Van egy beteges vonzódásom a Veszprém Rallyehoz, illetve a veszprémi pályákhoz. Valószínűleg azért, mert ott kóstoltam bele először belülről ebbe a társasjátékba. Nézőként imádtam a vegyes talajú veszprémi versenyeket, az aszfaltos Kisgyóny, Olaszfalu-Tés nekem hagyon hiányoznak, mert kívülről és belülről egyaránt libabőrös történet volt mindegyik. A dzsuvát viszont sokan átkozzák, mert - Fehérvárhoz hasonlóan - rendszeresen megtizedelte a mezőnyt. Viszont kevés látványosabb magyar bajnokit lehet összehozni, mint amit Lakatos Robiék szoktak.

Emlékszem, hogy Királyszentistvánon hogy barátkoztunk össze Gerőfiékkel. Kiestek előttünk (megelőzte őket az egyik első kerekük), mérgelődtek, majd - és ezért voltak innentől kedvencek - megkértek bennünket, hogy vigyázzunk a kocsira, mert ők elmennek szurkolni az ellenfeleiknek.

Idén is mindenki talál neki kedves látnivalót: lesz tempós rész, lesznek ugratók, lesznek lassú, kilinccsel előre fordulók, és lesz igazi bátorságpróba is!

Ugyan kétnapos (szombat és vasárnap) lesz a verseny, de alig tart tovább 24 óránál. (Vagyis két részre bontott egynapos versenynek tűnik.) Jó hír a messziről jövőknek, hogy szombaton még Kisvárdáról is oda lehet érni egy reggeli utáni indulással, és vasárnap kényelmesen hazaér az ember a céldobogó után.

Tavalyi stílustanulmány

Viszont pokoli hőség lesz, mint rendesen, és árnyék sem lesz túl sok. Ez a nézőknek sem kellemes (vizet, sapkát, naptejet mindenki csomagoljon!), de az autóban önmagában kihívás lesz: tűzálló alsó, overall, kámzsa, sisak. Ha a motor esetleg melegedne, akkor még rádob egy kicsit a fűtés. Ugyan a legautógyilkosabb pályák (Lőtér) idén kimaradnak, de abban megegyezhetünk, hogy így is embert és autót próbáló küzdelemre számíthatunk.

Hogy védekezzünk a por ellen a versenyautóban? Mert bejön a rohadék minden résen. Ha - akár csak két ujjnyira - lehúzzuk az ablakot, megfulladunk. A dolog fizikája, hogy - hasonlóan a permetező helikopterhez - viszonylagos túlnyomást kell az utastérben kialakítani. Erre jó lehet a kocsi tetején a tátika, bár más porát így is megkaphatjuk. Tátika hiányában a szellőzést kell maxra tennünk (bízzunk benne, hogy a szűrők nem estek a súlycsökkentés áldozataivá), és minden ablakot ütközésig felhúzni. Ez elég arra, hogy az a rohadék por ne lepjen el mindent.

Kérdés, hogy mi lesz a jó taktika. Elspórolni az elejét? Akkor agyonver ez a mezőny! De vajon bírják-e végig? Lehet-e egyáltalán taktikázni, amikor több kategóriában ennyire sűrű a mezőny? Ráadásul vannak (Janika, és Herczig), akiknek villantaniuk kell végre valami komolyat. Gumit lőni sem lesz egyszerű: murva gumival Vigántpetend lefelében elég kemény lesz. (Akkor is, ha megvan lassítózva.)

Gumiról jut eszembe: Veszprémben sok defekt szokott lenni, ami percekbe, és rohadt sok pénzbe kerülhet. A defektes kerék ugyanis mérnöki pontossággal ver szét mindent. Olyat is láttam már, hogy a fényszórót kiverte a helyéről. 2002-ben Szilágyi Jani a szigetes HHH-306-tal ment, és egy fél utcai autót bontottak bele a fiúk a szervizparkban, hogy továbbmehessenek, mert annyira rendet csinált a leszakadó murvagumi.

Akik repülő versenyautókat szeretnének látni, szombaton menjenek Sólyi erdőbe. Nem lesz a 8-as út melletti nagy ugrató, de lesz az erdőben a dupla.

Mindkét nap (szombaton Sóly, vasárnap Kislőd) lesz olyan nézői pont, ahol a pálya "összeér", így minden versenyzőt kétszer lehet megnézni. (A Királyszentistván melletti "Gyártelep" körgyorsról nem is beszélve!)

Szentkirályszabadja egy ritmusváltásokkal teli pálya, a tempós részek mellett van egy nézőbarát, "driftes" rész a reptéren. 

Kislődben pedig az az extra, hogy tíz éve nem volt itt verseny, akkor pedig Kiss Feri és Janika ölték egymást arrafelé.

Fából vagy, ha ettől sem jön meg a kedved!

Majdnem elfelejtettem: szombattól lesz percről percre itt is, és a Facebookon is.

Címkék: veszprém orb

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr983045678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.08. 14:12:38

Már csak egy a kérdés: ki hova megy?

Én választásom:
- szombaton: Gyártelep, mert körgyors és látványos
- varásnap: Vigántpetend, mert az egyik kedvencem és nagyon kíváncsi vagyok mennyire vállalják el a nagyok lefelé...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.08. 14:17:49

Szombatra sanszos Sóly. (Így minden pályáról lesz emberünk aki tudósít :)

Vasárnapot még nem álmodtuk meg.

GiXXXer 2011.07.08. 18:21:19

Szombat: Királyszentistván - mert körgyors, meg az aszfaltos részen nincs akkora por, meg 5 perc séta alatt van vagy 10 jó hely
Vasárnap: Kislőd - mert erdő, van árnyék - és nem mellesleg 3x megy az ORB, míg a többi pályán csak 2x

Ott leszek, hurrá!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.08. 19:17:44

@T-Maci: nem tudsz megfogni: 2010 Mecsek, az Orfűi körgyorson. (előtte nem tudom)

drift.verseny · http://driftverseny.blog.hu 2011.07.12. 12:13:47

Jól sikerült a kedvcsináló! Az ember nagyon Veszprémbe vágyik egy ilyen után. És a videók! Ezek a lassított felvételek a legjobbak!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.12. 13:10:20

@Drift Géza: kár hogy a hétvégén volt :) Videoügyben keresd vargagixxxert, szerintem driftről is tud ilyen videókat csinálni Nektek.
10 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása