Már a tavalyi Mecsek Rallyen eldöntöttem, hogy ha idén is lesz verseny, akkor ott leszek. Akkor még nem lehetett tudni, hogy idén kétszer is rendeznek Pécs környékén nemzetközi raliversenyt: júliusban a 44. Mecsek Rallye, ami a Historic Európa bajnokság 5. futama, szeptemberben a 45. Mecsek Rallye, ami az Intercontinental Rallye Challange 8. futama. Az IRC-ről majd később, maradjunk most a Historic eb-nél
Az eb-t július 14-16 között rendezték. 14-én csütörtökön gépátvétel, és a prológ várt a rallye2 és a historic mezőnyére. 15-én három gyorsaságit kellett kétszer teljesíteni (rallye2-nek csak egyszer): Bakonyát, Camping Pécset, Alsómocsoládot, szombaton pedig kétszer Árpádtetőt és Nyárásvölgyet.
Szívem szerint ott lettem volna mind a három nap, de sajnos csak péntekre sikerült lejutni. Két tervem volt: 1. a bakonyai körgyorsot néztük volna meg a rallye2-t és a historic mezőnyét kétszer, hazafelé menet pedig megnéztük volna még a historicot Alsómocsoládon a második körben. 2. Bakonyán megnézzük a historic eb első gyorsasági szakaszát és Alsómocsoládon a historicot kétszer, a rallye2-t egyszer.
A Historic EB mezőnyének versenyzői összekötője Jean-François "Jeff" Fauchille volt. Hogy ki ő? A kérdés is csak azért vetődik fel, mert a navigátorokra csak kevesen emlékeznek. Guy Fréquelin-nek és Bruno Sabynak is navigált, többször nyert VB futamot. Őket ugye mindenki ismeri. Köztük az 1986-os Korzika Ralit is, az utolsó olyan VB futamot, amelyen Gr. B-s szörnyek indulhattak. Idézzük fel egy pillanatra ezt a futamot:
Természetesen pénteken reggel nem sikerült időben elindulnunk és balszerencsénkre a bakonyai zárás nagyon messze volt a rajttól, ezért éppen, hogy csak el odaértünk egy jónak tűnő helyre. Sajnos nem annyira látványos a hely, ezért átváltottunk a második tervre. Az első gyorson azonnal magával ragadott az a csodálatos hangzás, amivel ezek az öreg autók bezengik az erdő. Meg kell említeni még a nagyon látványosan és gyorsan közlekedő Janota, Wirtmann, Felián.
Az első 26 kilométeres gyorsasági eredményei alapján elég komoly csatára számíthattunk az élmezőnyben: 1. Rossi 15:23,4 2. Brazzoli +3.4 3. Janota +9.4. Arra is számítani lehetett, hogy hármójuk közül fog kikerülni a győztes.
Lement a gyors, elindultunk Alsómocsoládra. Sajnos az autó nagyon messze volt és kifogtuk a péntek délelőtti csúcsforgalmat, ezért csak a historic mezőny végét láthattuk a kisvaszari elágban. Azok viszont nagyon megtetszettek és egyből tudtuk, hogy jól döntöttünk, hogy átjöttünk.
Historicos mezőny állása az első kör után: 1. Rossi - Beltrame 28:34,7 2. Brazzoli - Trutalli +7,7 3. Janota - Dresler +20,8 4 Kövesdán - Jójárt + 51,4 5. Wirtmann - Schneer +1:09,1
Kis várakozás után jött a rallye2. Balatonyi Árpi mindjárt megmutatta, hogy hogyan is kell elfordulni egy olyan elágban, ahol több néző várja a mezőnyt. Kis Rangát nagyon vártuk, hogy mire lesz képes az R4es evoval, de sajnos valami műszaki hiba miatt nem ért oda. Az elsőkerekes autók nem alkottak maradandót, de az F csoport kárpótolt mindenért. Akiket kiemelnék: Medvecz Peti, Takszis, Emődi Balázs – már a kanyar bejáratánál keresztbe vágta a Ladát és drifteseket megszégyenítve rajzolta le a kanyart…
A rallye2 állása az első nap után: 1. Medvecz Péter - Laukó Zoltán 28:28,8, 2. Adonyi Márton - Hazai Imre +33,8, 3. Varga Norbert - Jobbik Dániel +1:02,7 4. Órai Balázs - Jancza Tamás +1:04,4 5. Porkoláb Gergő - Bardóczy Ádám + 1:19,9
Végül következett a historic mezőnye. A Porschék félelmetesen gyorsultak sokan keresztbe, ahogyan kell. Az volt csak a rossz, hogy kevesen voltak, mondjuk akkor is ezt mondanám, ha 150-en indultak volna, mert egész nap el tudtam volna nézni ezeket a csodálatos versenyautókat. Az biztos, hogy ha lesz megint historic eb, akkor én ott leszek és mindenkit arra buzdítók, hogy jöjjön el, mert megéri!!!
A második kör végére Rossi tovább növelte előnyét Brazzoli és Janota előtt. Kövesdánék Alsómocsoládon, Wirtmannék Bakonyán csúsztak vissza, így a 4. helyre Marenzanáék az 5-re Felián Ákosék jöttek fel.
A futamot Pierangelo Rossi - Luca Beltrame (Porsche 911 SC) páros nyerte, megelőzve az Enrico Brazzoli - Simone Trutalli (Porsche 911 SC) és a Miroslav Janota - Pavel Dresler (Opel Kadett C GT/E 16V) párosokat. A magyarok közül Felián Ákos és Papp Tamás (Ford Escort MK1 RS2000) volt a leggyorsabb Wirtmannék s a Ladás Varga Rolandék előtt.
Lepold Sportvideo kisfilmje a 44. Mecsek Rallyeról
Rallye2-ben Medveczék voltak a leggyorsabbak, mögöttük Adonyiék és Óraiék futottak be. Órai Balázs ezzel megszerezte a Rallye2 A-N csoport bajnoki címét! Gratulálunk Nekik!