A magyar mozikban nem láthatjuk Asif Kapadia dokumentumfilmjét, de DVD-n és Blu-rayen július 28-ától a boltok polcaira kerül. A film bemutatja a legendás autóversenyző életét hétköznapjait, viszont most nem ezzel szeretnék foglalkozni, hanem Senna életének egy érdekes napjáról.

 

1986-ban a Lotus versenyzőjeként kapott egy lehetőséget az azóta megszűnt Cars & Car Conversions magazin szerkesztőjétől, Russel Bulgintól: Senna kipróbálhatott több különböző kategóriájú raliautót a Jan Churchill Rally Schoolban. Senna egy Vauxhall Nova Sporttal kezdte a napot majd következett egy Volkswagen Golf GTI, egy Ford Sierra RS Cosworth, egy B csoport MG Metro 6R4 és végül egy "homemade"  3,4 literes összkerékmeghajtású Ford Escort. 

A szigetországban ma sem hagytak fel a versenyautó barkácsolással. A legérdkesebb "homemade" járgány Andy Burton Peugeot 306-a. Egy ice race-re épített 306 Maxi kasztniba beleraktak egy 2,9 literes Cosworth motort, 6 sebességes Hewland váltót. Az összkerékmeghajtású gépsárkánynak gyönyörű hangja van!

 Colin McRae is ilyen autóval kezdte pályafutását

Hogy miért vállalta el? Azért mert nem tudott semmit a raliról és ki akarta próbálni, milyen egy raliautót vezetni. Senna nem túlzott, amikor azt mondta, hogy nem tud semmit a ralizásról, utcai autók vezetésére készült: nem vitt magával kesztyűt, ezért a nap végére hólyagok borították a tenyerét. A Sierrával az első kanyarban majdnem kicsúszott, mert úgy próbált menni, mint egy utcai autóva, később azonban ráérzett, hogyan kell vezetni a laza talajon.

 

 

A nap végén meglepetten nyilatkozott. Nem gondolta volna, hogy ennyire magával ragadja az élmény és nagyon élvezte a raliautók vezetését. "A versenyeken és a teszteken kívül ez volt a legjobb nap, amit Angliában töltöttem".

 

Senna ralis pályafutása sajnos csak egy napig tartott. Azok szerint akik láthatták őt menni, nem kétséges, hogy Sennában megvolt minden, ami ahhoz kell, hogy raliban is felérjen a csúcsra! Ő egyébként kizártnak tartotta, a szakágváltást, mert azt mondta, hogy a rali túl veszélyes.

Néhány F1-es pilóta, akik kipróbálta magát a raliban is: Kimi Raikkonen, Robert Kubica, Alain Prost, Stéphane Sarrazin, Mika Hakkinen, Heikki Kovalainen, Keke Rosberg, Jim Clark, Marc Surer stb.

Címkék: video senna gr.b

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr893095471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunblind 2011.07.26. 18:29:56

... nahát, erről fogalmam sem volt. Jó posz!

Halálos_fogkefe 2011.07.26. 18:40:44

Egy apró pontosítás, a "Cossworth" csak egy "s".

Magyar[HUN] 2011.07.26. 18:44:36

MG Metro 6R4: atom brutál gép. Senna gondolom meglepődött,hogy murván/földúton kap majdnem olyan gyorsulást,mint az F1-es kocsi aszfalton :)

1kutya 2011.07.26. 18:48:41

"Néhány F1-es pilóta, akik kipróbálta magát a raliban is" nem is mentek a szakágban semmire. ez kábé pont olyan, mintha Usain Bolt elkezdene hosszútávfutni/Haile Gebrselassie sprintelni...

srank 2011.07.26. 18:49:29

@Magyar[HUN]:
sejtettem hogy előjön valaki a f1 -es piszkálódással, úgy, hogy gyorsan meg is néztem a topgíres silverstone-i videót ahol a focus wrc 40mp-et kapott egy körön belül a ford f1-es kocsijától ...

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.07.26. 18:57:52

Sarrazin annyi próbálta ki magát a rallyban, hogy a Subaru egyik gyári versenyzője is volt.
McRae melyik F1-es pilótát autóztatta meg, aki a "kör" után azt mondta, hogy ezek mind őrültek. (Ha jól emlékszem Petter Solberg mellé anno Michael Schumacher ült be)

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.07.26. 19:03:15

@srank:
Azért a végsebesség nem egy kategória.
A WRC a 0-100-at 3,2 másodperc alatt meglépi. 160-0 megállás pedig olyan 4,5 másodperc körül van.
A két autó teljesítményét is kár lenne összehasonlítani, mert az egyik lőerőben, a másik nyomatékban gazdag, az egyik forog 17-19 ezret, a másik 5-6 ezret.

Magyar[HUN] 2011.07.26. 19:10:44

@srank: Gyorsulásban hasonló,nem végsebességben.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.26. 19:13:13

@1kutya: azért volt néhány kimagasló eredményük. Jim Clark több szakaszgyőzelmet is elért a 66os RAC rallyn. Sarazzin gyári Subaru versenyző volt és az IRC-ben sem ment rosszul. Kubica S1600as autóval több négykerekes autót legyőzött a 2010-es Antibes Rallyn és versenyt is nyert...

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.07.26. 19:15:40

@IV. (Parkoló) Béla: Azért megnéztem volna Schumi arcát, amikor kiszáll Petter mellöl. :-D

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.07.26. 19:19:31

@TSiga:
Az arca sem lehetett egyszerű, de azt mondták, hogy a lábremegése volt igazán durva. :D

1kutya 2011.07.26. 19:35:06

@T-Maci: de soha nem sikerült megragadniuk a másik szakágban! mint ahogy Seb-ből sem lesz/lett soha pályaversenyző. ő marad a rali Sumija...

Ez az új Nick 2011.07.26. 19:35:21

"Sarrazin, Hakkinen, Kovalainen" nehéz lett volna őket is tisztességesen kiírni?

Tehát akkor:
Stéphane Sarrazin, Mika Häkkinen, Heikki Kovalainen

Ez az új Nick 2011.07.26. 19:38:48

Apropó Alain és nem Alan a Prost. :)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.26. 19:44:57

@1kutya: Egyre csak azt hallani, hogy Loeb befejezi a ralizást. Ha ez megtörténik, akkor még akármi lehet... (f1es versenyző már biztos nem lesz, mert ahhoz már "öreg", de pl.: hosszútávú versenyeken érhet még el kimagasló eredményeket)

srank 2011.07.26. 19:53:19

@IV. (Parkoló) Béla:
kibeszélt végsebességről ? van egy 5km es pálya ahol az f1 35mp-el később indul el és a célegyenesben még rátesz 5mp-et, meg aztán sumi mellett nem ül senki , hogy füzetből diktálja hol hányadikban kell mitcvsinálni, de ez már tényleg csak trollkodás a részemről :D

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.07.26. 20:02:04

@IV. (Parkoló) Béla: Ha megvan valahol ez a videó, akkor ne tartsd vissza magad!! :-D

szeráf 2011.07.26. 21:10:26

Én tisztelgek Senna előtt, nekem ő mindenidők legjobb F1-es pilótája! Szerintem egyébként az ő sorsában benne volt, hogy bajnok legyen és ha rally-zni kezdett volna, ott is bajnok lehetett volna. Nemrég volt az indexen egy idézet tőle, vmi ilyesmi: az igazi autóversenyző ha rést lát akkor előz...
Ez az amit a mai F1-es pilóták elfelejtenek (talán most Hamilton kivétel volt) de, hogy egy világbajnok csak a boxutcában tudjon előzni???

nagyiWRX 2011.07.26. 21:19:18

Azt mondták valamelyik cikkben hogy az 1985-ös formula1 -es mezőnyben egy Lancia Delta S4 az Estorili pályán valahol a 10. hely körül qualifikálná magát ha jól tudom ki is próbálták.
Azért elég kemény gépek voltak a Groupe B-s kocsik 2,9s 0-100 ra murván.Bár az 1985 ös F1 es kocsik iszonyat erősek voltak , a porsche múzeumban ki van állitva a 1985 ös TAG porsche turbo motor V6 dupla turbo 850 Le ,le is fényképeztem.....

ZON 2011.07.26. 21:31:19

@srank: bocs, hogy beleszólok, de miért Silverstone ? Miért nem Pike's Peak?

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2011.07.26. 21:35:52

nagyiWRX: érdekes, sok helyen olvastam már erről a sztoriról, de videó véletlen sincs róla sehol. És őszintén szólva totál hülyeségnek tartom. Gondoljon már bele mindenki: az F1-es autókat azokra a pályákra tervezték, a raliautókat pedig totál más helyekre, murvára, rossz minőségű utakra, stb. Nehogy már olyan időt menjen épített pályán, mint egy F1-es autó. Elismerem a B csoportos autók teljesítményét, de szerintem kanyaronként veszítene 1 másodpercet minimum. A végsebességük pedig soha nem volt magasabb 200-nál, mert ralipályákra egyszerűen nincs értelme a magasabb tempónak. Akkor hogy kvalifikálná magát azonos idővel az F1-esekhez képest? De ha ez mégis igaz, akkor soha többé nem próbálok meg okos lenni autós témában :)

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2011.07.26. 21:37:05

@nagyiWRX: Bocs, nem használtam a választ gombot. Az előző kommentemben írtam neked a Lancia Delta estorili teljesítményével kapcsolatban.

nagyiWRX 2011.07.26. 21:41:55

@Vikiszava:
igaz persze részben de ahhoz hogy pályán tudjon menni nagyon sok mindent átállitanak a váltótól kezdve a fékekig a gumi a futómű stb , ahhoz hogy közelébe kerüljön ahhoz nagyon hasonlóra kell állitani mint az f1 es autókat (rugózás, szabadmagasság, kormányzás), a ralli kocsikban pont az a szép hogy egy murvás futam után aszfaltosra teljesen át kell épiteni (azért okoskodom mert hobbiból ezt csinálom a munkám meg autószerelő), igazadvan én is több helyen olvastam de semmilyen videót nem találtam róla pedig jó lenne.

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2011.07.26. 21:51:11

@nagyiWRX: Vagy jó lenne legalább egy hivatalos történetet olvasni róla, nem csak olyat, ami úgy kezdődik: állítólag. Akkor is kizártnak tartom. Ha azt mondja valaki, hogy 6-8 mp-el lassabban ment, azt mondom, nehezen, de elhiszem. Viszont hogy egy alapvetően eltérő felépítésű autó, aminek sem az ereje, sem a végsebessége nem nagyobb egy F1-es autónál, hogy tudta volna mégis megelőzni az F1-es mezőny több mint felét, arra nem tudnék ésszerű magyarázatot adni. Különben is, létezik olyan versenyautó, ami egy F1-esnél gyorsabb lehet egy F1-es pályán? Tényleg érdekelne.

HgGina 2011.07.26. 22:16:57

@Vikiszava: "...aminek sem az ereje, sem a végsebessége nem nagyobb egy F1-es autónál, hogy tudta volna mégis megelőzni az F1-es mezőny több mint felét..."
Gimnázium I. (9.) osztályos tananyag.

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2011.07.26. 22:18:48

@HgGina: félek, hogy nem figyeltem oda azokon az órákon. De szeretném, ha elmagyaráznád nekem :)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.26. 22:22:44

Az a "homemade" Escort a Gartrac cég terméke, igaz az összkerekes elég ritka, általában RWD. MK3 Escort alapokra épültek (1980-1986), utcai, és verseny verzióban. Az utcaikban 160 lovas 2.8 V6 motor, a versenyben a Cosworth (egy "s"-el) 3.4 V6 DAA jelzésű, Kugelfischer befecskendezős 24 szelepes motorja volt 400 lóerővel 7400-as fordulaton.

