését.
Ha a versenyt tekintjük, a cél nem is lehet más, mint a győzelem a saját kategóriában illetve az A-osztályban. Az összetett versenyben a Citroën az első 10 közé várja az autót. Ha kitekintünk a versenypályáról, a Citroën Hungária számára a több magyarországi nagyváros környékén megrendezett versenysorozat remek alkalom arra is, hogy a nagy sikerrel bemutatkozott DS-család első tagját a széles nagyközönséggel is megismertesse.
A CITROËN DS3 R3T
A Citroën legújabb, ügyfelek részére is gyártott fegyvere, az extravagáns DS3-ból épített R3-as versenygép. A kétkerék-hajtású modell külsőre szinte teljesen megegyezik a Sébastien Loeb által hajtott DS3 WRC-vel, így jobban érvényesül a Citroën modell offenzívája is. A Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA, legújabb szabálymódosításai okán már ebbe a modellbe is az 1,6 literes, ugyanakkor turbófeltöltővel ellátott motort építette a Citroën Racing, amely a kétliteres szívók ellen kell, hogy felvegye a harcot az R3-as csoportban. A turbós erőforrás előnye, hogy nagy nyomatékának köszönhetően már kis fordulatszámról is óriási rugalmasságot biztosít az autónak, és a lassabb sebességű kanyarokból rendkívül jó a kigyorsítása.
A kocsiban természetesen versenyzésre alkalmas kipörgésgátló rendszer és persze rajtprogram is található, sőt igazi érdekességként ALS rendszert is kapott a modell. Ha a pilóta elveszi a gázról a lábát, a turbó akkor is dolgozik, ami gyorsabb reagálást tesz lehetővé, és persze nagyon kellemes durrogó hanghatások, valamint lángcsóvák jelentkeznek mellé, nem csak a látvány kedvéért.
A DS3 utastere megfelel a legújabb szabályoknak, semmi fölöslegeset nem tartalmaz. A pilóta egy digitális kijelzőt nézhet, azon közvetíti felé az autó a fontos adatokat.
Igazi meglepetés, hogy az elektronikus vezérlésű 6 sebességes szekvenciális váltó is belekerült, amelyet eddig csak a legmodernebb WRC-kben láttunk. A váltási idő rendkívül rövid, a váltó pontos és könnyen kezelhető. A sebességváltást egy hidraulikus rendszer oldja meg, így a sofőrnek már el sem kell vennie a kezét a kormányról a kapcsoláshoz, ami gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a vezetést.
Az autó végsebessége 192 km/h, ami ebben a kategóriában szokatlan, de a magyar pályákon óriási előnyt jelent, hiszen a többi R3-as autó végsebessége kb. 174km/h.
Az autó súlya az FIA által az R3-as kategóriára meghatározott minimális szinten van, melyet – a pilóta és a navigátor testsúlyának ismeretében – a csapat pótsúlyok elhelyezésével ér el, így az autó súlyelosztása abszolút optimális lehet.
Az autó biztonsági paraméterei a legjobbak között vannak: az FIA által végzett bukócső-teszten a legjobb minősítést érte el. Az oldalajtók a legújabb, 2011-es biztonsági szabályoknak felelnek meg (és ez az R3-ban csak a DS3-ról mondható el).