Mától szombatig Pécsett Historic EB-futam és a Rallye2-bajnokság újabb fordulója lesz. Délután háromtól prológ a Pécs Pláza parkolójában. (Ez sajnos fizetős.) A pályák holnaptól a kedvelt mecsekes gyorsaságik lesznek. Az egyik abszolút kedvenc Árpádtető, meg ott van Alsómocsolád, és persze Hetvehely is. Pénteken körgyorsként, szombaton pedig ugyanabban az irányban és nyomvonalon, ahol Turi Tomi eldobta az Impreza WRC-t, vagyis benne lesz a lobogós lefelé is. (Nem mintha a másik irány ne lenne kalandos, mert a szűk rész - ugyancsak lefelében - komoly cselendzs.)
Ha már itt vagyunk a verseny küszöbén, érdemes néhány öreg vasat újkorában megnézni:
Bármennyire meglepő, de ezek még túl fiatalok a Historic EB-hez! Nincs HTP-jük, mert harminc évnél fiatalabbak. Így csak a mezőny után mehetnének. Nézzük csak meg, milyen volt a 30 évvel ezelőtti mezőny?
Na, ez az a korosztály
Ha a pécsi historic EB-futam csak nyomokban tartalmaz ilyet, menni kell! És persze, hogy tartalmaz, mert lesznek 911-es Porschék, Escortok, C Kadett, BMW-k, Fiat 131, Volvo 122.
De szóljunk néhány szót a ralikettes mezőnyről is! Lesz ott is látnivaló: nyolc licences versenyző a mezőny előtt EVO IX-cel, R-csoportos autókkal. Lesznek Ladák, összkerekes autók. Nagyon kíváncsi vagyok a pécsi srácokra: a Guzi tesókra, valamint a komoly navigátori tapasztalatokkal is rendelkező Czakó Janekra és Palkóra. Ami engem nagyon érdekelne még, az Erdődi Harri és Kulcsár Dani autója, egy Tatra 613!
Autó és pilótája (forrás: www.mixi.hu)
A mixi.hu szerint a vassal három év alatt készült el a gazdája. A 3,5 literes V8-as autó gyárilag négy tárcsafékkel készült, kormánya viszont nem szervós. A bódét könnyítették, versenyfutómű került az autó alá, kapott két 50-es Webert, és rendes nyolcleömlős "fonottkalácsot". Izgalmas darabnak tűnik, szurkolunk, hogy Harri rendesen (=látványosan és gyorsan) megülje a hátul hajtós csodát. Az biztos, hogy nem mostanában jön össze egy márkakupára való a különleges darabból.