1kutya 2011.07.26. 22:24:57

@T-Maci: megnyugodhatsz, ott sem fog kirobbanót alkotni. pedig ha van, aki tiszteli, szereti és elismeri Loeb teljesítményét, az én vagyok. de sajnos a realitások talaján kell maradni: aki a pályán nőtt fel, sohasem lesz igazi ralipilóta és vica versa...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.26. 22:56:38

Ja, a Cosworth azért egy "S", mert a két alapító nevéből tevődik össze: Mike COStin, és Keith DuckWORTH.

Kopi3.14 2011.07.26. 23:00:43

@1kutya: márpedig Le-Mans negyedik hely abszolútban azért nevezhető kiemelkedőnek már. S ezt elérte.

Handras · http://www.handras.hu 2011.07.26. 23:07:01

nagyiWRX: hogy lenne mar igaz, ne vicceljunk mar.

Rally autokon nincs leszoritoero, F1 auton meg elegge van. F1 auto 4-5 G-vel kepes bevenni egy kanyart, egy atlagos auto kis hatso szanyal 1.5 G-vel.

suly/loero + leszoritoero ezekben brutalisan jo egy F1-es auto, ezeket Forma 2, forma 3 autokkal lehet megkozeliteni, massal nem nagyon.

szeráf 2011.07.26. 23:44:16

@Vikiszava: Persze, ha visszahozzák a régi F1-es turbós motorokat és azt teszik bele a mostani gépekbe! Mennyi most a max köbcenti 2500 vagy 2800 és a turbót se engedik. Jövőre meg 1,6 turbó veszek majd egy ariel V8-ast és agyonverem őket... :)
Nürburgringen a körrekordot még mindig a porsche 956-os tartja... :)
Jók az F1-es gépek de egyre több a korlátozás, ha behozzák az 1,6-os motorokat azzal teljesen nevetségessé teszik magukat, ki fog kimenni megnézni egy 1,6-os forma autót??? Mégha csúcstechnika is van beleépítve akkor is az 1,6 az 1,6...
Egyébként egyszer már volt róla szó, hogy csinálnak egy új versenykategóriát ahol nem lesznek korlátozások, de Ecclestone megfúrta... :(

1kutya 2011.07.26. 23:47:58

@Kopi3.14: óhhh barátom, hol van az a sok-sok vb címhez? de fogalmazhatnék úgy is: sorold már fel hány lömans 4. helyezett van, aki semmit nem tett le, sehol máshol az asztalra!?
tudod: gizikét a gőzekével...

1kutya 2011.07.26. 23:50:21

@szeráf: te nagyon fiatal lehetsz, mert én sem vagyok egy kaukázusi 100+ éves kecskepásztor, de felnőttem az 1.5 turbós f1-eseken. és bizony azokat a teljesítményeket azóte sem tudja egyetlen v6-v12 szívó sem!

Kopi3.14 2011.07.26. 23:54:13

@1kutya: ja, hogy neked az bármikor kisujjból megy? Értem dude. Jövőre melyik csapatnak szurkoljak miattad?

@szeráf: ja, álmodik a nyomor. Szerinted mennyi néző rohan most azért a pályákra, mert hú, öcsém, micsoda V8-as 2,4-es blokk van ezekeben? Behugyozok, ha meghallom a hangját, nem lehet e nélkül élni...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.26. 23:56:03

@Handras: Egy B-csoportos autó akár 600+ LE is lehetett. Walter Röhrl szerint olyan, mint ágyúgolyón utazni. Azokon is komoly aerodinamikai elemek voltak. (Kb. reggelizőasztalokat szereltek rájuk.) Ehhez képest egy 86-os F1-es vas a fasorban sincs a maiakhoz képest.

Rakd össze, hogy egy S4 2,3 sec alatt volt murván százon. Szerinted egy aszfaltos futóművel odavaló gumival mire volt jó a dög?

Természetesen vágatlan slick volt ezeken a szörnyetegeken is. (A gumikérdésbe nem szeretnék belemenni, de az Avonnak van olyan spéci hegyiversenyes gumija, ami 12-15 km-re jó, de kevesebb mint 300 méter alatt üzemi hőfokon dolgozik.)

Ne a mai wrc-ket hasonlítsd össze a mai F1-esekkel. Az hogy 1986-ban egy top B-csoportos vas az akkori F1 középmezőnyébe odaérhetett teljesen hihető.

Az más kérdés, hogy a Toivonen sztori legenda-e. (Az ő tesztje hetekkel a nagydíj előtt volt, állítólag 1:18-as kört ment, Senna pedg 1:16-ot. Így az autó - a legenda szerint - virtuálisan a rajtrács hatodik helyére lett volna jó.) A legenda nem egymás elleni körről beszél. Nem tudjuk, hogy milyen volt az időjárás, hőmérséklet, páratartalom, szél, aszfalt hőmérséklet stb. Az akkori szabélyok szerint az F1-ben hevesen körözött 30+ autó a pályán (óh, Te szent 107%-os szabály!), vagyis nem volt egyszerű egy tiszta kör, Toivonent senki sem zavarhatta. Ha mindezeket összerakjuk, azért nem zárnám ki az 1:18-as időt.

szeráf 2011.07.27. 00:03:11

Én egyébként ennek lennék a híve, legyenek 10-12 hengeres turbós több ezer lóerős kamikaze autók, bár tény hogy óriási javulás nem lesz majd tapasztalható hiszen így is sokszor a gumik határolják le a képességeket!
Egyébként a gyorsulásuk és a lassulásuk eszméletlen, valami német tesztlapban néztek egy 2007-es renault:
0-100 1,7s
0-200 4,9s
0-300 8,7s
Persze, hogy ez mennyire valós? Nézegettem a belsős kamerás felvételeket és kb. igaznak tűnik...
Mellette volt egy weineck cobra is, azon viszont jót nevettem állítólag 10sec alatt van 300-on, (12900cm3 és 900kg) rákerestem és találtam is egy 1/4 mile gyorsulást 12sec+ vmennyit ment, szóval az kamu volt de már a hátsó kerekekből is lehetett sejteni...

nagyiWRX 2011.07.27. 00:08:01

@B. Capelluti:
Na akkor ez az a sztori amire gondoltam ja és 1985 ben nem tudtak a kocsik 4,5G-vel fékezni meg kanyarodni mert sem a futómű sem a gumik nem tpadtak annyira mint ma , egy összkerekes B-s raliautó slick gumikon biztos 1,5G felett kanyarodik , én szoktam hobbiból gokartozni és a magyar bajnokságban használt Mojo gumikkal szerelt Rotax motoros kartok meleg aszfalton 1,5G fölött kanyarodnak sokszor majdnem letörik a nyakam....

Handras · http://www.handras.hu 2011.07.27. 00:09:16

B. Capelluti: hat nem tudom, gyanus nekem a tortenet. :)

nagyiWRX 2011.07.27. 00:11:04

Egy BMW E46 M3 utcai gumikon 1G felett kanyarodik kicsivel...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.27. 00:11:31

@nagyiWRX: Mondom, mérd a 86-os F1-es autók tudásához. Azok fényévekre voltak a maiaktól. Nigel Mansell hasonlította a Peu205 T16-ot a kortárs F1-es vasakhoz. Neki talán el lehet hinni, csak tudja, mit beszél, nem?

szeráf 2011.07.27. 00:18:08

@1kutya: Ne szívass már! Én nem hiszem, hogy az 1,6-os turbó motorok is kiszolgálják majd a kasznit ami jelenleg 4-5 g-t is kap... Már a rallysok is panaszkodnak, hogy teljesen másképp kell vezetni az 1,6-ot mint a 2,0-t, azt mondják az erőből ment az 1.6-al meg lendületből mennek...
1,6-ból mennyit lehet kihozni???

szeráf 2011.07.27. 00:19:18

@1kutya: Ne szívass már! Én nem hiszem, hogy az 1,6-os turbó motorok is kiszolgálják majd a kasznit ami jelenleg 4-5 g-t is kap... Már a rallysok is panaszkodnak, hogy teljesen másképp kell vezetni az 1,6-ot mint a 2,0-t, azt mondják az erőből ment az 1.6-al meg lendületből mennek...
1,6-ból mennyit lehet kihozni???

kkn 2011.07.27. 00:25:12

@srank: Na és egy ralipályán mennyit kapna a WRC-től az F1? Az ilyen hasonlítgatásoknak nem sok értelme van.

perszepersze 2011.07.27. 00:37:37

Ford Capri-ban volt talán valami 1.4 biturbó motor, 400 Le. 1977-ben!

hofi601 2011.07.27. 00:38:23

@IV. (Parkoló) Béla: Eddie Irvine volt az. Itt egy idézet: "A Forma 1-es pilóta, Eddie Irvine azt nyilatkozta, ha nem talál magának a Jaguár helyett másik csapatot, akkor lehet, hogy a ralival fog megpróbálkozni, a Ford csapat tagjaként. Eddie elment egy tesztre, ahol rögtön vezetni szerette volna a Focus WRC-t. A mérnökök mondták neki, hogy ezzel várjon egy kicsit és inkább üljön be Colin mellé egy körre, és nézze meg, hogy miként mûködik ez. Nos, McRae megmutatta. "Repültem már harci repülõgépekkel, mentem villámgyors verseny motorcsónakkal, de mindez semmi ahhoz képest amit Colin mellett éreztem. Õszintén bevallom, jobb, mint a szex. Mikor elõször megindult alattunk a vas, nem is tudtam, hogy ezt most élvezem vagy sem. Ez õrület. Ahogy néztem amint Colin kezeli az autót, már nem is akartam annyira vezetni, beláttam, hogy kicsit messze vagyok még ettõl" - vallotta be Irvine a bemutató után." www.rallysport.hu/info/2010/07/07-03-colin_mcrae_elete_11resz.htm
vagy: www.specialstage.com/forums/showthread.php?5052-Eddie-Irvine-s-ride-with-McRae
Egyébként nem emelném egyik sportágat sem a másik fölé. Hiszem, hogy kell tehetség (vele született) ahhoz, hogy valaki sikeres legyen akár az F1-ben, akár raliban. De kellenek az évek is, anélkül egyik sem megy. Akiben megvan szerintem bármelyikben lehet sikeres, de 1-2 év alatt nem igen áll át egyikről a másikra. Sennával kapcsolatban elfogult vagyok, de hiszem, hogy az alázata, és a maximalizmusa a raliban is bajnokká avatta volna. A tehetségét senki nem kérdőjelezi meg.

hofi601 2011.07.27. 00:43:25

@szeráf: Az utolsó turbós F1-es évben ('85, vagy '86?) 1000LE felett tudtak az 1,5 turbók. Agyonverték akkor a 3 vagy 3,5 literes szívókat. (Bocs, de most nem googlizgatom ki.) Keress nyugodtan egy korabeli fedélzeti kamerás videót. Nem volt az az 1.5 turbó sem gyenge. És azóta eltelt 25 év.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 00:46:21

@perszepersze: Majdnem. Zakspeed Capriról beszélsz. 1457cm3 beállítástól függően 350-600 LE, de csak 1 turbo! Igaz, az akkora volt, mint maga a blokk.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 00:49:18

@hofi601: De nem úgy volt, hogy csak az időmérőn voltak ilyen erősek (arra a pár körre)? Versenyen "csak" 800LE körül tudtak. A BMW volt a legkomolyabb, széria 1502-es blokkokat használtak, ráadásul kizárólag olyat, ami már sokezer km-t futott.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.27. 00:54:07

Veszelyesebb, tuti. Kubicaval mi van apropo?

hofi601 2011.07.27. 01:14:14

@Süni25: Utána kellene olvasnom. De ha csak az edzésmotor volt 1000 LE fölött, akkor is eltelt 25 év. :)
De gondolom most annyira nem fogják szabadjára ereszteni a mérnököket. Gondolom marad az évi x motoros szabály, meg biztosan lesz szűkítő is. Meglátjuk...

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.27. 03:19:21

Vettem egy doboz JSP cigit csak Senna miatt. Annyira szar volt, hogy beláttam ezt minimum egy világbajnokkal kellett reklámozni. A mostani pilótákkal vajon eladatnak ilyen evidensen szar dolgokat ?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.27. 03:24:45

...mondjuk Maradona nem volt rossz reklámarc a kokónak (tudom,hogy O nem pilóta, csak ugy mondom...)

Cooper911 2011.07.27. 05:10:01

Nahát, hogy ebből is F1 vs Rally flame lett.

"meg aztán sumi mellett nem ül senki , hogy füzetből diktálja hol hányadikban kell mitcvsinálni,"

Az lehet, de nem is ugyanazt 14 kanyart ismétlik a rallyban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 06:57:57

@Cooper911: Főleg, hogy nem is azt diktálja, hanyadikban kell micsinálni.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 06:58:35

@hofi601: No meg ugye ott is lesz a "környezetvédelem". :S

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.27. 07:43:09

@szeráf: a mai posztnál meglehetősen off topic, hogy milyenek az új WRC-k. Panaszkodtak Svédországban. Két hete Ostberg a Fiesta WRC-vel megverte a Focus WRC-vel hazai pályán induló Markko Märtint.

Ezek a turbók egy három centis lukon lélegeznek (turbószűkítő)

De ne izgulj, eddig az FIA összes próbálkozása ellenére is gyorsultak az autók mindkét szakágban.

karlmann 2011.07.27. 07:46:07

@szeráf:

Az első 1,5-ös turbómotort a Renault építette és 1976-tól használták a forma 1-ben. Az első turbós világbajnokságot Nelson Piquet nyertte 1983-ban egy 1,5-ös soros négyhengeres BMW turbóval, aminek a maximális teljesítménye 1500 Le volt. Ettől erősebb motort soha nem használtak az F1-ben. A turbókat 1989-ben tiltották be.

Ne gondold, hogy a mostani 1,6-os turbómotorok gyengék lennének. Amiért sajnos mégis gyengék lesznek, az a több hétvégés motorszabály, meg a kevés felhasználható üzemanyag.

1kutya 2011.07.27. 07:53:32

@Kopi3.14: akkor félreértetted, vagy én nem fogalmaztam jól. tehát: hány olyan negyedik helyezettet tudsz mondani, aki másik szakágból jött és hány olyat, aki világéletében pályaversenyző volt? naugye...

@szeráf: a mostani 1.6t-s motorok milyensége már inkább függ az idióta szabályoktól. @karlmann: itt előttem világosan leírja miért. hadd ne ismételjem...

arncht 2011.07.27. 07:58:51

mindegyik elsportban olyan kicsi a kulonbseg az elso par versenyzo kozott, hogy barmilyen befolyasolo korulmeny a kozepmezonybe szamuzne a legtehetsegesebb vezetot is. tehat lehet egy rally vagy egy f1es versenyzo nem vallana szegyent a masik mezonyeben, de az is biztos, hogy nem tudna a legjobbak koze ferkozni. alapvetoen total mas kvalitasok kellenek mindkettohoz. egy f1es autoban altalaban arrol van szo, hogy mittomen 70x megtudd pontosan ugyanazt csinalni, mint egy gep. a rally egyaltalan nem errol szol. bizos lesznek a jovoben is probalkozasok, de szerintem total eselytelen egy kielezett mezonyben, hogy egy beeso versenyzo barmilyen jobb eredmenyt elerjen. arrol nem is beszelve, hogy sokkal fontosabb elem a technika, hatter, amiert a belsos pilotak is kuzdenek eleget.

Alhazred 2011.07.27. 08:20:52

hahah, most nyomtam le ezerötszáz km-t erdély hegyei között, nekem is hólyagos lett a mancsom :)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 08:29:31

Azért a Peugeot Cosworth, illetve Andy Burton előző autója, a Ferrari motoros Alfa Romeo is megérne egy posztot:

www.peugeot-cosworth.co.uk/

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.27. 09:06:29

@Süni25: lesz is. (illetve tervezzük. De ha megírnád, és elküldenéd, akkor mi jól ki is tennénk.)

Vendégszerzőket szívesen fogadunk, hozzanak kiváló posztokat, mi pedig a dicsőséggel és a halhatatlansággal tudunk fizetni érte.

2011.07.27. 09:18:10

@szeráf: Miért ne szolgálná ki. Egy 1.6-os turbó bőven erősebb lehet, mint a mostani szívók. Csak a szabályoktól függ. A betiltás előtt már erősebbel voltak a mostani szívó motoroknál.
A rally-sok meg persze, hogy panaszkodnak, ők a 2 literes TURBO-t cserélték 1.6 turbóra. Az persze, hogy nyomatéktalanabb, de a mostani F1 szívó helyett a turbós pont, hogy nyomatékosabb lesz, nem kell üvegelni az erőhöz. (úgy ahogy az utcán is sokkal nyomatékosabb egy 2 literes turbó, mint egy 3 literes szívó)

Alhazred 2011.07.27. 09:22:31

@hofi601: sajna a kis mg (képen is fent) már nem tudott (raliban) bizonyítani a v6 szívóval. elég komoly cucc volt az.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 09:29:44

@Alhazred: Ráadásul, ha jól emlékszem (de utánanézek) pont régebbi F1 motor volt benne.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 09:30:24

@B. Capelluti: Sajnos ehhez én kevés vagyok..... :S

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 09:32:41

@Alhazred: Meg is van: A Cosworth (mily meglepő) V8 DFV motorjának két hengerrel megkurtított változata.

apamacko 2011.07.27. 10:38:08

A régi F1 turbókat irgalmatlan turbónyomással használták, az első korlátozásnál lett 4 bar (!) a max. turbónyomás, ezt vették le később 2,5 bar-ra, majd 1,5 bar-ra, miközben a benzinmennyiséget is lefaragták 195, majd 150 literre per verseny, s még így is jól elverték a szívómotoros gépeket amik ha jól emlékszem 3,5 literesek voltak (max. 12 hengerrel)
A legerősebb pedig tényleg a BMW motorja volt 4 hengerrel ! Mégse lázadt senki.
A többieké V6-os volt.

Elő kéne venni egy jó TAG-Porsche vagy Honda blokkot és felfúrni 1,6 literre aztán mehetne a banzai :-)

(az adatokat fejből írtam, ha valami nem pontos bocsi)

Fiziqs (törölt) 2011.07.27. 11:37:03

F1 vs WRC? Most ugye csak hülyéskedtek... Hasonlítsuk már a krosszmotort a sportautóval is össze akkor már...

Kopi3.14 2011.07.28. 01:00:32

@1kutya: csak olyat tudok megemlíteni, aki más szakágból jött, mert náluk az rendkívül jó eredmény. Aki adott szakágba trenírozódik, annak ha tényleg élmenő, akkor nem szabad kihívásnak lennie, kivételesen jó mezőnyöket leszámítva. Ettől függetlenül szakágidegen versenyző esetén kifejezetten nagy dobás.

Kopi3.14 2011.07.28. 01:08:13

@Süni25: szerintem azt már nyugodtan tekintsük alkatrészekben közös, teljesen független konstrukciónak inkább.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2013.03.21. 13:40:48

@1kutya: még most is ez a véleményed? :)
Csekkold majd Kubicát a Kanári-szigeteken...
78 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása