Felvirradt a nagy nap. Korán keltem, kimentem a Ringre. Reggel 8-kor már két sorban araszoltak az autók, és már a második parkolót nyitották meg a rendezők, mert az első addigra fullon volt. Pedig a műsor csak 9-kor és "csak" warm up-pal kezdődött. A nézők pedig egyre csak jöttek. 10-kor már nem lehetett moccanni sem a paddockban, sem pedig a célegyenes lelátóin/környékükön.
Kimondhatatlanul jó volt ott magyarnak lenni. Norbi kidugta a fejét a boxból és olyan üdvrivalgás, dudaszó, hangorkán akármi volt, hogy az embernek elszorult a torka, tiszta libabőr. Közben meg a srác próbált az első futam előtt a nyüzsgő boxban egy (padon, felnin, nem emlékszem, csak hogy alacsony volt) "valamin" ülve kis nyugalmat lelni és lehunyt szemmel koncentrálni, rákészülni a dolgokra. Közben rohangáltak körülötte, de hozzá senki nem szólt(hatott?). Eközben Zengő Zoli mosolyogva üdvözölt és nyújtotta a kezét.
Nem hiszem, hogy megismert - bár három szezonon keresztül a rali mellett pályáztam is -, és tudta ki vagyok, és jobb dolga is volt, csak media pass-szal, szettel a nyakamban, nagy természetességgel léptem be a boxba. Szóval vérprofik, de családias, barátságos társaság.
„Emberléptékű VB-s csapat?” Olyan oximoron, mint a "katonai értelmiség". (Gondolom a Reneszánsz embert Danny de Vitoval mindenki ismeri) 11-re már az M3 kivezetőn állt a kocsisor (ahol az Autópálya Mérnökség, és a benzinkút van). Voltak, akik még le sem parkoltak, miközben már a 2. futam is elrajtolt. Az F1 szeretne ilyen nézettséget itthon és az F1 sztárjai örülnének ekkora szeretetnek, rajongásnak, mint amit Norbi kapott.
Reggel nem hittem a szememnek. A volvós Robert Dahlgren volt a leggyorsabb a warm up-on. Hát mégis csak passzol a Hungaroring a szívómotoros Volvo C30-hoz. A svéd a lenyűgöző 1:56.430-cával több, mint egy tizeddel volt gyorsabb Alain Menu szombati pole-t érő idejénél. Huff igyekezett jóvátenni a tegnapi csalódást keltő eredményét, és - a Volvo-nál fél másodperccel lassab idővel - övé lett a második leggyorsabb kör (1:56.885). Yvan Muller (1:57.214) lett a harmadik, megelőzve Norbit (1:57.276) és Javier Villát (1:57.496). A szombaton még haloványnak tűnő SUNRED León 1,6 turbó autók tovább javultak, és Nykjær befért az első tízbe (1:58.051).
Urs Sonderegger kihagyta a mai programot. Tegnap második szabadedzésen megsérült, amikor beleállt a gumifalba, és az állandósult hátfájása miatt úgy döntött, hogy a versenyt kihagyja.
A mai első versenyen Alain Menu rajt-cél győzelmet aratott, és legnagyobb sajnálatunkra ellenált Michelisz Norbi nyomásának. A rajt után Villa lökte Coronelt, aki ráesett Mullerre. Így állt elő a „nyiss nekem teret” helyzet, ami után Menu mögött Norbi és Tarquini fordulhatott el a célegyenes végén. Az első körben éljenző tömeg fogadta Micheliszt, aki felzárkózott a chevrolet-s emberre, ő pedig igyekezett biztosnak tűnő előnyét a végéig megőrizni.
A vezető páros mögött ádáz harc dúlt a harmadik helyért Gabriele Tarquini, Javier Villa, Yvan Muller és Rob Huff között. Az utolsó körökig képes volt az olasz ikon tartani üldözőit, és olyan védekezést mutatott be, mint amikor Zolder-ben nyert. Az utolsó körben azonban rendesen "összevitatkoztak", Villa végül lenyomta, és felfért a dobogó legalsó fokára, ráadásul Muller és Huff is éltek a helyzettel, így Tarquini végül a hatodik lett.
Nem szeretem Tarquini stílusát, nekem már túraautós léptékkel is túl kemény. Nyilatkozata is jól mutatja ezt, Villa első lökésére azt mondta, hogy teljesen rendben volt, túraautózásba belefér. Utána Villa négy kerékkel elhagyta a pályát - ebben a helyzetben is Gabriele volt a kedvezményezett. Ebből Villa erőszakosan jött vissza, nagy lendülettel, Tarquini pedig el akarta kerülni az ütközést, ezért lehetett utána kivezetni a pályáról.
Az első tízbe befért még Tiago Monteiro, Fredy Barth (a legjobb a SUNRED-es), Kristian Poulsen és Pepe Oriola is.
A reggel remekelő svéd Dahlgren az első körben a 3. kanyarban kalandozott, utána a boxban kiállt. Tom Coronel pedig a nyolcadik helyről búcsúzott mert elmelegedett a vize.
Amilyen jól végződött az első verseny, olyan rosszul kezdődött a második. Norbi jól jött el a rajtnál, több pozíciót is javított, amikor a célegyenes végénél a marokkói Bennani (szerintem ez volt a bosszúja azért mert az ő hazai versenye helyett Norbinak adatott meg a lehetőség otthon menni) méterekkel korábban fékezett, és a még gyorsító Michelisz megtalálta hátulról. Innen pedig indult a dráma: Norbi a fűre került, onnan értelemszerűen nem tudta elfordulni a kanyart, és az első helyen autózó Poulsent is kitessékelte a pályáról.
A BMW eleje csúf lett, viszont bizakodásra adott okot, hogy nem ömlött belőle sem folyadék, sem gőz, sem pedig füst. Norbi így visszatért a boxba, ahol neki is álltak a srácok a kocsinak. A kör végén Coronel, Menu és Tarquini volt a sorrend.
A második körben az olasz a 3. kanyarban átvette a vezetést. Nem sokkal ezután pedig "megnyíltak a nagy mélységek forrásai és megeredtek az ég csatornái". Ha a források nem is, de az ég csatornái keményen dolgoztak, így piros zászlóval megszakították a versenyt.
Így végül lett idő arra, hogy Norbi autóját hadrafogahtóvá tegyék Zengő Zoliék.
Az újraindítás után sem volt a verseny unalmas, bár nekünk csak annyi jutott, hogy Norbi a csodáért (pontszerzésért), vagy leggyorsabb körért drukkoljunk.
Zengőék zajos zászlója
Tarquini kétségbeesetten próbálta tartani az első helyét, de tehetetlen volt a strandkorlátkék páros nyomásával szemben, így végül Muller lett az első és Huff a második. Az olasznak maradt a jól megérdemelt harmadik hely. Tom Coronel végzett a negyedik helyen, miután hosszasan harcolt a seatos srácokkal Tiago Monteiroval és Michel Nykjærral. Robert Dahlgren lenyűgöző volt vizen, és valóban megérdemelte volna, hogy elől végezzen, egy áthajtásos büntetés miatt végül csak kilencedik lett. Franz Engstler ért az ötödik helyen célba, és így nyerte a Yokohama Kupát.
Nem csak Norbinak nem adta ki a második verseny: Menu is odaverte az autót, így ő is pont nélkül maradt.
Már éppen lógattuk volna az orrunkat, amikor jó hírek jöttek. A szélesszalaggal, kábelkötegelővel megjavított autóval Norbi a végén leggyorsabb körökkel hálálta meg a közönségnek a bíztatást. Ez a slicken futott leggyorsabb kör Norbinak 4000 eurót jelent a Monroetól. Szóval a szélesszalag, meg a kábelkötegelő ára megvan.
Remélem, hogy a WTCC-s szinten kiugró nézőszám miatt a túraautós brigád visszajáró vendég lesz nálunk.
Az utolsó 100 komment: