Bizony, a mai délután sikerült a terv: az Oldtimer Expo Millenáris Velodrom-ban megrendezett nulladik napi dzsemboriján lehetőségem nyílt Sándor Istvánnal, a legendás navigátorral, a hazai Historic bajnokság életre keltőjével néhány szót váltanom, illetve nagyon közelről megnéznem eredeti ’72-es Skoda 110 L versenyautóját.

A Skoda által a Millenáris Velodrom kerékpárosok számára épített parabolikáján megtett jó néhány kör nekem, mint külső szemlélőnek egyszerűen hihetetlen látványt nyújtott. A hangja elképesztő volt, meglepően fürgén gyorsult az egyenesekben és a - tudom is én hány fokosra - döntött kanyarokat pedig masszívan feküdte. A „Park Ferme”-be visszaérkező Sándor Istvánt azonmód el is kaptam egy rövid beszélgetésre, amelynek kis összefoglalója az alábbiakban olvasható.

 

 

Ez az autó a biztonsági öveit leszámítva az utolsó csavarig eredeti állapotú járgány. Pontosan megegyezik az 1974-ben általuk hajtott autóval. Mint azt elmondta, a Skoda gyár 1972-ben kezdett versenycélokra fejlesztett 110-eseket gyártani és nekik azok közül sikerült egyet a versenypályákra vinnünk. Motorja gyárilag módosított 72 LE-s, amihez 4 sebességes, igazi versenyváltót szereltek. Hosszú egyes és kettes fokozat után egy rövidebb hármas, majd egy még rövidebb negyedik fokozat jön. Mindezt egy rövidre hangolt difi egészíti ki, amivel a 7000/perc-ig (!) forgatható az ezres erőforrás. A futómű, kagylóülések, a csövezés, a belső tér mind-mind a gyári állapotban van jelen az autóban.

 

 

Büszkén mutatott nekem egy fekete-fehér fotót (a 110-es hátsó üléséről előkapva), melyet még a ’75-ös Mecsek Rallye egyik gyorsaságiján lőttek róluk és arról a Skodáról, ami mellettünk állt.

Elmondása szerint az autó rendelkezik az összes tanúsítvánnyal és engedéllyel, így az Oldtimer papírokkal, a FIVA (Nemzetközi Veteránautós Szövetség) tanúsítvánnyal és természetesen megvan a Historic-ralis engedély is, tehát bármikor nevezhető lenne a jelen bajnokságba is akár. Kérdésemre, hogy esetleg láthatjuk-e még rajthoz állni azt válaszolta nevetve, hogy Ő inkább már az ilyen találkozókat preferálja.

Nos, én felejthetetlen élménnyel gazdagodtam. Íme még néhány fotó!

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr122826201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkotti 2011.04.15. 10:39:20

Szééépótóóó...!
Mit nem adnék, ha a sajátom csak fele ennyire lenne rozsdamentes...
Mindamellett érdekes, hogy Pista bácsit szinte mindenhol megtalálják (gondolom érdekes a "vízforraló" versenyautó), de rendre abbamaradnak ezek a sorozatnak szánt cikkek 2-3 autó után. Pedig az idén igazán nem lehet panasz a felhozatalra, Fulvia, Fiat124 kupé, BMW2002, stb. jönnek a friss építések.
Capelluti, mint pécsi illetőségű fiatalkorú, részletesebben bemutathatná pl. Rózsahegyiék Rs-ét is. Látni már többször láttam, de a kocsi történetéről keveset hallottam, pedig úgy is érdekel, hogy az eredetileg nem versenyautó, hanem 2-3 éve építették.

Autopeti 2012.05.31. 17:42:15

Volt szerencsém látni ezt az autót két Velodromos rendezvényen is, gyönyörű a hangja és maga az autó is!
És mert eredeti még az eszmei értéke is szinte felfoghatatlan.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása