Nem hiszem el, már a rali is olyan mint az F-1. Megint megy a sírás, hogy takarítani kell a pályát. (Barca szurkolóként ugyanígy kiakadtam, amikor a Blaugrana azért rinyált, hogy magas a fű a Bernabeuban...)
Ismert ugye az "úttakarítás" jelensége, vagyis amikor - laza talajú versenyeken - az első néhány versenyzőt hátrány érheti amiatt, hogy az útfelület, illetve a nyomvonal a rajta lévő kavicsoktól, kisebb kövektől, vagy portól csúszósabb, mint az őket követők esetében, akik elől az elől menők megtisztították a pályát.
Na erről nem találtam videót, csak arról, hogy a fiúk nyöszögnek időnként miatta...
Újra felröppent a pletyka, hogy a VB futamokon visszatérhetnek a 2008 előtti rajtolási sorrendhez. Akkor a második és harmadik napon az első 15 páros fordított sorrendben rajtolt. Jelenleg az első napi rajtsorrendet a VB aktuális állása, a második és harmadik napi rajtsorrendet pedig az előző nap végi eredmények állapítják meg.
Itt azért a jegyzőkönyv kedvéért megjegyzeném: ez sem zárta ki a taktikai próbálkozásokat. Volt olyan, hogy a Stop előjelző előtt félreálltak, vagy éppen indokolatlanul lassítottak le. Sajnos erről sem találtam használható videót.
A csapatok taktikakája egyszerű: a nap végi utolsó gyorsasági szakaszokon próbálnak úgy menni, hogy másnap hátrébb indulhassanak. (Ha egy tizeddel maradnak le valaki mögött, az másnap komoly másodperceket hozhat.)
Az FIA - abban bízva, hogy az ilyen taktikáknak gátat szabhat - ezért azt fontolgatja, hogy visszatérjenek a 2008 előtti rendszerhez. Petter Solberg persze előállt egy saját - forradalmi újdonságnak nem igazán nevezhető - ötlettel, ami az első 15 páros sorrendjét határozná meg. Szerinte az előző nap legjobb tizenötje között ki kellene sorsolni a rajtsorrendet. Sokan emlékezhetünk még arra, amikor 2001-ben Ausztráliában Colin McRae elkésett a sorsolásról, ezért neki kellett elöl mennie. (Petter becsületére legyen mondva, hogy ő igazából a nap végi taktikázás ellen kelt ki.)
Az isteni Colin így sietett 2001-ben Ausztráliában
Felvetődött egyébként, hogy a szabálymódosításra már a szardíniai futam előtt sor kerülhet. Mesterem az egyetemen azt tanította: "Uraim, a játékszabályok menet közbeni megváltoztatása jobb helyeken nem szokás, de máshol sem ildomos." Esetleg, ha lennének olyan jók, és végre a csapatutasítások kérdését rendeznék...
Uraim, indítsák be motorjaikat, nyomják a gázt, és ne rinyáljanak mint a formaegyes csajok! Pár évtizedig működött, hogy életre-halálra, ing-gatya rohadt, és magasról tettek a söprögetésre. Szerintem a 70-es és 80-as évek ikonjai csak a fejüket ingatják. Ha ők nem is, én biztosan.
Jut eszembe: ma és holnap Miskolc rali. Prológ a salakon, és egy nap alatt mindent lenyomnak. Holnap igyekszünk percről-percre nyomni.