Van egy beteges vonzódásom a Veszprém Rallyehoz, illetve a veszprémi pályákhoz. Valószínűleg azért, mert ott kóstoltam bele először belülről ebbe a társasjátékba. Nézőként imádtam a vegyes talajú veszprémi versenyeket, az aszfaltos Kisgyóny, Olaszfalu-Tés nekem hagyon hiányoznak, mert kívülről és belülről egyaránt libabőrös történet volt mindegyik. A dzsuvát viszont sokan átkozzák, mert - Fehérvárhoz hasonlóan - rendszeresen megtizedelte a mezőnyt. Viszont kevés látványosabb magyar bajnokit lehet összehozni, mint amit Lakatos Robiék szoktak.
Emlékszem, hogy Királyszentistvánon hogy barátkoztunk össze Gerőfiékkel. Kiestek előttünk (megelőzte őket az egyik első kerekük), mérgelődtek, majd - és ezért voltak innentől kedvencek - megkértek bennünket, hogy vigyázzunk a kocsira, mert ők elmennek szurkolni az ellenfeleiknek.
Idén is mindenki talál neki kedves látnivalót: lesz tempós rész, lesznek ugratók, lesznek lassú, kilinccsel előre fordulók, és lesz igazi bátorságpróba is!
Ugyan kétnapos (szombat és vasárnap) lesz a verseny, de alig tart tovább 24 óránál. (Vagyis két részre bontott egynapos versenynek tűnik.) Jó hír a messziről jövőknek, hogy szombaton még Kisvárdáról is oda lehet érni egy reggeli utáni indulással, és vasárnap kényelmesen hazaér az ember a céldobogó után.
Tavalyi stílustanulmány
Viszont pokoli hőség lesz, mint rendesen, és árnyék sem lesz túl sok. Ez a nézőknek sem kellemes (vizet, sapkát, naptejet mindenki csomagoljon!), de az autóban önmagában kihívás lesz: tűzálló alsó, overall, kámzsa, sisak. Ha a motor esetleg melegedne, akkor még rádob egy kicsit a fűtés. Ugyan a legautógyilkosabb pályák (Lőtér) idén kimaradnak, de abban megegyezhetünk, hogy így is embert és autót próbáló küzdelemre számíthatunk.
Hogy védekezzünk a por ellen a versenyautóban? Mert bejön a rohadék minden résen. Ha - akár csak két ujjnyira - lehúzzuk az ablakot, megfulladunk. A dolog fizikája, hogy - hasonlóan a permetező helikopterhez - viszonylagos túlnyomást kell az utastérben kialakítani. Erre jó lehet a kocsi tetején a tátika, bár más porát így is megkaphatjuk. Tátika hiányában a szellőzést kell maxra tennünk (bízzunk benne, hogy a szűrők nem estek a súlycsökkentés áldozataivá), és minden ablakot ütközésig felhúzni. Ez elég arra, hogy az a rohadék por ne lepjen el mindent.
Kérdés, hogy mi lesz a jó taktika. Elspórolni az elejét? Akkor agyonver ez a mezőny! De vajon bírják-e végig? Lehet-e egyáltalán taktikázni, amikor több kategóriában ennyire sűrű a mezőny? Ráadásul vannak (Janika, és Herczig), akiknek villantaniuk kell végre valami komolyat. Gumit lőni sem lesz egyszerű: murva gumival Vigántpetend lefelében elég kemény lesz. (Akkor is, ha megvan lassítózva.)
Gumiról jut eszembe: Veszprémben sok defekt szokott lenni, ami percekbe, és rohadt sok pénzbe kerülhet. A defektes kerék ugyanis mérnöki pontossággal ver szét mindent. Olyat is láttam már, hogy a fényszórót kiverte a helyéről. 2002-ben Szilágyi Jani a szigetes HHH-306-tal ment, és egy fél utcai autót bontottak bele a fiúk a szervizparkban, hogy továbbmehessenek, mert annyira rendet csinált a leszakadó murvagumi.
Akik repülő versenyautókat szeretnének látni, szombaton menjenek Sólyi erdőbe. Nem lesz a 8-as út melletti nagy ugrató, de lesz az erdőben a dupla.
Mindkét nap (szombaton Sóly, vasárnap Kislőd) lesz olyan nézői pont, ahol a pálya "összeér", így minden versenyzőt kétszer lehet megnézni. (A Királyszentistván melletti "Gyártelep" körgyorsról nem is beszélve!)
Szentkirályszabadja egy ritmusváltásokkal teli pálya, a tempós részek mellett van egy nézőbarát, "driftes" rész a reptéren.
Kislődben pedig az az extra, hogy tíz éve nem volt itt verseny, akkor pedig Kiss Feri és Janika ölték egymást arrafelé.
Fából vagy, ha ettől sem jön meg a kedved!
Majdnem elfelejtettem: szombattól lesz percről percre itt is, és a Facebookon is.