Az M-Sport - a Fiesta WRC változataként - előállt a Ford Fiesta Regional Rally Car-ral (RRC).

Az új Fiesta RRC alapja a Ford Fiesta RS WRC, amely Svédországban a hármas befutóval bebizonyította,  hogy ütőképes tachnika. Mindkét autó ugyanazokat a géneket hordozza, de a Fiesta RRC 30 mm-es szűkítőt és aerodinamikai módosításokat kapott, hogy beleférjenek a regionális kiírások szabályaiba. Az RRC a WRC változataként kerül forgalomba, és a megfelelő kittel hat óra alatt WRC-vé alakítható.

A Fiesta RRC egyaránt lehet a legtapasztaltabb pilóták választása, és az egyébként rendíkvül sikeres S2000-es Fiestából továbblépni szándékozók következő lépcsője.

Wilsonék honlapot is indítottak, az új autónak.

Saját bevallásuk szerint az autót azért készítették, hogy FIA ragionális szabályainak megfelelve, egyes nemzeti bajnokságokban is rajthoz lehessen velük állni RRC-ként, de oda lehessen állni velük a VB-futamok rajtjára is, WRC-ként.

Másik újdonságuk az új Ford Fiesta MS1, amely a Fiesta R2 előtti lépcsőt teremti meg, vagyis igazi belépő szintű raliartóként jellemezhető.

Így teljes a ralikarrierhez szükséges modellskála: MS1-gyel kezdve, R2-ben, majd S2000-ben folytatva, várja az RRC és végül az RS WRC a versenyzőket.

Az MS1 kit ugyanazt a biztonsági felszerelést, és alsó védőlemezt nyújtja, mint az R2-es gép, de széria motor és váltó marad az autóban. Ezzel arra is adott a lehetőség, hogy a versenyzők pénztárcájának megfelelően apránként legyen belőle R2-es autó.

M-Sport főnök Malcolm Wilson persze nagyon lelkes, modelpallettán átívelő karriereket remél.

Na jó, nem vagyok telhetetlen: legyen akkor kezdetnek jövőre egy MS1.

trolldisc

Címkék: video fiesta wrc r2 rrc ms1

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr773048077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

srank 2011.07.07. 23:39:25

mi ez a nagy fordos ralli hype ? hol vannak a japánok ? olyan érzésem van ezzel a mostani rallival mint a profiboxszal, miszerint klicskóék tényleg annyira "jó" boxolók (tachnikailag FAIL-ok) vagy különböző okok miatt nincsenek ellenfelek ?!
remélem nem trollkodtam ...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.07. 23:49:10

@srank: nincsenek. R4-es kit van a Subaruhoz, és az EVO X-hez, R3-ban van a Civic, és persze az N-es Subaruk és Mitsuk. Meg egy-két kóbor Suzuki S1600, de azok sem friss fejlesztésűek. A WRC-ben az európai műhelyek dominálnak (DS3, Fiesta, MINI, hamarosan talán VW), és az S2000-rel ugyanez a helyzet. (Ott van Skoda, és Peu207)
A Toyota, Subaru, Mitsu, Mazda jelenleg nem játszik ebben a körben, amit én őszintén sajnálok.
(És persze nem trollkodtál)

srank 2011.07.08. 00:27:14

@B. Capelluti:
az ember azt gondolná WRC a világ minden tájáról származó autók versenyeznek a világ minden tályán, erre pár eu-s modell járja a világot, most rákerestem japán ralli bajnokságra és ott nem látok eu-s autókat, aminek az oka az , hogy hazafiasságból a hazait használják vagymert a hazai olcsóbb vagy mert nem rosszabb mint az eu-sés akkor még finoman fogalmaztam ...
vagy itt eu-ba a wrc meg a F1 van hype-olva , mi azt hisszük az valami , usa-ba meg japánba meg a saját versenyeikra esküsznek , bár mindkét régi egy ország , akkora volumenüek mint egész eu együttvéve, mindenki arra izgul amit "kap" ...

w a s d 2011.07.08. 08:57:10

@srank: Azért a Ford meg a ralli jobban összetartozik annál, minthogy a kettő együtt való többszöri emlegetése ellen szólni kellene.

vincent923 2011.07.08. 10:43:58

A Ford hátha visszaszerzi régi hírnevét ezekkel az új csodákkal. Bár olyan látványosak (és olyan gyönyörű hangúak) sosem lesznek mint az Mk1 és Mk2 Escortok. :D

GiXXXer 2011.07.08. 13:53:10

@w a s d: igazad van!
@srank: a Fordok már akkor rallyztak, amikor a Mitsubishi meg a Subaru még sehol sem volt. A kilencvenes években léptek pályára, és már évekkel ezelőtt vissza is vonultak a wrc-től, bár a regionális bajnokságokban még hegyekben vannak a Mitsu EVÓ-k, a Subaruk sem ritkák. Mondjuk igaz, mindkét japán márka pont a Ford legtöketlenkedőbb időszakában tudott versenyképessé válni, és Loeb királysága alatt tűntek el (sajna). Imigyen a PSA sem ma kezdte a rallizást, mikor Pegeot-tal, mikor Citroennel képviseltetik magukat a csúcskategóriában. A híres - hírhedt B-csoportban sem termett sok babér a japánok számára, szinte csak európai márkák versenyeztek: Audi, Ford, Lancia, Peugeot, Renault voltak a legjelentősebbek - a Mitsubishi egy halva született autóval akart indulni, a Mazda pedig egy megbízhatatlan, és igen nehezen kezelhető RX-7-est állított csatasorba, hát nem sok babér termett nekik. A Subaru pedig akkor még igen messze állt a rallytól, a Toyota is az A csoportban lett sikeres a Celica GT4-el, a wrc érában hamar bedobták a törölközőt.
A rally az igazi európai szakág, a japánok csak egy-egy rövid időre tudtak kiemelkedő teljesítményt nyújtani - mondom ezt minden elfogultság nélkül, hisz' nekem is Mitsubishim van! :)

srank 2011.07.09. 17:30:21

@GiXXXer:
Akkor be kell érnem az öreg Monster hegyen feldöcögős szuzukizásával :D
mai napig nem értem hogy ha egy ilyen becenév és egy energiaitalnév egyezik és mindkettő sikeres , akkor miért nem karöltve munkálkodnak ???
7 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása