Iharos és Goller Országos Historic Ralibajnokság
Miskolc Rali
2011. április 29-30.
Mk 1-esek harca Miskolcon /forrás: Mihályi Csaba/
Két Mk1-es Ford párharcát hozta az Iharos és Goller Országos Historic Ralibajnokság harmadik futama. A Wirtmann–Schneer és a Felián–Papp kettősök egyaránt hat-hat gyorsaságit nyertek, és Wirtmann a szokottnál jóval kisebb, csak 26 másodperces előnnyel tudott nyerni. Két páros és két új autó debütált a versenyen, a Világi–Kemény duó egy Fiat 131 Abarth-tal állt rajthoz, míg a Hammer–dr Darvas kettős egy 21011-es Zsigulival érkezett.
Igazi ralipályákon, és a megszokottnál hosszabb versenynapon mérkőzhetett meg az Iharos és Goller Országos Historic Ralibajnokság mezőnye Miskolcon. Az egynapos rendezvény nem adott lehetőséget két külön értékelt versenynapra, ezért a historic mezőnyének ezúttal csak egy futamot rendeztek, az viszont a hosszabb táv miatt másfeles szorzóval szerepelt a bajnokságban
Ahogyan arra számítani lehetett, a négy héttel korábban megrendezett szezonnyitó Eger Rali után egy kicsit megcsappant a mezőny és csak nyolc páros állt rajthoz. A sok hiányzó mellett volt két újonc – a Világi–Kemény és a Hammer–dr Darvas párosok – illetve a régi motorosnak számító Tóth–Bruckner kettős is most indult az idén először.
Az élen igen komoly csata alakult ki a két Ford Escort Mk1-essel versenyző páros között. A Wirtmann–Schneer és a Felián–Papp kettősök felváltva nyerték a gyorsaságikat. Wirtmannak ugyan mindig sikerült rárakni egy lapáttal, és végül 26 másodperc előnnyel nyert, de egy pillanatig sem volt nyugta fiatal ellenfelétől.
A verseny elején ráadásul átmentek egy, az útra kiforgatott kövön, ami átütötte a Ford fenéklemezét, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem törte el Wirtmann bokáját. Ám ez őt a legkevésbé sem zavarta, inkább márkatársára figyelt. A Felián–Papp kettős már Egerben is megvillantotta az Escort tudását, amióta még jobban finomítottak az autón, és ha megverni nem is tudták Wirtmannt, már azt is komoly eredménynek tartották, hogy meg tudták szorongatni a rutinos rókát. Ha ilyen ütemben fejlődnek igen izgalmas versenyeket láthatunk még az élen.
A Tóth–Bruckner páros saját, több évtizedre visszatekintő hagyományainak megfelelően április végén kezdi a szezont. (Ezt a szokást még akkor vették fel, amikor a Mecsek Ralit április végén rendezték.) Az ennél korábbi versenyeken ugyanis túl hideg van a Skoda 120S Rallye-ban. A kivárás viszont meghozta gyümölcsét, hiszen a harmadik helyen értek célba.
Új fejlesztéseket ígért Miskolcra a Gyanbronka–Eigel kettős az Opel Ascona B-jükbe, amely azonban úgy tűnik, hogy visszafejlesztés volt, mert az autó közel sem muzsikált úgy, mint Egerben. Ennek ellenére a negyedik helyen értek célba, és nem adják fel, a következő versenyre újabb, ezúttal már előremutató fejlesztéseket ígérnek.
Egyetlen célja volt a Hammer–dr. Darvas kettősnek pályafutásuk első historic versenyén: célba akartak érni. Ezt sikerült elérniük, hiszen az ötödik helyen futottak be, ami nagyrészt a navigátor érdeme is, aki mindig higgadt versenyzésre intette sofőrjét.
Az Iharos és Goller Országos Historic Ralibajnokság következő futama a 44. Mecsek Rali lesz július 14-18-a között, amely egyben az idei historic Eb-futamunk is. Várhatóan mind a külföldi, mind pedig a magyar párosok részéről nagyobb lesz az érdeklődés a versenyre, így rekordszámú nevezőre lehet számítani.
Az Iharos és Goller Országos Historic Ralibajnokság együttműködő partnerei:
Iharos és Goller karosszéria és autóalkatrészek
Kumho Tires www.kumho.hu
MISKOLC RALI VÉGEREDMÉNYE:
1. Wirtmann Ferenc–Schneer László Ford Escort Mk1 RS2000 1:11:00,3
2. Felián Ákos–Papp Tamás Ford Escort Mk1 RS2000 +26,5
3. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda 120S Rallye +10:19,6
4. Gyabronka István–Eigel Attila Opel Ascona B +13:05,8
5. Hammer Tamás–dr. Darvas Szilvia Lada 21011 +16:48,3